Breaking
Pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, o mare companie AUTO anunță că va închide fabrici. România va fi grav afectată
Reprezentantul de top al angajaților unei companii auto de top din Germani le-a comunicat muncitorilor o veste neplăcută: conducere intenționează să închidă trei fabricipentru a reduce costurile din cauza scăderii vânzărilor, potrivit New York Times.
Este vorba de Volkswagen. Compania ar putea concedia zeci de mii de muncitori în încercarea de a-și recâștiga avantajul în Europa, în condițiile în care vânzările scad și concurența din China crește, a declarat luni reprezentantul de top al angajaților companiei. Sunt primele închideri de fabrici din istoria de 87 de ani a companiei, cel mai mare angajator din Germania.
Închiderea fabricilor Volkswagen și concedierile, o lovitură dură pentru Germania
Concedierile și închiderea fabricilor ar fi o lovitură dură pentru economia deja stagnantă a Germaniei. Reprezentanta, Daniela Cavallo, care conduce consiliul care îi reprezintă pe angajații companiei în Germania, le-a spus muncitorilor de la fabrica din Wolfsburg că propunerile de închidere fac parte dintr-un plan prezentat de manageri către consiliului de muncă.
Compania „vrea să închidă cel puțin trei fabrici VW, să reducă dimensiunile tuturor celorlalte fabrici, să renunțe la domenii esențiale și, pe deasupra, să realizeze reduceri semnificative de salarii pentru angajații rămași”, a spus ea.
Volkswagen ia în considerare, de asemenea, reducerea forței de muncă la fabricile din Germania care ar rămâne deschise, a adăugat Cavallo:
„În termeni concreți, acest lucru înseamnă eliminarea și mai multor produse, ture și linii de asamblare întregi, mult mai mult decât am făcut deja”.
Companiile auto, obligate să facă tranziția la energiile verzi. Mașinile s-ar putea scumpi în 2025
Producătorii auto din Germania intenționează să închidă mai multe fabrici și să concedieze angajați pentru a produce mașini electrice și a face economie de 10 miliarde de dolari până în 2026. Zeci de mii de oameni vor fi concediați pentru a se realiza tranziția la mașinile verzi!
Mașinile produse în Europa se vor scumpi cu 10% de anul viitor. Producătorii din industria auto vor fi amendați de Uniunea Europeană pentru că nu au îndeplinit obiectivele de decarbonizare și tranziție la automobilele cu energie verde în timp util. În condițiile în care industria auto a pierdut enorm în fața Chinei și Statelor Unite, producătorii auto au fost nevoiți să-și concedieze angajații. Fiecare euro plătit de producătorii auto se va transforma în prețul inițial.
Sancțiunile ar putea ajunge la 16 miliarde de euro pentru care nu plătește nici Comisia Europeană, nici producătorii auto, ci consumatorii, adaugă președintele APIA. Sigrid de Vries, de la Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, a reamintit de creșterea numărului tot mai mare de mașini electrice pe piață. Dar se plânge că absorbția pieței nu este suficient de rapidă. Mașinile cu combustibili fosili se vor scumpi cu 5-10% în cazul aplicării amenzilor de anul viitor.
Și România va fi grav afectată
Dan Vardie, președintele APIA, a declarat pentru Prima TV:
„Ne vom trezi în situația în care aceste ținte stabilite de Comisia Europeană pentru 2025-2026 nu vor fi atinse. Iar consecința înseamnă AMENZI care vor fi aplicate la fiecare mașină vândută care nu îndeplinește condițiile impuse de Comisia Europeană”.
Cel mai mare producător german auto din România își îndeamnă angajații să demisioneze de bunăvoie, oferind la schimb 22.000 lei. Angajații cu o vechime de minim 12 ani vor primi 30.000 euro drept compensație.
„România nu pare o piață serioasă pentru mașinile electrice din simplul motiv că românii nu-și permit. Automobilele electrice sunt prea SCUMPE în raport cu veniturile românilor. De asemenea, nu există infrastructura necesară pentru alimentarea mașinilor la prețuri ieftine”, a spus Adina Vălean, comisar european pentru transporturi în comisia von der Leyen din decembrie 2019 până în 2024.
Citește și:
Mașinile urmează să se scumpească în 2025. Obiectivele UE de tranziție la energia verde nu au putut fi adoptate de producătorii auto în timp util
Criză în GERMANIA /Grupul auto Volkswagen vrea să închidă cel puțin trei uzine
Breaking
Ciucă fuge de asumare. Ciucă e cu Iohannis, e sluga lui. A fost promovat în toate funcțiile de Iohannis
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu (PSD), a declarat că, pe vremea când era ministru de Finanțe, a semnat hotărâre de guvern, cu privire la Vila din Aviatorilor, întrucât făcea parte din atribuțiile sale, conform legii. Câciu a precizat că Nicolae Ciucă trebuie să își asume faptul că a știut dintotdeauna că vila era pentru Klaus Iohannis.
Guvernul a desecretizat, joi, Hotărârea de Guvern prin care s-a dispus reabilitarea vilei RA-APPS din Aviatorilor nr. 86, destinată lui Klaus Iohannis. Documentul a fost adoptat pe vremea când Nicolae Ciucă a fost premier.
“Acea Hotărâre de Guvern este semnată de ministrul de Finanţe pentru că e o trecere în domeniul public al statului şi domeniul public al statului, inventarul acestuia, este ţinut de Ministerul de Finanţe, asta este calitatea pe care am avut-o pentru a semna.
Pe de altă parte, acolo nu e vorba de bani, e vorba de destinaţie. Singurul care ar trebui să dea explicaţie, acum nu mai e un secret pentru nimeni că s-a desecretizat documentul, nu înţeleg de ce domnul Ciucă fuge de asumare, de a spune pentru cine era acea reşedinţă. Era pentru Iohannis, este evident.
Iliescu are reşedinţă, Constantinescu la fel, Băsescu nu are voie să mai aibă reşedinţă pentru că a fost turnător al securităţii. Cine a mai rămas? Este potrivit legii reşedinţă pe viaţă pentru foştii preşedinţi. Este evident că Ciucă trebuie să iasă să îşi asume”, a declarat, duminică seară, la B1 TV, Adrian Câciu.
Adrian Câciu a lansat şi o serie de acuzaţii dure la adresa lui Nicolae Ciucă, căruia îi reproșează că îl menajează pe Iohannis.
”Ciucă face un joc care este mizerabil din punctul meu de vedere, şi îmi asum ce spun (…) De unde a plecat tot clivajul între PSD şi PNL? Când discuţia a apărut în spaţiul public că Iohannis şi-a făcut trei găuri de golf la mare şi încă trei găuri în vila de protocol. De ce nu cere desecretizarea acestor cheltuieli? De ce nu se ia de Iohannis? Vă spun eu de ce. Pentru că Ciucă e cu Iohannis, e sluga lui. El a fost promovat în toate funcţiile publice de către Iohannis”.
Citește și:
Candidatul PNL Nicolae Ciucă a folosit imagini cu copii pe afișele de campanie. „Cine tot face GREȘELI din astea monumentale?”
Adrian CÂCIU, despre HG privind „vila pentru Iohannis”: SEMNĂTURA care contează acolo este a președintelui PNL, CIUCĂ
Nicolae Ciucă face PRESIUNI prin avocatul lui Iohannis să i se taie o antenă de interes strategic din fața vilei. Ce-l deranjează pe „marele ostaș”
Breaking
Anunț CNAIR. Circulaţia rutieră pe Transalpina, între Rânca şi Curpăt, se ÎNCHIDE luni, din cauza condițiilor meteo
CNAIR a anunțat închiderea circulaţiei rutiere, pe Transalpina (DN 67C), între Rânca şi Curpăt, luni, 11 noiembrie, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.
Compania precizează, într-o postare pe Facebook, că în data de 1 iunie 2024, pe sectorul de drum montan dintre Rânca şi Curpăt al DN 67C (Transalpina) s-a luat decizia redeschiderii doar pe timpul zilei, în intervalul orar 8:00 – 18:00.
„Începând de luni, 11.11.2024, având în vedere condițiile meteo nefavorabile, se închide circulația rutieră pe Transalpina (DN 67C), între km 34+800 (Rânca) – km 79+200, (Curpăt). Amintim faptul că pe data de 1 iunie 2024, pe sectorul de drum montan dintre Rânca şi Curpăt al DN 67C (Transalpina) s-a luat decizia redeschiderii doar pe timpul zilei, în intervalul orar 08:00 – 18:00.”, informează CNAIR pe social-media.
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere sau de pe site-ul companiei ori de pe pagina de Facebook.
FOTO: Facebook/CNAIR
Breaking
Familia regală nu și-ar fi achitat impozitul la stat. Prințul William, implicat în SCANDAL
În 1992, Regina Elisabeta a II-a a decis, de bună voie, să plătească impozit pe venit pentru a răspunde criticilor publice cu privire la privilegiile financiare ale monarhiei, regulă ce a rămas până în ziua de azi. Unul dintre ducatele ce aparțin prințului William nu achită taxele aferente statului, potrivit unei investigații jurnalistice.
Potrivit unei investigații recente a reieșit că Ducatul de Lancaster, deţinut de suveranul Carol al III-lea, şi Ducatul de Cornwall, deţinut de prinţul moştenitor William, nu achită impozit pe profit.
Întinderea exactă a proprietăţilor şi detaliile contractelor, cum ar fi contractele de închiriere, semnate între Ducatul de Lancaster, deţinut de suveranul Carol al III-lea, şi Ducatul de Cornwall, deţinut de prinţul moştenitor William, nu sunt publice.
În urma unei anchete a televiziunii Channel 4 şi a Sunday Times, publicată în ultimele zile, le-a scos la lumină pentru prima dată.
Potrivit presei, cele două ducate au obţinut venituri de milioane de lire sterline prin contracte lucrative de închiriere de terenuri către NHS, sistemul public de sănătate aflat în prezent în criză după ani de subfinanţare, către departamente guvernamentale sau organizaţii caritabile.
Norman Baker, fost deputat liberal-democrat şi vechi critic al familiei regale, a făcut remarci dure, în urma celor ieșite la iveală.
„Acestea sunt terenuri ale Coroanei care aparţin publicului (…) Toţi aceşti bani ar trebui să meargă la Crown Estate, patrimoniul Coroanei, ale cărui venituri au fost returnate Trezoreriei de la adoptarea unei legi în 1760”, a declarat el pentru AFP.
Conform acestei legi, 15% din profiturile Crown Estate revin familiei regale sub forma unei subvenţii suverane anuale (Sovereign Grant) pentru întreţinerea domeniului şi plata celor peste 500 de angajaţi ai familiei Windsor.
Anul viitor, această subvenţie se va ridica la 132 de milioane de lire sterline (158 de milioane de euro).
Familia regală asigură că profiturile obţinute din ducatele de Lancaster şi Cornwall finanţează activităţile publice, caritabile şi private ale suveranului şi ale moştenitorului său.
Acestea sunt evaluate la aproximativ 1,8 miliarde de lire sterline (2,16 miliarde de euro) şi, potrivit raportului lor anual, au înregistrat un profit de 50 de milioane de lire sterline anul trecut.
William a semnat un contract de 37,5 milioane de lire sterline pe 25 de ani cu Ministerul Justiţiei pentru a închiria terenul pe care se află închisoarea Dartmoor.
Această anchetă „arată cum ducatele caută profitul oriunde pot, în detrimentul publicului”, a criticat Graham Smith, liderul grupului anti-monarhie Republic.
Ambele ducate au negat orice vinovăţie.
-
Politicaacum 3 zile
INTERVIU Daniel Georgescu: Constanța înapoi în top – Viziune pentru viitor și experiență în administrație
-
Breakingacum 2 zile
Fostul internaţional şi antrenor Constantin Fugigi a încetat din viaţă la 79 de ani
-
Breakingacum 3 zile
Suedia reintroduce temporar controlul la frontiera internă. Ce trebuie să știe românii care călătoresc în această țară
-
Breakingacum o zi
Donald Trump, păzit de un CÂINE robot, utilizat de Serviciile Secrete americane
-
Breakingacum o zi
Televiziunea de stat rusă a difuzat poze nud cu Melania Trump, după ce Donald Trump a câștigat un nou mandat de președinte
-
Tehnologieacum 2 zile
Revizie auto completă: ce include?
-
Breakingacum 23 de ore
A trecut biserica pe numele său și a aderat la Mitropolia din Muntenegru
-
Actualitateacum 22 de ore
Căpcăunul din Bucegi și Baba Cloanța din Parâng. Cum arată monștrii mai puțin cunoscuți ai României modelați de natură