Connect with us

Actualitate

Iarna e aproape. Anunțul meteorologilor. Temperaturile scad brusc | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Actualitate

Cum se îmbogățesc comercianții de Black Friday. Cifre ULUITOARE date publicității | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Cifra de afaceri din acest sector a crescut anul trecut cu 21% faţă de anul 2016, la 8,35 miliarde de lei, şi cu 120% faţă de cea înregistrată în urmă cu cinci ani.

Potrivit analiştilor de la KeysFin, retailul românesc îşi pune mari speranţe în Black Friday, momentul din an în care se înregistrează cele mai mari vânzări, atât în magazine cât mai ales în online.

„Sărbătoarea cumpărăturilor a prins excelent în România, devenind deja o tradiţie. În 2018, pe fondul creşterilor salariale şi al extinderii gamei de oferte, estimăm un maxim al cifrei de afaceri sectoriale”, spun specialiştii.

Analiza KeysFin, care a luat în calcul evoluţia firmelor al cărui domeniu principal de activitate îl reprezintă comerţul cu amănuntul al articolelor şi aparatelor electrocasnice, în magazine specializate (CAEN 4754) arată că această piaţă este una extrem de concentrată, existând cinci firme care generează 93% din totalul cifrei de afaceri la nivel naţional.

„Comerţul  de electronice şi electrocasnice este unul foarte bine închegat în jurul unor investitori majori. Astfel, deşi există peste 600 de companii la nivel naţional, prea puţine dintre acestea reuşesc să reziste în faţa marilor jucători. Aşa se explică de ce numărul firmelor a scăzut anul trecut cu 8% faţă de 2016 şi cu 15% faţă de 2013. Estimăm că procesul de consolidare va continua, investiţiile majore în reţelele de magazine, în logistică în general şi mai ales în segmentul online, urmând să contribuie la coagularea pieţei”, afirmă analiştii.

Potrivit datelor din 2017, liderul pieţei este Dante International (eMAG) cu o cifră de afaceri de 3,31 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 39,7% din totalul business-ului la nivel naţional).

În topul celor mai importanţi retaileri urmează Altex Romania, cu afaceri de 3,28 miliarde lei (39,4%), Flanco Retail (afaceri de 983 milioane de lei, 11,8% din total), Euro GSM Impex (113 milioane de lei, 1,4% din total) şi Gorenje România (77,6 milioane de lei, 0,9% din total).

 

În condiţiile în care Dante International (eMAG) s-a concentrat pe investiţii semnificative, anunţând recent lansarea celui mai mare depozit din România, titlul de cea mai profitabilă companie a revenit Altex Romania, cu un profit de 48,7 milioane lei.

Clasamentul celor mai profitabile firme din sector este completat de Domo (6,4 milioane lei), Flanco Retail (5,2 milioane lei), Nordic Romar (4,9 milioane lei), Euro GSM Impex (4,3 milioane lei). Împreună, cele mai profitabile cinci companii au generat 70,3% din profitul total al pieţei.

Capitala, cele mai mari afaceri din sector

Analiza KeysFin arată că, din punct de vedere regional, Capitala şi Ilfov-ul atrag cele mai mari afaceri din acest sector, de peste 7,7 miliarde de lei în 2017. La mare distanţă urmează Cluj (127,8 milioane de lei), Botoşani (56,4 milioane de lei) şi Constanţa (50,6 milioane de lei). Împreună primele cinci judeţe au generat peste 95% din cifra de afaceri totală.

„Bucureşti-Ilfov are cea mai vastă reţea de magazine, menită să acopere o cerere incomparabilă cu cea din celelalte regiuni ale ţării. Salariile mai mari, nivelul de trai din Bucureşti şi investiţiile majore în logistică şi publicitate au influenţat semnificativ această focalizare a business-ului de profil”, explică analiştii.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

Anunțul făcut de Gabriela Firea | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Gabriela Firea a anunţat  că 700 de utilaje şi 2.500 de operatori vor asigura deszăpezirea iarna aceasta în Capitală.

„Companiile de salubritate raportează un stoc de 45 de mii de tone material antiderapant. Am verificat seara trecută, pe teren, modul în care operatorii de deszăpezire s-au pregătit pentru sezonul rece”, a scris Firea, pe Facebook.

Primarul Capitalei a făcut o vizită la baza companiei SC Supercom SA, unde a verificat alături de edilul Sectorului 2, Mihai Toader, utilajele cu care operatorul este pregătit să intervină iarna aceasta.

„Este de datoria noastră ca şi în această iarnă să ne asigurăm că operatorii de deszăpezire vor respecta Programul de măsuri şi acţiuni pentru deszăpezire şi combaterea poleiului şi vor interveni rapid şi eficient, astfel încât operaţiunile de deszăpezire să fie făcute cu responsabilitate pentru bucureşteni, aşa cum s-a întâmplat în ultimii doi ani. Este necesar să fim pregătiţi atât cu utilajele şi stocurile de material antiderapant, cât şi cu forţa umană necesară intervenţiilor. Potrivit raportărilor operatorilor de salubrizare, în sezonul 2018 – 2019, la nivelul Capitalei, programele de deszăpezire şi combatere polei vor fi executate cu un număr total de aproximativ 700 de utilaje şi 2500 de operatori”, a precizat Firea.

Ea a prezentat rapoartele operatorilor de deszăpezire, situaţia pe sectoare fiind următoarea:

* în Sectorul 1, unde de deszăpezire se va ocupa compania Romprest Service SA, sunt disponibile 73 de utilaje, 300 de muncitori şi 9.700 de tone de material şi soluţie antiderapantă, dintre care 8.000 de tone clorură de sodiu şi 1.700 tone clorură de calciu;

* în Sectorul 2, unde deszăpezirea va fi derulată de SC Supercom SA şi Administraţia Domeniului Public Sector 2, sunt disponibile 175 de utilaje (plus alte 13 utilaje rezervă), 501 de operatori şi 6.725 de tone de material antiderapant. SC Supercom are la dispoziţie 120 de utilaje, 360 de operatori şi 6.200 de tone de material antiderapant iar Administraţia Domeniului Public Sector 2 – 55 de utilaje (plus 13 utilaje rezervă), 141 de operatori şi un stoc estimat de material antiderapant de 525 de tone;

 

* în Sectorul 3, în care va acţiona pentru deszăpezire Direcţia Generală de Salubritate Sector 3, sunt disponibile 43 de utilaje multifuncţionale, 400 de operatori şi un stoc de material antiderapant de 8.100 de tone;

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

Toți românii trebuie să știe asta! | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

„Până la această dată, doar Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov a înregistrat 40 de reclamaţii prin care se sesizează nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor şi nerestituirea contravalorii produselor în termenul legal. Procedurile de soluţionare a acestor sesizări sunt încă în curs”, a precizat Pîrvu.

El a susţinut că reprezentanţii ANPC se autosesizează inclusiv în cazul postărilor pe Facebook ale consumatorilor nemulţumiţi, precum şi în cazul relatărilor din presă.

Întrebat cât de oneste apreciază că sunt preţurile în timpul campaniilor Black Friday, în general, pe o scară de la 1 la 10, şeful ANPC a răspuns: „E greu de spus”.

„Important este ca practicile comerciale ale operatorilor economici să fie legale şi să nu aducă atingere drepturilor consumatorilor, nici cu ocazia campaniilor de reduceri, nici în restul anului. Noi pentru acest lucru luptăm în fiecare zi şi vă asigur, şi pe dumneavoastră, şi pe consumatori, că suntem foarte atenţi şi vigilenţi”, a adăugat el.

Şeful ANPC a precizat că, având în vedere experienţa anilor trecuţi, ANPC i-a avertizat pe consumatori prin comunicările din presă şi pe Facebook că trebuie să fie foarte atenţi, pentru a se putea feri de eventuale practici comerciale incorecte.

ANPC îi sfătuieşte pe consumatori, pentru cumpărăturile online, să verifice stocul existent şi preţul afişat pe site, dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) şi dacă include costul de livrare. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Inclusiv modul în care acesta răspunde la întrebări îi poate oferi consumatorului indicii asupra seriozităţii vânzătorului.

Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de returna produsul în 14 zile fără a preciza vreun motiv. În acest caz, primeşte înapoi banii în termen tot de alte 14 zile.

Foarte important este şi faptul că, în cazul în care magazinul online nu precizează expres despre termenul de 14 zile în care oamenii pot returna produsele, acest termen se prelungeşte cu încă 12 luni.

Întrebat care sunt cele mai frecvente capcane folosite de companii în timpul Black Friday, pentru a păcăli clienţii, şeful ANPC a dat exemplele de anul trecut.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Top Stiri Nationalul.ro