Actualitate
Mărul discordiei dintre români și unguri. Cum s-a ajuns la tratatul prin care Transilvania a devenit parte din România

În urmă cu 105 ani era semnat Tratatul de la Trianon, actul de naștere al României Mari, care însemna recunoașterea unirii Regatului României cu Transilvania. Actul de la Trianon a fost mereu mărul discordiei între români și unguri, naționaliștii maghiari considerându-l o nedreptate.
Întâlnirea de la Trianon FOTO arhivă
Pentru români, data de 1 decembrie 1918 reprezintă momentul nașterii României Mari. Până la aceea dată, adunările legislative provizorii românești ale Basarabiei, Bucovinei și Transilvaniei au votat unirea cu România. În realitate, 1 decembrie 1918 a fost abia începutul unui lung drum. Unirea era doar simbolică și a fost nevoie de încă doi ani de lupte diplomatice, dar și armate pentru recunoașterea acesteia la nivel internațional. Este, de fapt, fața puțin cunoscută de publicul larg a Marii Unirii. Toate strădaniile diplomației și armatei române au fost recompensate abia pe 4 iunie 1920 la Trianon. Pe domeniul regal din Franța, a fost recunoscută oficial unirea Transilvaniei cu România.
Visul Ungariei Mari vs visul României Mari
Regatul Ungariei a fost unul dintre cele mai puternice state medievale din zona central europeană. Stăpânea teritorii întinse locuite de multe etnii. Transilvania, Slovenia, Slovacia, parțial Croația, Ucraina subcarpatică, erau doar câteva dintre zonele care făcuseră parte din teritoriul statului medieval al Ungariei. După bătălia la de Mohacs din 29 august 1526, Regatul Ungariei s-a prăbușit sub loviturile otomanilor, conduși de Soliman Magnificul. O parte a Ungariei a devenit pașalâc, iar cealaltă a intrat sub stăpânirea Habsburgilor. De altfel, ungurii au rămas sub stăpânirea habsburgică până în anul 1918, chiar și în timpul dualismului austro-ungar.
După înfrângerea Austro-Ungariei în război, marcată de capitularea acesteia pe 3 noiembrie 1918, s-a pus problema disoluției acestui imperiu. Intervenea principiul propus de președintele american Woodrow Wilson, acela al autodeterminării națiunilor. Ungurii, dar și românii transilvăneni au profitat din plin de acest principiu. Pe 31 octombrie 1918, Consiliul Naţional Maghiar sancţiona nulitatea actului dualist încheiat cu Austria în anul 1867 și doreau să devină națiune de sine stătătoare. Visul ungurilor era restabilirea Ungariei Mari în granițele sale medievale. De altfel, înainte de Primul Război Mondial Ungaria avea 325.411 de kilometri pătraţi, incluzând Transilvania, Slovenia, Croația, Slovacia și alte teritorii locuite majoritar de alte naționalități. De cealaltă parte, românii din Transilvania s-au mobilizat și pe 29 septembrie 1918, Comitetul Executiv al Partidului Naţional Român a invocat principiul dreptului la autodeterminare a naţionalităţilor declarând răspicat că autoritățile maghiare nu le mai reprezintă interesele naționale.
În timp ce ungurii visau la o Ungarie Mare, românii doreau o Românie Mare. Evident, au ieșit conflicte, au urmat negocieri și memorii la nivel internațional. Lucrurile s-au precipitat după ce, pe 1 decembrie 1918, în Transilvania, a fost convocată o mare adunare națională prin care românii ardeleni erau consultați privind unirea cu Regatul României. Cei peste 100.000 de participanți veniți din toate colțurile Ardealului au ratificat prin urale unirea cu România, proclamată la Alba Iulia. Guvernul Károlyi de la Budapesta nu a recunoscut unirea. Mai mult decât atât, l-a numit pe Apáthy István, care încercase să facă ordine în rândul românilor, în funcţia de şef al Comisariatului pentru Ungaria de Est.
Transilvania cucerită cu arma-n mână
În timp ce ungurii încercau să-i potolească pe românii din Transilvania, armata Regatului României se pregătea să intervină în Transilvania și, cu acordul francezilor, să împingă granița către vest. Situația se complică în momentul în care, pe 21 martie 1919, Bela Kun, liderul bolșevicilor unguri, preia puterea. Bela Kun se baza pe sprijinul lui Lenin și a declanșat o politică expansionistă. Dorea refacerea Ungariei Mari. În acest scop, atacă Cehoslovacia, evident pentru a lua înapoi teritoriul Slovaciei. Ungurii lui Bela Kun printr-o înțelegere cu rușii doreau să atace, ulterior, România și să o împartă între ei.
„În timp ce situaţia se stabiliza pe frontul de vest, Rakovski şi Cicerin, comisarul poporului pentru Afaceri Străine în guvernul sovietic de la Moscova, au trimis note ultimative guvernului român, cerând imediata evacuare a trupelor române din Basarabia şi Bucovina (1-2 mai). Moscova şi Kievul pregăteau astfel intervenţia militară, coordonată cu autorităţile de la Budapesta, destinată să includă România în sistemul republicilor sovietice ”, preciza istoricul Florin Constantiniu în lucrarea „O istorie sinceră a poporului român”. După ce rezolvă situația cu rușii, în est, armata română pătrunde în Transilvania, pe 16 aprilie 1919. În câteva zile, trupele maghiare staționate în zonă au fost spulberate. Românii ocupă tot teritoriul până la Tisa.
Întâlnirea de la Trianon FOTO arhivă
La nivel internațional părerile erau împărțite. Francezii ne țineau partea, în timp ce britanicii erau circumspecți. Pe 20 iulie 1919, ungurii au trecut Tisa și au atacat liniile românești. După o săptămână de lupte, unguri au fost respinşi de soldaţii români. Guvernul român a decis ca indiferent de consecinţe să treacă Tisa și să ocupe capitala Ungariei. „Ameninţarea unui război pe două fronturi exista atât timp cât Budapesta şi Moscova formau o alianţă roşie. Era, aşadar, imperativ necesar ca guvernul controlat de comunişti — în speţă, de Bela Kun— să fie înlăturat. (…) Brătianu şi înaltul Comandament erau decişi să meargă până la capăt în confruntarea româno-ungară. Decizia avea o dublă motivaţie: de securitate şi de prestigiu”, scria istoricul Florin Constantiniu.
După ce au trecut Tisa, trupele române au înregistrat victorie după victorie și, pe 4 august 1919, au ocupat Budapesta. După patru luni, armata română se retrage. Noul guvern conservator nutrea însă aceleași gânduri revanșarde la adresa României. Printre membrii guvernului se afla și Miklos Horthy, cel care preciza, după retragerea trupelor române, că „inamicul numărul unu al Ungariei este România, pentru că cele mai mari pretenţii teritoriale sunt împotriva ei şi pentru că ea este cea mai puternică dintre statele vecine. De aceea, principalul ţel al politicii noastre externe este rezolvarea problemelor cu România prin recurgerea la arme”.
Trianon, un act politic văzut din două perspective diferite
După retragerea armatei române din Ungaria, lupta s-a mutat pe tărâm diplomatic. În cadrul Conferinței de la Paris au fost analizate și dezbătute toate divergențele teritoriale. Pe 14 ianuarie 1920, delegația maghiară, în frunte cu Apponyi Albert, au adus un material amplu prin care-și justificau pretențiile, inclusiv asupra Transilvaniei. La fel au procedat și celelalte state.
Împărțirea teritoriilor conform Tratatului de la Trianon FOTO arhivă
Dificultatea trasării frontierelor românești a dus la înființarea Comisiei pentru Studiul Chestiunilor Teritoriale referitoare la România, compusă din experți care trebuiau să vadă corectitudinea revendicărilor. Experții americani și francezi au hotărât acordarea Transilvaniei, în totalitate, României. Raportul final al comisiei, realizat după 12 runde de întâlniri, a fost aprobat de Consiliul celor Patru pe 12 mai 1920. Pe 4 iunie 1920, s-a semnat tratatul de la Trianon prin care România, reprezentată de Nicolae Titulescu și Ioan Cantacuzino, primea Transilvania, Banatul și Maramureșul. Prin articolul 45, Ungaria renunța la aceste teritorii și recunoștea noile realități politice.
„Ungaria renunță, în ceea ce o privește, în favoarea României, la toate drepturile și titlurile asupra teritoriilor fostei monarhii austro-ungare situate dincolo de frontierele Ungariei, astfel cum sunt fixate la art. 27, partea a II-a și recunoscute, prin prezentul Tratat sau prin orice alte Tratate încheiate în scopul de a îndeplini prezenta încheiere, ca făcând parte din România”, se arată în document. Pentru români a fost o bucurie imensă, ziua de 4 iunie fiind sărbătorită anual în România cu numele de „Ziua Tratatului de la Trianon”. Pentru unguri, Tratul de la Trianon a fost mereu un „dictat”. De altfel, în timpul regimului horthyst a existat și o denunțare pentru ceea ce s-a întâmplat pe 4 iunie 1920.
„Ungurii nu au acceptat până în ultimul moment la Trianon că românii și slovacii trebuie tratați pe picior de egalitate. Un exemplu elocvent în acest sens l-a oferit celebrul conducător al delegației ungare la Trianon, Albert Apponyi. Discursul său de acolo, prezentat în mai multe limbi, a fost și este legendar în Ungaria, elevii fiind obligați multă vreme după aceea să învețe pe de rost pasaje din el. În acest discurs, Apponyi subliniază încă o dată concepția ungurească de națiune superioară, conducătoare. El se referă la slovaci, români și alții în termeni de „rasă” care s-ar situa la un nivel cultural inferior și care nu pot deține o suveranitate națională”, preciza marele dirijor de origine ungară Adam Fischer pentru publicația austriacă Wienerzeitung, citat ulterior de Historia.
Resentimentele maghiarilor față de ceea ce s-a întâmplat la Trianon s-au menținut până în secolul XXI. „Ceea ce pentru naţiunea română a fost o bucurie imensă, şi pot să înţeleg acest aspect, pentru naţiunea maghiară şi pentru maghiarii din România a fost o pierdere uriaşă şi o tristeţe imensă“, declara, în 2020, Kelemen Hunor, preşedintele Uniunii Democrate Maghiare din România, cu ocazia adoptării legii prin care 4 iunie devenea „Ziua Tratatului de la Trianon”.
Actualitate
Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă

Apa curată devine o prioritate în Ilfov
De la Cernica la Snagov, de la Pantelimon la Bragadiru, tot mai mulți locuitori ai județului Ilfov aleg să își asigure propria sursă de apă curată prin foraje profesionale.
Creșterea numărului de gospodării noi și a nevoii de independență față de rețelele publice au făcut ca forajele de puțurisă fie o soluție tot mai căutată — atât pentru uz casnic, cât și pentru irigații sau activități industriale.
De ce sunt importante forajele executate corect?
Un foraj bine realizat nu înseamnă doar o gaură în pământ, ci un sistem sigur de captare a apei din stratul freatic sau din acvifere mai adânci.
De calitatea execuției depind durata de viață a puțului, puritatea apei și debitul obținut. În zonele din Ilfov, unde structura solului variază mult de la o localitate la alta, experiența și utilajele folosite fac diferența între un foraj reușit și unul problematic.
Hidrogeofor – 20 ani de experiență în foraje puțuri în Ilfov și București
Compania Hidrogeofor, specializată în foraje puțuri de alimentare cu apă și pompe de căldură, a realizat sute de lucrări în județul Ilfov, acoperind localități precum Cernica, Snagov, Pantelimon, Voluntari, Popești-Leordeni, Otopeni, Corbeanca, Bragadiru, Măgurele, Buftea și multe altele.
„Fiecare teren are particularitățile lui — la Cernica solul e nisipos, la Snagov găsim straturi mai dure, iar în Pantelimon apar variații de adâncime între 25 și 40 de metri. De aceea, adaptăm permanent soluția de foraj, ca să garantăm apă sigură, debit constant și o lucrare durabilă.”
— explică un reprezentant al echipei Hidrogeofor
Cum decurge un foraj complet?
Procesul începe cu o evaluare hidrogeologică a zonei și se finalizează cu testul de pompare și montarea pompei submersibile.
Durata medie a execuției este de 1–3 zile, iar lucrările vin cu garanție completă.
Pentru gospodării, ferme sau mici afaceri, un foraj bine făcut poate asigura autonomie totală la alimentarea cu apă, fără dependență de rețelele publice.
Soluții și întreținere în timp
Pe lângă execuția propriu-zisă, echipa Hidrogeofor oferă servicii de denisipare, colmatare și mentenanță periodică, astfel încât puțul să rămână funcțional și eficient pe termen lung.
Clienții pot apela și pentru foraje pompe de căldură geotermale, tot mai cerute în contextul creșterii interesului pentru energie verde.
Localitățile din Ilfov unde se lucrează constant
- Cernica, Berceni, Popești-Leordeni– acvifere de medie adâncime, apă curată pentru gospodării
- Snagov, Corbeanca, Otopeni– straturi mai adânci, apă de calitate ridicată
- Pantelimon, Voluntari, Tunari– lucrări rapide, zone de dezvoltare intensă
- Buftea, Bragadiru, Măgurele– foraje pentru locuințe, pensiuni și mici afaceri
Tehnologie, experiență, încredere
Succesul unui foraj nu ține doar de adâncime, ci de tehnologia folosită și experiența echipei. Hidrogeofor lucrează cu utilaje moderne, materiale certificate și oferă consultanță înainte și după finalizarea lucrării.
Cei interesați pot solicita o ofertă personalizată direct pe site www.hidrogeofor.rosau telefonic la 0792 335 577.
Actualitate
Novakid.ro aduce în atenția școlilor un program menit să facă predarea limbii engleze o experiență autentică și interactivă

Limba engleză a devenit mai mult decât un instrument de comunicare, iar deprinderea ei de la vârste fragede facilitează accesul la resurse academice, face posibil studiul în străinătate, încurajează dezvoltarea profesională, oferind totodată șansa de a cunoaște noi culturi și tradiții.
Din dorința de a ajuta școlile să consolideze competențele lingvistice ale copiilor și încrederea lor în vorbire, Novakid, platforma online premiată pentru predarea englezei ca limbă secundară (ESL), a lansat programul de practică pentru sălile de clasă, sub titulatura English Speaking Practice for Schools. Parteneriatul oferă instituțiilor educaționale instrumentele de care au nevoie pentru a crea spații de comunicare creative și pline de energie, în care elevii își valorifică potențialul – cu repere academice clare.
Sprijin în dezvoltarea competențelor lingvistice
Calitatea și fiabilitatea lecțiilor sunt asigurate de un grup de 100 de profesori, vorbitori nativi de engleză, cu înaltă calificare. Conceptul susține juniorii în creșterea nivelului de pregătire cu ajutorul cursurilor de grup, care îi transformă pe cei timizi în participanți activi prin dezbateri, povești și lucru în echipă. De asemenea, acesta implică formate de studiu adaptate vârstei, cu sesiuni personalizate: 25 de minute pentru elevii mici și 45 de minute pentru cei mai mari, interesul și implicarea fiind menținute la fiecare etapă.
„Misiunea noastră a fost întotdeauna să democratizăm educația în limba engleză și să o facem accesibilă copiilor de pretutindeni”, spune Max Azarov, CEO Novakid. „Acest produs ne oferă oportunitatea de a colabora direct cu școlile și de a le pune la dispoziție cadrelor didactice instrumentele de care au nevoie pentru a crea săli de clasă în care limba engleză prinde viață”.
Programul a fost conceput astfel încât să răspundă la două obiective esențiale, rigoare academică și dezvoltare holistică, fiind deja testat cu succes în Turcia și Polonia, unde a primit recenzii îmbucurătoare de la profesori și părinți. El se bazează pe o abordare aliniată la CEFR (Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi), pentru un progres măsurabil în raport cu standarde internaționale recunoscute pentru vorbire, ascultare și citire, validate prin evaluări formative. Pe durata lecțiilor, cadrele didactice Novakid utilizează metoda de răspuns fizic total (TPR) pentru a stimula comunicarea în timp real, iar lecțiile gamificate sunt create de specialiști ESL pentru a asigura implicarea.
Lecțiile, adaptate în funcție de grupa de vârstă
English Speaking Practice for Schools se împarte pe 3 categorii, din dorința de a răspunde nevoilor unice ale fiecărei grupe de vârstă:
- Beginners (4-6 ani): predarea se face cu ajutorul metodei TPR, îmbinând jocuri interactive de vorbire, ascultare și gesturi.
- Starters (7-9 ani): include exerciții de vorbire și ascultare, interviuri între colegi și jocuri de rol. Această grupă beneficiază de misiuni tematice și de integrarea vocabularului referitor la mâncare și îmbrăcăminte cu structuri gramaticale.
- Elementary: include toate practicile nivelului Starters, alături de sarcini de rezolvare a problemelor pentru aplicarea gramaticii și a termenilor de comunicare digitală.
Fiecare lecție dezvoltă abilități practice de vorbire, profesorii ghidând copiii și menținându-le interesul pe tot parcursul orelor. La finalul programului, juniorii primesc certificate de merit, școlile având ocazia să le personalizeze cu propriul logo. Pentru a sprijini învățarea constantă, Novakid pune la dispoziție și rapoarte automate de progres după fiecare ciclu, oferind cadrelor didactice și părinților o imagine clară asupra evoluției elevilor, fără a adăuga sarcini administrative suplimentare.
Strategii educaționale potrivite nevoilor prezentului
Lansarea English Speaking Practice for Schoolssubliniază angajamentul Novakid față de inovația în educație, ajutând unitățile de învățământ să răspundă cererii globale de abilități de comunicare, creativitate și încredere. Cu o echipă de peste 3.100 de profesori calificați, Novakid continuă să își extindă oferta pentru a răspunde atât nevoilor cursanților individuali, cât și celor ale partenerilor instituționali.
„Școlile caută soluții care să consolideze încrederea elevilor, asigurând în același timp rezultate măsurabile. Programul nostru de practică a vorbirii face ambele lucruri: le oferă copiilor curajul să își folosească vocile, respectând totodată standardele academice”, punctează Max Azarov.
Instituțiile de învățământ interesate pot trimite un mesaj la adresa partners@novakidschool.com pentru mai multe informații referitoare la cum pot să beneficieze de acest program de practică de grup.
Despre Novakid
Novakid este o școală online de engleză, recunoscută la nivel internațional și desemnată câștigătoare a premiului „Digital Language Learning Product of the Year” la Digital Education Awards. De la lansarea sa din 2017 și până în prezent, 1.000.000 de cursanți au parcurs cel puțin o lecție în cadrul platformei Novakid.
Predarea se face cu ajutorul unor metode moderne, precum TPR (metoda răspuns fizic total), ce presupune folosirea expresiilor faciale și gesturilor. Metoda unică Novakid de evaluare a progresului (peste 1.500 de parametri, testare A/B și alte componente ale unei abordări bazate pe analiza datelor) permite profesorilor să adapteze programul în funcție de nevoile și interesele individuale ale copiilor.
Actualitate
Cum să alegi fungicidele potrivite pentru grădina ta: 5 sfaturi de la specialiști

Grădina ta este un mic colț de natură, iar sănătatea plantelor este esențială pentru a te bucura de roadele muncii tale. Una dintre cele mai mari provocări în grădinărit este combaterea bolilor cauzate de ciuperci. Aici intervin fungicidele, produse care protejează plantele împotriva acestor agenți patogeni. Totuși, alegerea fungicidului potrivit poate fi un proces copleșitor, având în vedere diversitatea produselor disponibile pe piață. De aceea, am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să iei cea mai bună decizie pentru grădina ta.
1. Înțelege tipurile de fungicide
Primul pas în alegerea corectă a fungicidelor este să înțelegi că există două tipuri principale: fungicidele de contact și fungicidele sistemice. Fungicidele de contact acționează doar pe suprafața plantei, protejând-o de agenții patogeni care intră în contact direct cu soluția aplicată. Acestea sunt eficiente mai ales în cazul în care infestarea este la început.
Pe de altă parte, fungicidele sistemice sunt absorbite de plantă și circulă prin seva ei, oferindu-i protecție din interior. Un astfel de fungicid este ideal pentru bolile care s-au răspândit deja în țesuturile plantei, asigurând o protecție de lungă durată. Un exemplu comun de utilizare a fungicidelor sistemice este în cazul manei sau a făinării, două dintre cele mai frecvente boli ale plantelor.
2. Alege un fungicid în funcție de cultură
Nu toate fungicidele sunt universale. Unele sunt special formulate pentru anumite tipuri de plante sau culturi. Un fungicid eficient pentru pomii fructiferi poate să nu fie la fel de bun pentru legume. Identifică bolile specifice cu care te confrunți și verifică eticheta produsului pentru a te asigura că acesta este recomandat pentru culturile din grădina ta. Dacă ai o grădină diversificată, ar putea fi util să optezi pentru un fungicid cu spectru larg, care oferă protecție împotriva mai multor tipuri de boli.
Totodată, trebuie să ții cont și de perioada în care vei aplica fungicidul. Unele produse sunt mai eficiente în faza de creștere a plantei, în timp ce altele trebuie aplicate la începutul sezonului, pentru prevenție. De exemplu, tratamentele de primăvară sunt esențiale pentru pomii fructiferi, când riscul de infecții este mai mare.
3. Citește eticheta și respectă doza recomandată
Atunci când aplici fungicide, urmează instrucțiunile producătorului, inclusiv dozele recomandate. Aplicarea unei cantități prea mici poate fi ineficientă, în timp ce utilizarea unei doze prea mari poate afecta negativ plantele și mediul înconjurător.
Fungicidele sunt produse chimice, iar utilizarea necorespunzătoare poate duce la dezvoltarea rezistenței agenților patogeni. De aceea, alternează diferitele tipuri de fungicide și nu utiliza același produs pe o perioadă lungă de timp. În plus, verifică termenul de valabilitate al produsului; fungicidele expirate pot pierde din eficiență și chiar dăuna plantelor tale.
4. Acordă atenție impactului asupra mediului
În alegerea unui fungicid potrivit, este bine să iei în considerare și efectele asupra mediului. Există fungicide pe bază de substanțe chimice sintetice, dar și variante ecologice, pe bază de ingrediente naturale, care sunt mai prietenoase cu mediul și mai sigure pentru polenizatori precum albinele.
Dacă te preocupă sănătatea grădinii tale și a ecosistemului din jur, poți opta pentru fungicide bio, care au un impact mai mic asupra solului și a apei. În plus, acestea sunt o alegere excelentă pentru grădinile în care cultivi plante comestibile, cum ar fi legumele și fructele.
5. Consultă un specialist sau un grădinar experimentat
Dacă nu ești sigur ce fungicid este cel mai potrivit pentru grădina ta, nu ezita să ceri ajutor. Un specialist în agricultură sau un grădinar cu experiență îți poate oferi recomandări personalizate în funcție de tipul de sol, plantele pe care le ai și climatul specific regiunii tale. Ei îți pot sugera produse testate și metode de aplicare eficiente, asigurându-te că vei obține cele mai bune rezultate fără a compromite sănătatea plantelor sau a mediului.
Alegerea fungicidului potrivit pentru grădina ta nu trebuie să fie o provocare copleșitoare. Cu un pic de cunoștințe și atenție, poți proteja plantele de bolile fungice și le poți asigura o dezvoltare sănătoasă. Ține cont de tipurile de fungicide disponibile, de cultura pentru care sunt destinate, dar și de modul corect de aplicare și de impactul asupra mediului. În acest fel, vei putea să-ți păstrezi grădina în cea mai bună formă, bucurându-te de plante sănătoase și recolte bogate, fără stresul unor infestări. Nu uita, un mic ajutor din partea unui specialist poate face diferența între o grădină afectată de boli și una plină de viață!
-
Politicaacum 3 zile
România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zile
România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zile
Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zile
Unde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o zi
Beneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zile
Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zile
Dansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o zi
Construirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori