Beneficiile yoga prenatală pentru mămici și bebeluși

0
1145
yoga pentru gravide
yoga pentru gravide

O femeie gravidă trebuie să acorde importanță corpului ei, dar, mai mult decât atât, trebuie să pună preț pe bunăstarea ei mentală:

∙      Să gândească mereu pozitiv.

∙      Gândirea ei pozitivă va avea rezultate benefice asupra dezvoltării fizice și mentale a bebelușului.

∙      Prin gândire pozitivă și rugăciune, mama va putea să își crească nivelul de energie și să dea naștere unui suflet pozitiv.

Impactul gândirii pozitive

Datorita conexiunii strânse dintre sistemul nervos și cel hormonal, gândurile și emoțiile noastre se transpun în hormoni de fericire sau hormoni de stres.

Cu cât gândurile sunt mai negative, emoțiile mai necontrolate, cu atât producem mai mulți hormoni de stres.

Când producem hormoni de stres, tensiunea arterială crește, ritmul cardiac se mărește, pupile se dilată și suntem într-o stare de tensiune constantă. Se declanșează efectul de „fight or flight”.

Pe lângă acest mecanism firesc al corpului, în timpul sarcinii au loc multiple schimbări la nivel hormonal.

De exemplu, are loc producerea unui hormon numit relaxin.

Dacă acesta este produs în exces, mama va avea o senzație de ușurime, nu își va simți greutatea corpului și procesele transformaționale firești ale sarcinii.

Acest lucru o va predispune la a face sport în exces, la a ridica sau a căra lucruri grele și la a dormi insuficient.

Daca este produs în cantități prea mici, mama se va afla la polul opus.

Îi va fi greu să facă și cele mai mici lucruri, va fi letargică și obosită tot timpul.

Cum ajută yoga în perioada sarcinii?

În primul rând, practica de yoga din timpul sarcinii este adaptată la noile nevoi ale mămicii și ale bebelușului.

Yoga prenatală este o practică relaxată, menită să aducă bunăstare fizică și mentală.

La Studioul Nirvana Yoga din București avem mai multe practici de yoga care se potrivesc perioadei prenatale:

  1. Ședința de yoga prenatală
  2. Terapia Areiki
  3. Terapia prin Sunet
  4. Meditația

Fiecare dintre aceste practici vine cu propriile avantaje.

Yoga prenatală

Prin ședința de yoga prenatală se urmăresc exerciții simple de flexibilizare a încheieturilor, articulațiilor și a unor diferite grupe de mușchi din corp.

Învățăm mămicile cum să își aducă mintea în interiorul corpului, cum să își urmărească senzațiile și cum să respire corect.

Deschiderea plămânilor mamei și respirația adâncă, corectă, sunt foarte importante,matât pentru dezvoltarea fătului, cât și pentru momentul nașterii.

Practica este formată din:

∙      Exerciții de încheieturi și articulații

      Exerciții de respirație (mișcări ample și repetitive ale corpului cuplate cu inspirație și expirație)

      Câteva posturi de yoga potrivite pentru perioada de sarcină

      Pranayama – tehnici de respirație adaptate pentru perioada de prenatal

      Meditație – concentrată pe respirație

 

Este important ca mama să nu facă mișcări de stretching ample sau să intre în posturi complicate.

Yoga prenatală se practică doar sub supravegherea unui profesor calificat.

Terapia Areiki

Este o terapie de vindecare și o meditație convenabilă.

Este cea mai rapidă metodă de creștere a nivelului energetic.

Conform cunoașterii din Sistemul Nirvana, este important ca mama să fie în rugăciuni și să aibă o practică spirituală adevărată pentru a-și ridica nivelul de energie.

În funcție de nivelul de energie al părinților, aceștia vor putea să dea naștere unui suflet de înaltă vibrație, pozitiv.

Terapia prin Sunet

Este o practică în care combinam mantre, respirație, sunetul Om și meditație. Ajută la relaxare mentală și la senzație de ușurime a corpului.

Este o practică eficientă antistres.

Meditația

Meditația este o tehnică importantă prin care mama poate învăța să își controleze mintea și să purifice din gândurile negative și excesive.

Meditația se face prin observarea respirației și apoi observarea corpului.

Recomandăm doar meditația sub atenta supraveghere a unui profesor calificat.

Beneficii ale practicii de yoga prenatală:

∙      Ajută mama să aibă o perioadă de sarcină sănătoasă și fericită

∙      Ajută la managementul ieșirilor emoționale

∙      Scade gândurile negative din mamă și reduce defectele de carater

∙      Reduce defectele bebelușului care ar apărea mai târziu în ani: defecte la nivel mental și fizic

∙      Ajuta la nașterea naturală prin expasiunea oaselor pelviene

∙      Ajuta la menținerea unei stări pozitive a bebelușului după naștere, echilibrează activitățile hipo și hiper; ajută la încrederea de sine, o abilitate crescută pentru activitățile cognitive și artistice.

Dacă vrei să te bucuri de beneficii, rezervă-ți locul la clasa de yoga prenatal, Sâmbăta de la 9:00-10:00, sau rezervă-ți o ședință în privat la ora potrivită pentru tine.

Cursurile de yoga prenatal se țin în cadrul Studioului Nirvana Yoga din Strada Batiște Nr 28, București, Sector 2.

Pentru detalii despre curs și pentru rezervarea unei clase o puteți contacta pe Veronica Constantinescu, profesoară de yoga și tehnician nutriționist, la 0733756897 sau yogi@nirvanayoga.ro.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here