5 sfaturi care te vor ajuta să îți vinzi mașina mai ușor

0
190

Atunci când dorești să-ți schimbi mașina, primul lucru pe care îl ai de făcut este să o vinzi pe cea veche. Interesul tău este să transcrii dreptul de proprietate cât mai curând, în primul rând pentru a avea un avans consistent necesar achiziționării noului automobil, dar și pentru a nu-ți asuma cheltuielile întreținerii a două mașini. Există anumite măsuri pe care dacă le îndeplinești, mașina ta va deveni mai atractivă pentru potențialii cumpărători.

Stabilește un preț de vânzare realist

Prețul rămâne principalul criteriu de cumpărare în țara noastră. În special în utilizarea motoarelor de căutare online, cumpărătorii stabilesc un preț maxim pe care și-l permit. Pentru a te regăsi în căutările lor, verifică piața auto și evaluează-ți mașina la un preț corect. În funcție de cât de grăbit ești în a vinde mașina, vei ști dacă este cazul să mai scazi din preț sau vei aștepta până obții suma dorită. Modul cum ai exploatat mașina poate fi un avantaj sau, dimpotrivă, un dezavantaj în obținerea sumei dorite.

Remediază eventualele defecțiuni

Unul dintre dezavantajele achiziției de mașini rulate este riscul asumării unor cheltuieli pentru reparații neprevăzute. În cazul că mașina pe care dorești să o vinzi are probleme sau defecțiuni, ai două variante. Fie le remediezi personal și o scoți la vânzare la prețul pieții, fie le prezinți potențialilor cumpărători și scazi din preț cheltuielile de înlocuire. Cele mai ofertante sunt însă mașinile în stare bună de funcționare, așadar ar fi înțelept să verifici mașina din bară în bară și să o repari dacă este cazul.

Îmbunătățește aspectul mașinii

Poate că prețul îl ajută pe cumpărător să se orienteze, însă aspectul este cel care vinde cu adevărat. Investiția într-o sesiune de detailing te poate ajuta să vinzi mașina mult mai ușor. Retușurile la elementele de caroserie și grija pentru aspectul din habitaclu sunt aspecte care atrag și conving cumpărătorii că mașina ta este potrivită pentru ei. Atenție la aspectul volanului, al covorașelor, al scaunelor și al plafonului. În caz că se murdăresc sau se deteriorează, acestea pot fi spălate sau chiar înlocuite. După felul cum arată interiorul mașinii, oricine își va da seama câtă grijă ai acordat întreținerii ei. Spre exemplu, dacă în momentul ridicării capotei portbagajului mașinii tale Volkswagen cumpărătorul va vedea o tăviță portbagaj pentru Golf 5 care se potrivește perfect conturului spațiului de depozitare, acesta va realiza că ai acordat o atenție deosebită curățeniei și întreținerii mașinii tale. Un astfel de gest poate fi convingător pentru decizia achiziției.

Folosește instrumente moderne de marketing

Au trecut demult vremurile când mașinile se vindeau doar în târguri auto sau în parcare, cu un afiș în geam. În epoca în care trăim, ai la dispoziție o mulțime de mijloace moderne de promovare. Site-urile de profil îți oferă spațiu gratuit de promovare, precum și opțiuni de vizualizare preferențială contra cost. În plus, rețelele de socializare au secțiuni speciale de tip Marketplace, iar un simplu anunț de vânzare postat ajunge la toți prietenii tăi din lumea virtuală.

Acceptă orice test

Cea mai convingătoare experiență în domeniul auto este un drive test. Dacă accepți orice testare, în primul rând cumpărătorul înțelege că nu ai nimic de ascuns. În plus, un drum de câțiva kilometri nu are doar rolul de a dovedi că mașina este în stare bună de funcționare, ci și de a proba confortul la volan sau al pasagerilor, la plecare, la frânare sau în timpul diferitelor manevre.

De cele mai multe ori vânzarea unei mașini vechi are loc pentru a cumpăra alt model. Dacă nu dispui de întreaga sumă pentru achiziția noii mașini, ai tot interesul să o vinzi pe cea veche, ca să-ți completezi bugetul. Cu puțină atenție și o investiție în remedierea problemelor tehnice și estetice vei găsi rapid cumpărătorul potrivit.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here