Coruptie
EXCLUSIV/SRI nu inseamna, ca organizatie, numai g-ral. lt. (r) COLDEA MIHAIL FLORIAN, sau ofiterul de securitate col.(r) SRI, MARIN CONSTANTIN/ Astfel de ofiteri abuzivi si corupti din SRI nu trebuie sa maculeze imaginea institutiei

Fara indoiala ca, in ultimii ani, SRI a obtinut rezultate concrete, unele consistente, ajungand la cote rezonabile de performanta pe care, pana acum, institutia a avut-o dupa ’89.
Dar, aceasta nu inseamna ca trebuie respinsa a priori posibilitatea ca in acest Serviciu sa se comita si abuzuri si derapaje de la Constitutie si celelalte legi, inclusiv infractiuni (asa cum voi detalia mai jos) si nici nu trebuie sa se considere ca, datorita unor realizari profesionale, anumite cadre militare au impunitate penala. Aceasta, cu atat mai mult cu cat SRI nu inseamna, ca organizatie, numai g-ral. lt. COLDEA MIHAIL FLORIAN, sau ofiterul de securitate, acum col. SRI, MARIN CONSTANTIN, fost sef al Directiei Judetene de Informatii Dambovita, fost la Prahova (pana pe 01.07.2014) si nici, in fine, alti cativa ofiteri, limitativ nominalizati, ci miile de cadre militare si angajati civili care depun zilnic o activitate onesta, consecventa si profesionista pentru ca Serviciul sa-si indeplineasca misiunile pentru care a fost creat si functioneaza.
Mai mult, astfel de ofiteri abuzivi si corupti din SRI nu trebuie sa maculeze imaginea institutiei si sa anuleze efortul din ultimii 27 de ani (in unele cazuri chiar propria munca), prin savarsirea – sub „umbrela” caracterului clasificat al activitatii acestuia – unor infractiuni de abuz in serviciu, fals, uz de fals, uzurpare de calitati oficiale, delapidare si coruptie.
Sustin cu convingere ca acesti anumiti indivizi din SRI , fara sa gandeasca rational si cu o doza incredibila de imaturitate profesionala si de viata, au actionat ilegal si subiectiv, motivati de interese personale si de grup pernicioase, complet straine deontologiei profesionale si rigorilor statului de drept, in asa fel incat, la un moment dat, au basculat totul impotriva acestei structuri militare si eficientei sale, per ansamblu.
Or, din punct de vedere al dreptului, cand se face – potrivit descrierii pe care o expun in cele ce urmeaza – un astfel de demers de sanctionare a trei ofiteri pentru abateri disciplinare inventate, culminand cu trecerea lor arbitrara in rezerva, din oficiu, toate pe baza unor inscrisuri contrafacute, numai ca o contramasura lamentabila la faptul ca au raportat constant adevaruri care nu convin conducerii si, astfel, au devenit extrem de incomozi in interiorul structurii, mie mi se pare ca se naste si subzista, cel putin, un mare semn de intrebare cu privire la existenta si functionarea reala a statului de drept.
Mai grav este ca, pentru atingerea acestui scop ignobil, s-a apelat la tertipuri pseudo-juridice, bazandu-se fie pe obedienta membrilor Comisiei comune permanente a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii Serviciului Roman de Informatii (probabil pusi in dependenta de SRI), fie pe posibila pactizare a procurorilor militari din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie cu propria lor cauza nelegitima si construita pe deziderate personale de mentinere la conducere, de nesanctionare a vinovatilor si de nezdruncinare a unui anumit statu quo confortabil exclusiv lor.
Deoarece toate demersurile efectuate pana in prezent – institutional si procedural – fie sunt voit intarziate in finalizarea lor, fie li s-a viciat flagrant rezultatul legal si firesc, institutiile statului refuzand, pur si simplu, sa stabileasca adevarul si sa dispuna masurile legale care se impun cu prisosinta.
La momentul sesizarilor adresate Parlamentului si organelor judiciare ale DNA, ofiterii SRI expulzati aveau speranta (anulata rapid ulterior) ca, fata de gravitatea si amploarea faptelor (abateri de la Legea de organizare si functionare a SRI, Statutul cadrelor militare si de la regulamentele disciplinei militare, dar si infractiuni de abuz in serviciu, delapidare, fals si coruptie), precum si in considerarea pozitiei in ierarhia militara a persoanelor care au comis ilegalitatile semnalate, prin nerespectarea ordinelor interne de munca din SRI, se vor dispune măsuri de cercetare şi analiză detaliată a tuturor aspectelor sesizate.
Au fost sesizate urmatoarele institutii:
– conducerea SRI, in legatura cu toate ilegalitatile comise de col. MARIN CONSTANTIN s.a., in scris si verbal (demers intreprins nu numai de subsemnatul, ci si de alti ofiteri din unitatea de la Prahova , inclusiv seful biroului securitate interna, mr. FLOREA DANIEL), in contextul: activitatii profesionale, actiunii de „verificare speciala” (decembrie 2013-februarie 2014), testarilor cu poligraful din 2014, audierii la comisia de solutionare a contestatiei impotriva aplicarii sanctiunii disciplinare (luna mai 2014), interviului de securitate din iunie 2014, contestatiei impotriva nerevalidarii avizului de securitate si a ordinului ilegal de trecere in rezerva.
– Curtea de Apel Ploiesti, investita la 14.05.2014, ds. nr. 395/42/2014, cu cererea de anulare a actelor administrative, cauza fiind pe rol, cu urmatorul termen de judecata pe 16.02.2015.
– Comisia comuna permanenta a Camerei Deputatilor si Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activitatii Serviciului Roman de Informatii – la care am depus petitia inregistrata cu nr. 4c-20/ 131/ 26.08.2014, prin raspunsul nr. 4c-20/161/29.09.2014 comunicandu-mi-se imposibilitatea de a se efectua ancheta parlamentara, deoarece au fost identificate elemente care releva investirea Comisiei cu proceduri de competenta instantelor de judecata in sfera contenciosului administrativ sau a organelor de cercetare penala, desi am avertizat ca foarte multe aspecte sunt exclusiv de competenta Comisiei, si nu a organelor puterii judecatoresti ori a celor judiciare (management defectuos, politici falimentare de resurse umane, disfunctii relationale institutionale, mentalitati desuete, stari de spirit de nemultumire, insatisfactie profesionala, carente organizationale, imixtiuni politice etc.), care, niciodata, nu vor fi solutionate de instante ori parchete.
– Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii – cerere de verificare a col. MARIN CONSTANTIN, cu nr. P 2551/14 din 27.08.2014; dupa cca 3 ani si opt luni Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii a constatat ca, Marin Constantin a facut politie politica, verdict stabilit definitiv si prin instanta. Tardiv, securistul primeste pensie nemeritata din bugetul statului!
– Directia Nationala Anticoruptie – plangere penala si denunt , dosar nr. 83/P/2014 (reunit cu nr. 84/P/2014) si dosar nr. 109/P/2014 (reunit cu nr. 125/P/2014), pentru savarsirea infractiunilor de: abuz in serviciu, uzurparea functiei, omisiunea sesizarii organelor judiciare, delapidare, fals intelectual, uz de fals, luare si dare de mita. La ingerinta nepermisa a SRI (exista indicii certe chiar in Ordonantele de clasare si in lucrarile oficiale din dosare), procurorii de caz au clasat toate cauzele cu motivatii vadit netemeice, nelegale si neprofesionale.
In aceste dosare penale, trei denuntatori au sesizat procurorilor un amplu si complex ansamblu infractional descris, argumentat, detaliat si cu indicarea probelor, in care sunt implicati generali si ofiteri SRI si care vizeaza / se refera si la:
– amploarea coruptiei in SRI, cu insertie de ofiteri conspirati / deplin conspirati, cunoscuta si tolerata de conducerea Serviciului;
– conexiunile faptelor si faptuitorilor cu numerosi magistrati prahoveni (TUDOSE LIVIU – procuror general al Parchetului de le langa Curtea de Apel Ploiesti, TUDOSE ROXANA – vicepresedinte al Curtii de Apel Ploiesti, URLATEANU ELISABETA, TEISANU FLORENTIN – judecatori, NEGULESCU MIRCEA – procuror);
– implicarea unor oameni politici din formatiunea politica aflata in prezent la guvernare;
– implicarea unor alesi locali / functionari publici din administratia publica (VLAD OPREA – primarul orasului Sinaia, RADULESCU BEATRICE – secretara Primariei orasului Sinaia, fina col. SRI MARIN CONSTANTIN, BUCĂ TOPALU GHEORGHE – director in Consiliul Judetean Prahova); FILIP ALINA, manager de spital, oameni de afaceri (VÎRCOLICI ALEXANDRU, OJOGA MIRCEA, FILIP ALIN) etc. etc.
– gruparea de criminalitate economico-finaciara organizata ALEXE RAZVAN – PĂVĂLEANU MARCEL (fost functionar public in Secretariatul General al Guvernului) s.a.
Am constatat cu amaraciune ca nici macar nu s-a dorit elucidarea tuturor faptelor si imprejurarilor savarsirii acestora, unele fiind calificate, de plano, ca nefiind infractiuni ori ca, pur si simplu, nici nu s-ar fi comis.
Procurorii de caz au inceput si efectuat urmarirea penala plecand de la premisa inoculata de SRI – care i-a dominat determinant pana la adoptarea solutiilor de clasare – ca sesizarile au fost promovate de persoane nemultumite de anumite masuri sanctionatorii care li s-au aplicat (si, numai din acest motiv, le considera abuzive, nelegale si netemeinice), fiind animate de dorinta de razbunare si de a-i face rau onestului si candidului col. SRI MARIN CONSTANTIN, care a acumulat o avere de un milion euro, partial fraudulos. Se observa mentalitatea nedeontologica a DNA care crede că, dacă denunţătorul are probleme, denunţul e ilegitim, ceea ce este contrar principiilor procesului penal si contravine obligatiilor procurorilor statuate in legile si regulamentele care le reglementeaza activitatea.
– Curtea Militara de Apel Bucuresti – sesizata cu plangere impotriva solutiei de neurmarire penala in dosarul nr. 109/P/2014, suspect MARIN CONSTANTIN, unde s-a format dosarul de instanta nr. 25/81/2014. (Istrate M.).
Coruptie
Primarul din Poboru refuză atât greva, cât și concedierile: „La sat, nu poți trimite băbuța acasă când o doare azi”

Funcționarii din primăriile care, pe calculele guvernului, au prea mulți angajați stau cu sufletul la gură așteptând să vadă cum se termină episodul reducerilor de posturi din administrația publică. Primarii insistă că tăierile nu pot fi făcute de-a valma.
De la Primăria Balș ar trebui să plece cei mai mulți oameni acasă FOTO: Alina Mitran
În
foarte multe primării tensiunea este în creștere, după ce pe
site-ul guvernului au apărut cifrele în funcție de care se va
decide câți angajați din administrația locală și județeană
trebuie să plece. La reducerea cu 40% a numărului de posturi din
schema fiecărei instituții situația este grea, la 45% se complică
și mai mult.
Primari aflați – pe simulările prezentate – în
situația de a concedia dintre angajați insistă că este nevoie de
fiecare om în parte, pentru că de-a lungul anilor s-au delegat
către primării noi și noi sarcini. Alții spun că se impun
analize detaliate, pentru că nu toate primăriile sunt în aceeași
situație, chiar dacă numărul de locuitori și schema de personal
pot fi asemănătoare.
Peste
toate, în scenariul negru în care se ajunge la concedieri, cu toții
se întreabă care vor fi criteriile folosite, cu atât mai mult
acolo unde sunt posturi unice.
„În
județul Olt, 50% dintre primării vor trebui să mai dea afară câte
unu-doi”
Pe
simulările realizate la guvern, în județul Olt, din totalul de
4.476 posturi pe hârtie, sunt ocupate 2.709. După reducere ar urma
să rămână în schemă 3.019 posturi (din 4.476), iar din
posturile ocupate să se desființeze 188, 56 de unități
administrativ-teritoriale (UAT) fiind afectate, ceea ce reprezintă
50% din totalul localităților.
„Cel
mai important lucru este ca datele pe care ni le-a transmis premierul
să corespundă cu datele pe care le au primăriile. Adică posturile
ocupate, cele din machetă, să corespundă cu cele din teren.
Asta e cel mai important lucru. După aceea vom vedea. Nu știm,
deocamdată sunt doar discuții. Nu se știe dacă se vor tăia 40%
din posturi, 45%, sunt discuții. Mai
este o ordonanță 63, care aduce un lucru foarte important în ceea
ce privește posturile pe fonduri europene. Mai sunt șoferii, care
au fost prinși în organizarea primăriei și ei conduc microbuzele
școlilor. Deci sunt mai multe aspecte”, a declarat
vicepreședintele Consiliului Județean Olt, Virgil Delureanu.
Deși
din 56 de primării ar trebui să mai plece oameni, deocamdată
lucrurile sunt tratate cu calm. „Să știți că nu se va întâmpla
nimic deosebit. Eu cred că, în județul Olt, 50% dintre primării
vor trebui să mai dea afară câte unu-doi, iar 50% se încadrează
în schema propusă de către guvern”, a adăugat Delureanu.
„Sunt
sume de bani pe care guvernul trebuie să ni le dea înapoi. Nu sunt
pomană, ni se cuvin”
Conform
simulărilor, cele mai multe concedieri ar trebui făcute, în județul Olt, la Primăria
Orașului Balș. De aici ar trebui să plece 25 de oameni în
scenariul reducerii cu 40% a numărului de posturi, respectiv 31 la
scenariul cu 45% reducere. De la Consiliul Județean Olt nu pleacă
nimeni, chiar și după reducerea cu 45% rămânând aproape 200
posturi care ar mai putea fi ocupate. Nu ar trebui să existe
îngrijorări nici la Primăria Slatina, de asemenea „pe plus” cu
72 posturi în scenariul cu 45% reducere. În schimb, la Slatina ar fi
prea mulți polițiști locali dacă intră în vigoare norma de
1/1.200 locuitori.
Primarul
orașului Balș, Cătălin Rotea, spune că simularea făcută de
guvern este greșită și că cei 31 de angajați „în plus”
sunt de fapt salariați care în alte localități sunt încadrați
fie la societăți private care prestează servicii către primărie,
fie la societăți ale primăriei.
Vicepreședintele CJ Olt, Virgil Delureanu FOTO: Alina Mitran
„Din
punctul meu de vedere, este o simulare greșită, pentru că sunt
două chestiuni care trebuie luate în calcul: 1- cele zece posturi
pentru fonduri europene care sunt luate în calcul atunci când se
raportează acest procent la Primăria Balș sunt vacante, niciodată
n-am angajat pe cineva extra-primărie pe fonduri europene; 2-
trebuie făcută o distincție foarte clară între primăriile care
au externalizat serviciile de salubritate, spații verzi și
ecarisaj. La mine salubritatea este externalizată de mult timp,
dinainte să fiu primar, iar spațiile verzi și ecarisajul sunt
angajați în cadrul primăriei, și vorbim de 31 de persoane.
Trebuie făcută o distincție foarte clară, pentru că sunt
foarte-foarte multe primării în țară care au spațiile verzi
externalizate fie pe o firmă a primăriei, fie pe o firmă privată
care a câștigat licitația, la fel și ecarisajul”, a declarat
primarul Cătălin Rotea, pentru „Adevărul”. Pe o „raportare
corectă”, a mai adăugat Rotea, Primăria Balș ar mai avea loc
de cinci, șase angajați.
Primarul
sancționează de asemenea graba cu care se operează aceste măsuri.
În plus, reamintește că primăriile așteaptă la rândul lor, de
la guvern, banii cu care au contribuit deja pentru plata
indemnizațiilor persoanelor cu handicap și a salariilor
asistenților personali, majoritatea aflându-se în situația în
care au achitat din fonduri locale mai mult de 10% din aceste
cheltuieli, cât prevede legea.
„Cred
că toate primăriile din țara asta așteaptă nu doar tăierea
personalului, așteaptă și o rectificare de buget. Care sigur nu va
fi pozitivă, că e clar că pe ce înseamnă păstrarea deficitului
actual nu va fi o rectificare de buget pozitivă, dar măcar pe parte
de asistenți personali, pe parte de persoane cu indemnizații de
handicap, cred că sunt sume de bani pe care guvernul trebuie să ni
le dea înapoi. Pentru că le-am ținut de la noi și nu sunt pomană,
ni se cuvin”, mai spus Rotea.
Primăria Balș și-ar putea susține cheltuielile de funcționare din fonduri proprii la schema actuală de angajați, însă când vine vorba de investiții este clar că nu sunt bani și că este nevoie de susținere de la centru, amai precizat primarul.
„Când
e să luăm și noi un spor de vacanță suntem demnitari, acum ne
bagă cu funcționarii”
Primăria
Poboru, tot din județul Olt, se află și aceasta în situația de a
concedia dintre angajați, dacă se merge cu măsurile până la capăt.
Conform simulărilor, șase angajați din cei 16 ar trebui să
plece. Primarul, supărat, spune că nu înțelege de ce dintr-odată
lucrurile stau așa. Toți sunt angajați pe funcții unice, în
plus, primăriilor le-au tot fost delegate sarcini de-a lungul
anilor.
„Eu am 15
(n.
red. – în documentul de pe site-ul guvernului figurează în schimb
cu 16),
dar
eu nu știu de ce ne bagă pe noi, pe primar și pe viceprimar, în
beleaua asta, că la noi, când e să luăm și noi un sport de
vacanță sau de un ceva,
suntem demnitari. Acum ne bagă cu funcționarii publici. Noi
mereu am fost în aer, noi n-avem drept la sport de vechime, că
suntem demnitari, n-avem drept la bonuri de vacanță, n-avem drept
la nimic, că suntem demnitari”,
a spus primarul Iulian Bărăscu.
Situația posturilor din primăriile din Olt FOTO: document gov.ro
Nici
nu se gândește că lucrurile ar putea rămâne așa, pentru că
efectiv nu știe cine ar putea să plece. Și, oricum, s-a decis să
nu fie el cel care face concedierile. La cel de la starea
civilă nu poate renunța, la agentul agricol – nu, la inspectorul de
la cadastru – nu, la asistenta socială – nu, la cel de la ISU
(care se ocupă și de partea de urbanism) – nu, la responsabilul
cu achizițiile publice – nu, la cotabil – nu, la casier – nu,
paznicul, „băiatul de la apă” și biblioteca au și aceștia sarcini
clare…
„Am
scos postul de contabil la concurs, a venit
o fată
de la
Slatina, face naveta. Nu mai găsim, nu mai găsim nici personal,
dacă-mi pleacă unul… Și așa au
cumul de funcții, să zic, pentru
că
de la ministere și la tot felul de agenții coboară în spinarea
noastră totul,
la primării. Și
le pui în cârcă, să mai facă și altceva, și altceva, dar tot
pe salariul ăla. Au salariile
în jurul la 3.000 de lei. Noi
nu știm cum să-i mai ținem, că vor să plece. Atunci să
plece și să punem lacătul”, a adăugat primarul.
Iulian Bărăscu spune că nu doar angajații, dar și oamenii din sat sunt din ce în
ce mai supărați că pe de o parte s-au trezit cu mai puțini bani
în ziua de pensie, cei care au pensii peste 3.000 lei, pe de altă
parte se gândesc îngroziți că vor plăti taxe și mai mari din
2026. „De acolo, de sus, de la etajele superioare, lucrurile se văd
cumva. Să coboare aici, să dea ochii cu oamenii. Iar acest Bolojan
îmi dă mie exemplu Oradea. Păi, ce a făcut el la Oradea a făcut
în 15 ani, nu dai cu barda tu dintr-odată, acum. Păi, tu tai și
din salarii, din pensii, acum și tot acum să mărim și taxele și
impozitele și toate cele. Încep omenii să-și pună ștreangul de
gât”, a continuat primarul Iulian Bărăscu.
Primarul
spune că au întors problema pe toate fețele, au luat fiecare post
la analizat, tot căutând postul „neimportant”. Să taie postul
de bibliotecar, pentru că de-abia dacă trece când și când
câte-un copil pe acolo, și atunci mai mult să se joace la calculator?
„După ce că învățământul, educația, sunt la pământ, să
închei și cu biblioteca, deși ar trebui să fie printre utimele?”,
se întreabă primarul. Să fie „omul de la apă”? Dar cine mai
are grijă atunci să fie totul în regulă cu alimentarea cu apă în
toată comuna. Să fie cel de la Stare Civilă și să-i preia secretarul primăriei atribuțiile?
Deși
sunt într-un pericol real de a-și pierde locul de muncă, angajații
de la Primăria Poboru n-au făcut grevă, mai spune primarul, pentru
că „nu e ca la oraș, să nu te știe lumea, nu poți să o
trimiți pe băbuță că ești în grevă și să mai vină mâine, când pe ea o doare azi”.
Din același motiv, mai spune Iulian Bărăscu, nu ar putea să fie
părtaș la concediere. „Dai ochii cu oamenii, nu ești ca domnul
Bolojan. Plec la pensie și n-o fac”, a mai spus primarul.
Coruptie
Ce transmite ambasada Chinei cu privire la participarea foștilor premieri Năstase și Dăncilă la parada lui Xi de la Beijing

Foștii premieri Adrian Năstase şi Viorica Dăncilă au primit mulțumiri pentru participarea la ceremoniile organizate la Beijing pentru sărbătorirea a 80 de ani de la încheierea celui de al doilea Război Mondial.
Adrian Năstase și Viorica Dancilă au fost primiți de președintele Chinei FOTO: Facebook
„Mulțumiri foștilor premieri ai României, domnul Adrian Năstase şi doamna Viorica Dăncilă, pentru participarea la acest eveniment de înaltă semnificație, şi anume comemorarea a 80 de ani de la victoria poporului chinez în Războiul de Rezistență împotriva Agresiunii Japoneze şi a victoriei în cel de-al Doilea Război Mondial Antifascist”, conform unui mesaj postat pe pagina de Facebook.
De asemenea, pe pagina de Facebook a reprezentantei diplomatice este prezentată şi o imagine cu cei doi foşti premieri.
Foştii premieri Viorica Dăncilă şi Adrian Năstase – acesta fiind însoţit de soţia sa – apar în fotografiile oficiale făcute la Beijing, unde miercuri a avut loc o paradă militară pentru a marca sfârşitul celui de-Al Doilea Război Mondial. La grandiosul eveniment organizat de preşedintele chinez Xi Jinping au participat preşedintele rus, Vladimir Putin, şi liderul nord-coreean, Kim Jong Un.
Într-una dintre fotografii, Dăncilă şi soţii Năstase apar în spatele lui Xi, Putin şi Kim.
Prezenţa Vioricăi Dăncilă şi a lui Adrian Năstase la ceremoniile de la Beijing a fost criticată de politicienii români, iar ministrul de Externe Oana Ţoiu a spus că că ”România nu este şi nu poate fi reprezentată de politicieni care se aşază onoraţi în poză lângă Putin astăzi”.
Fostul premier Adrian Năstae a reacţionat pe blogul său, precizând că a participat în calitate de fost demnitar şi „deci de persoană particulară”.
„În nici un caz nu am dorit să reprezint conducerea politică actuală. Cred că MAE nu a înţeles, evenimentul a avut loc la Beijing, şi nu la Moscova”, a subliniat el.
Coruptie
Ilie Bolojan premier sau intrăm în „junk”. Aceasta este miza!

Au înţeles şi şefii partidelor din Coaliţiei şi
preşedintele Nicușor Dan. În întâlnirea de ieri de la Cotroceni premierul
Bolojan a pus pe masă condiţia: ori fac ce cred eu că e bine pentru ţară, ori
demisionez. Şi concluzia a fost, rămâi premier!
FOTO Mediafax
Agenţiile de rating, specialiştii de la UE, elita
educată a României au văzut şi văd în Bolojan salvatorul naţiei. Şi din
trecutul şi experienţa lungă de edil la Oradea şi Bihor, şi din modul în care
comunică, şi pentru că nu se lasă păcălit de „fake-uri” precum cel al
ministrului Dezvoltării, Cseke Attila, care i-a propus desfiinţarea posturilor
neocupate din administraţie.
Şi Bolojan ştie această miză, şi dilema în care se
află PSD, şi mai nou şi UDMR. Cine să vină premier în locul său? Grindeanu care
nu e validat de un Congres PSD? Tractoristul din conducerea PSD, Paul Stănescu?
Cine altcineva?
Presa cinstită, independentă, elita intelectuală a
României, îl susţin pe Bolojan pentru exact acelaşi motiv: este singurul care
poate elimina jaful aplicat bugetului de stat de către clientela politică a
partidelor.
Nu mă îndoiesc că şi Nicușor Dan a primit semnale
directe, neoficiale, în aces sens. Încearcă să-l tempereze pe Bolojan, să nu
mai fie aşa de intransingent în discuţiile din Coaliţie, să-i asculte sfaturile
şi soluţiile, ceea ce Bolojan nu face, să-i prezinte peste două săptămâni
soluţia la reforma administraţiei locale. Nu va conta această cerinţă, pentru
că Bolojan a şi declarat că fiecare şef, premier sau preşedinte, lucrează pe
„felia” lui. Pe Nicușor Dan îl deranjează faptul că nu are nicio influenţă
asupra lui Bolojan, dar asta e. Dar ştie condiţia lui Bolojan: mă acceptaţi
aşa, sau adio!
Nici la moţiunile de cenzură nu se aşteaptă vreo
surpriză. Ce să facă PSD, dacă ar vota pentru căderea guvernului Bolojan? Şi-ar
lua o sarcină, cea de premier, pe care
nu o poate duce şi nici nu are cu cine.
PSD şi Grindeanu nu înţeleg nimic din situaţia
economică a României. Vin şi propun planuri de relansare economică, ca şi cum
economia României ar fi în criză. Nu economia este în suferinţă, privaţii merg
bine mersi, atâta timp cât nu li se pun taxe şi impozite exagerate. Situaţia
fiscal-bugetară este în comă, ceea ce este altceva. Că nu suntem în stare să
colectăm la buget cât alte ţări, de vină este corupţia şi clientelismul
partidelor. Sunt două capitole mari: creşterea veniturilor şi reducerea
cheltuielilor statului. Creşterea veniturilor este mai grea, trebuie
digitalizat ANAF-ul şi înlocuiţi şefii corupţi. Reducerea cheltuielilor se
poate face prin „pachete” legislative, cu efect imediat.
Ce s-ar întâmpla dacă România intră în „junk”
Bolojan dar şi Ciprian Ciucu au declarat că situaţia
fiscal-bugetara a ţării este mai grea decât se ştia. Deficitul bugetar este de
10% şi nu are nicio tendinţă de scădere. Cu pachetele aprobate ne menţinem
ratingul de ţară, investitorii şi UE
încă au încredere să aducă bani în România. Altfel, vine FMI peste noi şi ştim
de la Băsescu ce urmează: tăierea cu 25% a salariilor bugetarilor!
UE nu se joacă în astfel de situaţii, pentru că ar fi
un exemplu prost şi pentru alte ţări din UE. N-am mai putea accesa bani de la
UE, nici din PNRR nici din Fondul de Coeziune. Cu războiul Rusia-Ucraina la
graniţă, cu dorinţa lui Putin de a ajunge la gurile Dunării, asta ne-ar mai
trebui! Să ne lase din braţe CE!
În concluzie nu există alternativă la şefia
guvernului, Bolojan este sortit să rămână şi să încerce
să salveze ţara de jaful condus de partide. Până la urmă ar reuşi să reducă
dezechilibrul bugetar, dacă va fi lăsat să-şi pună în aplicare planurile, cu
determinarea pe care i-o ştim. În caz contrar, „junk” scrie pe noi şi ne
prăbuşim pentru mulţi ani de acum înainte!
-
Politicaacum 2 zile
România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zile
România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zile
Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zile
Unde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o zi
Beneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zile
Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zile
Dansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o zi
Construirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori