Festivalului Internațional „George Enescu” cea de-a XXIV-a ediție a ajuns la final

0
63

Cea mai extinsă ediție de până acum a Festivalului Internațional George Enescu” cea -a XXIV-a ediție a ajuns la final. Acest adevărat maraton muzical a constat din 23 de zile de muzică clasică care a adus pe scenele Festivalului peste 2.500 de muzicieni străini de cel mai înalt nivel și peste 1.000 de artiști români de la cele mai prestigioase instituții muzicale din țară. Pe durata a mai bine de trei săptămâni au avut loc 84 de concerte în capitală și au fost prezentate publicului 313 lucrări semnate de 149 de compozitori, acoperind din istoria muzicii lucrări din perioada barocă până la muzica postmodernă. De altfel, un număr de 35 de lucrări compuse de maestrul George Enescu au fost prezentate în Festival, extinzând vizibilitatea operei marelui compozitor român atât la nivelul audienței, cât și al muzicienilor români și străini.

Pe durata Festivalului, un număr de 30 de concerte au avut loc în alte zece orașe din România (Sibiu, Cluj, Târgoviște, Piatra Neamț, Bacău, Iași, Târgu Mureș, Bârlad, Timișoara, Satu Mare) și în șase orașe din lume (Florența, Berlin, Liège, Toronto, Montreal, Chișinău). Peste 300 de evenimente asociate Festivalului au avut loc în spații neconvenționale, în muzee, centre comerciale, parcuri sau clădiri de birouri conectând Bucureștiul la spiritul muzicii.

Ziua de 22 septembrie a reprezentat ultima zi din ediția 2019 a Festivalului Internațional George Enescu.Acest festival s-a încheiat cu concertul Orchestrei Regale Concertgebouw din Amsterdam, la Sala Palatului, de la ora 19:30. La pupitrul orchestrei s-a aflat dirijorul Tugan Sokhiev.

În program am audiat un program compus din Variațiunile pe o temă de Haydn de Johannes Brahms, Uvertura în La Major pe teme populare românești de George Enescu și Prima Simfonie în sol minor, „Visuri de iarnă” de Piotr Ilici Ceaikovski.

Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam este cotată la ora actuală drept una dintre cele mai bune orchestre din lume. Lăudată de critică, aplaudată de public și impusă la nivel global ca una dintre cele mai bune orchestre ale lumii, Royal Concertgebouw se prezintă drept o instituție în sine, care și-a asumat ca misiune să conecteze și să îmbogățească oamenii oferindu-le o experiență muzicală sublimă.

”Toți membrii personalului sunt angajați pe deplin în această misiune” este unul dintre crezurile lor. ”Ambiția noastră este să scriem istoria muzicii, continuând să fim în liga de top a orchestrelor din lume. Prețuim natura privată a afacerii noastre – suntem responsabili pentru 95% din veniturile proprii și ne propunem să păstrăm Concertgebouw în starea sa cea mai bună pentru generațiile care vin” se arată pe site-ul acestei prestigioase ansambluri europene.

Concertgebouw a creat o adevărată tradiție prin concertele sale devenite legendare, cu nume ilustre din muzica clasică, jazz și muzica world, precum Gustav Mahler, Richard Strauss, Bernard Haitink, Yehudi Menuhin, Jessye Norman, Vladimir Horowitz, Cecilia Bartoli, Louis Armstrong, Sting și mulți alții.

La pupitrul dirijoral a condus Tugan Taymourazovitch Sokhiev (născut în Ossetia, în 1977). Sokhiev s-a format la Conservatorul din Sankt Petersburg. Prima operă dirijată de Tugan Sokhiev a fost o producție cu La Bohème, în Islanda. A fost remarcat de Anthony Freud, directorul general al Welsh National Opera (WNO), care l-a numit director muzical pentru cinci ani. Primele opere cu WNO în calitate de dirijor au fost Don Giovanni, Cavalleria Rusticana și I Pagliacci. În 2005, Sokhiev a devenit dirijor principal și consilier muzical la Orchestre National du Capitole de Toulouse. A primit premiul „Révélation musicale de l’année”. În septembrie 2010, a fost numit dirijor principal și director artistic al Deutsches Symphonie-Orchester Berlin (DSO Berlin). În ianuarie 2014, Sokhiev preia directoratul muzical al Teatrului Bolshoi.

Concertul de final realizat de  Orchestra Regală Concertgebow din Amsterdam și-a prezentat în întreaga spledoare subtilitatea, rafinamentul, nuanțarea,iar  înțelegerea profundă a textului muzical și extraordinara flexibilitatea acestor artiști. Sub bagheta maestrului dirijor Tugan Sokhiev, olandezii au oferit o lecție de “actorie” muzicală, schimbând cu ușurință registrul pieselor abordate și transformând miraculos sonorități și registre.

Sursa foto : Alina-Diana Mihai

Această prezentare a fost oferită de către Prof. Dr. Daniel Mihai, redactor șef al platformei media independente Criteriul Național

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here