Uncategorized
Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul

Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul este prăznuită în fiecare an pe data de 24 iunie. A fost serbată începând cu secolele al IV-lea și al V-lea. În credința populară este cunoscută sub numele de Drăgaica sau Sânzaiene.
Demn de menționat este că în calendarul ortodox, sfinții au ca zi de cinstire ziua trecerii lor la cele veșnice. Însă, Sfântului Ioan i se cinstește și nașterea sa, alături de cea a Maicii Domnului și a Mântuitorului lisus Hristos.
Zămislirea și nașterea Sfântului Ioan Botezatorul este relatată de Sfântul Evanghelist Luca în primul capitol al Evangheliei sale. Zaharia, soțul Elisabetei, înaintat fiind în vârstă și neavând copii, a văzut un înger în Templu, pe când tămâia. Îngerul îi vestește că femeia lui a zămislit și îi va naște un fiu, al cărui nume va fi Ioan, care se tâlcuiește „Dumnezeu este îndurător”.De altfel, Ioan este nume iudaic – „Iohanan” prescurtare din Iehohanan și înseamnă „Dumnezeu s-a milostivit”.
La nedumerirea și neîncrederea lui Zaharia în cele descoperite, îngerul Gavriil îi spune că va rămâne mut până la punerea numelui fiului său. Din Sfânta Scriptură aflăm că după cele nouă luni, familia și rudele au dorit să-i pună pruncului numele tatălui său. Zaharia nu a fost de acord, de aceea, a cerut o tăbliță și a scris pe ea numele Ioan, moment în care el și-a recăpătat graiul.
Ioan Botezătorul se naște cu 6 luni înainte de nașterea lui Iisus, în cetatea Orini. Mântuitorul a spus, așa cum se arată în Evanghelia după Matei, capitolul 11, versetul 11 că „dintre cei născuți din femei nu este unul mai mare decât Ioan Botezătorul”.
Sfântul Ioan este numit Înaintemergătorul Domnului pentru că a pregătit venirea Mântuitorului în lume, mărturisindu-L drept răscumpărător al păcatelor întregii lumi. Mesajul principal pe care îl transmitea Ioan era „Pocăiți-vă, că s-a apropiat împărăția cerurilor!”
Cei care renunțau la păcate erau botezați de el în Iordan. Este cel care L-a botezat și pe Hristos. Ioan Îl recunoaște drept Mesia – „Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatele lumii” – și mărturisește că el ar fi avut nevoie să fie botezat de Iisus, iar nu invers, pentru că Iisus nu avea nevoie de pocăință. Primește însă cu smerenie să Îl boteze pe Domnul la cererea Acestuia, moment în care vede cerurile deschizându-se și aude mărturia dumnezeiască: „Tu ești Fiul Meu Cel iubit, întru Tine am binevoit”, și pe Duhul Sfant în chip de porumbel pogorându-Se deasupra lui Iisus (Matei 3, 13-17).
Atunci când Irod decide să-i ucidă pe toți pruncii din Betleem și din împrejurimi, în speranța de a-L ucide și pe Mesia, Elisabeta s-a ascuns cu pruncul într-o peșteră, dincolo de Iordan. Pentru că nu a fost găsit, l-au omorât pe tatal său în locul pruncului. Ioan, scăpând de urgie, creștea și se întărea cu duhul, rămânând în pustie până la ceasul arătării sale în Israel (Luca 1, 80).
În pustie s-a îmbrăcat în haine din păr de cămilă, mâncând miere de albine și lacuste și era încins cu o curea de piele. Cămila era simbolul curăției (era un animal rumegător) și al necurăției (avea copita despicată). Ca animal curat era chipul poporului ales, iar ca animal necurat simboliza popoarele păgâne. Prin purtarea acestei haine, Ioan îi chema atât pe evrei, cât și pe păgâni la Hristos.
Cureaua, provenita de la un animal mort, semnifica omorârea patimilor. Iar cât privește hrana sa, trebuie să știm că albinele și lăcustele erau considerate a fi curate în Vechiul Testament, semn că Ioan se hrănea doar cu cele plăcute Domnului.
Pentru că l-a înfruntat pe regele Irod, care trăia în nelegiuire cu cumnata sa, Irodiada, va fi ucis. Mentionez că într-o zi în care Irod Antipa și-a serbat ziua, fata Irodiadei a dansat și atât de mult i-a plăcut lui Irod încât i-a zis acesteia: „Orice-mi vei cere, îți voi da, până la jumătate din împărăția mea”. Fata, neștiind ce sa ceară, a întrebat-o pe mama ei, iar aceasta la sfatul mamei sale îi cere capul Sfântului Ioan Botezatorul. Irod Antipa s-a întristat, dar pentru că jurase că îi va împlini orice dorință, poruncește să fie tăiat capul Sfântului Ioan.
Sfântului Ioan Botezătorul îi sunt dedicate mai multe zile de prăznuire: Nașterea (24 iunie), Tăierea capului (29 august), Soborul Sfântului Ioan Botezătorul (7 ianuarie), Întâia și a doua aflare a capului (24 februarie), A treia aflare a capului (25 mai), precum și Zămislirea (23 septembrie).
Nașterea Sfântului Ioan Botezătorul – data sărbătorii
Data de 24 iunie nu a fost fixată într-un mod întâmplător ca zi a nașterii Sfântului Ioan Botezătorul.Potrivit Sfintei Scripturi, zămislirea Sfantului Ioan Botezatorul a avut loc după ce Zaharia, tatal sau, a tămâiat în sfântul altar – loc în care numai arhiereul intra o singură dată pe an, în luna a saptea, ziua a 10 a (cf. Levitic 16, 29). Această luna din calendarul iudaic cuprindea o parte din septembrie și alta din octombrie. Avand în vedere cele descoperite în Sfânta Scriptură, Sfinții Părinți au rânduit ca ziua zămislirii Sfântului Ioan să fie pe 23 septembrie, iar ziua de 24 iunie ca zi de naștere.
Pe de altă parte, trebuie avut în vedere că după solstițiul de vară din 21 iunie, ziua începe să scadă și noaptea să crească. De aici putem înțelege că Sfantul Ioan Botezatorul, persoana care reprezintă Legea Veche, se naște într-un timp când ziua se micșorează, ca semn că Legea Vechiului Testament începe să apună pentru că vine Legea Harului, Legea lui Hristos.
Sa nu uitam că Nașterea Mântuitorului este praznuită pe 25 decembrie, după solstițiul de iarnă din 22 decembrie, când ziua începe să crească.
****
Pentru a susține jurnalismul independent, aveți link ul de donații mai jos:
https://www.paypal.com/donate/?hosted_button_id=EX3UVYDFJP2MW
Sursa foto :https //google.com
Această prezentare sintetizată a fost realizată după scrierile, vechile cazanii și cuvinte de folos creștin – ortodoxe acceptate, iar rolul redactorului platformei BPNews Daniel Mihai este acela de a aduce la lumină și conștiința publicului larg învățăturile ortodoxe
Uncategorized
Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol

Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.
Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”
Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:
- Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
- Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
- Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
- O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.
În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.
Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.
Uncategorized
Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol

Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.
Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”
Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:
- Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
- Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
- Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
- O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.
În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.
Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.
Uncategorized
Performanță solidă a Grupului SGS în trimestrul 3: Vânzările organice au crescut cu 6,0%

Geneva, 23 October 2025
- În trimestrul al treilea, vânzările grupului SGS au atins 1 729 milioane CHF, în creștere organică cu 6%• A fost lansat noul cadru de referință global SGS DIGITAL TRUST• S-a menținut un ritm susținut al achizițiilor de tip bolt-on, prin finalizarea a 17 tranzacții de la începutul anului• Cifrele financiare estimate pentru final de an au fost reconfirmate
Géraldine Picaud, director executiv, a comentat:
„Al treilea trimestru a fost marcat de rezultate excelente pentru SGS. Creșterea organică de 6,0% și efectul adițional de 1,9% provenind din diversificarea activităților subliniază puterea și reziliența modelului nostru de afaceri, precum și buna execuție a Strategy 27 – „Accelerarea creșterii, consolidarea încrederii”. Vom acționa în continuare cu celeritate pentru implementarea acesteia, poziționând grupul pe cele mai dinamice piețe, stimulate de sustenabilitate, încredere digitală și migrarea lanțurilor de aprovizionare globale. Strategia noastră de achiziții complementare va continua să stimuleze creșterea. Vreau să mulțumesc sincer tuturor echipelor SGS pentru angajamentul arătat performanței și excelenței.”
Pentru a citi întregul comunicat de presă al Grupului SGS, click aici.
Pentru a detalia prezentarea rezultatelor, click aici.
Despre SGS
SGS este lider mondial în domeniul testării, inspecției și certificării. Operăm o rețea de peste 2.500 de laboratoare și centre de afaceri în 115 țări, susținute de o echipă de 99.500 de profesioniști dedicați. Având peste 145 de ani de excelență în domeniul serviciilor, îmbinăm precizia și acuratețea specifice companiilor elvețiene, pentru a sprijini organizațiile să atingă cele mai înalte standarde de calitate, conformitate și sustenabilitate.
Promisiunea brandului SGS – when you need to be sure – subliniază angajamentul asumat în ceea ce privește credibilitatea, integritatea și seriozitatea, permițând partenerilor să prospere în condiții de maximă siguranță. Compania oferă serviciile specializate cu mândrie prin intermediul brandului SGS și al altor mărci specializate de încredere inclusiv Brightsight, Bluesign, Maine Pointe și Nutrasource.
SGS este cotată la bursa elvețiană SIX, sub simbolul SGSN (ISIN CH1256740924, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW). Pentru mai multe informații despre compania SGS în limba română, vizitați: https://www.sgs.com/ro-ro
-
Politicaacum 2 zile
România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zile
România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zile
Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zile
Unde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o zi
Beneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zile
Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zile
Dansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o zi
Construirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori