Uncategorized
Reacții și o scurtă analiză după ultimul interviu al președintelui american Donald Trump
Președintele american Donald Trump o atacă pe Theresa May înaintea întâlnirii de astăzi. Într-un interviu acordat tabloidului britanic The Sun,liderul american a avertizat că planul propus de premierul britanic pentru Brexit va „ucide” un posibil acord comercial cu SUA. De asemenea,Trump a adăugat că Theresa May i-a ignorat sfaturile privind ieșirea Marii Britanii din UE.
Scurt istoric
Din câte se relevă în actualul context geo-politic,dacă în timpul campaniei președintele SUA a încurajat-o pe Theresa May în ceea ce privește Brexit-ul, acum, când Marea Britanie se luptă cu tranziția trecerii de la UE, și-a întors spatele.
Acesta reprezintă momentul în care cel mai apropiat partener în ceea ce privește securitatea Americii are nevoie de ajutorul și de susținerea reală a diplomației americane.
Să plonjăm în timp, mai precis în anul 2016 și să ne aducem aminte că 51,9% din populația britanică a votat să renunțe la legătura cu Uniunea Europeană. Conducătorii campaniei „Leave” au asigurat alegătorilor că Marea Britanie va negocia cu ușurință și rapiditate o relație favorabilă nouă cu UE și nu vor avea parte de surprize neplăcute.
Ei au promis că o țară precum Marea Briitanie post-UE va negocia noi acorduri comerciale cu Statele Unite și Canada.
În acest sens,exista un manifest care s-a răspândit masiv în timpul și mai ales după campania de vot.
Voi sintetiza aceste promisiuni,după cum urmează.
Liderii politici au dorit negocierea unei noi înțelegeri între Marea Britanie și UE bazată pe „comerțul liber și cooperarea amicală.”De asemenea,au promis că vor continua comerțul cu Europa, dar de asemenea și-au exprimat clar intențiile să negocieze acorduri comerciale și cu alte țări. Acest lucru ar fi ajutat economia să crească și să creeze mai multe locuri de muncă.
EU supporters, calling on the government to give Britons a vote on the final Brexit deal, gather to listen speakers in Parliament Square, after participating in the ‘People’s Vote’ march in central London, Britain June 23, 2018. REUTERS/Henry Nicholls – RC1DF5DDBE80
Regatul Unit al Marii Britanii este cea mai mare piață de export a mărfurilor din UE, având o cotă mai mare din exporturile UE chiar decâtîn Statele Unite. Este în interesul tuturor, în special al Germaniei, să negocieze un acord de comerț liber cu UE.
Dacă s-a dorit să se renunțe la controlul politicii comerciale, se poate vorbi de către națiunea britanică în termeni laudativi,chiar dacă crearea unor noi locuri de muncă și noi oportunități de investiții au cam întârziat să apară.
Dar ce se întâmplă sau ce anume se anticipează?
În anii ’80 ai secolului trecut, un grup de activiști studenți anticomuniști din Polonia au popularizat sloganul „Zâmbește! Mâine va fi mai rău. „Aceste cuvinte se aplică bine diplomației președintelui american Donald Trump.
Susținătorul fervent al Brexit-ului-domnul Boris Johnson și-a exprimat promisiunea în termeni vii,tranșanți. Recunoscând că, în Brexit-ul provizoriu ar putea provoca „o aplicare a ipsosului de tavan”, el a prevăzut o nouă epocă glorioasă a negocierilor comerciale negociate de Regatul Unit: „Gândiți-vă ce putem face atunci când avem negocieri de liber schimb cu America, au o interdicție asupra mărfurilor britanice. Gândiți-vă la vânzările noastre potențiale de whisky în India, dacă am putea negocia o reducere a taxei de 150% pe scotch „.
Douăzeci și cinci de luni mai târziu, s-au înregistrat progrese minore iar acestea s-au transformat rapid din certitudini în…foste speranțe.
În ceea ce privește situația, Marea Britanie se îndreaptă spre una dintre cele mai dure și grele ieșiri din spațiul european,prevăzute la data de 29 martie 2019.
Sursa foto : https://google.com
Materialul a fost realizat de către Prof.Dr.Daniel Mihai
Uncategorized
Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol
Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.
Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”
Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:
- Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
- Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
- Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
- O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.
În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.
Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.
Uncategorized
Truck1 devine partener media al INDAGRA 2025 pentru a conecta sectorul agricol
Truck1 s-a alăturat ca partener media oficial al INDAGRA 2025. Fosta expoziție agricolă de top va avea loc la București, România, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2025. Evenimentul este organizat de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României.
Sub tema „Tradiție și inovație, cultivate cu pasiune pentru viitor”, târgul introduce o viziune modernă pentru eveniment. Oana Nețbai, Director Comercial ROMEXPO, explică: „Noul concept combină soluțiile actuale și tehnologiile inovatoare cu tradiția. Acesta oferă un cadru relevant pentru dezvoltarea agriculturii. INDAGRA 2025 devine un hub de inovație, parteneriate strategice și dezvoltare durabilă.”
Ediția din acest an este axată pe experiențe interactive adaptate realităților actuale ale industriei, inclusive:
- Scena profesională: găzduiește conferințe și dezbateri despre sustenabilitate și tehnologii emergente.
- Aplicația ROMEXPO: o platformă digitală inovatoare concepută pentru a facilita networking-ul între exponate și vizitatori.
- Ateliere interactive: cu sesiuni despre tehnologie agricolă, agricultură inteligentă (smart farming) și agricultură regenerativă.
- O expoziție extinsă: care prezintă cele mai recente inovații în mecanizarea agricolă și digitalizare.
În calitate de partener media al evenimentului, Truck1 subliniază importanța unui contact fluid pentru stabilirea de parteneriate. Platforma oferă o soluție cuprinzătoare pentru fermieri și dealeri pentru a se conecta online. Aceasta dispune de anunțuri detaliate pentru mașini și utilaje agricole, cu informații complete de contact ale vânzătorului. Cumpărătorii interesați pot contacta direct vânzătorii prin sistemul de interogare al platformei, sau prin telefon, WhatsApp sau e-mail.
Fermierii din România utilizează pe scară largă portalul și reprezintă al patrulea cel mai activ grup de cumparatori pe Truck1. Printre regiunile de top din punctul de vedere al achizițiilor se numără și Franța, Germania, Spania și Polonia. Acest lucru evidențiază acoperirea amplă a site-ului în comunitatea agricolă europeană.
Uncategorized
Performanță solidă a Grupului SGS în trimestrul 3: Vânzările organice au crescut cu 6,0%
Geneva, 23 October 2025
- În trimestrul al treilea, vânzările grupului SGS au atins 1 729 milioane CHF, în creștere organică cu 6%• A fost lansat noul cadru de referință global SGS DIGITAL TRUST• S-a menținut un ritm susținut al achizițiilor de tip bolt-on, prin finalizarea a 17 tranzacții de la începutul anului• Cifrele financiare estimate pentru final de an au fost reconfirmate
Géraldine Picaud, director executiv, a comentat:
„Al treilea trimestru a fost marcat de rezultate excelente pentru SGS. Creșterea organică de 6,0% și efectul adițional de 1,9% provenind din diversificarea activităților subliniază puterea și reziliența modelului nostru de afaceri, precum și buna execuție a Strategy 27 – „Accelerarea creșterii, consolidarea încrederii”. Vom acționa în continuare cu celeritate pentru implementarea acesteia, poziționând grupul pe cele mai dinamice piețe, stimulate de sustenabilitate, încredere digitală și migrarea lanțurilor de aprovizionare globale. Strategia noastră de achiziții complementare va continua să stimuleze creșterea. Vreau să mulțumesc sincer tuturor echipelor SGS pentru angajamentul arătat performanței și excelenței.”
Pentru a citi întregul comunicat de presă al Grupului SGS, click aici.
Pentru a detalia prezentarea rezultatelor, click aici.
Despre SGS
SGS este lider mondial în domeniul testării, inspecției și certificării. Operăm o rețea de peste 2.500 de laboratoare și centre de afaceri în 115 țări, susținute de o echipă de 99.500 de profesioniști dedicați. Având peste 145 de ani de excelență în domeniul serviciilor, îmbinăm precizia și acuratețea specifice companiilor elvețiene, pentru a sprijini organizațiile să atingă cele mai înalte standarde de calitate, conformitate și sustenabilitate.
Promisiunea brandului SGS – when you need to be sure – subliniază angajamentul asumat în ceea ce privește credibilitatea, integritatea și seriozitatea, permițând partenerilor să prospere în condiții de maximă siguranță. Compania oferă serviciile specializate cu mândrie prin intermediul brandului SGS și al altor mărci specializate de încredere inclusiv Brightsight, Bluesign, Maine Pointe și Nutrasource.
SGS este cotată la bursa elvețiană SIX, sub simbolul SGSN (ISIN CH1256740924, Reuters SGSN.S, Bloomberg SGSN:SW). Pentru mai multe informații despre compania SGS în limba română, vizitați: https://www.sgs.com/ro-ro
-
Politicaacum 3 zileRomânia, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zileRomânia, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zileCum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zileUnde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o ziBeneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zileSpitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zileDansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o ziConstruirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori




