Consorţiile Google, Facebook și Twitter vor depune mărturie asupra anchetei legate de o posibilă influenţă rusă din cadrul alegerilor prezidenţiale din 2016

0
1182

Senatul american şi Camera Reprezentaţilor au cerut oficial companiilor IT Google, Facebook şi Twitter să depună mărturie în cadrul anchetelor privind posibila influenţă rusă în alegerile prezidenţiale din 2016, relatează AFP.

front

Întrebarea rațională este dacă aceste rețele ar putea fi utilizate de către Rusia, cu posibilul scenariu de a fi influențat alegerile prezidențiale câștigate de Donald Trump anul trecut.

Comisiile de Informații ale Senatului și ale Camerei Reprezentanților au solicitat în mod oficial ca giganții  tehnologici precum Google, Facebook și Twitter să fie chemați pentru a depune mărturie în investigarea unei posibile influențe rusești în alegerile prezidențiale din 2016.
„Congresul și poporul american trebuie să audă aceste informații importante direct de la aceste companii“, a declarat Mike Conaway și Adam Schiff, membrii acestei comisii de anchetă.
Reprezentanții acestor consorţii  sunt așteptați de către Comitetul de Informații al Senatului la data de 1 noiembrie pentru o audiere publică, a declarat miercuri instituția.

 Cooperarea cu Facebook

Facebook a acceptat săptămâna trecută (sub presiune) să furnizeze Congresului conținutul mesajelor politice, finanțate de interesele Rusiei prin achiziționarea de spațiu publicitar în această rețea socială.
Potrivit presei americane, aceste mesaje au căutat să creeze tensiuni politice pe diverse teme printre americani, cu scopul final de a dăuna candidatului democrat, Hillary Clinton, care a fost în fruntea intențiilor de vot. Kremlinul neagă orice implicare în alegeri.
Șeful acestui gigant media(Facebook) Mark Zuckerberg a fost avertizat de către Barack Obama despre influența Rusiei în alegerile prezidențiale, a declarat  Washington Post, citând un apel personal din partea fostului președinte american.

Zuckerberg a subliniat, într-un mesaj publicat pe Facebook, că se străduieşte să consturiască o “platformă pentru toate ideile”. El a insistat că, exceptând “anunţurile problematice”, impactul Facebook merge de la a “a le oferi oamenilor o voce, la a le permite candidaţilor să comunice direct, la a ajuta milioane de oameni să voteze”.Potrivit lui, campaniile candidaţilor au “cheltuit sute de milioane făcând publicitate online”, adică “de 1.000 de ori mai mult decât orice anunţuri problematice pe care le-am găsit”.

Zuckerberg şi-a exprimat regretul pentru că a spus, în ziua în care a fost ales Trump, că este o “nebunie” să spui că dezinformarea de pe Facebook a schimbat rezultatul alegerilor, pentru că a sunat ca şi cum ar fi minimalizat situaţia.

El a promis că Facebook va “continua să construiască o comunitate pentru toată lumea” – şi să “apere împotriva statelor naţiuni care încearcă să răspândească dezinformări şi să submineze alegeri”.Postarea a atras 65.000 de like-uri în numai două ore.

Sursa foto :B1.ro

Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național

 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here