Connect with us

Coruptie

EXPLOZIV/Spionaj la marile proiecte!

Nationalul

Publicat

pe

Doar cateva zile mai au decidentii romani pentru a repara o eroare care pur si simplu „paradeste” Romania prin inevitabila blocare a tuturor marilor proiecte de tara. Desigur, multi dintre deputati inca nu au habar, nici macar acum, de ce anume li se pregateste! Numai ca rapoarte contrainformative alarmante care, dupa informatiile noastre, au intrat chiar in ultimele zile in posesia liderilor politici ai tarii avertizeaza asupra realului pericol ascuns in unele dintre articolele „nevinovatei” Legi a arheologiei, care tocmai ce a trecut de Senatul Romaniei.

Este vorba despre prevedrile care introduc un hatis birocratic sub pretextul protejarii patrimoniului si monitorizarea permanenta de cater comisii speciale ale Ministerului Culturii. Astfel ca gasirea vreunui „ciob” in cadrul derularii lucrarilor de infrastructura ar duce practic la deblocarea pentru cateva luni bune a acestor proiecte. Dintre care unele sunt nu doar vitale pentru revitalizarea economiei romanesti, dar se bazeaza pe cooperari si finantari internationale, de la banci sau din fonduri europene, intarzierea lucrarilor ducand automat atat la pierderea banilor, cat si la plati suplimentare pentru intarzieri. Iar situatia este cu atat mai grava cu cat, dupa cum sustin sursele noastre, dincolo de faptul ca initiatorii de la USR au fost sau nu bine intentionati cu acest proiect legislativ, structurile contrainformative romanesti avertizeaza ca la mijloc ar putea fi o comanda externa a celor care fac orice pentru a-si proteja interesele financiare si geo-strategice in Romania.

Vlad Alexandrescu, initiatorul Legii Arheologiei
Adica este posibila inclusiv o operatiune de spionaj hibrid care, in urma adoptarii, chiar zilele urmatoare a Legii Argeologiei si in Camera Deputatilor, fara indreptarea celor catorva articole „sinucigase”, cele cateva proiecte majore de tara, in frunte cu autostrada peste Carpati, culoarele de transport energetic sau orice alta lucrare de infrastructura rutiera sau feroviara sa fie blocate exact cat trebuie pentru a pica finantarea externa…
Lovitura din Senat
Proiectul Legii Arheologiei a fost promovat de fostul ministru tehnocrat al Culturii, Vlad Alexandrescu, la intocmirea acestuia participand si Florian Matei Popescu, fostul sau consilier, Ovidiu Tentea, presedintele Comisiei Nationale Arheologice, Adrian Balteanu (fost consilier personal al lui Vlad Alexandrescu) si alti consilieri, fiind insusi, in cele din urma, de 24 de initiatori de la USR, patru de la PSD si unu de la PMP. Iar cum principala motivatie a modificarilor legislative o reprezinta „sporirea protectiei patrimoniului arheologic”, proiectul a trecut prin Senat „pe repede inainte”, senatorii fiind convinsi ca fac un lucru bun. Numai ca, intre timp, structurile contrainformnative si mai ales cele care vegheaza la asigurarea securitatii economice s-au trezit din nauceala initiala si au inceput sa-si puna tot mai serioase intrebari cu privire la cateva articole suspectate ca ar putea duce pur si simplu la blocarea tuturor marilor proiecte de infrastructura. Astfel ca, dincolo de buna credinta a unora dintre initiatori, care poate nici ei nu stiu ce au „inghisit”, au fost puse in miscare mecanismele de avertizare a factorilor decidenti de la nivelul Guvernului, Parlamentului si a altor structuri abilitate, mai ales ca proiectul asteapta sa fie supus la vot si in Camera Deputatilor.
PA autostrada peste Carpati !
Iar alarma a fost data in principal de schimbarea de la punctul 5 din Capitolul privind obligatiile titularului efectuarii lucrarilor, unde pana
acum se prevedea ca in cazul descoperirii pe perioada executarii proiectului de vestigii arheologice sa se asigure paza si sa se anunte autoritatile. Insa conform noii legi, in plus trebuie facut si un raport de cercetare preventiva avizat de Ministerul Culturii, ceea ce va ingreuna nepermis respectarea termenelor de constructie. Iar daca de departe cei mai ingrijorati sunt de la CNAIR, care deja isi iau din nou gandul de la constructia Autostrazii peste Carpati, daca noua lege intra in vigoare in forma adoptata de Senat vor fi afectate toate marile proiecte la nivel national. Mai ales ca aceste modificari de lege vin in completare la cele privind aplicarea Directivei 2014/42/EU privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului, care se doreste a fi aplicata retroactiv, chiar daca nu a fost transpusa inca in legislatia nationala !
Chiar din intamplare
Insa in noua lege sunt si alte articole care, daca i-au lasat rece pe senatorii care au votat „ca primarii”, au pus in schimb pe ganduri nu doar specialistii si reprezentantii marilor companii, dar si structurile contrainformative cu atributii in securitatea economica. Astfel, proiectul de modificare a OG nr. 43/2000 si Legii nr. 182/ 2000 prevede la punctul 4 ca diagnosticul arheologic intruziv devine obligatoriu din etapa de studiu de fezabiliate, ceea ce va pune proiectele aflate in desfasurare in mare dificultate, constructorii neavand acces la terenuri si nici posibilitatea de a despagubi proprietarii ca sa fie efectuate aceste sondaje! Apoi, prin punctul 5 raportul de diagnostic intruziv devine parte integranta a documentatiilor de avizare pentru toate lucrarile de investitii, desi este o masura distructiva de diagnosticare a terenului !

Apoi, prin punctul 12, desi Comisia Nationala Arheologica (CNA) are rol consultativ si este fara personalitate juridica, fara avizul acesteia nu se va mai elibera niciun act de catre minister ! Plus ca prin punctul 17 CNA se reorganizeaza, se constituie subcomisii ale acesteia, pe domenii de specialitate tehnica, cum ar fi urbanismul, dar formate numai din arheologi, iar prin punctul 19, CNA va aviza studiile de fundamentare pentru restrictionarea activitatilor preluate de documentatii tehnico – economice de proiectare si executie. Prin punctul 22 autorizatiile de construire nu vor mai fi eliberate decat in conformitate cu avizul Ministerului Culturii, daca sunt efectuate in situri arheologice. Iar pentru ca „isteria” sa fie completa si a obtine o autorizatie de construire sa devina mai complicat decat lucrarea propriu-zisa, Articolul III prevede ca vor fi eliberate norme privind evidenta siturilor arheologice, de parca evidenta actuala ar fi una fara norma! Iar prin Art IV va fi elaborata si o alta procedura de emitere a avizelor pentru lucrari in zone cu situri arheologice. Astfel ca ordinul pentru procedura simplificata care fusese obtinut cu atata chin va fi abrogat ! Si doar institutiile publice de profil muzeal, cercetare, universitare mai au dreptul sa solicite si sa primeasca autorizatii pentru cercetare arheologica, arheologia contractuala fiind exclusa ! Si cum proiectul contravine si Legii nr. 150/ 1997, de ratificare a Conventiei de la Malta, care prevede la art. 3 lit. A) „folosirea unor metode de investigatie nedistructive ori de cate ori este posibil”, sa speram ca deputatii barem se vor gandi de doua ori inainte de a „cadea pe fenta” si a bloca astfel toate marile proiecte de infrastructura ce se deruleaza sau urmeaza a fi pornite in Romania! (Catalin Tache).

Articolul EXPLOZIV/Spionaj la marile proiecte! apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Comentarii Facebook
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Hellvig pune la punct, ferm, CSM, ICCJ, PICCJ si in mod particular pe doamna Tarcea Cristina – președintele ICCJ

Publicat

pe

Salutăm ferm declarația de astăzi a domnului director al SRI, Eduard Hellvig.

Ce a transmis astăzi Hellvig:

  1. Toate denuntarile de Protocoale le-a făcut Serviciul Roman de Informatii si nu celelalte instituții din Justiție, CSM, ICCJ sau PICCJ. Am publicat zilele trecute o declaratie a avertizorului de integritate Lavinia Nicoleta Cotofana care susținea că președintele CSM a mintit când a susținut că Protocolul CSM cu SRI a fost denunțat de CSM. Astăzi, acelaș lucru il spune directorul SRI.

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/08/18/exclusivacuzatii-grave-cu-dovezicsm-mintit-problema-denuntarii-si-declasificarii-protocoalelor-dintre-csm-si-sri/

  1. Desi discuția era despre Protocolul din 2016 încheiat între SRI si PICCJ, domnul Hellvig a subliniat că a notificat-o pe dna Tarcea. Pare ca dl director ii transmite direct doamnei Tarcea Cristina ca NU o acoperă in sustinerile sale mincinoase.
  2. Dar, de departe, cel mai important mesaj al directorului Eduard Hellvig este sublinierea ferma ca nu va mai permite niciun abuz, ca va lupta cu toate mijloacele pe care le are împotriva abuzurilor, cu atat mai mult cu cât domnia sa stie ce este un abuz. Ne permitem sa-i sugeram domnului director sa se aplece cu întîietate asupra abuzurilor comise cu sprijinul SRI (pe vremea lui Coldea) asupra unor ofițeri SRI, asupra unora cat erau activi, asupra altora după ce au părăsit SRI.

Go Hellvig, go! In lupta pentru stoparea abuzurilor și, pe cat e posibil, repararea acestora. (Ec Adrian Radu).

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

EXCLUSIV/GRUP INFRACTIONAL ORGANIZAT LA VARFUL JUSTITIEI DIN ARAD/FURTUL BANILOR DIN MINISTERUL JUSTITIEI/ EPISODUL VII

Publicat

pe

Continuam cu sirul nelegiuirilor de la Arad în care sunt implicați judecători, fosta conducere a SRI local, oameni cheie din administratie si ofițeri DGA/Episodul VII

In numarul trecut, am prezentat o Ordonanță a procurorului DNA care instrumenteaza cazul furtului banilor Ministerului Justitiei de catre avocați din Baroul Arad cu complicitatea unor judecători aradeni, prejudicierea fondurilor cum zice domn’ procuror. În aceeași Ordonanță domnul procuror reține indicii de fals. Noi va prezentam in acest episod dovada existenței acestor falsuri. Astfel, în februarie 2016, pentru a-si ascunde infracțiunile, decanul Baroului Arad, Alunaru Cristian, emite sub acelaș număr si aceeasi data cu cele atribuite în 2015 delegații pe care le intitulează judiciare (desi nici de data aceasta nu existau cereri de acordare a ajutorului public judiciar încuviințate de către instanta, astfel cum prevede legea). Falsul material este evident si a fost comis în fața instanței de judecată astfel cum rezultă din consemnarea judecătorului, făcută chiar pe delegație. Ei, după cum v-am dezvăluit în episodul anterior, judecătorul care a procedat astfel, dând dovadă nu doar de corectitudine ci si de curaj este Lavinia Cotofana.

Ce au facut mai departe cei vizați de ancheta penală a DNA (intr-un caz de o importanță deosebita – furtul banilor Ministerului Justitiei de avocați în complicitate cu judecatori) depășește orice imaginație. Au început sa-si supravegheze video colega, fără MANDAT, neexistând nici macar acordul acesteia conform Legii nr 671/2001. Noaptea minții. Va prezentam in continuare 3 adrese ale Tribunalului Arad în care, stupoare, chiar împricinatii recunosc inegalitatea comisă si il iau pe NU în brațe, nu mai stiu nimic, nici cine e vinovat. Nici usturoi nu au mâncat, nici gura nu le miroase. Vom reveni. (Irinel I.).

N.R – Nu am dezvaluit decât fapte care pot fi probate cu înscrisuri sau inregistrari obtinute de departamentul nostru de investigatii dupa cca o luna de zile de “scormonit” in mizeria (TROACA) mafiota din Arad. Întrucât ne place Agatha Christie… înregistrările, mai ales cele în care unii de se pretind colegi cu noi isi vomita abjectectiile despre alti colegi sau pretinsi colegi jurnalisti, în restul timpului buni prieteni si colegi, le vom lasa mai spre final. Vom publica nu doar înscrisuri ci si inregistrari care surprind comiterea unor infracțiuni comise chiar de magistrați. Si nu numai…..

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

EXCLUSIV/SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI PUNE BEȚE ÎN ROATE PERSOANELOR CU HANDICAP GRAV

Publicat

pe

România! O țară cu toate formele de relief, cu un sol bogat în minereuri, o faună și o floră de o frumusețe nemaiîntâlnită și cu conducători care nu dau două cepe degerate pe locuitorii acestei țări… o țară în care sunt mai importante catedralele, locașurile de cult decât: unitățile de învățământ, spitalele, ordinea și siguranța cetățeanului, înfăptuirea Justiției.

O țară în care conducătorii văd în poporul român „niște proști” ce trebuie să se târâie nicidecum un popor mândru și muncitor care, anual, exportă „minți” în toată Lumea… doar în România e nevoie de „proști cu frică de dumnezeii politici” nicidecum de oameni întrreprinzători, inteligenți, culți, muncitori, sănătoși care să contribuie la bunăstarea statului Român, a concetățenilor lor și, de ce nu, a celorlați oameni din alte state care le solicită sprijinul.

Am rămas uimit la primirea e-mailului domnului prof. univ.dr. Gheorghe Coțofană referitor la disprețul față de Lege și dorința unui om de a înființa o Asociație care să se ocupe îndeaproape de laringectomizații (bolnavii de cancer laringian care au suferit o operație de laringectomie totală) din „statul de drept” România manifestat de Secretariatul General al Guvernului prin directorul Condrea Dragoș.

În fapt, domnul prof. univ. dr. Gheorghe Coțofană a solicitat un acord prealabil al acestei administrații a Guvernului, conform art.7 alin. 3^2[1] din OG nr.26/2000 tocmai pentru a înființa o asociație care, odată înființată, ar putea sprijini persoanele care au suferit mutilanta operație de laringectomie totală, în urma unui cancer laringian. Doar că birocrați inculți, necunoscători ai Legii (dreptului) din Secretariatul General al Guvernului au întocmit proiectul adresei semnate cu mult-prea multă ușurință(dezinteres)  de directorul Condrea… mai exact, funcționărime a SGG-ului cu creierele înghețate de la aerul condiționat din birouri ori prea obosite de vacanțele luxoase în care or fi consumat produse interzise/alcool s-au gândit că dacă solicită petentului să îndeplinească condiții neimpuse de Lege, vor evidenția cât de deștepți sunt. Fals!

Altfel spus, funcționari inculți din SGG i-au solicitat domnului prof. univ.dr. Gheorghe Coțofană înscrisuri despre care acesta a răspuns SGG-ului următoarele:

Facem precizarea că nu suntem în măsură să vă punem la dispoziție actul constitutiv și statutul asociației, acestea urmând să fie redactate și atestate de către un avocat după obținerea celor două acorduri prevăzute de OG nr. 26/2000. De asemenea, nu există niciun temei legal prin care să ne solicitați aceste acte care în mod firesc vor fi redactate în conformitate cu prevederile imperative ale OG 26/2000. Orice normă administrativă pe care ați putea să o invocați ar reprezenta o adăugare la Legea nr. 34/2010 prin care a fost introdus aliniatul (32)  la art. 7 din OG nr. 26/2000, o veritabilă lex tertia, ceea ce este nelegal în dreptul românesc. De altfel, este rolul instanței judecătorești să cenzureze continutul actelor constitutive ale unei asociații, urmând ca aceasta și doar aceasta – instanța judecătorească, să dispună în numele Legii admiterea sau respingerea  înființării unei asociații. Toate datele vor ajunge oricum în posesia Guvernului prin Ministerul Justiției care ține Registrul Național al asociațiilor și fundațiilor. Mai mult, în procedura judecătorească de autorizare a înființării unei asociații interesele Statului cât și ale Guvernului sunt apărate, la ședință fiind obligatorie prezența unui procuror din cadrul Ministerului Public, aflat sub autoritatea Ministrului Justiției – membru al Guvernului României.”

Însă, funcționărime din SGG este „Dumnezeu pe Pământ” ???

Domnu’ Condrea, că tot ați semnat dvs. adresa, modificăm și noi, cetățenii țării, statutul funcționarului public și vă desființăm funcția și direcția? Ce ziceți să vă dăm afară din serviciu pe dumneavoastră și funcționarii din subordinea dumneavoastră doar că „așa vrem noi”? Căci acesta este mesajul care ni-l transmiteți prin adresa 2306/26.07.2018: „noi, funcționarii modificăm și completăm Legea cum vrem ca să ne fie nouă bine deci, și dumneavoastră, ceilalți cetățeni ai țării puteți face la fel ca noi”.

De unde poate avea domnul prof. univ. dr. Gheorghe Coțofană documentele unei asociații înființate când el doar dorește să înființeze una? Ne puteți răspunde, stimate „tov.director” Condrea?

(Alexandru Firicel)

       N.R. Într-o țară în care orice ciocoflender dintr-o instituție/autoritate publică se crede „instanță de judecată” considerând funcționărașul că „e ăl mai deștept și mai competent în joaca de-a Legea” este normal ca cetățenii țării să fie persiflați și batjocoriți. Se pare că oamenilor le place, tot mai mult, să fie „ciuca măcăii” inculților cocoțați pe pile politice/cumetrii în scaunele bine-plătite cu bani publici? Sau nu? 

[1] Articolul  7 alin. (3^2) Înscrierea unei asociații folosind în denumirea să cuvintele „național” sau „român” ori derivatele acestora se realizează numai cu acordul prealabil al Secretariatului General al Guvernului.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Top Stiri Nationalul.ro