Ce trebuie sa știi despre reclamele luminoase? Avantaje, autorizatii, materiale, etc

0
20

Reclamele luminoase sunt prezente peste tot prin orase si daca sunt bine gandite, reusesc sa le ofere foarte multe avantaje antreprenorilor care le utilizeaza.

Cu cat un mesaj este mai vizibil, cu atat acesta va avea mai mari sanse sa fie citit si sa isi atinga scopul final, acela de a vinde. Reclamele luminoase asta fac: sunt vizibile oricand, inclusiv pe timp de noapte si reusesc sa vanda.

Daca vrei o reclama luminoasa insa, trebuie sa ai in vedere mai multe aspecte:

  • Materialele din care sunt realizate si tehnologiile pe care le folosesc;

  • Legislatia in vigoare. S-ar putea sa ai nevoie de autorizatii;

  • Costurile pe care le implica. DE multe ori, o reclama luminoasa iti va scoate mai multi bani din buzunar decat o reclama stradala clasica, insa eficienta se poate dovedi mai mare, in conditiile in care este vizibila 24 de ore din 24, iar noaptea atrage mai mult atentia.

Ce spune legislatia? Cand poti folosi o reclama luminoasa si unde o poti instala?

Atunci cand vrei sa montezi o firma luminoasa, ai nevoie de semnarea unui aviz din partea autoritatilor. Optiunile in ceea ce priveste pozitia reclamei sunt destul de multe: pe fatadele cladirilor, pe monumente istorice, pe schele de protectie sau santiere si pe totemuri luminoase de sine statatoare.

Pentru a obtine avizul vei fi nevoit sa treci prin cateva momente birocratice, deoarece va trebui sa depui mai multe documente: schite cu dimensiunile reclamei, copie dupa planul cadastral al cladirii unde va fi montata, certificat de urbanism, cereri, certificat de inregistrare pentru persoane juridice sau carte de identitate pentru persoane fizice si eventuale alte acte solicitate de autoritate.

Pana la a face cererea insa, trebuie sa stii cu exactitate cum va arata firma pe luminoasa pe care o alegi.

Optiunile sunt nenumarate:

Casete luminoase. Acestea pot fi din plexiglas, policarbonat, aluminiu sau materiale textile. Pot avea forme standard ( patrat sau dreptunghi) sau pot avea o forma personalizata.

Sigle volumetrice. Cateodata, pentru conturarea unui brand ai nevoie doar de promovarea siglei. Este o varianta simpla, eleganta si eficienta, care se poate inradacina foarte bine in mintea potentialilor cumparatori.

Mesaje cu litere volumetrice luminoase. Ai de transmis un mesaj? Poti sa o faci prin litere volumetrice luminoase. Acestea ies in evidenta atat pe timpul zilei, cat si pe timpul noptii si pot fi realizate dintr-o multime de materiale: plexiglas, polistiren, etc.

Totemuri luminoase. Sunt elemente foarte atractive, care pot avea inaltimi de pana la 3-4 metri si sunt prinse in pamant printr-o fundatie. Sunt intalnite adesea in marile magazine si au o constructie foarte simpla. Evidentierea mesajului se face adeseori prin culori.

Cum pot fi iluminate reclamele?

Exista destule modalitati prin care o reclama poate fi iluminata:

  • Iluminare din interior. Practic, in interiorul literol volumetrice se introduc niste becuri LED;

  • Iluminare halou. Becurile LED se pun in spatele literelor, in asa fel incat se creaza un contur luminos in jurul acestora;

  • Iluminarea contur. Spre deosebire de iluminarea halou, led-urile sunt plasate pe conturul fiecarei litere in parte;

  • Iluminare frontala. Se face prin intermediul unor proiectoare care lumineaza literele din exterior;

  • Iluminare pe cant. Creaza efectul de iluminare doar pe lateralele literelor volumetrice si este o varianta foarte atractiva din punct de vedere estetic.

Care sunt principalele avantaje ale reclamelor luminoase?

Avantajele sunt cele cat se poate de evidente. Practic, printr-o reclama luminoasa bine aleasa poti imbunatati imaginea firmei, conturand mai bine brandul, poti atrage clienti noi, poti creste vizibilitatea firmei inclusiv pe timp de noapte si te poti diferentia de concurenta.

Pentru toate aceste avantaje insa, trebuie sa ai mare grija la materialele pe care le alegi si mai ales la mesajul pe care il transmiti.
Incearca sa transmiti un mesaj sau o imagine care sa ramana intiparite in mintea oamenilor chiar si dupa ce au trecut de reclama luminoasa. Poti incerca sa fii amuzant, poti opta pentru o combinatie atractiva de culori sau pentru forme inedite.

Scopul principal al reclamelor luminoase este acela de a atrage atentia, iar marele avantaj este ca permit acest lucru intr-un mod foarte eficient. Ai responsabilitatea sa gasesti mesajul potrivit, insa.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here