Coruptie
VÂND ROATA ENGLEZA
PENTRU CUNOSCĂTORI PASIONAȚI, VÂND ROATA ENGLEZA, PREȚ 6200 EURO PLUS TVA. DETALII TEHNICE 0722.301.706.
Articolul VÂND ROATA ENGLEZA apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.
Coruptie
Programul de Sprijin pentru Marea Industrie, cu dedicație de la Ciolacu pentru ”băieții deștepți”
Introducere
Iata ca avem noi informatii cu privire la o posibila aplicare a viitoarei scheme de ajutor de stat de 1,25 de miliarde de lei pentru 15 companii care implementeaza investitii in productia de materii prime industriale (tevi, profile, bare, aluminiu, cupru etc.), promisa de catre candidatul la alegerile prezidentiale din acest an, premierul Marcel Ciolacu, prin “Program de Sprijin pentru Marea industrie din Romania – metalurgie, siderurgie si industria chimica”[1].
Beneficiarii schemei de ajutor
Din investigatiile noastre jurnalistice una dintre beneficiarele schemei de ajutor de stat ar putea fi firma “Eco Wind Power” SRL, cu sediul in Bucuresti, sect.1, str. Gheorghe Bratianu nr.36, J/40/17312/2007, avand ca asociati pe nimeni altii decat renumitii: Dorin Umbrarescu, Mirela Umbrarescu, Alexandru – Teodor Umbrarescu si Petru – Razvan Umbrarescu.
Extinderea activităților
Interesant este ca prin AGA a SC “Eco Wind Power” SRL din data de 14.02.2024 s-a decis infiintarea unui punct de lucru al societatii in jud. Caras – Severin, oras Otelu Rosu, str.22 Decembrie nr.7A, precum si suplimentarea activitatilor firmei cu o noua activitate si anume “productia de metale feroase sub forme primare si de feroaliaje” – cod 2410.
Întrebări cu privire la inițiativele lui Umbrarescu
Oare ce o fi determinat modificarile fulminante anterior precizate si care se pare ca merg in directia strategica a politicii PSD in Guvernul Romaniei, initiata de cu totul intamplator de Marcel Ciolacu si Radu Oprea, in vara anului acesta.
Oare ce premonotie o fi avut Dorinel Umbrarescu sa initieze activitati economice in domeniul productiei de materii prime industriale prin firma “Eco Wind Power” srl ?[2]
Pai o sa incercam noi sa luminam cititorii nostri si nu numai, sens in care va prezentam mai jos urmatoarele;
Istoricul problematic al Laminorului Danube Metallurgical Enterprise
- Otelaria si laminorul de la Otelul Rosu cu o vechime de peste 200 de ani, se afla in inactivitate de peste 11 ani, iar in prima parte a anului trecut (2023) o instanta specializata in drept comercial a admis ca societatea Laminorul Danube Mettallurgical Enterprise SRL (LDME), proprietara oteleriei si laminorului de la Otelul Rosu, sa intre in insolventa, ca urmare a faptului ca nu si-a mai putut achita datoriile catre stat.;[3]
- In fapt Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME) a incheiat in data de 07.09 2020 un Contract de cesiune a creantelor bugetare nr.1 cu creditorul bugetar Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, din cadrul ANAF, iar in baza art.264, indice1, din Legea nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, cesionarul LDME se obliga sa plateasca pretul cesiunii
- Oferte de cesiune a creanțelor
- obliga sa plateasca pretul cesiunii in cuantum de
- obliga sa plateasca pretul cesiunii in cuantum de 96.144.316 lei. Astfel, prin contractul in cauza cesionarul LDME se obliga fata de ANAF sa plateasca creanta achizitionata in 6 transe esalonate pana in anul 2023, cu dobanda aferenta ratei stabilite, astfel:
- In 15.09.2020 – 9.515.200 lei;
- In 15.02.2021 – 9.805.900 lei;
- In 15.08.2021 – 10.149.800 lei;
- In 15.02.2022 – 10.499.400 lei;
- In 15.08.2022 – 10.843.300 lei;
- In 15.02.2023 – 45.330.716 lei.
- Urmare a incapacitatii de plata si a intrarii in insolventa generala a societatii LDME in data de 23.02.2023, prin procedura inregistrata la Tribunalul Caras – Severin, in dosarul nr.1053/115/2023, constatam cu surprindere ca firma lui Umbrarescu & Co, “Eco Wind Power” SRL, din neant, apare cu o oferta (scrisoare de intentie) de cesionare a noilor creante certe, lichide, si exigibile, detinute de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili – DGAMC, din cadrul ANAF, asupra LDME, in cuantum de 123.756.937 lei[4], adresata in data de 08.08.2023 catre AJFP Caras – Severin, in atentia sef administratie Cozma Doru Constantin, catre ANAF, presedinte Nicoleta Mioara Carciumaru si catre CITR – Ilfov, in atentia administrator judiciar Florin Constantin;
- Proceduri defectuoase
- Prin scrisoare de intentie sus rubricata, inregistrata in data de 16.08.2023 la nivelul DGRFP Timisoara, AJFP Caras – Severin, societatea “Eco Wind Power” SRL transmitea autoritatilor in drept “intentia ferma de a achizitiona creanta detinuta” de catre filiala locala a ANAF anterior amintita asupra societatii LDME, “impreuna cu toate garantiile si accesoriile asociate respectivei creante, la valoarea nominala, 123.756.937,00 lei, cu plata acesteia in termenul si conditiile ce urmeaza a fi agreate de comun acord de catre parti, conform Ordinului nr.942/2019[5] privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei”;
Din analiza prevederilor Ordinului ANAF nr.942/2019 aflat in vigoare la data solicitarii firmei in cauza nu rezulta existenta emiterii vreunei scrisori de intentie pentru cesionarea unor creante de catre terti interesati, cu atat mai mult cu cat o “procedura de cesiune a creantelor bugetare poate fi initiata de creditorul bugetar, respectiv organul fiscal central, care s-a inscris in tabelul definitiv de creante cu creante bugetare, denumit in continuare organ fiscal”.
De altfel “procedura privind demararea selectiei cesionarului se realizeaza de catre organul fiscal, prin serviciul/biroul juridic, prin publicarea unui anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizată in vederea cesiunii creantelor bugetare, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin”.
Deci se poate observa ca termenii procedurali ai Ordinului sus amintit sunt inversati de interesele firmei familiei Umbrarescu prin transmiterea scrisorii de intentie anterior rubricata.
- Mai mult administratorul SC “Eco Wind Power” SRL, doamna Nunu Alina, informa oficialitatile solicitate prin “scrisoarea de intentie” in cauza, ca subscrisa are ca principala intentie, printre alte multe obiective, de “a reduce pasivul debitoarei si a repune in functiune activitatea Otelariei Combinatului Siderurgic de la otelul Rosu”, asigurandu-se astfel asigurarea unui “real interes public susceptibil sa rezolve problemele locale/nationale”, printre care se poate enumera si “detinerea unei capacitati nationale de productie a materialelor feroase ce va permite un control asupra costurilor de productie, evitand astfel fluctuatiile pietei globale generate de pandemii, razboaie sau alti factori externi cu care sectorul metalurgic national se confrunta.”;
- La finalul documentului sus amintit firma cesionara solicita celor in drept din ANAF sa binevoiasca “a lua legatura cu reprezentantul nostru, indicat mai jos, pentru a demara procedura de cesiune a creantei bugetare conform Ordinului nr.942/2019..”
- Schimbări legislative controversate
- Ulterior acestei adrese de prezentare a intentiei de cesionare a creantelor detinute de catre ANAF asupra LDME, in mod surprinzator se emite Ordinul ANAF nr. 1940/27.11.2023, sub semnatura presedintelui Nicoleta – Mioara Carciumaru, prin care se abroga Ordinul ANAF nr.942/1019, act normativ ce intra in vigoare la data publicarii in MoF, respectiv in 11.12.2023.
- Prin noul Ordin nr. 1940/27.11.2023 apar schimbari normative substantiale fata de cel abrogat si care a stat la baza ofertei firmei “Eco Wind Power” SRL, din luna august 2023, ce ridica o serie de intrebari, in special pentru autoritatile publice cu rol de control si protectie a intereselor economice nationale. Schimbarile esentiale sunt in ceea ce priveste “Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei”, anexa nr.1 la Ordinul sus rubricat. Astfel, la Cap1, Dispozitii generale, art. 3 apar urmatoarele noi prevederi:
“Cesiunea creanţelor bugetare datorate se realizează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
- a) preţul cesiunii ofertat acoperă cel puţin 50% din prețul de pornire a cesiunii;
- b) plata preţului cesiunii se realizează integral sau într-o perioadă de maximum 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare, astfel:
b1) integral, până la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare;
b2) integral, în termen de 30 de zile inclusiv, de la data încheierii contractului decesiune a creanțelor bugetare, cu constituire de garanții, care să acopere prețul cesiunii;
b3) în maximum 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune a creanțelor bugetare, cu constituire de garanții, care să acopere atât prețul cesiunii, cât și valoarea dobânzilor aferente acestuia, calculate potrivit legii (…)”
Noutatea modificarii este aceea ca nu se mai impune cesionarilor plata prevazuta prin forma abrogata a Ordinului nr.942/2019, si anume:
- ca “pretul cesiunii” sa fi “cel putin egal cu valoarea creantelor bugetare” (si nu cu cel putin 50% din pretul de pornire a cesiunii), asigurându-se, astfel, “recuperarea integrală a creanțelor bugetare înscrise în tabelul definitiv de creanțe”;
- iar “cesionarul justifica un interes public in vederea cesionarii creantei”.
In drept, “smecheria” introdusa prin Ordinul nr. 1940/27.11.2023, prin care preţul cesiunii ofertat acoperă cel puţin 50% din prețul de pornire a cesiunii, nu corespunde nici cu prevederile stipulate prin Legea nr. 113 din 8 iulie 2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2018[6] pentru modificarea și completarea unor acte normative in domeniul insolventei si a altor acte normative, respectiv “pct.19 La articolul VII punctul 2, alineatele (1), (2) și (3) ale articolul 264^1 (din Legea nr.207/2015 privind codul de procedura fiscala) se modifică și vor avea următorul cuprins:
(1) Creditorul bugetar poate cesiona creanțele bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței.
(2) Dacă până la data stabilită în anunțul publicitar nu se înregistrează decât o singură ofertă, prețul și celelalte clauze ale contractului de cesiune se stabilesc prin negociere directă. În situația în care există mai mulți ofertanți, cesiunea de creanță se va realiza ca urmare a unei proceduri competitive organizate de către creditorul bugetar bazate pe criteriul celui mai mare preț al cesiunii oferit și pe al celui mai scurt termen de plată a prețului cesiunii.
(3) În situația în care plata prețului cesiunii se face într-o perioadă mai mare de 30 de zile de la data încheierii contractului de cesiune, se datorează dobânzi sau majorări de întârziere, după caz, potrivit prezentului cod. Nivelul majorării de întârziere este de 0,5% pe lună sau pe fracțiune de lună, după caz.
In concluzie presedintele ANAF a modificat termenii cesionarii creantelor bugetare de catre creditorul bugetar in favoarea unor terte parti interesate in astfel de tranzactii financiare, respectiv in cazul sus expus in favoarea firmei “Eco Wind Power” SRL, societate care in primele zile ale anului 2024 a depus o noua oferta dar, “total intamplator”, cu alte date financiare, respectiv o oferta reprezentand cu putin peste 50% din cuantumului creantelor bugetare datorate de debitorul LDME catre ANAF, anterior amintite.
Intrucat oferta depusa a fost singura inregistrata la nivelul ANAF local, evident cu “totul intamplator” (unele guri rele spun ca in fapt nu s-au respectat cerintele de anuntare a invitatiei de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare), s-a decis incheierea Contractului nr.826/16.022024 de cesiune a creantelor bugetare, intre creditorul bugetar Serviciul Fisacl Orasenesc Otelu Rosu, reprezentat prin Obrejean Florinel, in calitate de cedent si, SC “Eco Wind Power” SRL, cu domiciliul fiscal in localitatea Otelu Rosu, strada 22 Decembrie 1989, nr.7A, prin imputernicit Alexandru Umbrarescu, in calitate de cesionar.
Conform art.3 al Contractului anterior referit cesionarul a platit pretul cesiunii in cuantum de 63.000.000 lei, prin documentul de plata nr.10 din data de 15.02.2024, fara alte obligatii conform normelor legale in vigoare.
Deci printr-o inginerie normativa cesionarul “Eco Wind Power” SRL[7] a platit in fapt doar 50,78 % din valoarea stabilita a creantei bugetare de 124.071.654 lei la data incheierii contractului de cesiune.
In final ne intrebam cum a fost posibil ca statul prin ANAF sa piarda o suma importanta de resurse financiare si sa nu valorifice cat mai eficient creantele bugetare detinute.
Concluzie:
Sa speram ca autoritatile in drept (Curtea de Conturi, Corpul de Control al Prim – Ministrului, Ministerul Finantelor, Ministerul Public etc.) se vor autosesiza pe subiectul sus enuntat in vederea verificarii corectitudinii tranzactiei financiare realizate la nivelul administratiei fiscale locale si centrale. (Cristina T.).
[1] https://www.incisivdeprahova.ro/2024/09/30/ipocrizia-programului-de-sprijin-pentru-marea-industrie-din-romania-ipocrizia-lui-ciolacu-ii/
[2] https://economedia.ro/cine-sunt-companiile-care-primesc-ajutor-de-stat-de-la-ministerul-economiei-prin-schema-pentru-industria-prelucratoare-de-la-familia-regelui-asfaltului-dorinel-umbrarescu-pana-la-p.html
[3] https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/foto-siderurgia-istorica-de-la-otelu-rosu-detinuta-anterior-de-rusii-de-la-mechel-reintra-in-insolventa-dupa-10-ani-de-aceasta-data-sub-control-moldo-polonez-21212510
[4] Astfel cum apare in “Tabelul preliminar actualizat al creantelor impotriva debitoarei Laminorul Danube Mettallurgical Entrepise SRL”, publicat in Buletinul Procedurilor de Insolventa nr.12767/04.08.2023.
[5] https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OPANAF_942_2019.pdf
[6] https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/227684
[7] https://www.capital.ro/combinatul-siderurgic-de-la-otelu-rosu-a-fost-cumparat-de-dorinel-umbrarescu-cu-12-milioane-de-euro.html
Coruptie
Donald Trump, din nou ținta unei tentative de asasinat în timp ce se afla la golf
Fostul președinte Donald Trump este în siguranță în urma unei noi tentative de asasinat la terenul său de golf din Florida, iar un „potențial suspect” este în custodie, au confirmat autoritățile americane.
Donald Trump, după prima tentativă de asasinat FOTO: Arhivă
Agenții Secret Service au observat țeava unei puști ieșind
prin niște tufișuri și au deschis focul asupra lui, au declarat oficialii. FBI
a declarat că Trump se afla la o distanță de 300-500 de metri (275 – 455 m) în
acel moment.
O armă de foc de tip AK47 și o lunetă, împreună cu două rucsacuri și o cameră GoPro, au fost găsite ulterior la fața locului, potrivit bbc.com.
Un martor a declarat că l-a văzut pe suspect fugind din
niște tufișuri și sărind într-o mașină Nissan neagră după ce agenții au tras în
el de mai multe ori.
Martorul a fotografiat vehiculul și numărul de
înmatriculare, iar acesta a fost oprit ulterior în Martin County, la nord de
club.
„Am luat legătura cu biroul șerifului din comitatul
Martin, i-am alertat, iar ei au reperat vehiculul, l-au oprit și l-au reținut
pe individ”, a declarat șeriful Ric Bradshaw din comitatul Palm Beach.
„După aceea, l-am luat pe martorul care a asistat la
incident, l-am dus acolo cu avionul și el a identificat persoana pe care a
văzut-o fugind din tufișuri, care a sărit în mașină”, a declarat șeriful în
cadrul unui briefing de presă.
Într-un e-mail adresat susținătorilor săi, Trump a declarat
că este „în siguranță și bine”.
„Nimic nu mă va încetini”, a scris el. „Nu mă voi
preda niciodată!”
Incidentul are loc la aproape exact două luni după ce un
bărbat înarmat a încercat să îl asasineze pe Trump la un miting în Butler,
Pennsylvania, fostul președinte fiind împușcat în ureche.
Secret Service a confirmat într-o postare pe X că
investighează un „incident de protecție” care îl implică pe Trump și
care a avut loc cu puțin timp înainte de ora 14:00 EST (19:00 BST) duminică.
Ulterior, șeriful Bradshaw a declarat că „agentul Secret
Service care se afla pe teren a făcut o treabă fantastică”.
El a adăugat: „Ei au un agent care a reușit să vadă țeava
puștii ieșind din gard și să atace imediat individul, moment în care acesta a
plecat.”
În prezent, pe drumurile și în apele din jurul proprietății
Mar-a-Lago a fostului președinte din Florida, precum și pe terenul său de golf
din apropiere, de la West Palm Beach, există o prezență intensă de securitate.
Presa americană, citând oficiali anonimi din domeniul
aplicării legii, a numit suspectul Ryan Wesley Routh, 58 de ani, din Hawaii.
BBC Verify a găsit profiluri de social media care corespund
acestui nume. Acestea indică faptul că Routh a făcut apel la luptători străini
să meargă în Ucraina pentru a lupta împotriva forțelor ruse.
Routh a fost acuzat și condamnat pentru numeroase
infracțiuni în comitatul Guilford, Carolina de Nord, între 2002 și 2010,
potrivit unei surse de aplicare a legii care a vorbit cu CBS News, partenerul
BBC din SUA.
Infracțiunile au inclus purtarea unei arme ascunse,
împotrivirea la arestare, lovire și fugă de autovehicul, conducere cu permisul
anulat și deținere de bunuri furate.
Casa Albă a declarat că președintele Joe Biden și
vicepreședintele Kamala Harris au fost informați cu privire la incidentul de pe
terenul de golf.
„Sunt ușurat că fostul președinte este nevătămat”, a
spus Biden într-o declarație.
Harris se află într-o cursă strânsă împotriva lui Trump în
alegerile prezidențiale – votul din 5 noiembrie este de așteptat să atârne de
rezultatele din câteva state cheie.
Harris a postat pe X că a fost informată cu privire la acest
caz și că se bucură că Trump nu a fost rănit. „Violența nu își are locul în
America”, a scris ea.
Trump a fost rănit în timp ce se adresa mulțimii din Butler,
Pennsylvania, la 13 iulie, când un bărbat înarmat, Thomas Matthew Crooks, a
tras în el cu o pușcă de tip AR-15 de pe acoperișul unei clădiri din apropiere.
Împușcăturile au provocat moartea unui spectator, în timp ce
Crooks, în vârstă de 20 de ani, a fost ucis la fața locului de un lunetist al
Secret Service.
Secret Service s-a confruntat cu o examinare intensă a
modului în care trăgătorul din Bethel Park, Pennsylvania, a putut deschide
focul asupra fostului președinte.
Directorul agenției, Kimberly Cheatle, a demisionat la două
săptămâni după incident.
Coruptie
Nicușor Dan a EXPLICAT de ce nu a candidat acum la alegerile prezidențiale, dar și când s-ar putea întâmpla acest lucru: „În viitor”
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a explicat, duminică seară, de ce nu a candidat la alegerile prezidențiale din acest an, dar și când s-ar putea întâmpla acest lucru.
„Eu am candidat la alegerile locale, în urmă cu câteva luni… Și atunci mi s-a pus întrebarea asta, de mai multe ori. Eram într-un moment în care partidele politice își stabiliseră deja, în mare măsură, opțiunea lor pentru prezidențiale și parlamentare. Și atunci declarația mea a fost că mă concentrez pe locale (alegeri-n.r.) și mai vedem în viitor, adică peste doi-trei ani și chiar mai mulți”.
-
Actualitateacum 2 zile
Orașul din România în care chiriile au luat-o razna: ajung și de trei ori mai mari decât în alte localități
-
Actualitateacum 2 zile
Un ofițer de la „mascați” a provocat un accident mortal în Poiana Brașov. Un tânăr de 21 de ani a fost lovit de mașină când se plimba cu soția
-
Actualitateacum 2 zile
Jucați cu inima, de Ziua Națională! Cine transmite partida crucială România – Muntenegru, de la Euro 2024
-
Actualitateacum o zi
Liga Florilor s-a mutat la Euro. Campionatul românesc dă cele mai multe handbaliste la turneul final
-
Actualitateacum 2 zile
Schimbare de lider în Superliga, după ce CFR Cluj a dat lovitura pe terenul Universității Craiova
-
Uncategorizedacum o zi
Ce sǎ cunoşti înainte de a cumpǎra o maşinǎ de fiert paste?
-
Actualitateacum 3 zile
Semnal de alarmă pe piața mașinilor SH: unele și-au schimbat proprietarul de 24 de ori în 19 ani
-
Actualitateacum 2 zile
Cine a fost Elisabeta Rizea, simbolul național invocat de Elena Lasconi, după votul pentru alegerile parlamentare