Connect with us

Coruptie

Corupția invizibilă – Comisarul de Prahova

Nationalul

Publicat

pe

Mă gândesc cu groază, punându-mă în situația ambasadorului Statelor Unite la București, Hans Klemm, cum ar sta lucrurile dacă ar fi schimbați șefii marilor parchete cu persoane nedispuse să bată din călcâie, să se ploconească și să servească alte interese decât interesul național. Iar în cele ce urmează voi utiliza trei exemple, pentru a fi cât mai explicit. De la escrocheriile Bechtel și Microsoft, la mega-escrocheria preconizată cu uriașul zăcământ de gaze naturale, care urmează să fie exploatat din platforma continentală a Mării Negre.

Mie unul îmi este foarte clar că dacă șefi marilor parchete ar fi servit cu adevărat cauza națională, luptând împotriva corupției și crimei organizate, ar fi fost cu neputiință ca statul român să piardă un miliard de euro în beneficiul concernului american Bechtel, fără ca acesta să fi executat practic măcar un metru de autostradă și în condițiile în care, lucru nemaivăzut și nemaiauzit, până și contractul original a dispărut. Dacă am fi avut procurori dedicați binelui public și interesului național, o asemenea fraudă de mari proporții nu ar fi fost posibilă. Sau dacă s-ar fi întâmplat, ar fi fost exemplar anchetată, documentată și, în final, sancționată de către Justiție.

Dacă în loc de bilanțuri mincinoase, cum sunt cele la care am asistat în ultimele zile, șefii marilor parchete ar fi transpirat pentru binele public și în interesul acestui popor, atunci escrocheria Microsoft nu s-ar fi putut derula pe parcursul a mai mult de un deceniu, în condițiile în care presa a semnalat de la bun început frauda și existau toate elementele necesare pentru a fi stopată una dintre cele mai mari sifonări de bani publici din istoria recentă a României. O cheltuială pentru achiziționarea de licențe de operare a computerelor de către administrația publică, din care cel puțin 400 de milioane de euro au fost bani furați. Cea mai mare parte le-a revenit arhitecților acestei operații, respectiv proprietarilor offshore-urilor Microsoft și proprietarilor offshore-urilor KMGB, care a conceput întreaga suveică. Și, mai ales, faptele ar fi fost cercetate și sancționate înainte de a se prescrie.

Și iată că ceea ce în România nu s-a putut, se poate în America. Urmare a plângerii penale formulate de Gabriel Sandu și adresate procurorului general al Statelor Unite, la Washington a fost declanșată ancheta prescrisă la București. Pentru că și statul american a fost prejudiciat prin ascunderea profiturilor ilegale ale celor două corporații în offshore-uri. Și, spre deosebire de România, în America există procurori. Care probabil vor ajunge și la ultimii ambasadori ai Statelor Unite în București acuzați că au făcut trafic de infuență, presiuni și șantaj pentru reușita escrocheriei.

Dacă procurorii noștri, în loc să se țină de bilanțuri, ar sta cu ochii pe butelie, nu s-ar detona nici cea mai mare escorcherie a tuturor timpurilor, care poate să-i prejudicieze pe români cu o sumă astronomică, de aproape 1500 de miliarde de euro. Am semnalat acest pericol în urmă cu câteva zile, după ce avocatul Dan Chitic a luat urma unui proiect de act normativ susținut de Guvern pe vremea premierului Mihai Tudose. Este vorba de perimetrul Neptun Deep, estimat la nu mai puțin de 48 de miliarde de metri cubi de petrol și care, sub presiunile ambasadorului Hans Klemm și ale reprezentanților OMV, urmează a fi exploatat de către Exxon Mobil, OMV și Lukoil. În condițiile în care statul român nu va primi niciun procent sub formă de cotă parte din produsul extras și aproape nimic din redevențe, în urma unor jonglerii legislative, care au trecut nesancționate prin Senat și, acum, intră pe ordinea de zi a Camerei Deputaților.

Desigur, procurorii nu pot ancheta procesul legislativ. Dar atunci când se pune la cale o asemenea escrocherie, când se face trafic de influență de către oficiali ai unor concerne străine sau oficiali ai unor state străine pe lângă oficiali ai statului român, când se fac presiuni în acest sens și când, cu certitudine, sunt satisfăcute diverse interes financiare prin mijloace ilegale, procurorii pot și trebuie să intervină. Și acesta este momentul în care începe să mă doară capul. Și să mă întreb ce s-ar întâmpla dacă șefii marilor parchete ar fi personaje croite dintr-un alt material și dacă ei ar sluji cu adevărat interesul național. Nu care cumva acest jaf fără precedent, această spoliere a poporului român, unică în istorie, ar fi împiedicată? Și nu care cumva uriașe interese financiare neromânești ar fi puse în pericol?

Să fim cinstiți și să privim istoria cu ochii deschiși. Din antichitate și până în prezent. Lucrurile mărețe au fos realizate atunci când a existat o Justiție dreaptă. Iar marile crime ale istorei, cum mai recent au fost cele ale nazismului sau comunisului, au fost înfăptuite tot cu ajutorul Justiției. Cu ajutorul unei Justiții nedrepte. Singurii care sunt cu adevărat interesați ca în România să existe procurori cinstiți, buni profesioniști și care să servească interesul național și judecători drepți, integri și patrioți suntem noi, românii. Singurii interesați ca lucrurile să stea altfel, sunt cei care ne jumulesc.

Sorin Rosca Stanescu

 

Articolul Corupția invizibilă apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Comentarii Facebook

Actualitate

Hellvig pune la punct, ferm, CSM, ICCJ, PICCJ si in mod particular pe doamna Tarcea Cristina – președintele ICCJ

Publicat

pe

Salutăm ferm declarația de astăzi a domnului director al SRI, Eduard Hellvig.

Ce a transmis astăzi Hellvig:

  1. Toate denuntarile de Protocoale le-a făcut Serviciul Roman de Informatii si nu celelalte instituții din Justiție, CSM, ICCJ sau PICCJ. Am publicat zilele trecute o declaratie a avertizorului de integritate Lavinia Nicoleta Cotofana care susținea că președintele CSM a mintit când a susținut că Protocolul CSM cu SRI a fost denunțat de CSM. Astăzi, acelaș lucru il spune directorul SRI.

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/08/18/exclusivacuzatii-grave-cu-dovezicsm-mintit-problema-denuntarii-si-declasificarii-protocoalelor-dintre-csm-si-sri/

  1. Desi discuția era despre Protocolul din 2016 încheiat între SRI si PICCJ, domnul Hellvig a subliniat că a notificat-o pe dna Tarcea. Pare ca dl director ii transmite direct doamnei Tarcea Cristina ca NU o acoperă in sustinerile sale mincinoase.
  2. Dar, de departe, cel mai important mesaj al directorului Eduard Hellvig este sublinierea ferma ca nu va mai permite niciun abuz, ca va lupta cu toate mijloacele pe care le are împotriva abuzurilor, cu atat mai mult cu cât domnia sa stie ce este un abuz. Ne permitem sa-i sugeram domnului director sa se aplece cu întîietate asupra abuzurilor comise cu sprijinul SRI (pe vremea lui Coldea) asupra unor ofițeri SRI, asupra unora cat erau activi, asupra altora după ce au părăsit SRI.

Go Hellvig, go! In lupta pentru stoparea abuzurilor și, pe cat e posibil, repararea acestora. (Ec Adrian Radu).

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

EXCLUSIV/GRUP INFRACTIONAL ORGANIZAT LA VARFUL JUSTITIEI DIN ARAD/FURTUL BANILOR DIN MINISTERUL JUSTITIEI/ EPISODUL VII

Publicat

pe

Continuam cu sirul nelegiuirilor de la Arad în care sunt implicați judecători, fosta conducere a SRI local, oameni cheie din administratie si ofițeri DGA/Episodul VII

In numarul trecut, am prezentat o Ordonanță a procurorului DNA care instrumenteaza cazul furtului banilor Ministerului Justitiei de catre avocați din Baroul Arad cu complicitatea unor judecători aradeni, prejudicierea fondurilor cum zice domn’ procuror. În aceeași Ordonanță domnul procuror reține indicii de fals. Noi va prezentam in acest episod dovada existenței acestor falsuri. Astfel, în februarie 2016, pentru a-si ascunde infracțiunile, decanul Baroului Arad, Alunaru Cristian, emite sub acelaș număr si aceeasi data cu cele atribuite în 2015 delegații pe care le intitulează judiciare (desi nici de data aceasta nu existau cereri de acordare a ajutorului public judiciar încuviințate de către instanta, astfel cum prevede legea). Falsul material este evident si a fost comis în fața instanței de judecată astfel cum rezultă din consemnarea judecătorului, făcută chiar pe delegație. Ei, după cum v-am dezvăluit în episodul anterior, judecătorul care a procedat astfel, dând dovadă nu doar de corectitudine ci si de curaj este Lavinia Cotofana.

Ce au facut mai departe cei vizați de ancheta penală a DNA (intr-un caz de o importanță deosebita – furtul banilor Ministerului Justitiei de avocați în complicitate cu judecatori) depășește orice imaginație. Au început sa-si supravegheze video colega, fără MANDAT, neexistând nici macar acordul acesteia conform Legii nr 671/2001. Noaptea minții. Va prezentam in continuare 3 adrese ale Tribunalului Arad în care, stupoare, chiar împricinatii recunosc inegalitatea comisă si il iau pe NU în brațe, nu mai stiu nimic, nici cine e vinovat. Nici usturoi nu au mâncat, nici gura nu le miroase. Vom reveni. (Irinel I.).

N.R – Nu am dezvaluit decât fapte care pot fi probate cu înscrisuri sau inregistrari obtinute de departamentul nostru de investigatii dupa cca o luna de zile de “scormonit” in mizeria (TROACA) mafiota din Arad. Întrucât ne place Agatha Christie… înregistrările, mai ales cele în care unii de se pretind colegi cu noi isi vomita abjectectiile despre alti colegi sau pretinsi colegi jurnalisti, în restul timpului buni prieteni si colegi, le vom lasa mai spre final. Vom publica nu doar înscrisuri ci si inregistrari care surprind comiterea unor infracțiuni comise chiar de magistrați. Si nu numai…..

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

EXCLUSIV/SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI PUNE BEȚE ÎN ROATE PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV

Publicat

pe

România! O țară cu toate formele de relief, cu un sol bogat în minereuri, o faună și o floră de o frumusețe nemaiîntâlnită și cu conducători care nu dau două cepe degerate pe locuitorii acestei țări… o țară în care sunt mai importante catedralele, locașurile de cult decât: unitățile de învățământ, spitalele, ordinea și siguranța cetățeanului, înfăptuirea Justiției.

O țară în care conducătorii văd în poporul român „niște proști” ce trebuie să se târâie nicidecum un popor mândru și muncitor care, anual, exportă „minți” în toată Lumea… doar în România e nevoie de „proști cu frică de dumnezeii politici” nicidecum de oameni întrreprinzători, inteligenți, culți, muncitori, sănătoși care să contribuie la bunăstarea statului Român, a concetățenilor lor și, de ce nu, a celorlați oameni din alte state care le solicită sprijinul.

Am rămas uimit la primirea e-mailului domnului prof. univ.dr. Gheorghe Coțofană referitor la disprețul față de Lege și dorința unui om de a înființa o Asociație care să se ocupe îndeaproape de laringectomizații (bolnavii de cancer laringian care au suferit o operație de laringectomie totală) din „statul de drept” România manifestat de Secretariatul General al Guvernului prin directorul Condrea Dragoș.

În fapt, domnul prof. univ. dr. Gheorghe Coțofană a solicitat un acord prealabil al acestei administrații a Guvernului, conform art.7 alin. 3^2[1] din OG nr.26/2000 tocmai pentru a înființa o asociație care, odată înființată, ar putea sprijini persoanele care au suferit mutilanta operație de laringectomie totală, în urma unui cancer laringian. Doar că birocrați inculți, necunoscători ai Legii (dreptului) din Secretariatul General al Guvernului au întocmit proiectul adresei semnate cu mult-prea multă ușurință(dezinteres)  de directorul Condrea… mai exact, funcționărime a SGG-ului cu creierele înghețate de la aerul condiționat din birouri ori prea obosite de vacanțele luxoase în care or fi consumat produse interzise/alcool s-au gândit că dacă solicită petentului să îndeplinească condiții neimpuse de Lege, vor evidenția cât de deștepți sunt. Fals!

Altfel spus, funcționari inculți din SGG i-au solicitat domnului prof. univ.dr. Gheorghe Coțofană înscrisuri despre care acesta a răspuns SGG-ului următoarele:

Facem precizarea că nu suntem în măsură să vă punem la dispoziție actul constitutiv și statutul asociației, acestea urmând să fie redactate și atestate de către un avocat după obținerea celor două acorduri prevăzute de OG nr. 26/2000. De asemenea, nu există niciun temei legal prin care să ne solicitați aceste acte care în mod firesc vor fi redactate în conformitate cu prevederile imperative ale OG 26/2000. Orice normă administrativă pe care ați putea să o invocați ar reprezenta o adăugare la Legea nr. 34/2010 prin care a fost introdus aliniatul (32)  la art. 7 din OG nr. 26/2000, o veritabilă lex tertia, ceea ce este nelegal în dreptul românesc. De altfel, este rolul instanței judecătorești să cenzureze continutul actelor constitutive ale unei asociații, urmând ca aceasta și doar aceasta – instanța judecătorească, să dispună în numele Legii admiterea sau respingerea  înființării unei asociații. Toate datele vor ajunge oricum în posesia Guvernului prin Ministerul Justiției care ține Registrul Național al asociațiilor și fundațiilor. Mai mult, în procedura judecătorească de autorizare a înființării unei asociații interesele Statului cât și ale Guvernului sunt apărate, la ședință fiind obligatorie prezența unui procuror din cadrul Ministerului Public, aflat sub autoritatea Ministrului Justiției – membru al Guvernului României.”

Însă, funcționărime din SGG este „Dumnezeu pe Pământ” ???

Domnu’ Condrea, că tot ați semnat dvs. adresa, modificăm și noi, cetățenii țării, statutul funcționarului public și vă desființăm funcția și direcția? Ce ziceți să vă dăm afară din serviciu pe dumneavoastră și funcționarii din subordinea dumneavoastră doar că „așa vrem noi”? Căci acesta este mesajul care ni-l transmiteți prin adresa 2306/26.07.2018: „noi, funcționarii modificăm și completăm Legea cum vrem ca să ne fie nouă bine deci, și dumneavoastră, ceilalți cetățeni ai țării puteți face la fel ca noi”.

De unde poate avea domnul prof. univ. dr. Gheorghe Coțofană documentele unei asociații înființate când el doar dorește să înființeze una? Ne puteți răspunde, stimate „tov.director” Condrea?

(Alexandru Firicel)

       N.R. Într-o țară în care orice ciocoflender dintr-o instituție/autoritate publică se crede „instanță de judecată” considerând funcționărașul că „e ăl mai deștept și mai competent în joaca de-a Legea” este normal ca cetățenii țării să fie persiflați și batjocoriți. Se pare că oamenilor le place, tot mai mult, să fie „ciuca măcăii” inculților cocoțați pe pile politice/cumetrii în scaunele bine-plătite cu bani publici? Sau nu? 

[1] Articolul  7 alin. (3^2) Înscrierea unei asociații folosind în denumirea să cuvintele „național” sau „român” ori derivatele acestora se realizează numai cu acordul prealabil al Secretariatului General al Guvernului.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Top Stiri Nationalul.ro