Content Marketing – cum te poate ajuta în afacerea ta?

0
123

Probabil ai auzit des termenul de Content Marketing și cât de important este acesta pentru business-ul tău. Dacă nu ai înțeles cu exactitate cum te poate ajuta acesta și cum îl poți folosi pentru a-ți crește afacerea, am pregătit acest articol pentru tine, în care vom explica pe scurt ce este și îți vom oferi câteva tips & tricks pentru început.

 

Ce este Content Marketing?

Content Marketing-ul se referă la crearea de conținut gratuit, pe care companiile îl publică pentru publicul țintă. Acest conținut este unul relevant, menit să atragă potențiali consumatori noi, dar și să-i fidelizeze pe cei existenți.

Prin Content Marketing nu înțelegem promovarea produselor, ci educarea și informarea publicului relevant pentru business-ul tău, prin teme relevante industriei în care activezi. Ce este interesant la acest aspect este că oferă ocazia consumatorilor să vină ei spre tine, nu să te duci tu spre ei – cum este în cazul reclamelor plătite.

Ce obiective poți îndeplini prin Content Marketing?

Integrat într-o strategie pe termen lung, Content Marketing-ul poate:

  • spori notorietatea brand-ului tău;
  • genera lead-uri și vânzări;
  • spori fidelitatea clienților față de brand-ul tău;
  • crește numărul vânzărilor și profitabilitatea;
  • construi o comunitate, păstrând o relație strânsă cu urmăritorii brand-ului. 

 

Tipuri de Content Marketing

  • Social Media

Acesta este cel mai întâlnit tip de Content Marketing, existând foarte puține brand-uri care nu îl folosesc. Este necesar să fii prezent pe cât mai mult rețele sociale, unde să ai content adaptat în funcție platformă. Oamenii iubesc să interacționeze cu brand-urile lor preferate, de aceea trebuie să planifici atent strategia ta de social media marketing. 

  • Articole pentru blog

Blog-ul este un tip de conținut foarte util și foarte important. Acest tip te poate ajuta să îți convertești cititorii în clienți, să sporești notorietatea brand-ului, dar și să fidelizezi actualii clienți. În funcție de industria în care activezi, poți genera content de tipul: tips & tricks, trend-uri, update-uri din domeniu, ce noi tehnologii au mai apărut, sfaturi etc.

  • Podcast

Din ce în ce mai mulți oameni devin consumatori de content audio, lumea podcast-urilor câștigând  mai mulți ascultători pe zi ce trece. Găsește subiecte din industria în care activezi și pe care crezi că publicul tău țintă ar fi interesat să le audă și pornește. Poți să privești podcast-urile ca pe articolele pentru blog, doar că acestea sunt mult mai interactive și poți avea și invitați cu care să discutați subiectele alese.

  • Content Video

Peste 50% dintre consumatorii unui brand vor să vadă content de tip video, spune un studiu recent făcut de Hubspot. Consumatorii sunt foarte atrași de filmulețe scurte, dinamice și la subiect. Acestea pot genera conversii și, de cele mai multe ori, îmbunătățesc ROI-ul.

 

Cum începi cu Content Marketing-ul?

Există o serie de pași importanți pe care ar fi necesar să îi urmezi pentru a vedea pe parcurs cât de eficientă este strategia ta de Content Marketing:

  • stabilește-ți o listă de Obiective SMART și KPI’s la început, pentru a putea contoriza eficiența Content Marketing-ului pentru brand-ul tău – exemple: creșterea notorietății, a vânătorilor etc.;
  • cunoaște-ți audiența – află ce vor să audă de la tine, ce lucruri îi interesează și cu ce probleme se confruntă – în domeniul în care activezi;
  • stabilește ce tip de content vrei să abordezi – pentru unele business-uri poate vor merge mai multe, pentru altele poate doar 2. Pe măsură ce trece timpul, este bine să le încerci pe toate și să vezi cu ce rezonezi mai bine și tu, și publicul tău țintă;
  • monitorizează rezultatele – în urma acestora, vei putea optimiza și adapta viitoarea activitate din online.

Sperăm că acest articol te-a ajutat să ai o viziune mai amplă asupra Content Marketing-ului și că ești pregătit să creezi propria strategie pentru brand-ul tău! Dacă ești în căutarea unui partener care te poate ajuta cu conturarea acesteia, agenția de marketing Marketiu se ocupă cu acest lucru! 🙂 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here