Românii se uită în continuare la programele tv favorite!

0
112

Contrar a ceea ce se crede, există încă o mulțime de oameni care se uită la posturile de televiziune. Timpul mediu petrecut în fața ecranului magic nu a scăzut, doar că știrile și emisiunile de sport dețin acum supremația. Totuși, este o realitate obiectivă că mobilul va domina anii ce vin, iar televiziunea digitală va avea o importanță tot mai mare.

Informațiile de la tv, cele mai credibile

Mai ales în ceea ce privește segmentul de vârstă între 18 și 34 de ani se constată o scădere accelerată a acelora care au drept sursă principală de distracție conținutul de televiziune. Se întâmplă acest fenomen deoarece publicul tânăr are mai multă dorință ca să folosească un smartphone pentru experiențele sale video online comparativ cu o persoană trecută de 55 de ani, spre exemplu. Poate și pentru că, pur și simplu, au vederea mai bună!

În schimb, dacă ar fi să ne referim la știri, indiferent că este vorba de știri interne, externe sau de rubrica sport, atunci când vor să fie informați prompt și corect oamenii preferă în continuare să urmărească canalul TV favorit și de-abia în al doilea rând se orientează spre site-urile care nu sunt ale unor agenții media de pe net.

Mai mult decât atât, chiar și atunci când află informațiile în timp real de pe un site oarecare,  preferă să verifice veridicitatea acestora și privind ceea ce se spune la canalul tv preferat, chiar dacă acum fac acest lucru nu deschizând neapărat un televizor tradițional, ci mai simplu, direct de pe telefon, intrând pe portalul televiziunii în care au încrederea cea mai mare. Mulți intră la B1 Tv pentru asta.

Auzim des în jurul nostru spunându-se replici de genul: “E adevărată știrea, am auzit eu la televizor!”.

Nimeni nu prea afirmă: “E corect ce ai aflat. Am citit eu pe site-ul X și ei nu mint!”.

În lumea virtuală te afli permanent pe nisipuri mișcătoare și toată lumea se teme azi de fake news, nu-i așa?

Achiziția de televizoare nu a scăzut, ba chiar e în continuă creștere

Interesant este că în România, deși tinerele generații susțin sus și tare că ei nu mai au televizor acasă, cu toate acestea vânzările de Black Friday de astfel de echipamente sunt în top, ceea ce demonstrează că este la modă să zici că nu te uiți la tv și mai puțin o realitate obiectivă.

În definitiv, degeaba spui că nu te uiți la televizor pentru că așa dă bine în cercul tău de prietenii sau la birou, din moment ce privești canalele tv online pe smartphone, în timp ce televizorul de ultimă generație îl folosești pentru a urmări pe ecran mare cele mai recente clipuri muzicale de pe YouTube sau filme de pe Netflix!

Transformarea televiziunii, un proces ce nu se va opri curând

Televiziunea nu va dispărea, ci doar se va transforma. Va fi una cu adevărat interactivă, capabilă ca să atragă telespectatorii și să le ofere emoții puternice, apropiate de acelea pe care le au când privesc conținut audio-video în online.

La felul cum radioul nu a murit, ci doar s-a transformat. Mulți ascultă acum posturi de radio în mașină când sunt în trafic. Așa cum ei au programe audio favorite, tot astfel și televiziunea va rămâne cea mai importantă platformă de vizionare de conținut video în rândul consumatorilor, chiar dacă smartphone-ul este gadget-ul dominant în rândul celor până la 34 de ani, detronând uneori televizorul (ca obiect electrocasnic).

Rămâne acum pur și simplu ca producătorii de conținut tv să găsească niște strategii de promovare a programelor create special pentru a fi vizionate inclusiv de pe telefonul mobil și care să aibă capacitatea de a-i mulțumi în cel mai înalt grad pe utilizatori.

Dacă televiziunea (în sens generic) nu va murit prea curând, nu același lucru se poate spune și despre televiziunea prin cablu, din ce în ce mai mulți clienți dorind să își anuleze deja abonamentul la acest serviciu.

Motivația este simplă: nu doresc să mai plătească niște sume de bani pentru o mulțime de canale TV pe care de fapt nu le urmăresc niciodată și nici pe acelea pentru care acum au și varianta de a le accesa online, chiar dacă le vor privi pe televizorul smart din casă.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here