Actualitate
Avantajele unui acoperiș retractabil în comparație cu unul fix
Dacă ai o construcție de tipul unei terase, un balcon, un foișor sau o anexă de la casă, pe care vrei să o acoperi într-un mod eficient, dar totuși să beneficiezi pe toată durata sezonului cald de lumina razelor de soare, atunci recomandarea experților este să investești într-un acoperiș retractabil, 100% funcțional, care să-ți permită să-l închizi și să-l deschizi după bunul plac în funcție de vremea de afară sau de starea ta de spirit.
Un acoperiș retractabil de forma unei pergole bioclimatice se poate monta pe orice fel de construcție și oferă o serie de avantaje de care niciun acoperiș fix nu poate da dovadă. Iată care sunt cele mai importante din acestea:
Avantajele montării unui acoperiș retractabil în comparație cu unul fix
#1 Posibilitatea de a beneficia de lumină oricând
Principalul avantaj al unui acoperiș retractabil este faptul că în caz de nevoie se poate deschide pentru a lăsa razele soarelui să pătrundă în interiorul construcției pe care acesta o acoperă, indiferent de tipul ei. În cazul unui acoperiș fix, chiar dacă se construiesc ferestre din loc în loc, zidăria ocupă oricum o mare parte din suprafață și din acest motiv lumina este obstrucționată pe alocuri. Pe de altă parte, o pergolă retractabilă Eurotenda, în poziție complet deschisă, lasă complet liber spațiul astfel încât cantitatea de lumină care pătrunde înăuntru este aceeași cu cantitatea de lumină care ar pătrunde și în cazul în care nu ar exista niciun fel de acoperiș.
#2 Obținerea unei temperaturi optime în interiorul construcției acoperite
Motivul pentru care pergolele Eurotenda sunt denumite pergole bioclimatice este faptul că ele sunt confecționate din niște materiale speciale, care păstrează o temperatură optimă, chiar și pe timp de vară, în interiorul spațiului pe care îl acoperă. Astfel, ele nu se supraîncălzesc ca de exemplu un acoperiș de tablă și nici nu sunt mai reci pe timp de iarnă ca orice alt tip de acoperiș. În plus, un acoperiș retractabil de tipul unei pergole, protejează eficient și împotriva razelor ultraviolet ferind astfel pe cei care stau sub el de acțiunea nefastă a acestora.
#3 Existența unui acoperiș foarte ușor deasupra capului
Din punct de vedere al greutății, un acoperiș retractabil este mult mai ușor decât unul fix ceea ce este un mare avantaj în caz de calamitate. În eventualitatea producerii unui cutremur, dacă pereții unei construcții și fundația sa trebuie să fie cât mai solizi, acoperișul pe de altă parte trebuie să aibă o greutate ușoară pentru a nu se prăbuși la prima zdruncinătură. De aceea, pentru astfel de situații, indiferent de construcția în cauză, un acoperiș retractabil de tipul unei pergole este cea mai bună variantă.
#4 Posibilitate de montare fără obținerea unei autorizații
Acoperișurile retractabile sub formă de pergolă nu necesită obținerea unei autorizații de construcție înainte de montare. Astfel, spre diferență de un acoperiș fix, din alte materiale, ele se pot monta chiar și la blocurile de apartamente la balcoanele fără acoperiș, de la ultimul etaj, sau deasupra teraselor în aer liber ale cafenelelor și restaurantelor.
#5 Posibilitate rapidă de fabricare și montaj
Dacă un acoperiș din materiale de construcție precum tablă, țiglă sau beton, poate necesita chiar și câteva luni pentru a fi construit, pentru a acoperi un spațiu cu o pergolă bioclimatică nu ai nevoie decât de câteva săptămâni, cu tot cu montaj. Pergolele Eurotenda se realizează pe comandă și tot ce trebuie să știm de la tine pentru a crea acoperișul perfect este doar dimensiunea spațiului pe care îl ai de acoperit. Cu aceste informații, putem fabrica o pergolă climatică de cea mai bună calitate, care să acoper în întregime spațiul pe care îl deții, să te ferească de căldură excesivă, precipitații, raze UV și orice alți factori externi, dar și să-ți permită să te bucuri din plin de natură și lumina soarelui atunci când îți dorești. În plus, nu trebuie să-ți faci griji nici pentru transport sau montaj deoarece îți livrăm direct acasă produsul finit și bineînțeles, îl și montăm pentru tine, totul în cel mai scurt timp posibil!
Actualitate
Român condamnat la închisoare în Marea Britanie după ce a furat, într-o noapte, parfumuri de 13.000 de euro. „Nu avea nicio idee cât valorau”
Un român a fost condamnat după ce a furat produse din magazine în cinci țări europene diferite. A fost încarcerat în Marea Britanie după ce a furat, într-o noapte, parfumuri în valoare de 13.000 de euro.
Hoț român condamnat în Marea Britanie pentru furt Foto: Hamshire Police/Solent News
Ionel Dulea, în vârstă de 47 de ani, a furat produse de
înfrumusețare în valoare de aproape 29.772 de euro din magazinele Boots din
Hampshire, un comitat din Anglia, pe o perioadă de cinci luni. Printre bunurile
furte s-au aflat produse de îngrijire a pielii, cosmetice, parfumuri și produse
pentru fumat, potrivit Daily Mail.
Într-o singură spargere, pe 20 iulie 2024, acesta a furat o
cantitate foarte mare de produse de îngrijire a pielii și flacoane de parfum
dintr-un magazin din Fareham, oraș situat în comitatul Hampshire. După ce a
fost prins, românul a recunoscut că a fost uimit de valoarea bunurilor furate, de
12.849 de euro.
Ionel Dulea a fost condamnat pentru infracțiuni similare în
Franța, Norvegia, Germania și Spania, precum și în țara sa de origine, România,
unde locuiesc soția și cei doi copii ai săi. El a fost acum condamnat la doi
ani de închisoare la Winchester Crown Court și a fost avertizat că ar putea fi
deportat. Ionel Dulea a furat din cinci magazine Boots diferite din sudul
Angliei, între 1 martie 2024 și 10 august 2024.
În unele ocazii, Ionel Dulea lucra cu alte persoane pentru a
fura din magazine, dar de cele mai multe ori organiza furturile singur.
„Nu avea nicio idee cât valorau pentru că a îndesat
literalmente, cu brațele, produse într-o pungă mare. Chiar nu avea nicio idee
că prețurile crescuseră la proporții atât de mari”, a precizat avocata
românului, în timpul procesului.
Acuzatul, în vârstă de 47 de ani, are doi copii și o soție,
iar banii pe care i-a putut strânge din furturile din magazine, cel puțin
jumătate din ei, au fost trimiși în România pentru a-și întreține familia, a mai spus avocata.
Ionel Dulea a recunoscut comiterea a nouă infracțiuni de
furt.
Instanța: „Ați fost hoți profesioniști. Ați făcut din asta munca voastră”
Judecătorul a declarat că nu există perspective realiste de
reabilitare pentru inculpat, care a fost condamnat anterior pentru furturi în Chichester, West Sussex, în 2020 și în Hampshire, în 2021 și 2022.
Infracțiunile sale datează încă din 2001, când a fost trimis
pentru prima dată la închisoare pentru furt în România. De atunci a avut 11
condamnări pentru 12 infracțiuni.
„În perioada de puțin peste cinci luni ați fost implicat
într-o campanie de furturi din magazine. Dumneavoastră, împreună cu alții, ați
fost în esență hoți profesioniști. Ați făcut din asta munca voastră. Valoarea
totală a bunurilor furate a fost de 29.438,80 de euro”, a precizat judecătorul din Marea Britanie, potrivit sursei citate.
Magistratul a declarat că Dulea va petrece un an în arest,
urmat de un an în libertate, dar sub supraveghere.
Actualitate
Autostrada cu tuneluri, de zece ori mai scumpă decât ar fi fost în anii 2000. Urșii nevăzuți, „vinovați” de soarta autostrăzii
„Autostrada cu tuneluri”, tronsonul de nouă kilometri rămas nefinalizat din Autostrada Vestului (A1), construită pe ruta Deva – Nădlac costă acum de aproape zece ori mai mult decât prețul estimat inițial per kilometru. Urșii, nevăzuți de localnici, au contribuit la valoarea sa.
Locul unde vor fi săpate tunelurile de pe A1. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Constructorii „Autostrăzii cu tuneluri”, tronsonul de 9,13 kilometri devenit cea mai scumpă autostradă construită în vestul României au termen până în anul 2027 să finalizeze sectorul faimos pentru „tunelurile pentru urși”, în lungime totală de peste doi kilometri.
Localnicii din satele traversate de autostradă spun că nu au văzut urși umblând prin pădurile de la marginea localităților, dar cu siguranță, animalele sălbatice pot fi întâlnite, mai departe cu câteva zeci de kilometri, spre zonele mai înalte din Munții Poiana Ruscă.
Sectorul Holdea – Margina (Secțiunea E) din Autostrada A1 Deva – Lugoj (video Adevărul) a intrat în șantier în anul 2023, însă doar pe circa șase kilometri din traseu, în zona Margina.
Pe o subsecțiune a acestuia, de 3,5 kilometri, care va cuprinde doi kilometri de tuneluri, un viaduct și un pasaj, constructorii au putut intra din luna august, după ce au primit autorizația de construcție emisă de Ministerul Transporturilor.
Lucrările la cei 3,5 kilometri au fost estimate la 843 de milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 50 de milioane de euro per kilometru, respectiv de aproape zece ori mai ridicat față de costul estimat în urmă cu două decenii al unui kilometru de autostradă.
În anii 2000, un kilometru de autostradă era estimat la 5 – 7 milioane de dolari
În 1999, când proiectul Autostrada Deva – Nădlac a primit certificatul de urbanism de la Consiliul Județean Timiș, costul unui kilometru de autostradă era estimat la 5 – 7 milioane de dolari, mai ridicat pe secțiunea singurului tunel proiectat pe autostradă, la Holdea, o veche localitate de la „granița” regiunilor istorice Banat și Ardeal.
Imaginea 1/10:
Autostrada Lugoj Deva imagini aeriene la Holdea foto Daniel Guță ADEVĂRUL (28) JPG
Consiliul Județean Timiș arăta atunci că pe traseul autostrăzii din vestul României va fi construit un tunel de circa 450 de metri, pentru a străpunge dealul Holdea care desparte județele Hunedoara și Timiș. Pe sub același deal mai trece și tunelul căii ferate Deva – Lugoj, tot n lungime de 450 de metri.
„Conform memoriului de prezentare înaintat Consiliului Județean Timiș, perioada de execuție propusă pentru realizarea autostrăzii ce va trece prin județele : Hunedoara, Timiș și Arad (având ca proiectant I al lucrărilor pe IPTANA S.A. și ca beneficiar Administrația Națională a Drumurilor) este cuprinsă între anii 2005-2010”, arăta Consiliul Județean Timiș, în 1999.
Tunelul feroviar de la Holdea, săpat în 1898. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Lungimea totală a autostrăzii din vestul României era, conform proiectului, de 214 kilometri, iar tronsonul Deva – Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac va face parte din autostrada transeuropeană nord-sud TEM și din culoarul IV european de transport, care va străbate România pe traseul Nădlac – Lugoj – Sibiu – Pitești – București – Constanța.
„Tronsonul de autostradă Deva – Lugoj – Nădlac începe în zona localității Șoimuș (la 5 kilometri nord-vest de Deva), se desfășoară pe malul drept al râului Mureș (pe o distanță de circa 30 kilometri), pe care îl traversează în apropierea localității Câmpuri Surduc, după care traseul continuă în vecinătatea drumurilor naționale nr. 68A și 7 și a căilor ferate Ilia – Lugoj – Timișoara. De la Timișoara, autostrada se îndreaptă spre nord-vest, trecând pe lângă Arad și ajungând la Nădlac, la granița cu Ungaria”, se arăta în memoriul de prezentare din 1999 al investiției.
Până în 2015, au fost dați în folosință cei 115 kilometri ai autostrăzii A1, pe ruta Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac, iar până în 2019 a fost finalizată Autostrada Lugoj – Deva, de 100 de kilometri, mai puțin cei 9,13 kilometri dintre localitățile Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș).
Autostrada Vestului, frânată de urși
Acest ultim sector traversează Podișul Lipovei – Poiana Ruscă, declarat sit Natura 2000 de importanță comunitară și a devenit subiect al reclamațiilor unor organizații de mediu care au solicitat creșterea măsurilor luate pentru protejarea animalelor sălbatice din zonă.
„Sit extrem de important pentru carnivorele mari (lup, urs și râs), include singura zonă cu habitate favorabile pentru toate cele trei specii din Podișul Lipovei. Contribuie la eficiența și coerența rețelei Natura 2000, făcând parte din singurul coridor ecologic structural și funcțional care conectează Munții Apuseni cu Carpații Meridionali. Prin intermediul sitului Natura 2000 Defileul Mureșului Inferior este conectat la coridorul ecologic din Munții Apuseni, iar prin intermediul siturilor Ținutul Pădurenilor și Rusca Montană la zonele cu densități ridicate de carnivore mari din Carpații Meridionali”, arată raportul de mediu cu privire la sit, publicat de Direcția Silvică Timiș, în 2021.
Imaginea 1/15:
Autostrada Lugoj Deva imagini aeriene la Holdea foto Daniel Guță ADEVĂRUL (17) JPG
Același raport arăta și câte specii de carnivore mari se aflau pe teritoriul de circa 36.000 de hectare al sitului Natura 2000: 5 – 10 urși, cel puțin 20 de lupi și cel puțin 20 de râși.
Tunelul proiectat inițial la Holdea nu a mulțumit unele organizațiile cologiste, care, în 2011, au reacţionat la prevederile Acordului de Mediu pentru autostradă și au transmis Comisiei Europene şi statului român un memorandum cu privire la impactul negativ al Autostrăzii Lugoj – Deva planificate şi la prezentarea unor soluţii posibile de atenuare a acestuia.
Costurile au crescut odată cu noul proiect
Potrivit unui raport al Ministerului Transporturilor, finalizarea secţiunii E din Lotul II al Autostrăzii Lugoj – Deva nu a putut fi realizată deoarece în anul 2012 Comisia Europeană a cerut un nou acord de mediu care prevedea construcţia unor căi sigure de traversare a autostrăzii de către animalele sălbatice mari.
Harta sitului Natura 200. Foto: raport DSV Timiș
În această situaţie i s-a solicitat proiectantului să întocmească şi să înainteze Companiei de Autostrăzi, până în aprilie 2015 o documentaţie tehnică pentru ca soluţiile aplicate să respecte noul acord de mediu.
În urma actualizării elementelor tehnice, pe Autostrada Lugoj – Deca s-a prevăzut în documentaţie construcţia a două tuneluri, a trei ecoducte, a unui viaduct, prelungirea unui viaduct existent în proiectul iniţial şi suplimentarea numărului de structuri casetate pe autostradă, cu rolul de subtraversare, conform cerinţelor de Acordului de Mediu din 2010, revizuit în 2013.
Potrivit raportului, în 2015, în momentul cuantificarii sumelor necesare execuţiei noilor soluţii, s-a constatat o creştere a sumelor necesare întregului contract, de peste 130 la sută. Având în vedere legislaţia privind achiziţiile publice care permitea suplimentarea valorii contractelor cu maxim 10 la sută, CNAIR a decis încetarea parţială a contractului pentru secţiunea E şi scoaterea la licitaţie a lucrărilor, într-o nouă procedură, arăta informarea publicată de Ministerul Transporturilor.
Licitația a fost reluată de CNAIR, iar în 2022 contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul Margina-Holdea, inclusiv a tunelurilor, a fost atribuit unei asocieri conduse de Spedition UMB, pentru suma de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, bani alocați de statul român prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Vestului, plănuită în anii ’90
România a intrat în secolul XXI având doar 113 kilometri de autostradă construite cu mari eforturi în timpul regimului comunist. Prima autostradă din România (A1), de 95 de kilometri, a fost realizată în anii ‘70, între București și Pitești, iar un alt tronson de 17 kilometri, din Autostrada Soarelui A2 București – Constanța, a fost construit în anii ‘80 între Fetești și Cernavodă.
La începutul anilor ‘90, prin Legea 71 din 1992, Guvernul României anunța primele măsuri pentru extinderea rețelei de autostrăzi. Acestea vizau construcția a 1.000 de kilometri de autostradă într-un deceniu: 380 de kilometri urmând să fie finalizați între 1992 și 1995 și alți 620 de kilometri, între 1995 și 2002.
Una dintre autostrăzile incluse în planurile prezentate de statul român a fost Autostrada Deva – Nădlac, cu o lungime estimată atunci la 170 de kilometri, ce urma să fie finalizată până în 2002. Primul proiect al autostrăzii din vestul României a fost elaborat în anii ‘90, iar în 1999 a primit certificatul de urbanism, însă lucrările au început abia la sfârșitul anilor 2000. În prezent, șoferii pot parcurge cei aproximativ 220 de kilometri dintre Deva și Nădlac în două ore și jumătate.
Peste 1.100 de kilometri de autostradă sunt dați în folosință în România, cea mai mare parte a lor fiind construiți în ultimele două decenii.
Actualitate
Ghidul Complet pentru Cadouri de Craciun pentru Femei si Barbati in 2024
Craciunul este momentul perfect pentru a arata aprecierea si dragostea fata de cei dragi prin cadouri atent alese. Indiferent daca esti in cautarea unui cadou pentru o femeie speciala din viata ta sau pentru un barbat care pare sa aiba deja totul, acest ghid te va ajuta sa gasesti cadoul perfect.
Cadouri de Craciun pentru Femei
- Bijuterii Personalizate
- Bijuteriile sunt intotdeauna o alegere populara si, cu optiuni de personalizare, le poti transforma in cadouri de neuitat. Bratarile cu initiale sau colierele cu pietre semipretioase sunt ideale pentru a adauga o nota personala.
- Seturi de Ingrijire si Rasfat
- Considera seturi de ingrijire de lux, care includ creme, lotiuni si parfumuri. Acestea sunt perfecte pentru a ajuta femeile sa se relaxeze si sa se simta rasfatate in perioada sarbatorilor.
- Experiente Memorabile
- Ofera-i o experienta unica, precum o zi la spa sau un curs de gatit gourmet. Aceste cadouri de Craciun pentru femei sunt o modalitate excelenta de a crea amintiri frumoase.
Cadouri de Craciun pentru Barbati
- Gadgeturi de Ultima Generatie
- Pentru barbatii pasionati de tehnologie, gadgeturile sunt intotdeauna o alegere sigura. De la casti wireless la ceasuri inteligente, exista o multime de optiuni care vor impresiona.
- Accesorii de Stil
- Cravatele elegante, curelele din piele sau portofelele de calitate sunt cadouri de Craciun pentru barbati care adauga un plus de stil garderobei lor.
- Experiente Aventuroase
- Daca el iubeste aventura, ofera-i o experienta de neuitat, cum ar fi un salt cu parasuta sau o excursie cu balonul cu aer cald. Aceste cadouri sunt perfecte pentru barbatii care traiesc pentru adrenalina.
Sfatul Expertului
Indiferent de cadourile alese, nu uita sa adaugi o nota personala. O felicitare scrisa de mana sau un mesaj video personalizat poate transforma chiar si cel mai simplu cadou intr-un gest emotionant si memorabil.
In concluzie, fie ca esti in cautarea celor mai bune cadouri de Craciun pentru femei sau pentru barbati, asigura-te ca alegi ceva care reflecta personalitatea si interesele destinatarului. Cu putina atentie si creativitate, vei gasi cu siguranta cadoul perfect care sa aduca bucurie si zambete de sarbatori.
In cautarea cadoului perfect, nu uita sa explorezi selectia noastra de cosuri cadou de pe houseofgifts.ro. Oferim o gama variata de produse premium, inclusiv cosuri cadou sofisticate, decantoare elegante, seturi spa de lux pentru femei si multe altele. Fiecare cos este creat cu atentie pentru a oferi o experienta deosebita si a transforma fiecare moment intr-o amintire de neuitat. Cu atatea optiuni disponibile, suntem siguri ca vei gasi cadoul ideal pentru a aduce bucurie celor dragi in acest sezon festiv. Descopera acum colectia noastra si inspira-te pentru a oferi cele mai rafinate cadouri de Craciun!
-
Politicaacum 15 ore
Interviu cu Andrei Novac, PSD Constanța: De la cultură la politică, cu viziune pentru viitorul României
-
Actualitateacum 3 zile
„Maneliști cumpărați să vină și să recite la cameră”. CTP critică dur vedetele din România care l-au promovat pe rivalul Maiei Sandu
-
Actualitateacum 3 zile
Tom Cruise se află în discuții pentru filmarea unei continuări la „Days of Thunder”. Ce se știe despre Top Gun 3
-
Actualitateacum 2 zile
Secretul amar al sărăciei din comunele nevoiașe ale României. Cum a dus vânzarea pământului la ruinarea țăranilor
-
Actualitateacum 2 zile
Ghidul Complet pentru Cadouri de Craciun pentru Femei si Barbati in 2024
-
Lifeacum 2 zile
Cearcăne: Ce sunt, cauze, cum le acoperi și cum scapi de ele
-
Lifeacum 2 zile
Menopauza în detaliu: Simptome, posibile complicații și sfaturi practice
-
Politicaacum 14 ore
Marcel CIOLACU ia cina cu prim-ministrul Republicii Franceze, Michel Barnier, la Matignon