Connect with us

Coruptie

EXPLOZIV/Spionaj la marile proiecte!

Nationalul

Publicat

pe

Doar cateva zile mai au decidentii romani pentru a repara o eroare care pur si simplu „paradeste” Romania prin inevitabila blocare a tuturor marilor proiecte de tara. Desigur, multi dintre deputati inca nu au habar, nici macar acum, de ce anume li se pregateste! Numai ca rapoarte contrainformative alarmante care, dupa informatiile noastre, au intrat chiar in ultimele zile in posesia liderilor politici ai tarii avertizeaza asupra realului pericol ascuns in unele dintre articolele „nevinovatei” Legi a arheologiei, care tocmai ce a trecut de Senatul Romaniei.

Este vorba despre prevedrile care introduc un hatis birocratic sub pretextul protejarii patrimoniului si monitorizarea permanenta de cater comisii speciale ale Ministerului Culturii. Astfel ca gasirea vreunui „ciob” in cadrul derularii lucrarilor de infrastructura ar duce practic la deblocarea pentru cateva luni bune a acestor proiecte. Dintre care unele sunt nu doar vitale pentru revitalizarea economiei romanesti, dar se bazeaza pe cooperari si finantari internationale, de la banci sau din fonduri europene, intarzierea lucrarilor ducand automat atat la pierderea banilor, cat si la plati suplimentare pentru intarzieri. Iar situatia este cu atat mai grava cu cat, dupa cum sustin sursele noastre, dincolo de faptul ca initiatorii de la USR au fost sau nu bine intentionati cu acest proiect legislativ, structurile contrainformative romanesti avertizeaza ca la mijloc ar putea fi o comanda externa a celor care fac orice pentru a-si proteja interesele financiare si geo-strategice in Romania.

Vlad Alexandrescu, initiatorul Legii Arheologiei
Adica este posibila inclusiv o operatiune de spionaj hibrid care, in urma adoptarii, chiar zilele urmatoare a Legii Argeologiei si in Camera Deputatilor, fara indreptarea celor catorva articole „sinucigase”, cele cateva proiecte majore de tara, in frunte cu autostrada peste Carpati, culoarele de transport energetic sau orice alta lucrare de infrastructura rutiera sau feroviara sa fie blocate exact cat trebuie pentru a pica finantarea externa…
Lovitura din Senat
Proiectul Legii Arheologiei a fost promovat de fostul ministru tehnocrat al Culturii, Vlad Alexandrescu, la intocmirea acestuia participand si Florian Matei Popescu, fostul sau consilier, Ovidiu Tentea, presedintele Comisiei Nationale Arheologice, Adrian Balteanu (fost consilier personal al lui Vlad Alexandrescu) si alti consilieri, fiind insusi, in cele din urma, de 24 de initiatori de la USR, patru de la PSD si unu de la PMP. Iar cum principala motivatie a modificarilor legislative o reprezinta „sporirea protectiei patrimoniului arheologic”, proiectul a trecut prin Senat „pe repede inainte”, senatorii fiind convinsi ca fac un lucru bun. Numai ca, intre timp, structurile contrainformnative si mai ales cele care vegheaza la asigurarea securitatii economice s-au trezit din nauceala initiala si au inceput sa-si puna tot mai serioase intrebari cu privire la cateva articole suspectate ca ar putea duce pur si simplu la blocarea tuturor marilor proiecte de infrastructura. Astfel ca, dincolo de buna credinta a unora dintre initiatori, care poate nici ei nu stiu ce au „inghisit”, au fost puse in miscare mecanismele de avertizare a factorilor decidenti de la nivelul Guvernului, Parlamentului si a altor structuri abilitate, mai ales ca proiectul asteapta sa fie supus la vot si in Camera Deputatilor.
PA autostrada peste Carpati !
Iar alarma a fost data in principal de schimbarea de la punctul 5 din Capitolul privind obligatiile titularului efectuarii lucrarilor, unde pana
acum se prevedea ca in cazul descoperirii pe perioada executarii proiectului de vestigii arheologice sa se asigure paza si sa se anunte autoritatile. Insa conform noii legi, in plus trebuie facut si un raport de cercetare preventiva avizat de Ministerul Culturii, ceea ce va ingreuna nepermis respectarea termenelor de constructie. Iar daca de departe cei mai ingrijorati sunt de la CNAIR, care deja isi iau din nou gandul de la constructia Autostrazii peste Carpati, daca noua lege intra in vigoare in forma adoptata de Senat vor fi afectate toate marile proiecte la nivel national. Mai ales ca aceste modificari de lege vin in completare la cele privind aplicarea Directivei 2014/42/EU privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului, care se doreste a fi aplicata retroactiv, chiar daca nu a fost transpusa inca in legislatia nationala !
Chiar din intamplare
Insa in noua lege sunt si alte articole care, daca i-au lasat rece pe senatorii care au votat „ca primarii”, au pus in schimb pe ganduri nu doar specialistii si reprezentantii marilor companii, dar si structurile contrainformative cu atributii in securitatea economica. Astfel, proiectul de modificare a OG nr. 43/2000 si Legii nr. 182/ 2000 prevede la punctul 4 ca diagnosticul arheologic intruziv devine obligatoriu din etapa de studiu de fezabiliate, ceea ce va pune proiectele aflate in desfasurare in mare dificultate, constructorii neavand acces la terenuri si nici posibilitatea de a despagubi proprietarii ca sa fie efectuate aceste sondaje! Apoi, prin punctul 5 raportul de diagnostic intruziv devine parte integranta a documentatiilor de avizare pentru toate lucrarile de investitii, desi este o masura distructiva de diagnosticare a terenului !

Apoi, prin punctul 12, desi Comisia Nationala Arheologica (CNA) are rol consultativ si este fara personalitate juridica, fara avizul acesteia nu se va mai elibera niciun act de catre minister ! Plus ca prin punctul 17 CNA se reorganizeaza, se constituie subcomisii ale acesteia, pe domenii de specialitate tehnica, cum ar fi urbanismul, dar formate numai din arheologi, iar prin punctul 19, CNA va aviza studiile de fundamentare pentru restrictionarea activitatilor preluate de documentatii tehnico – economice de proiectare si executie. Prin punctul 22 autorizatiile de construire nu vor mai fi eliberate decat in conformitate cu avizul Ministerului Culturii, daca sunt efectuate in situri arheologice. Iar pentru ca „isteria” sa fie completa si a obtine o autorizatie de construire sa devina mai complicat decat lucrarea propriu-zisa, Articolul III prevede ca vor fi eliberate norme privind evidenta siturilor arheologice, de parca evidenta actuala ar fi una fara norma! Iar prin Art IV va fi elaborata si o alta procedura de emitere a avizelor pentru lucrari in zone cu situri arheologice. Astfel ca ordinul pentru procedura simplificata care fusese obtinut cu atata chin va fi abrogat ! Si doar institutiile publice de profil muzeal, cercetare, universitare mai au dreptul sa solicite si sa primeasca autorizatii pentru cercetare arheologica, arheologia contractuala fiind exclusa ! Si cum proiectul contravine si Legii nr. 150/ 1997, de ratificare a Conventiei de la Malta, care prevede la art. 3 lit. A) „folosirea unor metode de investigatie nedistructive ori de cate ori este posibil”, sa speram ca deputatii barem se vor gandi de doua ori inainte de a „cadea pe fenta” si a bloca astfel toate marile proiecte de infrastructura ce se deruleaza sau urmeaza a fi pornite in Romania! (Catalin Tache).

Articolul EXPLOZIV/Spionaj la marile proiecte! apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Comentarii Facebook
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Coruptie

Echipa Steaua a plătit 172.000 de lei unei firme de apartament pentru chiria unui teren de pregătire

Nationalul

Publicat

pe

Comandantul CSA Steaua, colonelul Cristian Petrea, a semnat astă-vară un contract prin care clubul militar a plătit chirie sute de mii de lei pentru un teren destinat antrenamentelor, lângă Cora Militari. În acest moment, pe locul respectiv este pietriş şi pământ şi funcţionează o parcare.

Contractul parafat pe 4 august între CSA Steaua şi firma SC Ana Interactiv Company SRL este realmente surprinzător. ProSport deţine documente care confirmă că s-au plătit 171.836 de lei pentru
perioada 15 august – 4 decembrie 2017. Există însă unele informaţii că acest contract s-a mai derulat, în aceleaşi condiţii, până la începutul lunii februarie a acestui an.

Semnele de întrebare în privinţa acestui contract sunt multiple.

> În Complexul Sportiv Steaua există toate condiţiile pentru a se antrena nu una, ci 10 echipe pe zi (sunt două terenuri de iarbă cu dimensiuni normale fără a socoti şi terenul 5, rezervat
echipei de seniori, un teren cu dimensiuni reduse şi un teren regulamentar cu gazon sintetic). Pe 4 august 2017 a fost semnat însă, între CSA Steaua şi firma SC Ana Interactiv Company SRL
(administrator Daniela Grigoroiu), un contract de închiriere a acestui spaţiu de lângă Complexul Comercial Cora Militari, juniorii stelişti urmând să se antreneze acolo contra tarifului de 100 de
lei + TVA/oră (119 lei/oră în total).

> Contractul s-a semnat, iniţial, pe o perioadă de 11 luni şi două săptămâni (15 august 2017 – 31 iulie 2018). A fost însă reziliat mai devreme. Colonelul Petrea spune că actul s-a anulat în
decembrie, din cauza faptului că terenul nu mai corespundea cerinţelor.

> ProSport are acte care atestă că Steaua a plătit chirie cel puţin pentru patru luni:
– 42.483 lei pe 7 septembrie (factură emisă pe 31 august),
– 42.007 lei pe 2 octombrie (factură emisă pe 30 septembrie),
– 43.792 lei pe 31 octombrie (factură emisă pe 31 octombrie),
– 43.554 lei pe 4 decembrie (factură emisă pe 27 noiembrie).
În total, 171.836 lei pentru 111 zile (15 august – 4 decembrie). În medie, 13 ore pe zi, cu „vârf“ de activitate de 22 de ore pe zi în cele 16 zile din august.

După cum puteţi observa din înşiruirea de cifre de mai sus, rezultă că juniorii stelişti s-au antrenat zi de zi – inclusiv sâmbăta, duminica şi în sărbătorile legale –, toată toamna, pe acest teren
închiriat:
– 22,3 ore pe zi în cele 16 zile din august scurse din momentul semnării contractului şi până la sfârşitul lunii,
– 11,7 ore pe zi toată luna septembrie,
– 11,9 ore pe zi toată luna octombrie,
– 13 ore şi 10 minute pe zi până la 31 octombrie,
– 13,5 ore pe zi până la 27 noiembrie, când este emisă ultima factură deţinută de ProSport.

Durata zilei în septembrie:
– 13 ore şi 13 minute pe 1 septembrie,
– 12 ore şi 46 de minute pe 10 septembrie,
– 12 ore şi 16 minute pe 20 septembrie.

Durata zilei în octombrie:
– 11 ore şi 42 de minute pe 1 octombrie,
– 11 ore şi 15 minute pe 10 octombrie,
– 10 ore şi 45 de minute pe 20 octombrie.

Durata zilei în noiembrie:
– 10 ore şi 12 minute pe 1 noiembrie,
– 9 ore şi 48 de minute pe 10 noiembrie,
– 9 ore şi 25 de minute pe 20 noiembrie.
(Sursa: www.astro-urseanu.ro – Site-ul Observatorului Astronomic din Bucureşti)

> Pe locul unde jucătorii s-au antrenat toată toamna şi aproape toată iarna, din zori de zi şi până noaptea târziu – conform contractului semnat de colonelul Petrea –, acum este o parcare. Pe
jos nu este iarbă, terenul fiind acoperit cu pietriş. Undeva, într-un colţ, sunt înghesuite două porţi de handbal şi alte două porţi de fotbal (vezi galeria foto).

> Firma SC Ana Interactiv Company SRL, cu care a semnat colonelul Petrea contractul în august 2017, şi-a schimbat obiectul de activitate în 2016, trecând de la „Activităţi de consultanţă pentru
afaceri şi management“ la „Activităţi ale bazelor sportive“. Balanţa financiară pe ultimii trei ani disponibili la ANAF (2014-2016) arată că funcţiona cu un număr de 3-4 angajaţi, înregistra
pierderi constant (24.760 lei în 2016, 153.658 lei în 2015, 202.412 lei în 2014) şi datorii din ce în ce mai mari în fiecare an, până la semnarea contractului cu Steaua (1.698.141 lei în 2016,
1.502.304 lei în 2015, 1.155.974 lei în 2014).

Semnatarul contractului din partea CSA Steaua, comandantul Cristian Petrea, a explicat pentru ProSport că închirierea acestui teren a fost necesară pentru că, după creşterea numărului de echipe de
la centrul de fotbal, nu mai erau suficiente terenuri de antrenament în interiorul bazei sportive Steaua. Colonelul a menţionat că respectivul contract cu firma SC Ana Interactiv Company SRL a fost
reziliat în decembrie, după ce antrenorii i-au adus la cunoştinţă că facilităţile nu mai corespund.

ProSport: Bună ziua, domnule Petrea, v-am sunat pentru o chestiune mai delicată. E corectă informaţia că astă-vară, în luna august, aţi semnat un contract prin care aţi închiriat un teren în afara
bazei sportive pentru fotbal?
Colonelul Cristian Petrea: Da. Da, îmi amintesc. Am semnat un contract pentru închirierea unui teren pentru că centrul de copii şi juniori s-a dezvoltat, între timp a fost reînfiinţată echipa mare,
încă două echipe de juniori republicani, grupe de copii de la 2002 la 2010 şi terenurile noastre nu mai făceau faţă…

„E posibil să fie acum parcare. Acum, n-am eu fotografii, dar sunt fotografii în care era terenul de iarbă“

Nu mai făceau faţă…
În condiţiile în care terenul 5 este teren oficial pentru echipa mare, pe terenurile 6 şi 7 se antrenează echipa mare şi juniorii republicani A… Mai rămăseseră, pentru toate celelalte echipe,
terenul mare sintetic şi terenul de minifotbal sintetic.

Înţeleg. Deci, era închiriat pentru activitatea de la copii şi juniori.
Da.

Şi totuşi, l-aţi reziliat.
Da, l-am reziliat pentru că prin decembrie, nu mai ţin minte exact, antrenorii ne-au spus că terenul nu mai prezenta calitate pentru că… Mi se pare că se construieşte ceva. Am purtat o discuţie
cu proprietarul, ne-a spus că doresc să facă un teren sintetic şi am reziliat contractul până când îşi va realiza investiţia.

Vă aduceţi aminte pe unde era situat?
Complex Iris. Este o sală de sport unde se antrenează şi handbalistele noastre.

Pe lângă Cora Lujerului.
Da.

Eu am văzut că acolo e o parcare. Asta era câteva zile. Este pietriş, nu gazon. Pe locul acela este o parcare.
E posibil să fie acum parcare. Eu v-am spus de perioada… Cred… August – decembrie. Acum, n-am eu fotografii, dar sunt fotografii în care era terenul de iarbă.

„Noi am reziliat contractul atunci când antrenorii noştri ne-au anunţat că nu mai e de calitate“

Sigur. Nu exclud asta. Voiam să spun că nu s-a făcut niciun teren sintetic.
E treaba proprietarului. Noi am reziliat contractul atunci când antrenorii noştri ne-au anunţat că nu mai e de calitate.

E corectă informaţia că sunt aproape 172.000 de lei plătiţi chirie pentru perioada petrecută acolo?
Nu ştiu exact. Terenul era la 100 de lei ora şi, în funcţie de câte ore mergeau grupele noastre. Nu ştiu să vă spun exact.

E foarte corect ce aţi spus, 100 de lei plus TVA ora. Problema e că am calculat şi ies şi 15 ore pe zi, în funcţie de perioadă. Ceea ce e destul de greu de crezut că se poate juca toamna:
septembrie, octombrie, noiembrie… Zi-lumină, zi de zi, asta dacă am calcula calendaristic, inclusiv weekendurile şi sărbătorile legale. Şi de 1 decembrie, şi…
Nu pot să confirm calculul dumneavoastră pentru că nu am planificarea grupelor. Mâine vă pun la dispoziţie orarul grupelor noastre şi cine a fost acolo. Faceţi-mi o solicitare.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Coruptie

EXCLUSIV/Executie la Scoala de Politie Campina in cel mai prost stil mafiot/UN NOU SCANDAL – Comisarul de Prahova

Nationalul

Publicat

pe

In numerele anterioare va precizam ca exista doua plangeri penale depuse recent la nivelul Parchetului General in care se fac referire la unele adrese catre A.N.F.P intocmite de conducerea Politiei Locale Ploiesti, in fals si/sau cu un continut fals pentru a se putea da o forma de legalitate (prin raspunsurile primite de la A.N.F.P) mentinerii ilegale ale unor functionari publici (politisti locali) care nu indeplineau criteriile legale minime de numire in functie si/sau care nu au urmat, in termen de un an prevazut de lege, un program de formare initiala ce are ca efect eliberarea imediata si imperativa din functia publica, aspect care nu s-a realizat.

In cele doua plangeri penale sunt vizati politistii locali, sefi de birouri la Ordine Publica (Mihai Dimitrie Valentin –sef Birou Ordine Publica III si Finareanu Dragos –sef Birou Ordine Publica IV), conducerea Politiei Locale dar si impostoarea Mocanu Isabela Gabriela (sefa Serviciului Resurse Umane, Juridic, Contracte, Proceduri, persoana care a obtinut postul prin frauda).

Mihai Dimitrie Valentin a fost numit in functia de conducere sef Birou Ordine Publica III prin Decizia nr 270 din data de 04.09.2013.

In perioada 12.09.2013 – 11.01.2014, numitul Mihai Dimitrie Valentin s-a aflat in “concediu medical” (n.r. pentru a nu merge la cursurile de initiere obligatorii), conform adresei nr 2727/14.12.2017 emisa de “onor” conducere a Politiei Locale Ploiesti catre A.N.F.P.

Potrivit art 94 alin 1, lit h, raportul de serviciu al functionarului public se suspenda de drept in ipoteza in care acesta “se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, pe o perioada mai mare de o luna, in conditiile legii”, insa faptul ca, numitul Mihai Dimitrie Valentin s-a aflat in concediu medical NU reflecta adevarul (asa cum a transmis catre ANFP prin adresa Politia Locala Ploiesti) deoarce acesta a prestat in mod real activitate in cadrul Politiei Loacale Ploiesti, iar adresa nr 2727/14.12.2017 emisa de Politia Locala Ploiesti intruneste elementele constitutive ale infractiunii de fals intelectual.

Potrivit art 18 alin 2 din Legea nr 155/2010:

“Dupa numirea in functia publica, politistii locali care au atributii in domeniul ordinii si linistii publice, precum si cei cu atributii in domeniul circulatiei rutiere, selectionati ulterior operationalizarii structurilor politiei locale, in conditiile art 3, alin 2 sunt obligati ca in termen de un an de zile sa urmeze un program de formare initiala organizat intr-o institutie de invatamant din cadrul MAI”.

Potrivit alin 6 al aceluiasi articol

“Prin derogare de la prevederile Legii nr 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca, dupa expirarea perioadei de 5 ani prevazuta la alin 1, respectiv al celei de un an prevazuta la alin 2, politistul local nu a aboslvit programul de formare profesionala initiala, acesta este eliberat din functia publica.

Raportat la aceste exigente legale, numitul Mihai Dimitrie Valentin a inceput programul de formare initiala la data de 16.02.2015, cu mult peste termenul imperativ, de un an prevazut de lege, ceea ce trebuia sa antameze eliberarea din functia publica detinuta.

Nici argumentul introdus fortat si in fals de catre Politia Locala Ploiesti privind asa zisa incapacitate temporara de munca (concediu medical din care facea controale la paza, sac!) nu justifica mentinerea in functie a lui Mihai Dimitrie Valentin deoarece textele de lege nu prevad nicio exceptie.

De asemenea, in plangere se stipuleaza si despre o eventuala incalcare a legii si privind conditia minima de vechime in specialitate, studiile impuse de lege pentru concursul de recrutare pentru functia de sef birou ordine publica.

De asemenea, va prezentam cu ceva vreme in urma, un Raport de Control al ANFP –control derulat luna trecuta pe acest subiect (nr. 526/23.02.2018) care confirma fara echivoc prostia celor de la juridic, harababura din aceasta institutie si faptul ca, Mihai Dimitrie Valentin ocupa postul de sef Birou Ordine Publica in mod ilegal!

In acest moment este un razboi pe fata in randul denuntatorilor mincinosi utilizati de procurorul Negulescu Mircea impotriva fostului director Cristinel Toader. Cu schimbarile din ultimul timp in justitie (cu eliminarea procurorului periculos), cu reluarea de la zero a procesului sus-mentionat (judecatorul fiind schimbat datorita promovarii la o instanta superioara), frica si dezertarea sunt prezente in randul acestora (mai ales ca la ultimul termen nu s-au prezentat de frica motivand ca au nevoie de avocati – martori ai acuzarii…J).

Pe acest fond, unul dintre acestia s-a transformat brusc in sursa noastra inregistrand o “discutie” intre politistul local care este intimidat si abuzat de directorul general adjunct al acestei institutii, Pitariu Paula Maria, pentru a isi retrage plangerea penala, plangere in care sunt mentionati cu acte si fapte circumscrise Cpr Penala si conducerea acestei institutii.

In acest articol va prezentam un mic fragment   din aceasta inregistrare audio/video (care este foarte mare) prin care, directorul general adjunct al acestei institutii, Pitariu Paula Maria, prin intimidari, abuzuri si perfidie incearca sa-l timoreze pe politistul local care a sesizat organele de cercetare penala cu privire la aspectele mai sus mentionate. Incisiv de Prahova va sesiza organele de cercetare penala cu privire la faptele savarsite de Pitariu Paula Maria si va pune la dispozitia acestora intreaga inregistrare. Va urma. (Cerasela N.).

Cine este Paula Maria Pitariu?

In anul 2010, in urma reorganizarii Politiei Comunitare in Politie Locala, PAULA MARIA ECHIMESCU (care era Sef Birou Juridic, avand-o in subordine pe consiliera juridic MOCANU ISABELA) a fost nevoita, pentru a nu-si pierde functia de sef birou, sa opteze pentru cea de Sef Birou 2 Ordine Publica. Desi a acceptat aceasta mutare, ulterior a contestat in instanta actul administrativ, dar actiunea i-a fost respinsa si la fond (Tribunalul Prahova, Hotararea nr.  551/20.07.2011) si in recurs (la Curtea de Apel Ploiesti, care, pe 05.09.2011, i-a anulat recursul ca netimbrat). Dosarul a avut nr. unic 5785/105/2011.

Intre timp, PAULA MARIA ECHIMESCU a divortat de ECHIMESCU LAURENTIU GABRIEL.

Deci , experienta ei, in ceea ce priveste activitate de ordine publica, era zero. In urma unor probleme de sanatate, a solicitat sa lucreze numai program de zi, desi programul biroului de ordine publica este pe trei schimburi, numind pur formal la comanda biroului, pentru schimburile II si III, pe politistii locali GRIGORE PAUL si MARIN EDUARD , pentru a coordona activitatea . Acestia, pe langa faptul ca nu indeplineau conditiile pentru coordonare si conducere (nu aveau studii superioare ) erau favorizati, neefectuand activitati de patrulare in teren ca ceilalti colegi, ci de control asupra acestora, asta in timp ce PAULA MARIA PITARIU statea la suete sau lucreaza la organigrame si/ sau „REGULAMENTE DE ORDINE INTERIOARA” (deh, specialista!, vedem maine „minuta” de la Tribunalul Bucuresti sa va dezvaluim cat de „praf” este si in ochii instantelor din Romania) cu madam CARMEN DANIELA GHEORGHE. Normal era ca, pentru motive de sanatate, sa solicite si sa i se aprobe (cu avizul medicului si conform reglementarilor pe linie de sanatate si securitate in munca) schimbarea locului de munca, dar pesemne asteapta sa-i creeze madam director un post de sef birou in cadrul altei structuri, acum cu noua organigrama dospita pe ascuns. Si, iata ca, „visul”   s-a realizat. A fost numita de Adrian Dobre, director general adjunct. Oricum, in institutie era de notorietate ca „statea la cafele cu directoarea si sefa serviciului juridic, ca venea la program pe la ora 9,00 si pleca la 16,00, fara a munci absolut nimic.

In orice caz, ca sef birou ordine publica trebuia sa lucreze in ture ziua dupa amiaza si noaptea. Ea nu conducea, coordona sau controla deloc schimburile II si III, avand tot felul de inlocuitori, ca IVAN MARIAN (MARIO).

De aceea, serviciul de ordine publica, cel putin pe partea de activitate a acestui birou, era cam … „praf”.

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/03/29/exclusivinca-o-dovada-irefutabila-ca-pe-plantatia-comisarului-smaranda-sectia-4-politie-scapa-infractorii-si-sunt-sanctionati-oamenii-de-buna-credinta-de-regula-reclamantulca/

 

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/03/12/exclusivsolicitam-demisia-primarului-adrian-dobrehaos-si-jaf-la-politia-locala-ploiesti/

 

https://www.incisivdeprahova.ro/2018/02/13/exclusivse-strange-latul-jurul-conducerii-politiei-locale-ploiesti-si-protectiei-oferite-de-reprezentantii-sectiei-4-politie-sud-ploiesti/

 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Coruptie

EXPLOZIV/Sefi noi la SRI si SIE!/ Lasati cu raportu-n soare!/ „Ghilotina” pensionarii

Nationalul

Publicat

pe

„Nucleara” de-abia cum va fi detonata in sistem, clasa politica fiind doar la un pas de a-si lua revansa dupa anii de prigoana ai statului paralel. Pentru ca, departe de orice mediatizare, specialisti din umbra liderilor politici au definitivat deja modificarile legislative la legea ofiterilor de informatii, care urmeaza a fi bagate cat de curand la „masina de vot” a actualei coalitii guvernamentale din Parlament.

Si, de departe, cea mai surprinzatoare miscare va fi faptul ca, de acum inainte, daca noile prevederi vor fi adoptate, bineinteles, prim-adjunctii si adjunctii Serviciului Roman de Informatii si Serviciului de Informatii Externe vor trebui sa obtina girul Parlamentului, nominalizarile lor urmand sa ia avizul consultativ al comisiilor parlamentare de specialitate si sa obtina majoritatea in plen. Astfel ca, in foarte scurt timp, dupa ce la conducerile principalelor servicii secrete se vor instala oricum niste „mutunachi” politici, si controlul asupra conducerilor operative ale SRI si SIE va fi unul mult mai strans, initiatorii sperand ca astfel sa nu mai apara cazuri precum cel al generalului Florian Coldea, care ajunsese practic conducatorul de facto al statului roman! Ce-i drept, in acelasi timp se asteapta si o reactie adversa furibunda din partea sistemului, ofiterii de cariera temandu-se de o politizare excesiva a serviciilor secrete si de faptul ca se va pierde astfel echilibrul pe care ei sustin ca l-ar fi asigurat, dupa ce viitorii sefi operativi vor veni cu propriile „bagaje” de obligatii ale politicienilor. Dincolo de toate insa cel mai important este momentul in care va fi declansat acest „blitzkrieg” la adresa SRI si SIE. Primul, un serviciu cu un director aflat deja „pe faras”, dupa cum dezvaluiam zilele trecute si totodata singura structura informativa care nu are inca raportul de activitate pe anul trecut aprobat de CSAT ! Iar la SIE situatia este si mai presanta, peste doar atat de putin timp ambii adjuncti aflati la conducere,  atat generalul Silviu Predoiu in august, , cat si Vasilica Sarca peste doar o luna urmand sa implineasca varsta obligatorie de pensionare…

Un avertisment neglijat…

Anul trecut, pe cand asaltul la statul paralel nu fusese inca declansat, cel putin nu la vedere, Liviu Dragnea, in prima sa iesireTV caracterizata drept a unui „animal politic” accentua ca are cele mai mari asteptari de la o noua lege a ofiterilor de informatii. Insa prea putini politicieni si chiar jucatori din sistem au perceput adevarata miza din acest ultim avertisment, mai preocupati fiind, chiar si in aceste zile,  de revocarea sefei DNA sau desecretizarea protocoalelor de colaborare dintre institutiile de forta. Subestimare care pare sa convina de minune initiatorilor acestei strategii, mai ales ca, dupa cum reiese din informatiile de ultima ora intrate in posesia noastra, modificarile legislative sunt definitivate, trecerea lor prin Parlament urmand a fi doar o simpla formalitate. Si daca maine vom reveni cu noi amanunte incendiare despre soarta si a altor servicii secrete, deocamdata este clar ca „granzilor” SRI si SIE tocmai ce li se pregateste noi sefi, inclusiv cei operativi !

Lasati cu raportu-n soare !

Concidenta sau nu, in chiar ziua prezentarii atat de secretoase fata de alti ani a raportului de activitate al SRI titram ca „Hellvig este pe faras” !  Si asta la doar atata de putin timp dupa ce principalul punct pe ordinea de zi a sedintei CSAT din data de 20 martie a fost tocmai „analiza si aprobarea activitatii desfasurate de catre institutiile cu atributii in domeniul securitatii nationale in anul 2017 si a principalelor obiective pentru anul 2018”. De asemenea, tot oficial, „membrii Consiliului au constatat ca Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Paza si Serviciul de Telecomunicatii Speciale si-au desfasurat activitatea in raport cu misiunile si cu obiectivele institutionale asumate, pe fondul multiplelor evenimente interne si internationale care au marcat anul 2017”. Iar peste nici o saptamana, pe 26 martie, isi prezenta si SRI raportul de activitate, cu usile sediului oficial inchise ! Acum este greu, foarte greu de crezut ca raportul Serviciului Roman de Informatii nu era definitivat cu doar sase zile inainte, sa poata fi si acesta trecut prin CSAT si astfel Eduard Hellvig  sa poata rasufla usurat ! De asemenea, tot la fel de dificil de „inghitit” este si varianta ca Klaus Iohahnis nu ar fi vrut sa-i intinda o mana de ajutor singurului om pe care si l-a asumat la varful unui serviciu secret! Mai ales ca situatia actualei echipe manageriale a SRI este cu atat mai subreda cu cat sedintele CSAT au loc cam „din an in paste”, perioada in care nu doar ca raportul de activitate pe anul 2017 nu a primit inca avizul obligatoriu al CSAT, dar serviciul nu are astfel girate nici macar obiectivele pe anul in curs! Desi, iata, suntem deja in aprilie! Iar faptul ca SRI a fost practic lasat „cu raportu-n soare” nu se poate traduce decat prin ipoteza ca soarta lui Hellvig la carma serviciului se joaca undeva in afara, Iohannis nefiind aici decat un spectator pasiv, care nu poate muta decisiv nici macar in CSAT-ul pe care il prezideaza formal…

Asa ca soarta directorului Eduard Hellvig si a adjunctilor Razvan Ionescu, Cristian Bizadea, Adrian Ciocirlan si George Viorel Voinescu este deja ca frunza in bataia brizei de peste Ocean…

„Ghilotina” pensionarii

SIE are la conducere doar doi adjuncti, pe generalii veterani Vasilica Sarca si pe Silviu Predoiu. Primul va implini 60 de ani pe 20 mai si cel de-al doilea pe 5 august 2018 ! Ceea ce inseamna ca ambele „capete” care asigurau conducerea Serviciului de Informatii Externe vor cadea sub „ghilotina” pensionarii, caci este greu de crezut ca politicienii, care oricum se invarteau „ca ulii” asupra SIE vor rata aceasta sansa nesperata de a prelua controlul uneia dintre cele mai ravnite institutii din Romania. Si cu toate ca este inca dificil de anticipat ce grupare va pune mana pe SIE, mai ales ca soarta conducerii poate intra in complicata ecuatie a unui troc politic generalizat asupra sistemului, cert este ca mult mai curand de cat se asteapta unii si la SIE vor fi „plantati” sefi noi…

 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Top Stiri Nationalul.ro