Connect with us

Coruptie

EXCLUSIV / PROTEST EXTREM / Sătui ca organele statului si instituțiile din Romania (Președinția României, Guvern, Ministere, etc.) sa nu reacționeze la ilegalitățile si jaful de la Telekom Romania, conducerea SNTM intenționează sa intre in greva foamei, începând cu săptămâna viitoare.

Publicat

pe

EXCLUSIV / PROTEST EXTREM / Sătui ca organele statului si instituțiile din Romania (Președinția României, Guvern, Ministere, etc.) sa nu reacționeze la ilegalitățile si jaful de la Telekom Romania, conducerea SNTM intenționează sa intre in greva foamei, începând cu săptămâna viitoare.

Păi ce încredere să mai aibe cetățenii într-o  „instituție de prestigiu” (Ministerul Afaceriștilor Interni) când funcționarii ei din birourile neoxigentae ne demonstrează că nu respectă Legea, că „legea sunt ei” și cu șefii lor? Ca drept dovadă, vă atașăm „un răspuns” (de fapt, o hârtie igienică semnată popmpos de două nulități ale societății ieștie din „naftalina celulelor mucegăite ale M.A.I.: Iașnic Ștefăniță și Buzea Nicu, cică „polițiști”) prin care, voalat, cei doi mușamalizatori (în drept, complici ai infractorilor cu epoleți din structurile suport ale D.G.P.M.B.) recunosc că aspectele sesizate trebuiau să facă și obiectul unor sancțiuni administrative (cel puțin) însă, ca să protejeze ilegalitățile „lichelelor cu epoleți” din birourile D.G.P.M.B., au preferat să încalce orice Lege (a se vedea cât de deșănțat este scrisă adresa nr.671018/15.02.2018) tocmai pentru ca, juridic (mai ales), să nu se înțeleagă nimic.

Iar „hârtia igienică” nr.671018/15.02.2018 face obiectul acestui tipar psihologic, în opinia noastră: „Debilitatea mintala se caracterizeaza prin gandire insuficient dezvoltata, manifestata prin intelegere greoaie, limitata la aspectele concrete ale fenomenelor si situatiilor de viata, dar si prin primitivism emotional si slabiciune de vointa.

Debilul mintal este aproape incapabil de gandire abstracta, nu poate sesiza legaturile generale, esentiale, dintre obiectele si fenomenele realitatii, iar capacitatile de critica, discriminare si de calcul matematic sunt precare.

Sub aspect comportamental, poate dobandi deprinderi de conduita civilizata, dar prezinta o labilitate in manifestarile sale; este usor influentabil, credul, naiv. Posibilitatile de munca, de efort intelectual sunt reduse.” (sursa: http://www.psychologies.ro/cuvant/debilitate-mintala).

 

În data de 11 ianuarie a.c. am adus la cunoștință publică sesizarea SPR „Diamantul” prin care se evidenția abuzul de putere al ex-rectorului Academiei de Poliție, dl. Torje Daniel, semnând acesta o adresă prin care refuza să mai recunoască drepturile fundamentale la liberă circulație și la muncă ale agentului Stănescu (https://www.incisivdeprahova.ro/2018/01/11/exclusivcum-oare-sa-avem-politsti-care-sa-cunoasca-drepturile-fundamentale-ale-cetateanului-constitutia-cand-insasi-academia-de-politie-cuza-prin-rectorul-ei-le-suprima/; https://www.incisivdeprahova.ro/2018/01/15/exclusivintrucat-dl-torje-demisionat-de-la-sefia-academiei-de-politie-cuza-iar-m-s-mai-linistit-speram-sa-ii-trimita-si-pe-cei-3-militieni/).

Ei bine, nici până în ziua de azi controlorii interni ai ministresei Dan „nu au finalizat cercetările”, aceștia (împreună cu „blonda” de la vârful M.A.I.-ului) încălcând art. 51 alin.(4)[1] Constituție și art.8[2] și 9[3] din OG nr.27/2002.

Să fie atât de multe derapaje de la lege în curtea Academiei de Poliție? Suntem convinși că da, însă, de ce „trag de timp”? Pentru că vor să mușamalizeze sesizările SPR „Diamantul” și să-i scape „basma curată” pe incompetenții din structura de resurse umane a Academiei cât, mai ales, pe cei 3 „milițieni” (controlorii interni ai Academiei) care s-au năpusti cu furia unor călăi asupra agentului Stănescu și a unui registrator al Academiei să îi scoată vinovați de „căderea în abis a dumnezeului Torje”. Apropos: știați că în curtea Academiei nu ai loc să „arunci un ac” de ce îngrămădeală de rubedenii și cumetrii se află acolo? Consangvinitatea e la ea acasă în această „instituție de învățământ”…

Controlorii interni ai M.A.I.-ului sunt cele mai periculoase „nevertebrate” din societatea românească (precum Caracatita cu inele albastre – de dimensiuni foarte mici, cat o minge de golf, insa veninul sau este atat de puternic incat poate sa ucida 26 de adulti in numai cateva minute), aceștia fiind „setați cerebral și profesional” să își protejeze stăpânul nicidecum să apere Legea, să sancționeze abuzurile, ilegalitățile… să sesizeze celelalte instituții abilitate.

Dar, care este „procedura de lucru” a acestor mușamalizatori? Una foarte simplă: cu vorbe mieroase, te invită în biroul lor întunecat, umed (ca o celulă) și te obligă să scrii ce vor ei. Că, dacă nu faci cum vor ei, îți va fi mai rău… Asta, se numește (în termeni legali):

  • „influențarea declarațiilor” și e o faptă penală sancționată de art. 272 alin.(1)[4] Cod Penal,
  • „șantaj” și e o faptă penală sancționată de art.207[5] Cod penal,
  • „hărțuire” și e sancționat atât de art. 2 alin.(5)[6] din OG nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare cât și de art.208[7] Cod penal.

Așadar, Legea incriminează cadrul ostil creat de un funcționar arătând cu subiect și predicat limitele faptei însă, așa cum v-am arătat în repetate rânuri, „Legea nu se aplică în instituția devenită tip mafiot: M.A.I.”! … din păcate.

Iar M.A.I. va rămâne „o instituție de tip mafiot” cât timp va fi condusă de politicieni slabi de înger și „moștenitori comuniști”, inculți și cre(ș)tini (https://www.incisivdeprahova.ro/2018/02/26/exclusivsecretarele-tovarasei-carmensita-dan-ministresa-m-au-preluat-fraiele-inculturii-si-ilegalitatilor/; https://www.incisivdeprahova.ro/2018/03/06/exclusivsecretarul-general-al-m-ivanescu-bogdan-ne-demonstreaza-ca-este-musamalizatorul-prinicipal-al-coruptiei-din-m/ etc.) dar și funcționărași pe care vi i-am evidențiat cu diferite ocazii în articolele noastre și de care ne este silă să ne mai amintim măcar, darămite să le mai scriem numele…

Dar, cât timp mai există „furnicile” care ripostează la atacurile „colosului mafiot” din M.A.I., mai există o șansă căci: „buturuga mică răstoarnă carul mare.”-proverb popular. (A. Firicel).

 

[1] ART. 51 Dreptul de petitionare (4) Autoritatile publice au obligatia sa raspunda la petitii in termenele si in conditiile stabilite potrivit legii.

[2] Articolul 8(1) Autoritățile și instituțiile publice sesizate au obligația sa comunice petitionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petitiei, răspunsul, indiferent dacă solutia este favorabila sau nefavorabila.(2) Pentru solutionarea petitiilor transmise, potrivit art. 6^1, de la alte autorități sau institutii publice, termenul de 30 de zile curge de la data înregistrării petitiei la autoritatea sau institutia publică competența.

[3] Articolul 9În situația în care aspectele sesizate prin petiție necesită o informare și o cercetare mai amănunțită, conducătorul autorității sau instituției publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile, iar în domeniul energiei și gazelor naturale, termenul poate fi prelungit cu cel mult 30 de zile, cu notificarea prealabilă a petentului.

[4] Articolul 272Influențarea declarațiilor(1) Încercarea de a determina sau determinarea unei persoane, indiferent de calitatea acesteia, prin corupere, prin constrângere ori prin altă faptă cu efect vădit intimidant, săvârșită asupra sa ori asupra unui membru de familie al acesteia, să nu sesizeze organele de urmărire penală, să nu dea declarații, să își retragă declarațiile, să dea declarații mincinoase ori să nu prezinte probe, într-o cauză penală, civilă sau în orice altă procedură judiciară, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani. Dacă actul de intimidare sau corupere constituie prin el însuși o infracțiune, se aplică regulile privind concursul de infracțiuni.

[5] Articolul 207Șantajul(1) Constrângerea unei persoane să dea, să facă, să nu facă sau să sufere ceva, în scopul de a dobândi în mod injust un folos nepatrimonial, pentru sine ori pentru altul, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani.(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează amenințarea cu darea în vileag a unei fapte reale sau imaginare, compromițătoare pentru persoana amenințată ori pentru un membru de familie al acesteia, în scopul prevăzut în alin. (1).(3) Dacă faptele prevăzute în alin. (1) și alin. (2) au fost comise în scopul de a dobândi în mod injust un folos patrimonial, pentru sine sau pentru altul, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.

[6] (5) Constituie hărțuire și se sancționează contravențional orice comportament pe criteriu de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, gen, orientare sexuală, apartenență la o categorie defavorizată, vârstă, handicap, statut de refugiat ori azilant sau orice alt criteriu care duce la crearea unui cadru intimidant, ostil, degradant ori ofensiv.

[7] Articolul 208Hărțuirea(1) Fapta celui care, în mod repetat, urmărește, fără drept sau fără un interes legitim, o persoană ori îi supraveghează locuința, locul de muncă sau alte locuri frecventate de către aceasta, cauzându-i astfel o stare de temere, se pedepsește cu închisoare de la 3 la 6 luni sau cu amendă.(2) Efectuarea de apeluri telefonice sau comunicări prin mijloace de transmitere la distanță, care, prin frecvență sau conținut, îi cauzează o temere unei persoane, se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă, dacă fapta nu constituie o infracțiune mai gravă.(3) Acțiunea penală se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.

rasp corpul de control

Comentarii Facebook
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Coruptie

De la ecologie la ideologie: virajul periculos al lui Călin Georgescu către Est

Publicat

pe

De la ecologie la ideologie: virajul periculos al lui Călin Georgescu către Est

Călin Georgescu, cândva un fervent susținător al ecologiei și dezvoltării durabile, a reușit să surprindă pe toată lumea cu o piruetă ideologică demnă de un acrobat politic desăvârșit. Din militant al protecției mediului, s-a transformat într-un apostol al suveranismului cu accente pro-ruse, demonstrând că, în politică, orice este posibil, mai ales când vine vorba de redefinirea propriilor convingeri.

De la verde la roșu: metamorfoza neașteptată

În trecut, Călin Georgescu era recunoscut pentru angajamentul său față de ecologie, promovând politici de mediu și dezvoltare sustenabilă. Însă, odată cu intrarea sa în arenă politică, discursul său a suferit o transformare radicală. A început să critice vehement Uniunea Europeană și NATO, descriind scutul antirachetă din România drept o „rușine a diplomației” și afirmând că „NATO este cea mai slabă alianță de pe fața pământului”.

Admirație pentru Est: Putin, un model de urmat?

Nu s-a oprit aici. Georgescu și-a exprimat deschis admirația față de liderul de la Kremlin, declarând că „Vladimir Putin este un om care-și iubește țara”.

Mai mult, a pus sub semnul întrebării legitimitatea Ucrainei ca stat, susținând că „Ucraina e un stat inventat”.Astfel de declarații ridică semne de întrebare cu privire la orientarea sa geopolitică și la interesele pe care le-ar putea servi în calitate de președinte al României.

Programul „Hrană, apă, energie”: o rețetă pentru izolare?

Planul său de guvernare, intitulat „Hrană, apă, energie”, propune un model economic bazat pe suveranism și distributism, promovând ideea că România ar trebui să se bazeze exclusiv pe resursele proprii.

Deși, la prima vedere, acest program pare să încurajeze autosuficiența, în contextul global actual, o astfel de abordare riscă să izoleze țara și să o priveze de beneficiile cooperării internaționale.

România la răscruce: între Vest și Est

Într-un moment în care România se confruntă cu provocări majore și trebuie să-și decidă viitorul prin vot, ascensiunea unui candidat cu astfel de viziuni ridică îngrijorări. În loc să consolideze parteneriatele strategice cu Occidentul, Călin Georgescu pare să propună o reorientare către Est, punând sub semnul întrebării angajamentele țării față de UE și NATO.

Un viitor incert sub conducerea lui Georgescu

Dacă ar ajunge președinte, Călin Georgescu ar putea conduce România pe un drum al incertitudinii, marcat de dezinformare și o posibilă apropiere de sfere de influență care nu împărtășesc valorile democratice ale țării. Într-o perioadă în care stabilitatea și claritatea direcției sunt esențiale, un astfel de viraj ideologic ar putea avea consecințe nefaste pentru viitorul României.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Coruptie

Averea lui Călin Georgescu: Misterul din spatele conturilor „modeste”

Publicat

pe

Averea lui Călin Georgescu: Misterul din spatele conturilor „modeste”

Călin Georgescu, eternul salvator auto-declarat al României, are un talent aparte de a stârni controverse. Cu un discurs pompos despre suveranitate și despre cum România trebuie „să se ridice din genunchi”, domnul Georgescu și-a croit o aură de simplu patriot modest. Dar dacă ne uităm mai atent, conturile „modeste” ale acestuia par să aibă mai multe dedesubturi decât o săpătură arheologică la Sarmizegetusa.

Suveranism cu gust de lux

În timp ce Călin Georgescu vorbește despre reîntoarcerea la valorile strămoșești și despre „reconstrucția spirituală” a României, este dificil să nu observăm o disonanță flagrantă între predica sa și realitatea financiară. Conform propriilor declarații, averea sa ar fi una modestă, dar parcă fiecare pas al său e acompaniat de un parfum de exclusivitate. Desigur, în viziunea sa, modestia se traduce printr-o opulență subtilă, poate chiar bine ascunsă în spatele unor structuri financiare de nepătruns.

Economia „tradițională” a viitorului

Planurile sale economice sunt un cocktail interesant de utopie și haos. Printre ideile care ar trebui să salveze România se numără reducerea dependenței de Uniunea Europeană și o întoarcere spre „autosuficiență”. Desigur, într-o lume globalizată, unde crizele economice sunt interdependente, această strategie pare mai degrabă o rețetă pentru un colaps rapid decât pentru prosperitate.

Un exemplu de clarviziune economică: Călin Georgescu își dorește un sistem bazat pe „suveranism economic”. În traducere liberă, acest lucru ar putea însemna abandonarea investițiilor externe și îmbrățișarea unei economii austere, în care cetățenii să se descurce cu ceea ce au, eventual să revină la troc.

Criza permanentă: o viziune de dreapta extremă

Deși promite stabilitate, planurile lui Georgescu nu fac decât să arunce România într-o incertitudine cronică. Atitudinea sa ascunsă și mesajele sale aparent mincinoase sugerează o eventuală direcționare spre izolare internațională. Citatul său preferat, „România va fi liberă doar când va renunța la dictatura Bruxelles-ului”, poate fi interpretat ca un pas către periferizarea țării.

Pe scurt, cu un lider precum Georgescu, economia României ar deveni un experiment cu final incert. Misterul conturilor „modeste” rămâne nerezolvat, dar ceea ce este clar e că promisiunile grandioase ascund o posibilă catastrofă națională. Să sperăm că visul său de a ajunge președinte nu se va transforma în coșmarul nostru colectiv.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Coruptie

Programul de Sprijin pentru Marea Industrie, cu dedicație de la Ciolacu pentru ”băieții deștepți”

Publicat

pe

Programul de Sprijin pentru Marea Industrie, cu dedicație de la Ciolacu pentru ”băieții deștepți”

Introducere

Iata ca avem noi informatii cu privire la o posibila aplicare a viitoarei scheme de ajutor de stat de 1,25 de miliarde de lei pentru 15 companii care implementeaza investitii in productia de materii prime industriale (tevi, profile, bare, aluminiu, cupru etc.), promisa  de catre candidatul la alegerile prezidentiale din acest an, premierul Marcel Ciolacu, prin “Program de Sprijin pentru Marea industrie din Romania – metalurgie, siderurgie si industria chimica[1].

Beneficiarii schemei de ajutor

Din investigatiile noastre jurnalistice una dintre beneficiarele schemei de ajutor de stat ar putea fi firma “Eco Wind Power” SRL, cu sediul in Bucuresti, sect.1, str. Gheorghe Bratianu nr.36, J/40/17312/2007, avand ca asociati pe nimeni altii decat renumitii: Dorin Umbrarescu, Mirela Umbrarescu, Alexandru – Teodor Umbrarescu si Petru – Razvan Umbrarescu.

Extinderea activităților

Interesant este ca prin AGA a SC “Eco Wind Power” SRL din data de 14.02.2024 s-a decis infiintarea unui punct de lucru al societatii in jud. Caras – Severin, oras Otelu Rosu, str.22 Decembrie nr.7A, precum si suplimentarea activitatilor firmei cu o noua activitate si anume “productia de metale feroase sub forme primare si de feroaliaje” – cod 2410.

Întrebări cu privire la inițiativele lui Umbrarescu

Oare ce o fi determinat modificarile fulminante anterior precizate si care se pare ca merg in directia strategica a politicii PSD in Guvernul Romaniei, initiata de cu totul intamplator de Marcel Ciolacu si Radu Oprea, in vara anului acesta.

Oare ce premonotie o fi avut Dorinel Umbrarescu sa initieze activitati economice in domeniul productiei de materii prime industriale prin firma “Eco Wind Power” srl ?[2]

Pai o sa incercam noi sa luminam cititorii nostri si nu numai, sens in care va prezentam mai jos urmatoarele;

Istoricul problematic al Laminorului Danube Metallurgical Enterprise

  • Otelaria si laminorul de la Otelul Rosu cu o vechime de peste 200 de ani, se afla in inactivitate de peste 11 ani, iar in prima parte a anului trecut (2023) o instanta specializata in drept comercial a admis ca societatea Laminorul Danube Mettallurgical Enterprise SRL (LDME), proprietara oteleriei si laminorului de la Otelul Rosu, sa intre in insolventa, ca urmare a faptului ca nu si-a mai putut achita datoriile catre stat.;[3]
  • In fapt Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME) a incheiat in data de 07.09 2020 un Contract de cesiune a creantelor bugetare nr.1 cu creditorul bugetar Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, din cadrul ANAF, iar in baza art.264, indice1, din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, cesionarul LDME se obliga sa plateasca pretul cesiunii
    • Oferte de cesiune a creanțelor
  • obliga sa plateasca pretul cesiunii in cuantum de
  • obliga sa plateasca pretul cesiunii in cuantum de 96.144.316 lei. Astfel, prin contractul in cauza cesionarul LDME se obliga fata de ANAF sa plateasca creanta achizitionata in 6 transe esalonate pana in anul 2023, cu dobanda aferenta ratei stabilite, astfel:
    • In 15.09.2020 – 9.515.200 lei;
    • In 15.02.2021 – 9.805.900 lei;
    • In 15.08.2021 – 10.149.800 lei;
    • In 15.02.2022 – 10.499.400 lei;
    • In 15.08.2022 – 10.843.300 lei;
    • In 15.02.2023 – 45.330.716 lei.
  • Urmare a incapacitatii de plata si a intrarii in insolventa generala a societatii LDME in data de 23.02.2023, prin procedura inregistrata la Tribunalul Caras – Severin, in dosarul nr.1053/115/2023, constatam cu surprindere ca firma lui Umbrarescu & Co, “Eco Wind Power” SRL, din neant, apare cu o oferta (scrisoare de intentie) de cesionare a noilor creante certe, lichide, si exigibile, detinute de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili – DGAMC, din cadrul ANAF, asupra LDME, in cuantum de 123.756.937 lei[4], adresata in data de 08.08.2023 catre AJFP Caras – Severin, in atentia sef administratie Cozma Doru Constantin, catre ANAF, presedinte Nicoleta Mioara Carciumaru si catre CITR – Ilfov, in atentia administrator judiciar Florin Constantin;
  • Proceduri defectuoase
  • Prin scrisoare de intentie sus rubricata, inregistrata in data de 16.08.2023 la nivelul DGRFP Timisoara, AJFP Caras – Severin, societatea “Eco Wind Power” SRL transmitea autoritatilor in drept “intentia ferma de a achizitiona creanta detinuta” de catre filiala locala a ANAF anterior amintita asupra societatii LDME, “impreuna cu toate garantiile si accesoriile asociate respectivei creante, la valoarea nominala, 123.756.937,00 lei, cu plata acesteia in termenul si conditiile ce urmeaza a fi agreate de comun acord de catre parti, conform Ordinului nr.942/2019[5] privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei”;

Din analiza prevederilor Ordinului ANAF nr.942/2019 aflat in vigoare la data solicitarii firmei in cauza nu rezulta existenta emiterii vreunei scrisori de intentie pentru cesionarea unor creante de catre terti interesati, cu atat mai mult cu cat o “procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal”.

De altfel “procedura privind demararea selectiei cesionarului se realizeaza de catre organul fiscal, prin serviciul/biroul juridic, prin publicarea unui anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizată in vederea cesiunii creantelor bugetare, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin”.

Deci se poate observa ca termenii procedurali ai Ordinului sus amintit sunt inversati de interesele firmei familiei Umbrarescu prin transmiterea scrisorii de intentie anterior rubricata.

  • Mai mult administratorul SC “Eco Wind Power” SRL, doamna Nunu Alina, informa oficialitatile solicitate prin “scrisoarea de intentie” in cauza, ca subscrisa are ca principala intentie, printre alte multe obiective, de “a reduce pasivul debitoarei si a repune in functiune activitatea Otelariei Combinatului Siderurgic de la otelul Rosu”, asigurandu-se astfel asigurarea unui “real interes public susceptibil sa rezolve problemele locale/nationale”, printre care se poate enumera si “detinerea unei capacitati nationale de productie a materialelor feroase ce va permite un control asupra costurilor de productie, evitand astfel fluctuatiile pietei globale generate de pandemii, razboaie sau alti factori externi cu care sectorul metalurgic national se confrunta.”;
  • La finalul documentului sus amintit firma cesionara solicita celor in drept din ANAF sa binevoiasca “a lua legatura cu reprezentantul nostru, indicat mai jos, pentru a demara procedura de cesiune a creantei bugetare conform Ordinului nr.942/2019..”
  • Schimbări legislative controversate
  • Ulterior acestei adrese de prezentare a intentiei de cesionare a creantelor detinute de catre ANAF asupra LDME, in mod surprinzator se emite Ordinul ANAF nr. 1940/27.11.2023, sub semnatura presedintelui Nicoleta – Mioara Carciumaru, prin care se abroga Ordinul ANAF nr.942/1019, act normativ ce intra in vigoare la data publicarii in MoF, respectiv in 11.12.2023.
  • Prin noul Ordin nr. 1940/27.11.2023 apar schimbari normative substantiale fata de cel abrogat si care a stat la baza ofertei firmei “Eco Wind Power” SRL, din luna august 2023, ce ridica o serie de intrebari, in special pentru autoritatile publice cu rol de control si protectie a intereselor economice nationale. Schimbarile esentiale sunt in ceea ce priveste “Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei”, anexa nr.1 la Ordinul sus rubricat. Astfel, la Cap1, Dispozitii generale, art. 3 apar urmatoarele noi prevederi:

“Cesiunea creanţelor bugetare datorate se realizează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

  1. a) preţul cesiunii ofertat acoperă cel puţin 50% din prețul de pornire a cesiunii;
  2. b) plata preţului cesiunii se realizează integral sau într-o perioadă de maximum 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare, astfel:

b1) integral, până la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare;

b2) integral, în termen de 30 de zile inclusiv, de la data încheierii contractului decesiune a creanțelor bugetare, cu constituire de garanții, care să acopere prețul cesiunii;

b3) în maximum 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare, cu constituire de garanții, care să acopere atât prețul cesiunii, cât și valoarea dobânzilor aferente acestuia, calculate potrivit legii (…)”

Noutatea modificarii este aceea ca nu se mai impune cesionarilor plata prevazuta prin forma abrogata a Ordinului nr.942/2019, si anume:

  • ca “pretul cesiunii” sa fi “cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare” (si nu cu cel putin 50% din pretul de pornire a cesiunii), asigurându-se, astfel, “recuperarea integrală a creanțelor bugetare înscrise în tabelul definitiv de creanțe”;
  • iar “cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei”.

In drept, “smecheria” introdusa prin Ordinul nr. 1940/27.11.2023, prin care preţul cesiunii ofertat acoperă cel puţin 50% din prețul de pornire a cesiunii, nu corespunde nici cu prevederile stipulate prin Legea nr. 113 din 8 iulie 2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2018[6] pentru modificarea și completarea unor acte normative in domeniul insolventei si a altor acte normative, respectiv “pct.19 La articolul VII punctul 2, alineatele (1), (2) și (3) ale articolul 264^1 (din Legea nr.207/2015 privind codul de procedura fiscala) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(1) Creditorul bugetar poate cesiona creanțele bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței.

(2) Dacă până la data stabilită în anunțul publicitar nu se înregistrează decât o singură ofertă, prețul și celelalte clauze ale contractului de cesiune se stabilesc prin negociere directă. În situația în care există mai mulți ofertanți, cesiunea de creanță se va realiza ca urmare a unei proceduri competitive organizate de către creditorul bugetar bazate pe criteriul celui mai mare preț al cesiunii oferit și pe al celui mai scurt termen de plată a prețului cesiunii.

(3) În situația în care plata prețului cesiunii se face într-o perioadă mai mare de 30 de zile de la data încheierii contractului de cesiune, se datorează dobânzi sau majorări de întârziere, după caz, potrivit prezentului cod. Nivelul majorării de întârziere este de 0,5% pe lună sau pe fracțiune de lună, după caz.

In concluzie presedintele ANAF a modificat termenii cesionarii creantelor bugetare de catre creditorul bugetar in favoarea unor terte parti interesate in astfel de tranzactii financiare, respectiv in cazul sus expus in favoarea firmei “Eco Wind Power” SRL, societate care in primele zile ale anului 2024 a depus o noua oferta dar, “total intamplator”, cu alte date financiare, respectiv o oferta reprezentand cu putin peste 50% din cuantumului creantelor bugetare datorate de debitorul LDME catre ANAF, anterior amintite.

Intrucat oferta depusa a fost singura inregistrata la nivelul ANAF local, evident cu “totul intamplator” (unele guri rele spun ca in fapt nu s-au respectat cerintele de anuntare a invitatiei de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare), s-a decis incheierea Contractului nr.826/16.022024 de cesiune a creantelor bugetare, intre creditorul bugetar Serviciul Fisacl Orasenesc Otelu Rosu, reprezentat prin Obrejean Florinel, in calitate de cedent si, SC “Eco Wind Power” SRL, cu domiciliul fiscal in localitatea Otelu Rosu, strada 22 Decembrie 1989, nr.7A, prin imputernicit Alexandru Umbrarescu, in calitate de cesionar.

Conform art.3 al Contractului anterior referit cesionarul a platit pretul cesiunii in cuantum de 63.000.000 lei, prin documentul de plata nr.10 din data de 15.02.2024, fara alte obligatii conform normelor legale in vigoare.

Deci printr-o inginerie normativa cesionarul “Eco Wind Power” SRL[7] a platit in fapt doar 50,78 % din valoarea stabilita a creantei bugetare de 124.071.654 lei la data incheierii contractului de cesiune.

In final ne intrebam cum a fost posibil ca statul prin ANAF sa piarda o suma importanta de resurse financiare si sa nu valorifice cat mai eficient creantele bugetare detinute.

Concluzie:

Sa speram ca autoritatile in drept (Curtea de Conturi, Corpul de Control al Prim – Ministrului, Ministerul Finantelor, Ministerul Public etc.) se vor autosesiza pe subiectul sus enuntat in vederea verificarii corectitudinii tranzactiei financiare realizate la nivelul administratiei fiscale locale si centrale. (Cristina T.).

[1]  https://www.incisivdeprahova.ro/2024/09/30/ipocrizia-programului-de-sprijin-pentru-marea-industrie-din-romania-ipocrizia-lui-ciolacu-ii/

[2] https://economedia.ro/cine-sunt-companiile-care-primesc-ajutor-de-stat-de-la-ministerul-economiei-prin-schema-pentru-industria-prelucratoare-de-la-familia-regelui-asfaltului-dorinel-umbrarescu-pana-la-p.html

[3] https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/foto-siderurgia-istorica-de-la-otelu-rosu-detinuta-anterior-de-rusii-de-la-mechel-reintra-in-insolventa-dupa-10-ani-de-aceasta-data-sub-control-moldo-polonez-21212510

[4] Astfel cum apare in “Tabelul preliminar actualizat al creantelor impotriva debitoarei Laminorul Danube Mettallurgical Entrepise SRL”, publicat in Buletinul Procedurilor de Insolventa nr.12767/04.08.2023.

[5] https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OPANAF_942_2019.pdf

[6] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/227684

[7] https://www.capital.ro/combinatul-siderurgic-de-la-otelu-rosu-a-fost-cumparat-de-dorinel-umbrarescu-cu-12-milioane-de-euro.html

https://anchetatorii.ro/2024/03/05/sa-demolam-un-mit-umbrarescu-afacerea-psd-umb-de-30-de-milioane-de-euro-pe-spatele-combinatului-de-la-otelul-rosu/
Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Stiri calde

Luptă strânsă între Elena Lasconi și Călin Georgescu, cu două zile înainte de alegeri. Anunțul făcut de conducerea USR Luptă strânsă între Elena Lasconi și Călin Georgescu, cu două zile înainte de alegeri. Anunțul făcut de conducerea USR
Actualitateacum 2 ore

Luptă strânsă între Elena Lasconi și Călin Georgescu, cu două zile înainte de alegeri. Anunțul făcut de conducerea USR

Dominic Fritz, prim-vicepreședintele USR a precizat că încă există un grup semnificativ de români care nu s-au hotărât cu cine...

România celor neglijați – vocea fiecărui cetăţean contează! România celor neglijați – vocea fiecărui cetăţean contează!
Politicaacum 4 ore

România celor neglijați – vocea fiecărui cetăţean contează!

În România de astăzi, prea mulți oameni simt că vocea lor nu mai contează. Politicienii par să vorbească o limbă...

Nehotărâţii care pot schimba soarta ţării prin votul lor! Nehotărâţii care pot schimba soarta ţării prin votul lor!
Politicaacum 7 ore

Nehotărâţii care pot schimba soarta ţării prin votul lor!

România se află la o răscruce de drumuri, iar deciziile luate în zilele următoare pot schimba traiectoria țării pentru generațiile...

Băsescu, după desecretizarea documentelor CSAT: „E extrem de grav. Arată că statul nu funcționează”. Cum explică Băsescu, după desecretizarea documentelor CSAT: „E extrem de grav. Arată că statul nu funcționează”. Cum explică
Actualitateacum 7 ore

Băsescu, după desecretizarea documentelor CSAT: „E extrem de grav. Arată că statul nu funcționează”. Cum explică

Fostul președinte Traian Băsescu spune că situația prezentată în documentele declasificate din ședința CSAT este una „extrem” de gravă. Traian...

Ianis Hagi a scăpat de statutul de oaie neagră la Glasgow Rangers Ianis Hagi a scăpat de statutul de oaie neagră la Glasgow Rangers
Actualitateacum 12 ore

Ianis Hagi a scăpat de statutul de oaie neagră la Glasgow Rangers

Internaționalul român, 26 de ani, a fost titular aseară, pentru al doilea meci consecutiv, la Rangers și a reușit cel...

Scandal la un târg de Crăciun din Polonia din cauza unor călugărițe pro-ruse Scandal la un târg de Crăciun din Polonia din cauza unor călugărițe pro-ruse
Actualitateacum 17 ore

Scandal la un târg de Crăciun din Polonia din cauza unor călugărițe pro-ruse

În Polonia, în orașul Szczecin, activiștii au fost revoltați de participarea unor călugărițe pro-ruse din Belarus la târgul de Crăciun....

Robert F. Kennedy anunță oficial nu îl susține pe Călin Georgescu: „Nu îl sprijină în niciun fel. Nu s-a pus problema să vină în Romania Robert F. Kennedy anunță oficial nu îl susține pe Călin Georgescu: „Nu îl sprijină în niciun fel. Nu s-a pus problema să vină în Romania
Actualitateacum 22 de ore

Robert F. Kennedy anunță oficial nu îl susține pe Călin Georgescu: „Nu îl sprijină în niciun fel. Nu s-a pus problema să vină în Romania

Blake Fleetwood, reprezentantul lui Robert F. Kennedy Jr., a anunțat că acesta nu îl susține pe Călin Georgescu și că...

Publicitate

Parteneri

Citește și:

Top Stiri Nationalul.ro

Copyright © 2024 - ZIARUL NATIONALUL Toate drepturile rezervate. Răspunderea juridică, civilă și penală, pentru conținutul materialelor publicate pe site-ul nationalul.ro este purtată exclusiv de către autorul acestora. CONTACT: contact@nationalul.ro