Twitter își consolidează deja lupta împotriva tuturor dezinformărilor provocate de „roboți”

0
926

Gigantul Twitter a anunțat încă de miercuri o întărire a regulilor pentru software-urile care trimit mesaje automate în scopul propagandei politice.

 Logos for the microblogging site Twitter, displayed on the internet on September 13, 2013 in London, England. (Photo by Mary Turner/Getty Images)

Platforma socială Twitter a publicat încă de miercuri 21 februarie noile reguli care ar trebui să limiteze influența „roboților”, acele programe de calculator care trimit în mod automat mesaje și sunt incriminate pe scară largă în diseminarea propagandei politice pe rețelele sociale. „Boots-ii” sunt utilizați de exemplu pentru a trimite simultan același mesaj din zeci sau chiar sute de conturi. Tot acestea propun celor care sunt conectați să se aboneze la alte conturi, să interacționeze cu publicații („ca”, „retweet” …) . De aceea,are ca efect amplificarea importanței anumitor subiecți sau utilizatori, fie în scopuri de manipulare politică sau în scopuri promoționale.

Twitter a recunoscut în ultimele luni că „boots-ii” erau foarte prezenți în rețea și au servit la propagarea informațiilor false și a problemelor din sfera politică și socială pentru a semăna discordie în cadrul societății americane la momentul alegerilor prezidențiale din 2016. Regulile de rigidizare anunțate miercuri „reprezintă un pas important în a ne asigura că avem un start pentru activitatea rău intenționată vizând dezbaterile critice pe Twitter, inclusiv alegerile din SUA și din întreaga lume ” a motivat în scris Yoel Roth, pe unul dintre blogurile sale oficiale.

Operațiunea propagandistică s-a extins

„Să fie clar.Twitter interzice tentativele de utilizare a sistemelor automate de publicare sau difuzare a mesajelor spam”,au afirmat mai mulți utilizatori ai acestei rețele sociale americane, care afirmă că singura excepție este aplicația care transmite semnale de alertă de urgență sau cele meteo.De altfel, ca o reacție imediată,dezvoltatorii de aplicații care utilizează sisteme automate au o lună pentru a se conforma acestor noi reguli, sub sancțiunea interzicerii din rețea.

Procurorul special al anchetei în cazul  amestecului rusesc în alegerile din SUA- Robert Mueller, a detaliat vineri, o operațiune de propagandă vastă – condusă de conturi false, acționate de „roboții” care au condus o vastă campanie de promovare din Rusia pentru și în scopul atingerii victoriei  candidatului republican Donald Trump în alegerile prezidențiale din 2016, acuzații refuzate vehement de oficialii de la Moscova.

„Boots-ii” sau ”roboții” sunt, de asemenea, acuzați că au alimentat starea conflictuală și chiar au aprins spiritele  în dezbaterea americană în ceea ce privește regimul armelor, după atacurile și atentatele recente comise pe teritoriul american.

Tocmai această stare plină de anxietate acționează împotriva utilizatorilor dăunători ai rețelei sociale Twitter.Oricum, pe viitor, chiar dacă vor exista reacții expuse mâniei unor utilizatori furioși, un lucru este sigur-rețeaua socială a început deja să se ” curețe” de acești „boots-ii”.

Rivalitatea cu Facebook și statutul ”platformei neutre” ...în jurnalism

„Mișcați repede și spargeți lucrurile” (care poate fi tradus ca „repetarea înainte și ruperea codurilor”) este motto-ul lui Mark Zuckerberg, deoarece  el cumpără sau scufundă pe cei care îl pot face din umbră că el a fost interesat de informații. Iar acest lucru a fost determinat de apariția gigantului  Twitter.

Încă din anul 2012, rețeaua albastră a fost „o amenințare foarte puternică”, își amintește un fost director executiv Facebook și de aceea Facebook a îmbunătățit integrarea articolelor de știri, a convins mass-media să se mute pe platforma sa și a dezvoltat în cele din urmă „articole instant” în 2015, accelerând declinul rețelei Twitter.

 Companiile mari de tehnologie precum Facebook, Snapchat, Twitter şi Google au ajuns să domine „piaţa atenţiei” şi să controleze veniturile din publicitate, forţând astfel organizaţiile de ştiri să-şi regândească activitatea, se arată într-un studiu publicat de Universităţii din Columbia, SUA. Marile platforme online controlează tot conţinutul pe care-l văd utilizatorii, determinând astfel ce tip de jurnalism se dezvoltă. „Influenţa platformelor social media şi a companiilor de tehnologie are un efect mai mare asupra jurnalismului american decât chiar trecerea de la formatul tipărit la cel digital. Există o preluare rapidă a rolurilor editorilor tradiţionali de către companii precum Facebook, Snapchat, Google şi Twitter, care nu prezintă nici un semn de încetinire şi care ridică întrebări serioase cu privire la impactul asupra jurnalismului. Aceste companii au trecut dincolo de rolul lor de canale de distribuţie şi acum controlează ce văd utilizatorii, o mare parte din veniturile din publicitate şi chiar ce format şi ce tip de jurnalism înfloreşte”, se arată în raportul publicat recent „Cum a schimbat Silicon Valley-ul Jurnalismul”, realizat de cercetătorii Emily Bell şi Taylor Owen de la Şcoala de Jurnalism a Universităţii din Columbia, SUA.

Sursa foto: analyticsindiamag.com, nashua.co.za

Sinteza acestui material a fost realizat de către Prof. Dr. Daniel Mihai, redactor șef al platformei media Criteriul Național

 

 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here