Comunicate
Semnal de alarmă Federația Ospitalității: Punctul 0 în turismul românesc: orice creștere a costurilor poate însemna prăbușirea HoReCa. Profiturile nu depășesc 6% într-o industrie vitală pentru economia României
- Este vital ca TVA-ul la mâncare să rămână la 9%
- Industria ospitalității este susținută în continuare de români – aceștia au cheltuit peste 1,8 miliarde de euro în turismul romanesc în semestrul I din 2024, în timp ce străinii doar puțin peste 300 de milioane de euro
- România are nevoie de susținere legislativă pentru a putea contribui la micșorarea deficitului bugetar
- Federația Ospitalității solicită ferm reducerea impozitului pe salarii și venituri, menținerea TA la 9% și menținerea tichetelor de vacanță
- Fără oricare dintre aceste măsuri, acest segment nu poate supraviețui. Iar presiunea merge pe consumator
Federația Ospitalității averizează că, în acest moment, toată industria HoReCa se află la punctul 0. Pentru următorii ani, ori alegem să mâncăm de la marile lanțuri ori alegem să susținem jucătorii români mici și mijlocii.
Federația solicită ferm Guvernului reducerea impozitelor pe salarii și venituri ale angajaților, menținerea TVA la 9% pentru mâncare și păstrarea tichetelor de vacanță.
„Marea majoritate a business-urilor din ospitalitate nu au rezultate financiare mai bune decât anul trecut, iar cele care reușesc au, în mare parte, creșteri mici, de maximum 6%. Industria traversează o perioadă dificilă, pentru că nu doar materiile prime s-au scumpit, ci sunt majorări de costuri pe toate planurile, iar asta duce la creșteri foarte mari, pentru că majorările au un efect multiplicator. În prezent, foarte puține afaceri din această industrie mai pot supraviețui, pentru că devine tot mai greu să rămâi la fel de competitiv ca înainte și să susții prețurile”, a declarat Valentin Șoneriu, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
Orice creștere a prețurilor se va simți în buzunarul sau satisfacția clienților
Orice creștere a cheltuielilor avute de companiile din industrie generează, automat, o evoluție similară a prețurilor către consumatorul final. Situația este critică, cu atât mai mult cu cât se estimează că, de anul viitor, vor fi introduse noi majorări de taxe, iar plafonarea prețului la energie va dispărea. Mai mult decât atât, business-urile din sectorul ospitalității este dependentă de calitatea angajaților, mâna de lucru reprezentând 30% din cheltuielile din această industrie.
„Suntem martorii unei premiere: pentru prima oară în 30 de ani, industria ospitalității din România prinde putere și intră într-o fază de consolidare. În ultimii ani, companiile din ospitalitate s-au tot eficientizat, au construit modele de business flexibile și adaptate, dar s-a ajuns la un punct de plafonare de la care nu mai pot susține creșterile de cheltuieli. Mulți antreprenori sunt pe un minimum de profit, motiv pentru care orice creștere va deveni un compromis – fie vor fi nevoiți să facă rabat de la calitatea serviciilor, adică să scadă numărul de angajați și să le crească nivelul de muncă, lucru care se va simți în scăderea calității serviciilor turistice din România, fie vor face rabat de la calitate. În ambele cazuri, vom fi martorii unui nou lanț de falimente a business-urilor românești. Acesta va fi încă un motiv pentru ca românii să plece în străinătate și pentru alte lanțuri internaționale să acapareze piața ospitalității din România.”, a mai precizat președintele FPIOR.
“Solicităm cu fermitate menținerea sistemului tichetelor de vacanță – soluție vitală pentru susținerea industriei ospitalității din România. Datorită tichetelor de vacanță, a crescut cu 60% procentul unităților de cazare și alimentație care au ieșit din zona de negru în zona albă a autorizării și a fiscalizării, ceea ce a crescut considerabil veniturile încasate de stat, ce provin de la industria ospitalității. Știm că România nu atrage un număr însemnat de turiști străini, față de destinațiile vecine și concurente și asta se întâmplă pentru că, în fiecare an, guvernele României nu alocă bugete de promovare turistică care să ne facă mai cunoscuți și mai vizibili în lume, astfel încât să atragem mult mai mulți turiști străini.
Ce înseamnă asta pentru industrie? Înseamnă că mecanismele și politicile statului român nu susțin, ci afectează, industria ospitalității din România!
În aceste condiții , eliminarea tichetelor de vacanță, creșterea TVA la mâncare și la pachetele de cazare cu mic dejun și eventuale noi măriri de taxe și impozite vor detemina o nouă presiune asupra operatorilor HORECA și, desigur, acestea se vor reflecta în prețuri mai mari, necompetititve față de destinațiile externe concurente.” (Corina Martin, Secretar General FPIOR)
Efectele se propagă în lanț
Creșterea cheltuielilor va accelera însă și fenomenul de închidere a multor companii, dar și la apariția unor afaceri mici în zona de fast-food, unde prețurile care pot fi practicate sunt mai accesibile. De asemenea, este foarte posibil ca produsele de foarte bună calitate să înceapă să dispară din meniuri, pentru că nu vor mai fi consumate și vom asista la o reorientare către produse mai populare, mai ieftine.
„Un alt efect vizibil deja este scăderea numărului de clienți. Iar mulți dintre cei care totuși merg la restaurant au început să consume mai puțin. De exemplu, sar peste aperitive, consumă două beri în loc de trei, nu mai mânâncă deserturi. Și acest lucru se vede și în programul de funcționare al firmelor – majoritatea închid la ora 22:00, nu la 24:00, unele nu mai deschid lunea, altele o fac doar după-amiaza și tot mai multe au renunțat la un schimb complet, din cele două care lucrau anterior prin rotație. Totul pentru a reduce cheltuielile, cu energia, cu salariile, cu impozitele”, a explicat Csaba Ludescher, directorul Departamentului de dezvoltare al Federației.
Ce soluții propun antreprenorii?
Toate aceste efecte, cumulate, vor contribui, potrivit reprezentanților FPIOR, la creșterea numărului românilor ce vor alege destinații externe pentru a-și petrece concediile și care își vor cheltui banii în afara țării. Un rezultat total contrar celui declarat de guvern și autoritățile de resort, care susțin că ȋși doresc creșterea încasărilor din turism.
Valentin Soneriu, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România, suține că sunt soluții posibile pentru prevenirea acestor riscuri: „În primul rând, trebuie găsită o formulă pe zona de taxare a muncii, deoarece industria ospitalității este dependentă de bacșiș, din cauza salariilor mici. Apoi, ar trebui să ne asigurăm că TVA-ul la mâncare rămâne la 9%, pentru că vom ajunge să ne batem cu prețurile din supermarketuri. De asemenea, este vital ca tichetele de vacanță este vital să rămână valabile, la fel ca și plafonarea la energie, pentru că suntem o industrie puternic influențată de aceste costuri.”
Reprezentanții FPIOR susțin că, ȋncă din primăvara lui 2024, multe afaceri din industria ospitalității au ȋnceput să se ȋnchidă. Un număr tot mai mare de unități sunt puse la vânzare, pe site-urile de profil, dar și bucătării ȋntregi, mobilate și utilaje de bucătărie, pensiuni, sau mobilier hotelier. Efectul de domino se resimte și ȋn cazul firmelor care furnizează utilaje și materii prime pentru restaurante și hoteluri. Deși au scăzut prețurile, vânzările lor sunt mai mici, au greutăți la încadrarea la termen, iar restanțele clienților se tot măresc.
Aceștia fac apel la instituțiile statului pentru a susține dezvoltarea industriei prin păstrarea unei stabilități legislative, pe de o parte, și prin investiții în promovarea turismului românesc în rândul străinilor, de cealaltă parte.
Comunicate
MatHaus anunță reduceri de până la 50% de Black Friday la materiale pentru construcții, renovări sau reparații.
MatHaus, magazinul de retail al grupului Arabesque, lansează campania de Black Friday cu reduceri semnificative la materiale de construcții, renovări sau reparații și produse pentru amenajări interioare și exterioare.
Campania debutează online pe 7 noiembrie, pe mathaus.ro, și continuă din 8 noiembrie în cele opt magazine MatHaus din țară.
Cu această ocazie, clienții care au așteptat campania de Black Friday vor putea beneficia de „preturi meseriașe” la o gamă variată de categorii precum:
- Materialele de construcții – reduceri de până la 27%
- Garduri și împrejmuiri – reduceri de până la 32%
- Finisaje și amenajări – reduceri de până la 40%
- Termice, sanitare și electrocasnice – reduceri de până la 45%
- Tencuială decorativă, vopsea, lacuri, grunduri – reduceri de până la 30%
- Utilaje, scule și unelte – reduceri de până la 40%
- Mobilier, materie primă și decorațiuni – reduceri de până la 40%
- Fotovoltaice, electrice și iluminat – reduceri de până la 50%
- Casă, curte și grădină – reduceri de până la 50%
- Sistem de termoizolație – reduceri de până la 36%
„Anul acesta, campania de Black Friday aduce cea mai variată selecție de produse din întregul an, pe lângă reduceri semnificative la materiale, clienții noștri pot găsi și electrocasnice, riflaje, saltele și alte produse pentru amenajarea și întreținerea locuinței, toate disponibile la prețuri accesibile.”, menționează Cristian Matei, director de retail MatHaus.
Transport eficient și serviciul „Comanda cu ridicare”
MatHaus asigură livrarea rapidă a produselor oriunde în țară, fie prin flota proprie de peste 1000 de camioane, fie prin parteneriatele cu companiile de curierat.
Totodată, clienții pot opta din această toamnă pentru serviciul „Comandă cu ridicare”, care le permite să plaseze comenzi online sau telefonic și să le ridice direct din magazinele MatHaus sau depozitele Arabesque.
Retailerul oferă și posibilitatea plăților în rate fără dobândă în campania de Black Friday, asigurand clienților o flexibilitate financiară și acces facil la materialele și produsele necesare pentru casă.
Recomandări pentru o experiență de cumpărături eficientă de Black Friday
Pentru a beneficia pe deplin de ofertele campaniei, MatHaus recomandă clienților următoarele:
- Crearea unui cont pe MatHaus.ro – Un cont creat în avans simplifică procesul de achiziție, permițând plasarea rapidă a comenzilor.
- Adăugarea produselor dorite în lista de favorite – Navigarea pe site înainte de începerea campaniei și salvarea produselor de interes în lista de favorite facilitează accesul rapid la articolele dorite, economisind timp.
- Abonarea la newsletter – Clienții abonați vor primi înainte de începerea campaniei o selecție cu cele mai importante oferte din Black Friday, astfel ei vor fi primii care află despre reducerile disponibile.
- Planificarea achizițiilor – Este util ca fiecare client să evalueze nevoile casei sale, fie că este vorba de renovări, reparații sau construcții, și să își întocmească o listă detaliată a materialelor necesare. Aceasta poate include și echipamentele pentru atelierul de bricolaj sau piesele de mobilier dorite pentru a completa amenajarea casei.
Despre MatHaus
MatHaus, magazinul de retail al grupului Arabesque, se adresează atât profesioniștilor, cât și pasionaților de bricolaj din România. Cu o experiență de peste 30 de ani a grupului în industria materialelor de construcții și o rețea de magazine în București, Iași, Suceava, Pitești, Craiova, Oradea, Galați și Constanța, MatHaus se angajează să ofere materiale fiabile și soluții eficiente pentru realizarea proiectelor de construcții, renovări sau reparații.
Comunicate
Tehnologie și Inovație pe TopUpdates24.com – Ultimele Descoperiri și Tendințe
Secțiunea de tehnologie a TopUpdates24.com explorează lumea inovării, aducând cele mai recente știri despre noile descoperiri tehnologice și lansările de produse. De la inovații în inteligența artificială și tehnologia verde, până la cele mai noi gadgeturi și aplicații mobile, această secțiune acoperă o gamă largă de subiecte de interes.
Cititorii care doresc să fie la curent cu cele mai noi tendințe tehnologice vor găsi în TopUpdates24.com o sursă de informații de încredere și ușor de parcurs. Platforma oferă articole ce explică impactul tehnologiei asupra vieții de zi cu zi și inovațiile care modelează viitorul. Prin intermediul acestei secțiuni, utilizatorii au ocazia să descopere noutățile din domeniu și să exploreze noi oportunități oferite de tehnologie.
Comunicate
Ospitalitatea ca Sursă de Bucurie: Cum Joben Creează Conexiuni Emoționale cu Fiecare Client
Ospitalitatea Sinceră la Joben: Cum Fiecare Vizită Devine o Experiență de Bucurie
La Joben Experience Bar, ospitalitatea depășește tradiția clasică a servirii. Aici, fiecare vizită este o experiență personalizată, în care bucuria devine prioritate. Joben redefinește ospitalitatea prin crearea de conexiuni emoționale, adăugând o notă de autenticitate fiecărei interacțiuni. Într-un mediu cald și primitor, clienții nu doar savurează o băutură, ci trăiesc momente memorabile. Bucuria devine o artă a servirii, iar Joben își propune să fie o sursă de fericire și relaxare autentică pentru fiecare client care îi trece pragul.
Empatie și Autenticitate la Joben: Conexiuni Emoționale care Inspiră Loialitate
La Joben, personalul este instruit să ofere experiențe autentice, bazate pe empatie și sinceritate:
- Empatie în interacțiuni – echipa Joben este atentă la nevoile și stările clienților, asigurându-se că fiecare vizită este specială.
- Autenticitate în serviciu – fiecare membru al echipei Joben oferă o interacțiune onestă, creând o atmosferă de încredere.
- Comunicare deschisă – dialogul natural și prietenos cu clienții transformă atmosfera în una relaxantă și caldă.
- Orientare către client – servicii adaptate preferințelor fiecăruia, asigurând astfel o experiență memorabilă.
Această abordare bazată pe empatie și autenticitate inspiră loialitate, determinând clienții să revină și să recomande Joben ca loc de relaxare și socializare autentică.
Află mai multe despre ospitalitatea noastră aici!
Cum Ospitalitatea Joben Creează Momente de Bucurie pentru Fiecare Client
Rolul Atenției la Detalii în Experiența Clientului
Fiecare element de la Joben este gândit cu atenție pentru a oferi o experiență unică și plină de bucurie. Detalii mici, precum aroma băuturilor sau decorul confortabil, creează o ambianță primitoare. Atenția la detalii nu doar că sporește plăcerea vizitei, dar transformă fiecare moment într-o experiență de neuitat. La Joben, micile detalii fac diferența între o simplă vizită la bar și o experiență de bucurie profundă.
Interacțiunea Personalizată cu Fiecare Client
Fiecare interacțiune la Joben este adaptată pentru a reflecta personalitatea clientului. De la recomandări personalizate pentru cocktailuri până la un zâmbet sincer, echipa Joben tratează fiecare persoană cu respect și considerație. Această atenție specială le arată clienților că sunt cu adevărat importanți, iar interacțiunile personalizate fac parte din farmecul Joben, transformând un simplu serviciu într-o amintire frumoasă.
De la Suflet la Suflet: Cum Joben Transformă Ospitalitatea în Conexiuni Emoționale
- Autenticitate în fiecare gest – Echipa Joben pune accent pe interacțiuni reale, tratând fiecare client ca pe o persoană unică.
- Empatie și înțelegere – Joben își propune să fie un loc de relaxare și bucurie, unde clienții se simt înțeleși.
- Atenție la feedback – Observarea și adaptarea la preferințele clienților creează o atmosferă personalizată, în care nevoile fiecăruia sunt respectate.
Aceste aspecte deosebite ajută la construirea unor conexiuni emoționale autentice, care îi fac pe clienți să se simtă ca acasă la Joben. Atmosfera relaxată și atenția acordată fiecărui client contribuie la crearea unei experiențe de bucurie și confort, pe care clienții doresc să o trăiască din nou și din nou.
Urmărește-ne pe Instagram și rămâi la curent cu noutățile Joben!
Secretul Ospitalității Autentice la Joben: Bucurie și Atenție la Fiecare Detaliu
La Joben, fiecare client simte că este centrul atenției, datorită detaliilor bine gândite care fac ca experiența să fie autentică și memorabilă. Atmosfera primitoare este o combinație între decorul inspirat de natură, culorile calde și muzica ambientală, toate create pentru a oferi o stare de bine. Echipa Joben pune preț pe autenticitate și empatie, iar acest lucru se reflectă în modul în care fiecare client este primit și tratat. În acest fel, bucuria și relaxarea devin parte integrantă a experienței, oferind vizitatorilor sentimentul că sunt acasă.
Atmosferă Calda și Primitoare: Joben, Barul unde Conexiunile Contează
Crearea unei Atmosfere care Inspiră Relaxare
La Joben, atmosfera este creată pentru a aduce relaxare și liniște. Designul barului, cu elemente naturale și decor simplu, inspiră o stare de echilibru și armonie. Fiecare colț este gândit pentru a oferi intimitate și confort, astfel încât fiecare vizitator să se simtă în largul său. Această atenție la crearea unei atmosfere calde face ca Joben să fie locul ideal pentru o seară relaxantă.
Conexiuni Adevărate prin Atenție la Nevoi
La Joben, conexiunile emoționale sunt cultivate prin grija pentru nevoile fiecărui client. Personalul este instruit să observe micile detalii și să ofere sprijin și confort, asigurându-se că fiecare vizită este o experiență pozitivă. Această atenție personalizată ajută la crearea de legături autentice cu clienții, care simt că au un loc special la Joben, unde fiecare nevoie este înțeleasă și satisfăcută.
Cum Joben Inspiră Bucuria prin Ospitalitate și Experiențe Memorabile
Experiențe care Inspiră Bucuria
La Joben, bucuria este prioritatea. De la zâmbetele primitoare ale personalului până la surprizele speciale din meniu, fiecare element este creat pentru a inspira fericire. Joben organizează evenimente speciale și ritualuri care transformă fiecare vizită într-o experiență unică. Prin aceste momente speciale, barul devine nu doar un loc de consum, ci și o sursă de bucurie autentică.
Crearea unei Loialități prin Momente Memorabile
Loialitatea clienților la Joben este câștigată prin atenția la detalii și momente memorabile. Fiecare client este tratat ca un prieten vechi, iar fiecare vizită este o ocazie de a crea amintiri frumoase. Această relație de încredere și afecțiune face ca Joben să fie un loc special, unde clienții revin nu doar pentru băuturi, ci pentru experiențele autentice și căldura oferită.
Joben Experience Bar – O Sursă de Bucurie
Joben redefinește ospitalitatea prin conexiuni autentice, bucurie și atenție la detalii, oferind o experiență unică fiecărui client. Deschidem pe 01.11.2024, pe Str. Avram Iancu 29, Cluj-Napoca. Te așteptăm să descoperi bucuria ospitalității autentice și să trăiești momente de neuitat în inima Clujului!
-
Politicaacum o zi
INTERVIU cu Mirela Matichescu, candidat PSD Constanța la Camera Deputaților: ”Voi reprezenta inițiativele oamenilor din turism în Parlament”
-
Actualitateacum o zi
Generalul Lucian Pahonțu, șeful SPP, trecut în rezervă după 18 ani de mandat
-
Comunicateacum 2 zile
Tehnologie și Inovație pe TopUpdates24.com – Ultimele Descoperiri și Tendințe
-
Actualitateacum o zi
Infracțiunile cibernetice depășesc traficul de droguri. Raportul Europol dezvăluie impactul devastator al hackerilor. Cum să ne ferim
-
Actualitateacum o zi
DOCUMENT Închisoare până la 6 ani pentru românii care ignoră invitațiile ANAF. Cum arată somația
-
Actualitateacum 2 zile
1 noiembrie: Ziua când a izbucnit marea răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan
-
Comunicateacum o zi
MatHaus anunță reduceri de până la 50% de Black Friday la materiale pentru construcții, renovări sau reparații.
-
Breakingacum 2 zile
Iran pregătește al treilea bombardament asupra Israelului