Să vorbim despre promovare și diferențiere…

0
79

Sunt specialist în comunicare. De curând, un proprietar al unor hoteluri m-a rugat să-i propun niște oferte pentru reclame plătite. Zis și făcut, i-am trimis diverse oferte și, cu această ocazie i-am pus câteva întrebări, pentru a înțelege ce viziune are asupra propriei afaceri. Ce părere aveți despre cele mai prost cotate hoteluri de la noi din țară, l-am întrebat. A ridicat din umeri și a spus că urmărește doar cele mai bune hoteluri, de ce l-ar interesa care sunt cele mai proaste? I-am expus pe larg lunga listă de nemulțumiri ale clienților hotelurile românești. Când i-am destăinuit că unii clienți pun un mare preț pe accesorii hotel, nu m-a crezut.  Nu putea să înțeleagă încă, din nenorocire, că nu lipsa reclamelor plătite pe Facebook era marea problemă, ci că din viziunea pe care o construia din mers pentru afacere, lipsea adesea cel mai important element, clientul.

Nu își verifica angajații, nu mânca la bucătăria propriilor hoteluri, nu văzuse cât durează ca apa caldă să curgă pe țeavă, cum arătau closetele, dacă erau papuci de unică folosință în hotel, dacă paturile erau confortabile, dacă era liniște de-a lungul nopții; pentru el propria afacere era o insulă străină spre care nu se îndrepta niciodată. Îl interesau obiectivele de marketing și părea să nu aprecieze că există hotelieri care se îngrijesc ca șamponul sau gelul de duș din hotel să fie pe placul clienților. Bine, bine, lasă-mă cu astea, mi-a spus, eu vreau să cresc numărul de clienți. Mi-au trecut atunci prin minte o sumedenie de lucruri pe care simțeam nevoia să le i spun, dar m-am abținut. Întâmplarea făcea să dau în urmă cu câteva zile peste Hdeal.ro și să văd cât de ușor le este acum lanțurilor hoteliere să cumpere produse calitative, la prețuri accesibile, astfel încât să le ofere clienților un sejur foarte bun, reușind astfel să se diferențieze și față de alte branduri.

Adeseori, deținătorii unor afaceri cred că promovarea e un lucru în care investești niște bani, oamenii te cred și vin spre tine, dar nu este așa. În lipsa lucrurilor pe care pretinzi că le ai, promovarea este o minciună. De la cel mai mic nivel, până la ultimul, un hotel va supraviețui și se va putea folosi inteligent de promovare, atunci când va înțelege că piața se modifică neîncetat, că fiecare brand încearcă să-și mulțumească clienții și că în lipsa unei afaceri serioase, comunicarea ajunge să devină doar o haină frumoasă și atât, care nu vorbește despre personalitatea brandului în sine.

Astfel încât, în opinia mea, consider că oricine deține  un hotel și vrea să devină mai bun, trebuie să se transforme, măcar din când în când, într-un client, să se cazeze în propriile camere pe care le închiriază, și să analizeze obiectiv experiența pe care o au oamenii, de la check-in, mâncarea de la restaurant, temperatura camerei, curățenia, accesoriile, apa caldă, prosoapele sau papucii de unică folosință, patul, lenjeria, până la comportamentul personalului. O bună cunoaștere a acestor aspecte, oricât de futile vi s-ar părea, vă vor ajuta să vă înțelegeți propria afacere. Este primul pas pe care trebuie să îl faceți. Dacă vă veți transforma în proprii clienți cred că veți înțelege cât de importante sunt aceste detalii. Cu investiții minime veți putea astfel să le oferiți clienților o serie de beneficii firești care vă vor transforma într-un partener de încredere. Și noi știm, din fericire, că încrederea este un ingredient destoinic al succesului!

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here