Connect with us

Uncategorized

Stiai ca multi romani nu au citit niciodata o carte?

Publicat

pe

Stiai ca multi romani nu au citit niciodata o carte?

In urma unor studii efectuate recent, s-a demonstrat faptul ca multi romani nu au fost niciodata intr-o biblioteca, nici nu au citit vreodata un roman si ca 69% din populatia tarii nu a deschis nicio carte in ultimul an. De asemenea, s-a aratat faptul ca analfabetismul functional a ajuns la 40%. Multi parinti si-au dat seama de problemele care apar din aceasta cauza, asa ca au inceput tot mai mult sa-si indemne copiii sa citeasca, dandu-le exemplul personal. 

Specialistii in domeniu spun, insa, ca este important ca adultii sa nu incerce sa ii impinga pe cei mici prea mult de la spate, sa nu-i sileasca si nici sa-i indemne sa citeasca un anumit gen in detrimentul altuia, care poate le-ar fi placut mai mult. Tinerii trebuie sa inteleaga ca lectura are numeroase avantaje si ca este benefica pentru propria lor dezvoltare, si nu pentru a le face pe plac parintilor sau profesorilor. 

Iata cum poate fi motivata noua generatie sa citeasca:

  • Exemplul personal este perfect pentru a indrepta catre citit orice tanar, asa ca ia o carte si rasfoieste-o in asa fel incat sa te vada. Daca va fi curios, atunci raspunde-i la intrebari, oricat de naive ar parea, si incearca sa ii starnesti curiozitatea, indiferent de genul literar pe care il abordezi in acel moment;
  • Ideal ar fi sa studiati impreuna ofertele unei librarii online si sa-l lasi sa-si aleaga singur ceea ce isi doreste sa citeasca, indiferent ca este vorba despre carti de dragoste sau politiste, despre poezie sau despre nuvele SF;
  • O idee buna de a-l face curios este sa obisnuiesti sa citesti cu voce tare, in familie, o poezie sau o scrisoare, sa discuti diferite subiecte literare si sa iti faci un obicei din a cumpara carti alaturi de copilul tau. Ar fi bine sa nu para ca vrei sa-i dai vreo lectie anume si sa-l lasi sa aleaga orice, chiar daca este vorba despre benzi desenate sau simple bancuri;

lectura

  • Daca observi ca nu vrea sa lectureze nimic si la scoala este codas la limba si literatura romana, atunci ar putea avea o problema legata de faptul ca nu citeste foarte bine si ii e rusine de acest lucru. Un parinte responsabil trebuie sa observe o astfel de situatie si sa ia masurile care se impun;
  • Un adolescent care nu vrea sa se apropie de lectura ar putea fi provocat sa devina expert intr-un domeniu captivant pentru el. De exemplu, daca ii plac masinile, atunci va trebui sa se informeze cat mai mult, fie din carti sau reviste, fie de pe internet. Important este sa citeasca mult;
  • Trebuie sa i se explice ca abilitatea de a citi ii va fi de folos mai tarziu in cariera lui. Cu ajutorul cartilor va reusi sa cunoasca lumea, sa calatoreasca in timp, sa se amuze, sa obtina diferite sfaturi despre problemele care il intereseaza in mod deosebit, sa-si descopere noi interese etc.

 

In concluzie, este important sa fie starnit interesul copiilor si tinerilor pentru lectura, in asa fel incat acestia sa intre in perioada adulta cu toate abilitatile de care au nevoie pentru a avea o viata implinita personal si profesional. 

surse foto:

shutterstock.com

Comentarii Facebook
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol

Publicat

pe

De

Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol

Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.

Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”

Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:

  • Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
  • Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
  • Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
  • O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.

În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.

Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Uncategorized

Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol

Publicat

pe

De

Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol

Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.

Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”

Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:

  • Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
  • Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
  • Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
  • O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.

În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.

Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Uncategorized

Performanță solidă a Grupului SGS în trimestrul 3: Vânzările organice au crescut cu 6,0%

Publicat

pe

De

Performanță solidă a Grupului SGS în trimestrul 3: Vânzările organice au crescut cu 6,0%

Geneva, 23 October 2025

  • În trimestrul al treilea, vânzările grupului SGS au atins 1 729 milioane CHF, în creștere organică cu 6%• A fost lansat noul cadru de referință global SGS DIGITAL TRUST• S-a menținut un ritm susținut al achizițiilor de tip bolt-on, prin finalizarea a 17 tranzacții de la începutul anului• Cifrele financiare estimate pentru final de an au fost reconfirmate

Géraldine Picaud, director executiv, a comentat:

Al treilea trimestru a fost marcat de rezultate excelente pentru SGS. Creșterea organică de 6,0% și efectul adițional de 1,9% provenind din diversificarea activităților subliniază puterea și reziliența modelului nostru de afaceri, precum și buna execuție a Strategy 27 – „Accelerarea creșterii, consolidarea încrederii”. Vom acționa în continuare cu celeritate pentru implementarea acesteia, poziționând grupul pe cele mai dinamice piețe, stimulate de sustenabilitate, încredere digitală și migrarea lanțurilor de aprovizionare globale. Strategia noastră de achiziții complementare va continua să stimuleze creșterea. Vreau să mulțumesc sincer tuturor echipelor SGS pentru angajamentul arătat performanței și excelenței.

Pentru a citi întregul comunicat de presă al Grupului SGS, click aici.

Pentru a detalia prezentarea rezultatelor, click aici

Despre SGS

SGS este lider mondial în domeniul testării, inspecției și certificării. Operăm o rețea de peste 2.500 de laboratoare și centre de afaceri în 115 țări, susținute de o echipă de 99.500 de profesioniști dedicați. Având peste 145 de ani de excelență în domeniul serviciilor, îmbinăm precizia și acuratețea specifice companiilor elvețiene, pentru a sprijini organizațiile să atingă cele mai înalte standarde de calitate, conformitate și sustenabilitate.

Promisiunea brandului SGS – when you need to be sure – subliniază angajamentul asumat în ceea ce privește credibilitatea, integritatea și seriozitatea, permițând partenerilor să prospere în condiții de maximă siguranță. Compania oferă serviciile specializate cu mândrie prin intermediul brandului SGS și al altor mărci specializate de încredere inclusiv Brightsight, Bluesign, Maine Pointe și Nutrasource.

SGS este cotată la bursa elvețiană SIX, sub simbolul SGSN (ISIN CH1256740924, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW). Pentru mai multe informații despre compania SGS în limba română, vizitați: https://www.sgs.com/ro-ro 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Stiri calde

România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!” România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
Politicaacum 6 zile

România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”

Declarațiile recente ale președintelui Acțiunea Conservatoare, Claudiu Târziu, au reaprins dezbaterea despre direcția și independența politicii externe românești. Totul a...

România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
Politicaacum 6 zile

România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii

Intrarea României în spațiul Schengen a deschis nu doar granițele aeriene și maritime, ci și o nouă etapă de maturitate...

Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
Actualitateacum 6 zile

Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă

Apa curată devine o prioritate în Ilfov De la Cernica la Snagov, de la Pantelimon la Bragadiru, tot mai mulți...

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial” Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”
Politicaacum 6 zile

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, prezintă duminică, din SUA, mesajul emisarului special pentru parteneriate globale Paolo Zampolli. Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare,...

Novakid.ro aduce în atenția școlilor un program menit să facă predarea limbii engleze o experiență autentică și interactivă Novakid.ro aduce în atenția școlilor un program menit să facă predarea limbii engleze o experiență autentică și interactivă
Actualitateacum o săptămână

Novakid.ro aduce în atenția școlilor un program menit să facă predarea limbii engleze o experiență autentică și interactivă

Limba engleză a devenit mai mult decât un instrument de comunicare, iar deprinderea ei de la vârste fragede facilitează accesul...

Cum să alegi fungicidele potrivite pentru grădina ta: 5 sfaturi de la specialiști Cum să alegi fungicidele potrivite pentru grădina ta: 5 sfaturi de la specialiști
Actualitateacum 2 săptămâni

Cum să alegi fungicidele potrivite pentru grădina ta: 5 sfaturi de la specialiști

Grădina ta este un mic colț de natură, iar sănătatea plantelor este esențială pentru a te bucura de roadele muncii...

Alexandru Nazare anunță un nou pas pentru Autostrada Sibiu-Pitești: finanțare de 500 milioane de euro de la BEI Alexandru Nazare anunță un nou pas pentru Autostrada Sibiu-Pitești: finanțare de 500 milioane de euro de la BEI
Politicaacum 3 săptămâni

Alexandru Nazare anunță un nou pas pentru Autostrada Sibiu-Pitești: finanțare de 500 milioane de euro de la BEI

Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a semnat astăzi un nou contract de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI), în valoare...

Publicitate

Parteneri

Citește și:

Top Stiri Nationalul.ro

Copyright © 2025 - ZIARUL NATIONALUL Toate drepturile rezervate. Răspunderea juridică, civilă și penală, pentru conținutul materialelor publicate pe site-ul nationalul.ro este purtată exclusiv de către autorul acestora. CONTACT: contact@nationalul.ro