Uncategorized
Totul despre A2, singura autostrada din Romania pe care se achita taxa de pod
Autostrada Soarelui (A2) face legatura intre capitala Romaniei, Bucuresti, si cel mai mare port al tarii, Constanta. Dupa ce initial au fost date in folosinta doar anumite sectoare de drum, incepand din 29 noiembrie 2012 autostrada este circulabila pe intreaga sa lungime, de 202,7 kilometri, pe ambele sensuri de mers. A2 se remarca prin faptul ca este singura autostrada din Romania care dispune de statie de taxare, unde soferii sunt obligati sa achite taxa de pod Fetesti – Cernavoda.
Constructia A2 a inceput in era comunista, iar primul tronson, Fetesti – Cernavoda, cu o lungime de 18 kilometri, a fost dat in folosinta in 1987. Acest tronson include un complex sistem de poduri si viaducte de autostrada si cale ferata peste Dunare si peste unul dintre bratele acesteia, Borcea. Traversarea acestora este conditionata de achitarea taxei de pod, a carei valoare variaza intre 13 Lei si 91 de Lei pentru o trecere, in functie de tipul autovehiculului condus. De altfel, A2 trece pe langa podul istoric de cale ferata construit de catre Anghel Saligny in 1896.
Dupa caderea comunismului, construirea A2 a continuat pana in 1993, cand a fost oprita din cauza lipsei resurselor financiare, fiind continuata dupa 1998. In 2004, au fost deschise traficului doua noi tronsoane, Bucuresti – Fundulea si Fundulea – Drajna Noua, insumand 106 kilometri. Doi ani mai tarziu, a fost dat in folosinta si tronsonul Drajna – Fetesti. Incepand cu acelasi an, traficul pe Autostrada Soarelui este supravegheat video. Camerele urmaresc nu numai desfasurarea in conditii optime a traficului, ci si daca soferii care traverseaza podul peste Dunare au achitat taxa de pod.
Primele benzinarii pe A2 s-au deschis in vara anului 2009. Dupa deschiderea tronsonului dintre Bucuresti si Cernavoda, lucrarile au continuat pe restul de 52 de kilometri dintre Cernavoda si Constanta. Lucrarile au fost finalizate pe 19 iulie 2012, iar circulatia se desfasoara fara nicio restrictie incepand din ziua de 29 noiembrie a aceluiasi an. A2 a avut un cost total de 413,95 milioane de euro, dintre care 250 de milioane au provenit de la Banca Europeana de Investitii, 70 de milioane, de la Comisia Europeana, iar diferenta de 90 de milioane, de la bugetul de stat al Romaniei.
Ca si celelalte autostrazi din Romania, accesul pe A2 este conditionat de platirea rovinietei. In plus, A2 este singura autostrada din tara care dispune de statie de taxare. Aceasta este obligatorie pentru utilizarea tronsonului Fetesti – Cernavoda, care include podul peste Dunare. Taxa de pod poate fi achitata atat la statiile de taxare, cat si prin SMS si la benzinarii, insa cea mai rapida, eficienta si sigura varianta este online, pe site-ul taxadepod.ro, autorizat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Conform CNAIR, banii proveniti din plata taxei de pod sunt utilizati in principal pentru intretinerea podului, dar si pentru administrarea, intretinerea sau modernizarea drumurilor de mare interes national.
A2 este dotata cu peste 25 de iesiri, care deservesc atat benzinarii si parcari, cat si localitatile Cernica, Balaceanca, Fundulea, Lehliu Gara, Drajna, Slobozia, Fetesti, Cernavoda, Medgidia, Murfatlar, Ostrov, Mangalia, Constanta, Tulcea si canalul Dunare – Marea Neagra.
Uncategorized
Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol
Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.
Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”
Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:
- Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
- Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
- Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
- O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.
În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.
Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.
Uncategorized
Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol
Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.
Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”
Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:
- Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
- Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
- Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
- O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.
În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.
Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.
Uncategorized
Performanță solidă a Grupului SGS în trimestrul 3: Vânzările organice au crescut cu 6,0%
Geneva, 23 October 2025
- În trimestrul al treilea, vânzările grupului SGS au atins 1 729 milioane CHF, în creștere organică cu 6%• A fost lansat noul cadru de referință global SGS DIGITAL TRUST• S-a menținut un ritm susținut al achizițiilor de tip bolt-on, prin finalizarea a 17 tranzacții de la începutul anului• Cifrele financiare estimate pentru final de an au fost reconfirmate
Géraldine Picaud, director executiv, a comentat:
„Al treilea trimestru a fost marcat de rezultate excelente pentru SGS. Creșterea organică de 6,0% și efectul adițional de 1,9% provenind din diversificarea activităților subliniază puterea și reziliența modelului nostru de afaceri, precum și buna execuție a Strategy 27 – „Accelerarea creșterii, consolidarea încrederii”. Vom acționa în continuare cu celeritate pentru implementarea acesteia, poziționând grupul pe cele mai dinamice piețe, stimulate de sustenabilitate, încredere digitală și migrarea lanțurilor de aprovizionare globale. Strategia noastră de achiziții complementare va continua să stimuleze creșterea. Vreau să mulțumesc sincer tuturor echipelor SGS pentru angajamentul arătat performanței și excelenței.”
Pentru a citi întregul comunicat de presă al Grupului SGS, click aici.
Pentru a detalia prezentarea rezultatelor, click aici.
Despre SGS
SGS este lider mondial în domeniul testării, inspecției și certificării. Operăm o rețea de peste 2.500 de laboratoare și centre de afaceri în 115 țări, susținute de o echipă de 99.500 de profesioniști dedicați. Având peste 145 de ani de excelență în domeniul serviciilor, îmbinăm precizia și acuratețea specifice companiilor elvețiene, pentru a sprijini organizațiile să atingă cele mai înalte standarde de calitate, conformitate și sustenabilitate.
Promisiunea brandului SGS – when you need to be sure – subliniază angajamentul asumat în ceea ce privește credibilitatea, integritatea și seriozitatea, permițând partenerilor să prospere în condiții de maximă siguranță. Compania oferă serviciile specializate cu mândrie prin intermediul brandului SGS și al altor mărci specializate de încredere inclusiv Brightsight, Bluesign, Maine Pointe și Nutrasource.
SGS este cotată la bursa elvețiană SIX, sub simbolul SGSN (ISIN CH1256740924, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW). Pentru mai multe informații despre compania SGS în limba română, vizitați: https://www.sgs.com/ro-ro
-
Politicaacum 3 zileRomânia, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zileRomânia, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zileCum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zileUnde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o ziBeneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zileSpitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zileDansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o ziConstruirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori




