Care sunt elementele unei campanii de optimizare SEO complete?

0
437
Skyscraper-Servicii-SEO

O campanie de optimizare SEO trebuie sa cuprinda o multitudine de strategii, tehnici si tactici care sa creasca numarul de vizitatori de pe site-ul tau. Acest lucru se poate realiza doar prin obtinerea unei pozitii superioare in cadrul paginii de cautari Google. Probabil ca cel mai comun aspect legat de utilizatorii de internet este faptul ca acestia nu trec de cele mai multe ori de prima pagina a motoarelor de cautare. Din acest motiv ai nevoie de o strategie completa de servicii SEO de top care iti pot garanta aparitia pe prima pagina Google.

Sistemul din spatele unui Search Engine Optimization este destul de simplu: cu cat esti mai sus plasat in cautarea organica Google, cu atat cresc sansele ca potentialii clienti sa iti viziteze site-ul.

Acest articol vine in sprijinul tau pentru a-ti prezenta ce trebuie sa contina o campanie de optimizare SEO completa si care este rolul ei.

 

Strategii consacrate de optimizare SEO

Orice strategie a unei campanii de promovare online are o baza de la care a plecat totul, la fel cum este cazul SEO. Desigur, domeniul este unul in continua schimbare, unde apar elemente noi in fiecare zi. Cu toate acestea, exista cateva strategii care raman in top in functie de importanta.

  • Cuvintele cheie. Cand te lansezi in domeniul SEO, una dintre primele activitati pe care inveti sa le faci este cautarea de cuvinte cheie. Asta inseamna ca trebuie sa analizezi cu atentie care sunt cuvintele sau expresiile care inregistreaza cel mai mare nivel de cautare. Cand ai creat o lista cu cele mai utilizate cuvinte cheie, poti incepe sa le folosesti frecvent in articolele tale. Acest lucru ajuta spider-ul Google sa inteleaga despre ce este site-ul tau si sa directioneze utilizatorii catre el in functie de cautari si continutul tau.
  • Link-uri interne. Un link intern este o legatura in interiorul unei pagini din site-ul tau, catre alta. Aceste elemente sunt benefice pentru SEO deoarece au puterea de a transfera autoritatea intre pagini.
  • Re-optimizarea continutului vechi. Se intampla de multe ori ca site-uri cu o vechime mare in domeniu sa nu utilizeze tot potentialul continutului sau. Poate ca este anul 2019, dar tu pe site ai cateva articole corect redactate din 2010. Cu toate ca exista posibilitatea ca acestea sa fi fost bune la un moment dat, diferenta de timp cantareste greu in acest caz. Rapiditatea cu care se schimba lucrurile in online este o treaba de minute – deci iti poti imagina impactul pe care cativa ani il pot avea. Cea mai buna solutie, pentru a nu sterge tot istoricul tau de postari din online de ani in urma, este sa il reimprospatezi. Cateva tehnici prin care poti face asta cuprind actualizarea cuvintelor cheie, a alt-urilor imaginilor, schimbarea structurii textului, adaugarea de ancore sau instalarea de plugin-uri care te pun la curent cu necesitatile de optimizare SEO. Aceste schimbari cuprind de cele mai multe ori elemente nesemnificative, cum ar fi schimbarea lungimii unei propozitii sau introducerea unui H. Cu toate acestea, impactul pe care il poate avea este imens. Printr-o astfel de re-optimizare poti obtine un avantaj care sa aduca trafic, fara a fi nevoie sa pierzi timp cu redactarea.
  • Crearea unei retele de backlink-uri. Acest aspect este foarte asememanator cu necesitatea crearii unor relatii avantajoase in orice mediu de afaceri. Cu cat cunosti mai multi oameni din industrie care sunt dispusi sa vorbeasca despre tine, cu atat mai bine. Un mare avantaj il reprezinta si daca acesti oameni au o anumita influenta. In termeni de optimizare SEO, acest lucru se traduce in felul urmator: asociaza-te cu cat mai multe site-uri care genereaza un volum mare de trafic si dispune de multi utilizatori. Backlink-urile sunt articole scrise de catre acesti colaboratori care trimit catre site-ul tau. Astfel, pe langa traficul de care beneficiezi prin propriul tau site, vei avea un flux suplimentar de utilizatori, poate chiar mai mare.
  • Social Media. Aceste retele au puterea de a genera acelasi volum de trafic precum motoarele de cautare. O prezenta cat mai intensa pe retelele sociale, pe cat mai multe dintre acestea, va asigura atat raspandirea mesajelor, cat si fidelizarea clientilor. Avantajul este ca puteti distribui atat continutul de pe site, cat si continutul de pe alte platforme de socializare pe care le detineti.

 

Piramida SEO. Pentru a intelege mai bine importanta fiecarui element dintr-o strategie de optimizare SEO, iti poti imagina intregul proces ca o piramida. Fiecare nivel al piramidei are o activitate specifica. Pentru a construi o structura de optimizare solida, trebuie sa ai o baza puternica, unde plasezi cele mai eficiente strategii:

Piramida-SEO

Noi strategii de optimizare SEO

  • Inteligenta artificiala si chatbotii. Poate ca suna complicat, insa cu siguranta ati intampinat o astfel de tehnologie. Tot mai multe companii aleg aceasta metoda pentru a-si ajuta clientii sa gaseasca ceea ce cauta. Chatbotii deschid o fereastra de chat la intrarea pe pagina care te intreaba ce cauti. Avand la baza cel mai rudimentar sistem de optimizare SEO prin cuvinte cheie, robotul te poate conduce la produsul sau serviciul pe care il cauti in mod automat. Principalul motiv pentru care aceasta strategie este tot mai folosita este automatismul. Astfel, companiile ofera un sistem de „customer service” si in afara orelor de program, care este disponibil non-stop.
  • Calitate vs. cantitate. Majoritatea companiilor se concentreaza pe un volum mare de articole care sa ofere o vizibilitate cat mai mare intr-un timp cat mai scurt. Din acest motiv, creeaza continut mediocru calitativ, in care inghesuie cuvinte cheie cu o cautare mare. In anul 2019, aceasta strategie de optimizare SEO va disparea, o data cu schimbarile de algoritm Google. Dat fiind faptul ca Google devine tot mai inteligent, el va cauta articole cu o valoare informativa mare, care chiar ii invata pe utilizatori ceva sau le raspund la intrebari.
  • Voice-search. Acest aspect priveste tot dorinta de automatizare a motoarelor de cautare, dar si a utilizatorilor. Google Assistant devine tot mai independent si accepta tot mai multe comenzi. Cele mai utile comenzi pe care acesta le poate indeplini vizeaza continutul de tip „How to?” sau cel bazat pe intrebari directe, care dau solutii pentru o problema.

 

De ce sa tii cont in optimizarea SEO?

 

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il ai in vedere cand vine vorba despre optimizare SEO este actualitatea. Acest lucru se traduce prin faptul ca trebuie sa fii constant la curent cu tot ce se intampla in acest domeniu. Algoritmii Google, regulile WordPress, strategiile eficiente de optimizare si per total, internetul, sunt elemente care se afla intr-o continua schimbare. Mai mult decat atat, aceasta este industria care inregistreaza schimbari la nivel de saptamani, daca nu chiar de zile. Iar daca nu esti „up to date” cu ceea ce se intampla, risti sa folosesti in campania ta strategii invechite care nu vor mai da rezultate. Acest lucru se transpune intr-un efort imens si timp pierdut, care puteau fi evitate printr-o simpla cercetare.

 

Alegerea agentiei de SEO

Cele mai bune rezultate iti vor fi intotdeauna garantate de o echipa specializata in campanii de optimizare SEO. Piata companiilor care ofera astfel de servicii este destul de mare, motiv pentru care trebuie sa alegi cu grija colaboratorii. Cel mai bun mijloc de referinta este reputatia pe care o companie o are, aspect sustinut de testimonialele clientilor multumiti. Totodata, o companie serioasa trebuie sa dispuna de un portofoliu optimizare vast, pentru a-ti oferi o privire de ansamblu asupra a ceea ce vei primi.

In final, totul se rezuma la rezultate. Daca rezultatele nu apar in timp util, se impune o analiza a campaniei de optimizare SEO. In urma acesteia se pot schimba strategiile aplicate pentru a se potrivi perfect nevoilor tipului tau de afacere.

 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here