Coruptie
Poate cineva il va trage la raspundere si pe acest personaj numit Maior pentru toate nelegalitatile infaptuite in exploatarea mandatelor/autorizatiilor de interceptare si inregistrare a comunicatiilor electronice, inregistrari ambientale, patrunderi secrete

Despre Farmavet s-a mai scris dar nicio institutie de forta a statului, in special DNA, nu a investigat sau cercetat toate afacerile subterane ale acesteia in domeniul produselor si medicamentelor veterniare si implicarea in promovarea unor persoane la nivel de decizie in ANSVSA si Directiile Teritoriale ale acestei autoritati.
Farmavet SA a luat fiinta in anul 1991 prin HG nr. 1243/1990 privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni Farmavet, prin preluarea patrimoniului bazei de aprovizionare specializate cu produse de uz zooveterinar, care se desfiinteaza. Prin hotararea in cauza semnata de fostul premier Petre Roman, firma avea ca obiect de activitate “aprovizionarea cu produse farmaceutice, biologice, dezinfectante, instrumentar de uz veterinar, aparatura de laborator si alte produse specifice acestei activitati, necesare tuturor crescatorilor de animale si unitatilor de cercetare, invatamint cu profil veterinar. Societatea isi constituie prin activitati de comercializare fondul de produse farmaceutice, biologice si altele, din tara si import, intr-o structura cantitativa si sortimentala care sa acopere nevoile pietei si a unui stoc de siguranta pentru combaterea epizootiilor.”
Actualmente, intrucat Otilia Ana Ciocarlan sotia adjunctului directorului SRI, gral.bg. Adrian Ciocarlan lucreaza in cadru firmei Farmavet SA, deducem faptul ca aceasta firma are si un sprijin din partea intelligence-ului intern al Romaniei, sens in care unii din conducerea ANSVSA au fost numiti, se pare, si cu sprijinul tacit al SRI.
Astfel, dl. dr. Geronimo Raducu Branescu – Presedinte – Secretar de Stat al ANSVSA a fost impus, spun unele guri rele, de catre Liviu Dragnea la propunerea lui Sorin Paul Stanescu, patronul Farmavet prin societatea A&S INTERNATIONAL 2000 SRL, dar si a afaceristului Felix Stroe, baron PSD cu mari interese in zona Portului Constanta. Un alt personaj este vicepresedintele ANSVSA, dr. Traian Petcu care, printre alte activitati trecute se numara si cea de fost director al sucursalei Vaslui a S.C. Farmavet S.A. Bucuresti (mai 2005 – ianuarie 2009). Culmea ironiei este faptul ca dl. Gheorghe Stratulat numit director de cabinet al presedintelui ANSVSA a fost, cu totul intamplator, evident, director al departamentului de epidemiologie si laborator veterinar din cadrul Institutului Pasteur Bucuresti SA (2014 – martie 2017) si in perioada 2004 – martie 2017 director general al SC Farmavet SA, conform declaratiei sale din cv-ul existent public pe site-ul ANSVSA.
Oare nimeni din Ministerul Agriculturii, Guvern si alte institutii ale statului nu au verificat faptul ca prin numirea acestor persoane la conducerea ANSVSA se poate genera o posibila activitate de control si dirijare de interese masive ale Farmavet SA la nivelul conducerii centrale si teritoriale ale autoritatii sanitar veterinare din Romania, cu toate consecintele negative in plan economico-financiar si de securitate alimentara a populatiei nationale.
In fapt aceasta situatie generata la nivelul conducerii ANSVSA prin numirea acestor persoane ce provin direct sau mijlocit din interesele Farmavet poate intra sub incidenta obiectivelor nationale de securitate evidentiate in GHIDUL STRATEGIEI NATIONALE DE APARARE A TARII PENTRU PERIOADA 2015-2019, document programatic al Administratiei Prezidentiale, aprobat prin Hotararea CSAT nr. 128 din 10 decembrie 2015 si, care prevede la ONS 16: “Consolidarea securitatii si protectiei infrastructurilor critice – energetice, de transport, cibernetice, precum si a securitatii alimentare si mediului” si unde sunt enumerate principalele institutii cu atributii in realizarea ONS 16: MECRMA, MCSI, MENCS, MS, MMAP, STS, SIE, SRI, MADR, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, MAI, MApN, Ministerul Transporturilor, Agentia Spatiala Romana, MDRAP si alte institutii desemnate ca APR.”
Mai mult, Autoritatea Sanitar-Veterinara prin aceasta “capusare” prin persoane obediente si cu interese induse atat de Farmavet SA cat si prin alte persoane angajate in structura organizational-functionala a ANSVSA care mai fac parte si din pseudorganisme de tip “nonguvernamentale” precum Colegiul Medicilor Veterinari din Romania – CMVR, care are un statut special prevazut prin act normativ, dar care prin imixtionare in activitatile institutiei, in ultimii 10 ani, a determinat o situatie grava prin faptul ca institutii ca ANI si ANFP au constatat ca exista “incompatibilitate si conflict de interese” intre calitatea de functionari publici angajati la ANSVSA si membru in CMVR, intrucat unele dintre programele strategice ale ANSVSA se realizeaza cu finantare de la bugetul de stat prin intermediul medicilor veterinari multi “membri ai CMVR”, dar si angajati ai ANSVSA, generandu-se astfel posibile acte de natura a intra sub sanctiune administrativ sau chiar penala conform legiilor nationale aplicabile.
O situatie relevanta in acest sens este cea a fostului presedinte ANSVSA, dr.Dumitru Baiculescu care a fost trimis in judecata pentru ca in perioada cand se afla la conducerea DSVSA Buzau avea dubla calitate de ordonator de credite – director executiv si prestator de servicii pentru institutia pe care o conducea in calitate de “medic concesionar-servicii externalizate de stat catre medici privati de libera practica”, precum si faptul ca detinea si o functie de conducere in CMVR la nivel local. Interesant este faptul ca, actualmente, acelasi dr. Dumitru Baiculescu ocupa functia de director executiv adjunct al Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Bucuresti, sub conducerea lui dr. Ovidiu Zvoristeanu, director executiv, o alta persoana controversata si cunoscuta opiniei publice.
De remarcat este ca aceasta stare de fapt este generalizata in intreaga tara si este constata de mai multi ani atat la nivelul institutiei in cauza cat si la cel guvernamental, neluandu-se nicio masura clara pentru prevenirea situatiilor de conflict de interese sau incompatibilitati ale persoanelor angajate in cadrul ANSVSA.
Mai mult, actuala echipa de conducere a ANSVSA incearca modificarea si completarea OG nr.42/2004[1] si OG nr.83/2003[2] pentru a transfera Posturile de Inspectie la Frontiera (PIF) de la nivel central la nivelul directiilor judetene – DSVSA, situatie ce ar conduce la slabirea puterii administrative si de decizie de la nivelul autoritii competente centrale, putandu-se astfel genera posibile fapte de coruptiei si fraude in domeniul subsecvent si nu numai, afectandu-se si interesele generale ale strategiei actuale a Uniunii Europene de intarire a controlului la frontiera in domeniu la granitele Comunitatii Europene.
Actuala conducere ANSVSA promoveaza si intentioneaza sa realizeze o reorganizare “personala” care va declansa un mega scandal datorita riscului major de infrigement, inclusiv de destabilizare a exporturilor romanesti si risc asupra sigurantei verificarii importurilor/exporturilor, prin transferarea Punctelor de Inspectie Frontiera (PIF) de control sanitar-veterinar de la structura centrala (ANSVSA) la Directiile Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor Judetene (DSVSA), fapt deosebit de grav, mai ales pe frontiera de est a Romaniei, frontiera non-Schengen, acolo unde vorbim deja, prin angajamentele TFUE de “frontiera Uniunii Europene”.
Tinand cont de situatia geopolitica a Romaniei, aceasta intentie a actualei conduceri va destabiliza sistemul sanitar-veterinar si mai mult in privinta garantarii partenerilor comunitari ai U.E. precum si partenerilor din tari terte asupra masurilor reale de control sanitar-veterinar impuse de legislatia europeana si internationala si de garantie a respectarii de catre Romania a legislatiei in domeniu (un exemplu elocvent deja consumat este scandalul exportului de animale in Israel si Turcia, datorita activitatilor nelegale intreprinse de angajati ai ANSVSA prin neglijenta in serviciu, generandu-se pierderea temporara a pietei israeliene si turce, cu o cota de export animale in viu de peste 60.000.000 euro/anual. Situatia “problemei Israel si Turcia” este similara si cu alte state potentiale ca interes pentru exporturile romanesti).
Ciudat este faptul ca pentru sustinerea celor doua proiecte de acte legislative prin care se doreste modificare/competarea OG nr.42/2004 si OG nr.83/2003, in notele de fundamentare se sustine o situatie faptica ce poate determina reactii diverse la nivelul populatiei si a autoritatilor nationale si comunitare si care nu credem ca este sustinuta de realitatea factuala intrucat nu au fost facute public demersuri institutionale in consecinta atat in tarile vecine cat si in Romania.
Astfel, in cele doua note de fundamentare ale actelor normative propuse de ANSVSA, la capitolul Secţiunea a 2-a Motivul emiterii actului normativ, punctul 2. Schimbări preconizate se stipuleaza :
“Având în vedere necesitatea eliminării riscurilor la adresa securității și siguranței alimentare a populației, în considerarea măsurilor care trebuie luate în scopul prevenirii apariției focarelor de pestă porcină africană care se manifestării în statele vecine cu România, se impune, în regim de urgență, organizarea posturilor de inspecție la frontieră în cadrul direcțiilor sanitar – veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, pentru gestionarea eficientă a actualului context epidemiologic.”
Solicitam celor in drept sa analizeze situatiile existente la nivelul ANSVSA si oportunitatea adoptarii actelor normative propuse anterior mentionate, acte ce se pot descoperi postate pe site-ul oficial al autoritatii sanitar-veterninare in zona transparentei decizionale. (Sava N.).
[1] privind organizarea activităţii sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
[2] privind aprobarea posturilor de inspecţie la frontieră organizate în punctele de trecere a frontierei stabilite pentru importul, exportul şi tranzitul tipurilor de mărfuri supuse controalelor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, precum şi condiţiile de aprobare a posturilor de inspecţie la frontieră responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale animalelor vii provenite din ţări terţe şi pentru controalele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor ale produselor alimentare şi hranei pentru animale provenite din ţări terţe
CV-Gheorghe-Stratulat
CV-Traian-Petcu
Proiect_OUG_modif_complet_OG_42_2004-09.03.2017
Proiect_OUG_modif_OG_42_2004_si_OG_83_2003_23.03.2017
Coruptie
Primarul din Poboru refuză atât greva, cât și concedierile: „La sat, nu poți trimite băbuța acasă când o doare azi”

Funcționarii din primăriile care, pe calculele guvernului, au prea mulți angajați stau cu sufletul la gură așteptând să vadă cum se termină episodul reducerilor de posturi din administrația publică. Primarii insistă că tăierile nu pot fi făcute de-a valma.
De la Primăria Balș ar trebui să plece cei mai mulți oameni acasă FOTO: Alina Mitran
În
foarte multe primării tensiunea este în creștere, după ce pe
site-ul guvernului au apărut cifrele în funcție de care se va
decide câți angajați din administrația locală și județeană
trebuie să plece. La reducerea cu 40% a numărului de posturi din
schema fiecărei instituții situația este grea, la 45% se complică
și mai mult.
Primari aflați – pe simulările prezentate – în
situația de a concedia dintre angajați insistă că este nevoie de
fiecare om în parte, pentru că de-a lungul anilor s-au delegat
către primării noi și noi sarcini. Alții spun că se impun
analize detaliate, pentru că nu toate primăriile sunt în aceeași
situație, chiar dacă numărul de locuitori și schema de personal
pot fi asemănătoare.
Peste
toate, în scenariul negru în care se ajunge la concedieri, cu toții
se întreabă care vor fi criteriile folosite, cu atât mai mult
acolo unde sunt posturi unice.
„În
județul Olt, 50% dintre primării vor trebui să mai dea afară câte
unu-doi”
Pe
simulările realizate la guvern, în județul Olt, din totalul de
4.476 posturi pe hârtie, sunt ocupate 2.709. După reducere ar urma
să rămână în schemă 3.019 posturi (din 4.476), iar din
posturile ocupate să se desființeze 188, 56 de unități
administrativ-teritoriale (UAT) fiind afectate, ceea ce reprezintă
50% din totalul localităților.
„Cel
mai important lucru este ca datele pe care ni le-a transmis premierul
să corespundă cu datele pe care le au primăriile. Adică posturile
ocupate, cele din machetă, să corespundă cu cele din teren.
Asta e cel mai important lucru. După aceea vom vedea. Nu știm,
deocamdată sunt doar discuții. Nu se știe dacă se vor tăia 40%
din posturi, 45%, sunt discuții. Mai
este o ordonanță 63, care aduce un lucru foarte important în ceea
ce privește posturile pe fonduri europene. Mai sunt șoferii, care
au fost prinși în organizarea primăriei și ei conduc microbuzele
școlilor. Deci sunt mai multe aspecte”, a declarat
vicepreședintele Consiliului Județean Olt, Virgil Delureanu.
Deși
din 56 de primării ar trebui să mai plece oameni, deocamdată
lucrurile sunt tratate cu calm. „Să știți că nu se va întâmpla
nimic deosebit. Eu cred că, în județul Olt, 50% dintre primării
vor trebui să mai dea afară câte unu-doi, iar 50% se încadrează
în schema propusă de către guvern”, a adăugat Delureanu.
„Sunt
sume de bani pe care guvernul trebuie să ni le dea înapoi. Nu sunt
pomană, ni se cuvin”
Conform
simulărilor, cele mai multe concedieri ar trebui făcute, în județul Olt, la Primăria
Orașului Balș. De aici ar trebui să plece 25 de oameni în
scenariul reducerii cu 40% a numărului de posturi, respectiv 31 la
scenariul cu 45% reducere. De la Consiliul Județean Olt nu pleacă
nimeni, chiar și după reducerea cu 45% rămânând aproape 200
posturi care ar mai putea fi ocupate. Nu ar trebui să existe
îngrijorări nici la Primăria Slatina, de asemenea „pe plus” cu
72 posturi în scenariul cu 45% reducere. În schimb, la Slatina ar fi
prea mulți polițiști locali dacă intră în vigoare norma de
1/1.200 locuitori.
Primarul
orașului Balș, Cătălin Rotea, spune că simularea făcută de
guvern este greșită și că cei 31 de angajați „în plus”
sunt de fapt salariați care în alte localități sunt încadrați
fie la societăți private care prestează servicii către primărie,
fie la societăți ale primăriei.
Vicepreședintele CJ Olt, Virgil Delureanu FOTO: Alina Mitran
„Din
punctul meu de vedere, este o simulare greșită, pentru că sunt
două chestiuni care trebuie luate în calcul: 1- cele zece posturi
pentru fonduri europene care sunt luate în calcul atunci când se
raportează acest procent la Primăria Balș sunt vacante, niciodată
n-am angajat pe cineva extra-primărie pe fonduri europene; 2-
trebuie făcută o distincție foarte clară între primăriile care
au externalizat serviciile de salubritate, spații verzi și
ecarisaj. La mine salubritatea este externalizată de mult timp,
dinainte să fiu primar, iar spațiile verzi și ecarisajul sunt
angajați în cadrul primăriei, și vorbim de 31 de persoane.
Trebuie făcută o distincție foarte clară, pentru că sunt
foarte-foarte multe primării în țară care au spațiile verzi
externalizate fie pe o firmă a primăriei, fie pe o firmă privată
care a câștigat licitația, la fel și ecarisajul”, a declarat
primarul Cătălin Rotea, pentru „Adevărul”. Pe o „raportare
corectă”, a mai adăugat Rotea, Primăria Balș ar mai avea loc
de cinci, șase angajați.
Primarul
sancționează de asemenea graba cu care se operează aceste măsuri.
În plus, reamintește că primăriile așteaptă la rândul lor, de
la guvern, banii cu care au contribuit deja pentru plata
indemnizațiilor persoanelor cu handicap și a salariilor
asistenților personali, majoritatea aflându-se în situația în
care au achitat din fonduri locale mai mult de 10% din aceste
cheltuieli, cât prevede legea.
„Cred
că toate primăriile din țara asta așteaptă nu doar tăierea
personalului, așteaptă și o rectificare de buget. Care sigur nu va
fi pozitivă, că e clar că pe ce înseamnă păstrarea deficitului
actual nu va fi o rectificare de buget pozitivă, dar măcar pe parte
de asistenți personali, pe parte de persoane cu indemnizații de
handicap, cred că sunt sume de bani pe care guvernul trebuie să ni
le dea înapoi. Pentru că le-am ținut de la noi și nu sunt pomană,
ni se cuvin”, mai spus Rotea.
Primăria Balș și-ar putea susține cheltuielile de funcționare din fonduri proprii la schema actuală de angajați, însă când vine vorba de investiții este clar că nu sunt bani și că este nevoie de susținere de la centru, amai precizat primarul.
„Când
e să luăm și noi un spor de vacanță suntem demnitari, acum ne
bagă cu funcționarii”
Primăria
Poboru, tot din județul Olt, se află și aceasta în situația de a
concedia dintre angajați, dacă se merge cu măsurile până la capăt.
Conform simulărilor, șase angajați din cei 16 ar trebui să
plece. Primarul, supărat, spune că nu înțelege de ce dintr-odată
lucrurile stau așa. Toți sunt angajați pe funcții unice, în
plus, primăriilor le-au tot fost delegate sarcini de-a lungul
anilor.
„Eu am 15
(n.
red. – în documentul de pe site-ul guvernului figurează în schimb
cu 16),
dar
eu nu știu de ce ne bagă pe noi, pe primar și pe viceprimar, în
beleaua asta, că la noi, când e să luăm și noi un sport de
vacanță sau de un ceva,
suntem demnitari. Acum ne bagă cu funcționarii publici. Noi
mereu am fost în aer, noi n-avem drept la sport de vechime, că
suntem demnitari, n-avem drept la bonuri de vacanță, n-avem drept
la nimic, că suntem demnitari”,
a spus primarul Iulian Bărăscu.
Situația posturilor din primăriile din Olt FOTO: document gov.ro
Nici
nu se gândește că lucrurile ar putea rămâne așa, pentru că
efectiv nu știe cine ar putea să plece. Și, oricum, s-a decis să
nu fie el cel care face concedierile. La cel de la starea
civilă nu poate renunța, la agentul agricol – nu, la inspectorul de
la cadastru – nu, la asistenta socială – nu, la cel de la ISU
(care se ocupă și de partea de urbanism) – nu, la responsabilul
cu achizițiile publice – nu, la cotabil – nu, la casier – nu,
paznicul, „băiatul de la apă” și biblioteca au și aceștia sarcini
clare…
„Am
scos postul de contabil la concurs, a venit
o fată
de la
Slatina, face naveta. Nu mai găsim, nu mai găsim nici personal,
dacă-mi pleacă unul… Și așa au
cumul de funcții, să zic, pentru
că
de la ministere și la tot felul de agenții coboară în spinarea
noastră totul,
la primării. Și
le pui în cârcă, să mai facă și altceva, și altceva, dar tot
pe salariul ăla. Au salariile
în jurul la 3.000 de lei. Noi
nu știm cum să-i mai ținem, că vor să plece. Atunci să
plece și să punem lacătul”, a adăugat primarul.
Iulian Bărăscu spune că nu doar angajații, dar și oamenii din sat sunt din ce în
ce mai supărați că pe de o parte s-au trezit cu mai puțini bani
în ziua de pensie, cei care au pensii peste 3.000 lei, pe de altă
parte se gândesc îngroziți că vor plăti taxe și mai mari din
2026. „De acolo, de sus, de la etajele superioare, lucrurile se văd
cumva. Să coboare aici, să dea ochii cu oamenii. Iar acest Bolojan
îmi dă mie exemplu Oradea. Păi, ce a făcut el la Oradea a făcut
în 15 ani, nu dai cu barda tu dintr-odată, acum. Păi, tu tai și
din salarii, din pensii, acum și tot acum să mărim și taxele și
impozitele și toate cele. Încep omenii să-și pună ștreangul de
gât”, a continuat primarul Iulian Bărăscu.
Primarul
spune că au întors problema pe toate fețele, au luat fiecare post
la analizat, tot căutând postul „neimportant”. Să taie postul
de bibliotecar, pentru că de-abia dacă trece când și când
câte-un copil pe acolo, și atunci mai mult să se joace la calculator?
„După ce că învățământul, educația, sunt la pământ, să
închei și cu biblioteca, deși ar trebui să fie printre utimele?”,
se întreabă primarul. Să fie „omul de la apă”? Dar cine mai
are grijă atunci să fie totul în regulă cu alimentarea cu apă în
toată comuna. Să fie cel de la Stare Civilă și să-i preia secretarul primăriei atribuțiile?
Deși
sunt într-un pericol real de a-și pierde locul de muncă, angajații
de la Primăria Poboru n-au făcut grevă, mai spune primarul, pentru
că „nu e ca la oraș, să nu te știe lumea, nu poți să o
trimiți pe băbuță că ești în grevă și să mai vină mâine, când pe ea o doare azi”.
Din același motiv, mai spune Iulian Bărăscu, nu ar putea să fie
părtaș la concediere. „Dai ochii cu oamenii, nu ești ca domnul
Bolojan. Plec la pensie și n-o fac”, a mai spus primarul.
Coruptie
Ce transmite ambasada Chinei cu privire la participarea foștilor premieri Năstase și Dăncilă la parada lui Xi de la Beijing

Foștii premieri Adrian Năstase şi Viorica Dăncilă au primit mulțumiri pentru participarea la ceremoniile organizate la Beijing pentru sărbătorirea a 80 de ani de la încheierea celui de al doilea Război Mondial.
Adrian Năstase și Viorica Dancilă au fost primiți de președintele Chinei FOTO: Facebook
„Mulțumiri foștilor premieri ai României, domnul Adrian Năstase şi doamna Viorica Dăncilă, pentru participarea la acest eveniment de înaltă semnificație, şi anume comemorarea a 80 de ani de la victoria poporului chinez în Războiul de Rezistență împotriva Agresiunii Japoneze şi a victoriei în cel de-al Doilea Război Mondial Antifascist”, conform unui mesaj postat pe pagina de Facebook.
De asemenea, pe pagina de Facebook a reprezentantei diplomatice este prezentată şi o imagine cu cei doi foşti premieri.
Foştii premieri Viorica Dăncilă şi Adrian Năstase – acesta fiind însoţit de soţia sa – apar în fotografiile oficiale făcute la Beijing, unde miercuri a avut loc o paradă militară pentru a marca sfârşitul celui de-Al Doilea Război Mondial. La grandiosul eveniment organizat de preşedintele chinez Xi Jinping au participat preşedintele rus, Vladimir Putin, şi liderul nord-coreean, Kim Jong Un.
Într-una dintre fotografii, Dăncilă şi soţii Năstase apar în spatele lui Xi, Putin şi Kim.
Prezenţa Vioricăi Dăncilă şi a lui Adrian Năstase la ceremoniile de la Beijing a fost criticată de politicienii români, iar ministrul de Externe Oana Ţoiu a spus că că ”România nu este şi nu poate fi reprezentată de politicieni care se aşază onoraţi în poză lângă Putin astăzi”.
Fostul premier Adrian Năstae a reacţionat pe blogul său, precizând că a participat în calitate de fost demnitar şi „deci de persoană particulară”.
„În nici un caz nu am dorit să reprezint conducerea politică actuală. Cred că MAE nu a înţeles, evenimentul a avut loc la Beijing, şi nu la Moscova”, a subliniat el.
Coruptie
Ilie Bolojan premier sau intrăm în „junk”. Aceasta este miza!

Au înţeles şi şefii partidelor din Coaliţiei şi
preşedintele Nicușor Dan. În întâlnirea de ieri de la Cotroceni premierul
Bolojan a pus pe masă condiţia: ori fac ce cred eu că e bine pentru ţară, ori
demisionez. Şi concluzia a fost, rămâi premier!
FOTO Mediafax
Agenţiile de rating, specialiştii de la UE, elita
educată a României au văzut şi văd în Bolojan salvatorul naţiei. Şi din
trecutul şi experienţa lungă de edil la Oradea şi Bihor, şi din modul în care
comunică, şi pentru că nu se lasă păcălit de „fake-uri” precum cel al
ministrului Dezvoltării, Cseke Attila, care i-a propus desfiinţarea posturilor
neocupate din administraţie.
Şi Bolojan ştie această miză, şi dilema în care se
află PSD, şi mai nou şi UDMR. Cine să vină premier în locul său? Grindeanu care
nu e validat de un Congres PSD? Tractoristul din conducerea PSD, Paul Stănescu?
Cine altcineva?
Presa cinstită, independentă, elita intelectuală a
României, îl susţin pe Bolojan pentru exact acelaşi motiv: este singurul care
poate elimina jaful aplicat bugetului de stat de către clientela politică a
partidelor.
Nu mă îndoiesc că şi Nicușor Dan a primit semnale
directe, neoficiale, în aces sens. Încearcă să-l tempereze pe Bolojan, să nu
mai fie aşa de intransingent în discuţiile din Coaliţie, să-i asculte sfaturile
şi soluţiile, ceea ce Bolojan nu face, să-i prezinte peste două săptămâni
soluţia la reforma administraţiei locale. Nu va conta această cerinţă, pentru
că Bolojan a şi declarat că fiecare şef, premier sau preşedinte, lucrează pe
„felia” lui. Pe Nicușor Dan îl deranjează faptul că nu are nicio influenţă
asupra lui Bolojan, dar asta e. Dar ştie condiţia lui Bolojan: mă acceptaţi
aşa, sau adio!
Nici la moţiunile de cenzură nu se aşteaptă vreo
surpriză. Ce să facă PSD, dacă ar vota pentru căderea guvernului Bolojan? Şi-ar
lua o sarcină, cea de premier, pe care
nu o poate duce şi nici nu are cu cine.
PSD şi Grindeanu nu înţeleg nimic din situaţia
economică a României. Vin şi propun planuri de relansare economică, ca şi cum
economia României ar fi în criză. Nu economia este în suferinţă, privaţii merg
bine mersi, atâta timp cât nu li se pun taxe şi impozite exagerate. Situaţia
fiscal-bugetară este în comă, ceea ce este altceva. Că nu suntem în stare să
colectăm la buget cât alte ţări, de vină este corupţia şi clientelismul
partidelor. Sunt două capitole mari: creşterea veniturilor şi reducerea
cheltuielilor statului. Creşterea veniturilor este mai grea, trebuie
digitalizat ANAF-ul şi înlocuiţi şefii corupţi. Reducerea cheltuielilor se
poate face prin „pachete” legislative, cu efect imediat.
Ce s-ar întâmpla dacă România intră în „junk”
Bolojan dar şi Ciprian Ciucu au declarat că situaţia
fiscal-bugetara a ţării este mai grea decât se ştia. Deficitul bugetar este de
10% şi nu are nicio tendinţă de scădere. Cu pachetele aprobate ne menţinem
ratingul de ţară, investitorii şi UE
încă au încredere să aducă bani în România. Altfel, vine FMI peste noi şi ştim
de la Băsescu ce urmează: tăierea cu 25% a salariilor bugetarilor!
UE nu se joacă în astfel de situaţii, pentru că ar fi
un exemplu prost şi pentru alte ţări din UE. N-am mai putea accesa bani de la
UE, nici din PNRR nici din Fondul de Coeziune. Cu războiul Rusia-Ucraina la
graniţă, cu dorinţa lui Putin de a ajunge la gurile Dunării, asta ne-ar mai
trebui! Să ne lase din braţe CE!
În concluzie nu există alternativă la şefia
guvernului, Bolojan este sortit să rămână şi să încerce
să salveze ţara de jaful condus de partide. Până la urmă ar reuşi să reducă
dezechilibrul bugetar, dacă va fi lăsat să-şi pună în aplicare planurile, cu
determinarea pe care i-o ştim. În caz contrar, „junk” scrie pe noi şi ne
prăbuşim pentru mulţi ani de acum înainte!
-
Politicaacum 2 zile
România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zile
România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zile
Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zile
Unde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o zi
Beneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zile
Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zile
Dansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o zi
Construirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori