Merita sa investesti in cursuri de comunicare?

0
954

Ce înseamnă de fapt să comunicăm? Pare simplu, cu toții comunicăm și credem că o facem într-un mod corect. Verificăm însă că mesajul nostru să fie corect înțeles de către cel cu care vorbim? Analizăm impactul vorbelor noastre? Ne folosim de artă conversației pentru a avansa în carieră și pentru a avea relații mai bune cu cei din jur?

Un mesaj este trimis de către un destinatar către unul sau mai mulți receptori printr-un canal de comunicare. Destinatarul trebuie să codeze mesajul într-o formă adecvată canalului de comunicare, iar receptorul trebuie să îl decodeze pentru a-i înțelege sensul și semnificația.

O înțelegere greșită a mesajului se poate produce la orice nivel al procesului de comunicare. Comunicare eficientă implică minimizarea neînțelegerii mesajului și învingerea oricăror bariere de comunicare în procesul acesteia.

Un comunicator eficient își înțelege publicul, alege un canal de comunicare potrivit și codează mesajul astfel încât să reducă riscul neînțelegerii lui de către receptor. De asemenea, va caută o reacție din partea receptorului în privință înțelegerii mesajului și va încerca pe cât posibil să corecteze o eventuală neînțelegere sau confuzie. Receptorii pot folosi clarificarea și reflecția că metode eficiente pentru a se asigură că mesajul a fost înțeles corect.    

Când lucrurile sunt prezentate așa, ne dăm seamă că până la urmă, a comunică eficient nu este atât de simplu. Din acest motiv există din care poți să îți dezvolți abilitățile de vorbire clară, corectă și concisă.  

Merită să investești în cursuri de comunicare? Cu siguranță da! Pentru că, prin dezvoltarea abilităților de comunicare ai beneficii atât pe plan personal cât și pe plan profesional.  

 

Poți opta pentru a face cursuri online de comunicare sau poți urmă un training corporate de comunicare, unde trainerul va personaliza cursul în funcție de specificul job-ului tău.  

Ce beneficii ai dacă investești în cursuri de comunicare:

 

  • O mai bună înțelegere a propriului comportament precum și a comportamentului celorlalți
  • Vei transmite mesaje de impact, clar și concis
  • Vei ști să oferi un feedback constructiv, eficient  
  • Vei ști cum să te raportezi într-un conflict
  • Vei fi capabili să își adaptezi comportamentul la cel al interlocutorului
  • Te vei comporta și vei comunica asertiv
  • Îți vei imbunătăti relațiile interpersonale

Orice job sau business se bazează în primul rând pe comunicare, așadar această este prima abilitate ce va face diferență între a avea o carieră de succes sau a mergem pur și simplu la muncă, pentru un salariu.  

Daniela Irimia, trainer de comunicare

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here