Actualitate
Amazon va elimina 18.000 de locuri de muncă, invocând incertitudinea economică
Șeful companiei americane Amazon Andy Jassy a anunțat schimbări majore. În ultima sa intervenție, a subliniat aspecte legate de angajarea rapidă a companiei din ultimii ani, în timp ce a afirmat că disponibilizările au ca rezultat în principal magazinele sale en-detail.
Averea șefului de la Amazon
Actualul șef al Amazon Cloud Web Computing (AWC), Andy Jassy a primit acţiuni suplimentare la Amazon de peste 200 milioane de dolari, care vor fi plătite într-un termen de 10 ani.Remuneraţia de bază a lui Jassy se cifrează la suma de 175.000 de dolari. Pe lângă această sumă, el mai deține 45,3 milioane de dolari în acţiuni acordate anterior, pe care le-a dobândit în 2021, şi 41,5 milioane de dolari în acţiuni pe care le-a obţinut în 2020.De remarcat este că sumele sunt mai reduse decât cele primite de directorii generali rivali din industria tehnologiei, menționează prestigiosul cotidian britanic The Guardian.Capitalizarea bursieră a Amazon se ridică în prezent la 1.770 miliarde de dolari.
Planul unei restructurări propriu-zise
Amazon a anunțat că va reduce un număr de peste 18.000 de locuri de muncă din forța de muncă. Acesta reprezintă cel mai mare set de disponibilizări din istoria companiei americane, în timp ce producătorul de software de afaceri Salesforce va reduce schema financiară cu 8.000 de angajați, în cea mai surprinzătoare și recentă eliminare a locurilor de muncă din domeniul tehnologic.
Amazon a invocat motive precum „economia incertă” și a spus că, din postura sa de gigant al comerțului electronic „a angajat rapid în ultimii câțiva ani”. Directorul executiv, Andy Jassy, a declarat într-o notă internă adresată angajaților următoarele :„Între reducerile pe care le-am făcut în luna noiembrie și cele pe care le împărțim astăzi, intenționăm să eliminăm puțin peste 18.000 de roluri”.De asemenea, a mai spus că Amazon a rezistat „economiilor dificile” în trecut și va continua să facă acest lucru. „Aceste schimbări ne vor ajuta să ne urmărim oportunitățile pe termen lung cu o structură de costuri mai puternică.”
Se pare că Andy Jassy a ajuns la concluzia conform căreia disponibilizările ar avea un impact în mare parte asupra magazinelor fizice ale companiei, care includ Amazon Fresh și Amazon Go, și a organizațiilor sale PXT, care se ocupă de resurse umane și alte funcții.
El nu a precizat unde sunt localizate posturile afectate, dar a amintit că Amazon va comunica cu angajații afectați „sau, acolo unde este cazul, în Europa, cu organele reprezentative ale angajaților” începând cu data de 18 ianuarie.
Reducerile de locuri de muncă reprezintă o întorsătură rapidă pentru retailerul care și-a dublat recent plafonul salarial de bază pentru a concura mai agresiv pe piață.
Concedierile se ridică la un procent de 6% din forța de muncă corporativă de aproximativ 300.000 de persoane a Amazon. Compania înglobează o forță de muncă globală de peste un milion și jumătate de oameni.
În luna noiembrie a anului trecut, Jassy le-a spus personalului că a venit timpul pentru disponibilizări din cauza peisajului economic și a angajării rapide a companiei în ultimii ani. Recentul anunțul includea reducerile anterioare de locuri de muncă, care nu au fost numerotate. Compania cu sediul în Seattle a oferit și achiziții voluntare și a redus costurile în alte domenii ale afacerii sale extinse.
Mesajul integral al șefului Amazon Andy Jassy
Mesajul de mai jos a fost distribuit în data de 5 Ianuarie 2023 tuturor angajaților Amazon.
„După cum am spus în noiembrie, ca parte a procesului nostru anual de planificare pentru 2023, liderii din întreaga companie au lucrat cu echipele lor și au analizat nivelul forței de muncă, investițiile pe care doresc să le facă în viitor și au dat prioritate a ceea ce contează cel mai mult pentru clienți. și sănătatea pe termen lung a afacerilor noastre. Revizuirea din acest an a fost mai dificilă, având în vedere economia incertă și faptul că ne-am angajat rapid în ultimii câțiva ani. În noiembrie, am comunicat decizia grea de a elimina o serie de posturi în cadrul afacerilor noastre Dispozitive și Cărți și, de asemenea, am anunțat o ofertă de reducere voluntară pentru unii angajați din organizația noastră Oameni, experiență și tehnologie (PXT). De asemenea, am spus că nu am terminat cu procesul nostru anual de planificare și că mă așteptam la mai multe reduceri de rol la începutul lui 2023.
Astăzi, am vrut să împărtășesc rezultatul acestor recenzii suplimentare, care este decizia dificilă de a elimina roluri suplimentare. Între reducerile pe care le-am făcut în noiembrie și cele pe care le împărțim astăzi, intenționăm să eliminăm puțin peste 18.000 de roluri. Mai multe echipe sunt afectate; cu toate acestea, majoritatea eliminărilor de rol sunt în magazinele noastre Amazon și organizațiile PXT.
S-team și cu mine suntem profund conștienți de faptul că aceste eliminări de rol sunt dificile pentru oameni și nu luăm aceste decizii cu ușurință și nu subestimăm cât de mult ar putea afecta viața celor care sunt afectați. Lucrăm pentru a-i sprijini pe cei care sunt afectați și oferim pachete care includ o plată de separare, beneficii tranzitorii de asigurări de sănătate și sprijin extern pentru plasarea unui loc de muncă.
De obicei așteptăm să comunicăm despre aceste rezultate până când putem vorbi cu persoanele care sunt direct afectate. Cu toate acestea, pentru că unul dintre colegii noștri a scurs aceste informații în exterior, am decis că este mai bine să împărtășim această știre mai devreme, astfel încât să puteți auzi detaliile direct de la mine. Intenționăm să comunicăm cu angajații afectați (sau, după caz, în Europa, cu organele de reprezentare a angajaților) începând cu 18 ianuarie.
Amazon a suportat economii incerte și dificile în trecut și vom continua să facem acest lucru. Aceste schimbări ne vor ajuta să urmărim oportunitățile noastre pe termen lung cu o structură de costuri mai puternică; cu toate acestea, sunt, de asemenea, optimist că vom fi inventivi, plini de resurse și slăbiți în această perioadă în care nu angajăm în mod expansiv și eliminăm unele roluri. Companiile care durează mult timp trec prin diferite faze. Nu sunt în modul de expansiune pentru oameni grei în fiecare an. Adesea vorbim despre principiul nostru de conducere Invent and Simplify în contextul creării de noi produse și caracteristici. Vor continua să existe o mulțime de acest lucru în toate afacerile pe care le urmărim. Dar, uneori, trecem cu vederea importanța invenției critice, a rezolvării problemelor și a simplificării care sunt necesare pentru a afla ce contează cel mai mult pentru clienți (și afacere), ajustarea unde ne petrecem resursele și timpul și găsirea unei modalități de a face mai mult pentru clienți la un cost mai mic (transferând economiile clienților în acest proces). Ambele tipuri de Invent și Simplify contează cu adevărat.
Pentru cei afectați de aceste reduceri, vreau să știți cât de recunoscător sunt pentru contribuțiile dvs. la Amazon și pentru munca pe care ați făcut-o în numele clienților. Ați făcut o diferență semnificativă în viața multor clienți. Pentru cei care vor continua călătoria cu noi, le aștept cu nerăbdare să colaborez cu voi pentru a face viața mai bună și mai ușoară pentru clienți în fiecare zi și pentru a inventa neîncetat să facă acest lucru.
Andy”
Pentru a susține jurnalismul independent, aveți linkul de donații mai jos:
DONEAZĂ PENTRU JURNALISMUL INDEPENDENT
Actualitate
Președintele Nicuşor Dan, la 10 ani de la atacurile teroriste din Paris: „Împreună rămânem uniţi în faţa urii”
Preşedintele Nicuşor Dan a transmis, joi, pe X, un mesaj la 10 ani de la atacurile teroriste din Paris, în care a subliniat nevoia unităţii în faţa atacurilor motivate de ură.
Nicușor Dan, președintele României FOTO: George Călin/Inquam Photos
„Astăzi comemorăm 10 ani de la atentatele tragice de la
Bataclan, Stade de France şi de pe terasele pariziene. Ne reculegem alături de
Franţa. Gândurile noastre se îndreaptă către victime, către familiile lor şi
către toţii cei ale căror vieţi au fost îndoliate. Este esenţial să colaborăm
pentru a clădi societăţi mai sigure şi mai tolerante. Împreună rămânem uniţi în
faţa urii”, a scris şeful statului, pe platforma online.
Turnul Eiffel, Primăria din Paris şi Statuia Republicii au fost iluminate
miercuri seară în albastru, alb şi roşu, culorile drapelului francez, în semn
de omagiu adus victimelor atacurilor jihadiste din 13 noiembrie 2015, scrie Agerpres.
Această iluminare simbolică va fi repetată joi pentru a comemora zece ani de la
cele mai grave atacuri de pe teritoriul francez după cel de-al Doilea Război
Mondial, soldate cu 132 de morţi, pe lângă cele două persoane care şi-au luat
viaţa din cauza stresului post-traumatic, sute de răniţi şi mii de persoane traumatizate.
Actualitate
Londra ar fi încercat să deschidă un canal secret cu Putin, pe fondul temerilor că Trump ar putea marginaliza Europa în dosarul ucrainean
Guvernul britanic ar fi încercat să stabilească un canal informal de comunicare cu Vladimir Putin, în contextul temerilor că administrația Trump ar putea pune în umbră interesele europene în războiul din Ucraina, relatează Financial Times.
Kremlinul a confirmat miercuri că a existat un contact între consilierul britanic pentru securitate națională, Jonathan Powell, și Iuri Ușakov, principalul consilier al președintelui rus în politica externă. Totuși, potrivit purtătorului de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov, dialogul „nu a avut continuitate”.
„Au existat, într-adevăr, contacte. A avut loc un dialog, dar acesta nu a continuat”, a spus Peskov, fără a preciza momentul exact al discuției.
El a adăugat că partea britanică a fost „dornică să transmită poziția europeană” privind războiul din Ucraina, dar „fără dorința de a asculta punctul de vedere al Rusiei”, motiv pentru care „schimbul de opinii nu s-a putut dezvolta”.
Cabinetul britanic nu a comentat deocamdată informația.
Temeri privind schimbarea strategiei americane
Potrivit Financial Times, încercarea Londrei de a deschide o linie de comunicare directă cu Moscova ar fi fost motivată de îngrijorări tot mai mari în Europa după revenirea lui Donald Trump la Casa Albă, în ianuarie 2025.
De la preluarea mandatului, sprijinul american pentru Ucraina ar fi scăzut semnificativ, potrivit Institutului Kiel, care monitorizează ajutorul internațional.
Între ianuarie 2022 și august 2025, Statele Unite au oferit Ucrainei asistență militară, financiară și umanitară de peste 101 miliarde de lire sterline, în timp ce Uniunea Europeană a contribuit cu 156 miliarde în aceeași perioadă.
După începutul lui 2025, însă, Washingtonul a redus drastic livrările de echipamente și fonduri, în timp ce președintele Trump ar fi presat Kievul să accepte condițiile Moscovei pentru încetarea invaziei.
Potrivit relatărilor presei americane, în cadrul unui summit tensionat cu Volodimir Zelenski, Trump i-ar fi cerut liderului ucrainean să cedeze părți din regiunile estice Donbas, Herson și Zaporoji, avertizându-l că „dacă Putin își dorește acele teritorii, te va distruge”.
Criză de încredere și scandaluri interne la Kiev
Pe fondul acestor presiuni externe, președintele ucrainean Volodimir Zelenski se confruntă cu un val de scandaluri interne, care ridică semne de întrebare privind corupția și independența instituțiilor judiciare.
Ministrul Justiției, German Galușcenko, fost ministru al Energiei, a fost suspendat miercuri în urma unei anchete care îl vizează pe un apropiat al președintelui, acuzat de orchestrarea unei scheme de 100 de milioane de dolari în comisioane ilegale din sectorul energetic.
În același timp, Volodimir Kudrițki, fost șef al companiei naționale de energie Ukrenergo, a fost arestat în octombrie pentru presupusă deturnare de fonduri – acuzație pe care el o respinge, susținând că este o represalie pentru criticile la adresa strategiei guvernului privind protejarea rețelei electrice de atacurile rusești.
„Este o chestiune pur politică. Nu s-ar fi putut întâmpla fără implicarea biroului prezidențial”, a declarat Kudrițki pentru AFP, afirmând că este folosit drept „țap ispășitor”.
Acuzațiile au fost criticate de activiști anticorupție și de membri ai opoziției. Inna Sovsun, deputată de opoziție, a afirmat că administrația Zelenski „folosește investigațiile penale pentru a reduce la tăcere vocile critice”.
Îngrijorări la Bruxelles
Scandalurile interne complică relațiile Kievului cu Uniunea Europeană, care sprijină integrarea Ucrainei, dar cere în același timp reforme solide în justiție și guvernanță.
Un raport recent al Comisiei Europene notează că „integritatea și profesionalismul sistemului judiciar și al procuraturii rămân slabe”.
În ultimele luni, Kievul a fost acuzat că a încercat să restrângă independența celor două instituții-cheie anticorupție – Biroul Național Anticorupție (NABU) și Procuratura Anticorupție (SAPO) – pe fondul investigațiilor ce implică apropiați ai președintelui.
De asemenea, cazul Timur Mindici, coproprietar al companiei media fondate de Zelenski, a amplificat tensiunile privind concentrarea puterii la vârful statului în timp de război.
„Întrebarea este cum va reacționa Zelenski”, spune Daria Kaleniuk, directoarea Centrului de Acțiune Anticorupție din Kiev. „Va decide să-și apere cercul apropiat sau să permită justiției să-și facă treaba?”
Războiul declanșat de Rusia în 2022 intră acum în al patrulea an, cu pierderi uriașe de ambele părți și cu un front care rămâne fluid în estul Ucrainei.
Pe măsură ce sprijinul occidental se fragilizează, iar tensiunile politice interne cresc, Zelenski se află într-un moment decisiv – între nevoia de a centraliza puterea pentru a conduce efortul de război și presiunea de a continua reformele democratice cerute de Bruxelles.
Actualitate
Noua magistrală feroviară din vest, la final: trenuri rapide, control digital, tuneluri și poduri spectaculoase
După mai mulți ani de întârzieri, două dintre cele mai dificile segmente ale magistralei vestului au fost deschise circulației feroviare în 2025. Al treilea segment complex, tunelurile de pe Valea Mureșului, s-a dovedit a fi o lucrare mult mai greu de realizat.
Un marfar traversează podul de pe noua variantă a CF Simeria – Arad. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Din 11 noiembrie, trenurile circulă pe unul dintre cele mai spectaculoase segmente de cale ferată din vestul României, pe firul I al unui tronson de circa șase kilometri din magistrala feroviară Simeria – Arad (KM 614), construit de la zero pe un traseu complet nou, care cuprinde trei poduri peste râul Mureș.
Segment dificil, dat în folosință după șapte ani de lucrări
Lucrările de construire a noii variante feroviare au fost realizate în cadrul contractului de modernizare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate pe Tronsonul 3 Gurasada – Simeria, proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 și prin Programul Transport 2021 – 2027, arată CFR Infrastructură.
„Pentru atingerea obiectivului general al proiectului, și anume atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători și de 120 km/h pentru trenurile de marfă, noua variantă de traseu, în lungime de 5,88 km, este mai scurtă cu 1,21 km față de varianta veche de traseu, iar pentru realizarea acesteia a fost necesară construirea a trei poduri feroviare peste râul Mureș, în lungime totală de 1,3 km, a căror valoare totală estimată depășește 290 milioane lei”, informa compania feroviară.
Primul pod, construit la intrarea în localitatea Brănișca dinspre Deva, în imediata vecinătate a vechiului pod feroviar dezafectat, are o lungime de 384 de metri. Al doilea pod, amplasat în zona Castelului Josika din Brănișca, are lungimea de 435 de metri. Al treilea pod, aflat la ieșirea din Brănișca spre Bretea Mureșană, are o lungime totală de 486 de metri.
„Toate cele trei poduri, înalte de 1,95 m, sunt realizate din tabliere metalice, cu cuve de beton armat și cu fundarea executată direct în rocă, iar pentru a reduce impactul asupra râului Mureș s-a utilizat o tehnologie modernă, prin care podurile au fost construite pe maluri și ulterior lansate în poziția finală”, arată CFR Infrastructură.
Potrivit feroviarilor, principalul avantaj al noii variante de traseu, dintre localitățile Mintia și Ilia, aflate la o distanță de 16 kilometri, este reducerea timpului de parcurs, în această primă etapă, la 18 minute pentru trenurile de călători și la 20 de minute pentru trenurile de marfă, pe firul I între Ilia și Mintia.
După darea în exploatare, la vitezele proiectate, a variantei nou-construite inclusiv pe firul II (februarie 2026), timpul de parcurs între stațiile Ilia și Mintia va fi de 8 minute pentru trenurile de călători și de 18 minute pentru trenurile de marfă.
Cele trei poduri fac parte din Tronsonul 3 Gurasada – Simeria, intrat în șantier la începutul anului 2018. Investiția, cu o valoare de peste 3,2 miliarde de lei, vizează modernizarea a 41 de kilometri de cale ferată, având termen estimat de finalizare începutul anului 2026.
Tunelul Bata, a doua premieră pe magistrala vestului
În 2025, pe aceeași magistrală feroviară Simeria – Arad, cu o lungime de 141 de kilometri, a fost deschisă circulația pe un alt segment dificil. Din 17 iulie 2025, trenurile au putut circula pe firul II al variantei de 16 kilometri dintre localitățile Bârzava și Vărădia din județul Arad. Aceasta cuprinde primul tunel finalizat pe șantierul magistralei din vestul României.
Tunelul Bătuța. Foto: Asociația Pro Infrastructură
„Pe traseul Bârzava – Vărădia (15,96 km) s-au realizat: Tunelul Bata (603 metri), construit prin săpătură mecanizată și consolidări masive, două poduri peste râul Mureș (550 de metri și 500 de metri), două pasaje rutiere superioare, nouă poduri, 11 podețe, lucrări de consolidare a versanților, stația Vărădia, punctul de oprire Lalașinț, punctul tehnologic Bata, instalații moderne de semnalizare și 5 site-uri GSM-R”, arăta CFR Infrastructură.
Tunelul Bata (Bătuța) a fost străpuns în ianuarie 2023, la aproape șase ani de la semnarea contractului de lucrări. Alături de cele două poduri peste Mureș, el face parte din tronsonul Bârzava – Ilteu, cu o lungime de 36 de kilometri, a cărui modernizare a început în 2017. Finalizarea lucrărilor cuprinse în investiția, cu o valoare de peste 2,1 miliarde de lei, este estimată pentru luna februarie 2026.
Tot în februarie 2026 este estimată și finalizarea lucrărilor la tronsonul Arad (KM 614) – Bârzava, în lungime de 42 de kilometri. Lucrările au început în 2017, iar investiția depășește două miliarde de lei, fără TVA. Unele segmente ale tronsonului au fost deja recepționate în perioada 2024 – 2025.
Ultima provocare de pe magistrala vestului
Al treilea segment dificil al noii magistrale din vestul României mai are de așteptat cel puțin un an până la finalizare. Acesta cuprinde 1,2 kilometri de tuneluri, construite de la zero pe malul stâng al râului Mureș, între localitățile Tisa și Sălciva.
Imaginea 1/14:
Magistrala feroviară Simeria Arad Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (3) JPG
Lucrările la secțiunea cu două tuneluri și o polată (tunel deschis, la zid) au început în 2021, iar termenul estimat de finalizare al acesteia este decembrie 2026, potrivit celui mai recent raport privind stadiul proiectului.
Proiectul prevede construcția unui tunel de 268 de metri, a unei polate și a unui tunel de 678 de metri, distanța dintre cele două tuneluri fiind de 431 de metri. Tunelurile de pe Valea Mureșului sunt realizate prin noua metodă austriacă de construire a tunelurilor (NATM), bolta lor fiind acoperită cu beton toncretat, capabil să susțină greutatea și să reducă încovoierea galeriilor.
Segmentul cu tuneluri este cuprins în tronsonul Ilteu – Gurasada, cu o lungime de 22 de kilometri, modernizat printr-o investiție de peste 1,9 miliarde de lei, fără TVA. Pe restul traseului, lucrările începute în 2018 se află într-un stadiu mai avansat.
Noua cale ferată Simeria – Arad, cu o lungime de 141 de kilometri, traversează județele Hunedoara și Arad pe Valea Mureșului, înlocuind parțial ruta primei căi ferate din Transilvania, Arad – Simeria – Alba Iulia, inaugurată în 1868. Lucrările au vizat modernizarea infrastructurii feroviare și reconfigurarea traseului, astfel încât viteza de circulație a trenurilor să poată crește până la 160 de kilometri pe oră.
Proiectul a impus construcția a 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată între Simeria și Arad, a unor tuneluri, dar și ridicarea a nouă poduri peste Mureș, în timp ce singurul pod peste Mureș aflat pe vechiul traseu, la Brănișca, a fost dezafectat.
Tehnologia nouă de pe căile ferate ale viitorului
Investiția va duce la funcționalizarea sistemului de siguranță a traficului ERTMS (European Rail Traffic Management System). Noua tehnologie ERTMS elimină necesitatea semnalizării la sol, oferind comenzi direct în cabina mecanicului. Este compusă din sistemele ETCS (care controlează automat viteza trenului, respectând semnalele și limitele de siguranță) și GSM-R (sistem radio dedicat transportului feroviar, care asigură legătura constantă între tren și centrul de control).
Imaginea 1/13:
Tunelurile feroviare de pe Valea Mureșului Foto Daniel Guță ADEVĂRUL (12) JPG
Magistrala din vestul României este parte a rețelei pan-europene Curtici – Arad – Simeria – Sighișoara – Brașov – București – Constanța, una dintre puținele rute feroviare care va fi echipată integral cu sistemul ERTMS, standardul european de management și control al traficului feroviar.
Primul proiect care a inclus instalarea sistemului ERTMS a fost lansat la 15 noiembrie 2011, odată cu semnarea contractului „Pilot operațional pentru o aplicație ETCS/ERTMS nivel 2”, pe distanța Buftea – Brazi. A urmat, la 15 februarie 2012, contractul de modernizare a tronsonului Frontieră cu Ungaria – km 614.
Începând din 2020, aceste proiecte-pilot au stat la baza extinderii sistemului ERTMS pe coridoarele europene Rin–Dunăre (vest) și Orient/Est-Med.
„Până în 2030, România va avea peste 900 de kilometri de cale ferată dotați cu ERTMS, perfect integrați în rețeaua de transport european”, informa recent compania CFR Infrastructură.
Proiectele de modernizare, finanțate din PNRR, Programul Transport 2021–2027 și de statul român, vizează în prezent liniile Caransebeș–Timișoara–Arad, Cluj–Oradea–Episcopia Bihor, Craiova–Drobeta Turnu Severin–Caransebeș și Predeal–București–Constanța.
-
Socialacum 2 zileCaz Social Scandalos: Executorul Judecătoresc a Evacuat Forțat O Femeie Imobilizată la Pat și I-a Refuzat Protecția Socială
-
Uncategorizedacum 2 zilePerne Naturale Premium din Puf de Gâscă – Alegerea Perfectă pentru un Somn Cu Adevărat Odihnitor
-
Uncategorizedacum 2 zile
Cum te ajută programarea unei vizionări să găsești apartamentul perfect în Tineretului
-
Anunturiacum 2 zileDetailing auto mobil în Timișoara pentru mașini impecabile
-
Uncategorizedacum 2 zileMâncare gătită livrată în Ilfov soluția ideală pentru un stil de viață modern
-
Comunicateacum o ziPentru cei pe care îi iubești în tăcere: daruri pentru toți de Crăciun de la Oriflame
-
Uncategorizedacum 2 zile
Cum vă poate îmbunătăți implantul dentar confortul și calitatea vieții
-
Sanatateacum 12 oreDiferența dintre ecografie vaginală, transvaginală și pelvină




