Connect with us

Actualitate

Nissan 370Z Roadster: Senzații tari | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

E normal să ne placă maşinile decapotabile. Sunt acel soi aparte de maşini care te transportă din punctul A în B fără ca la finalul călătoriei să îţi lase posibilitatea să povesteşti sau măcar să gândeşti cât de lung şi obositor a fost drumul. Cu capota pliată, sentimentul de libertate este greu de măsurat în cuvinte, iar aspectul exterior al vehiculului împrumută celor din habitaclu statutul de vedete mai ales în traficul din România atât de aglomerat cu ceea ce motocicliştii, dar şi utilizatorii de cabriolete, numesc „conserve”.

 

După ce ai condus câteva modele de maşini decapotabile începi să înţelegi că şi în acest caz diferenţa este făcută, pe lângă designul exterior, de ceea ce se ascunde sub capota motorului şi în spatele panoului de bord. Dacă vrei o maşină cu adevărat „altfel”, un simplu propulsor nu este suficient. Și nici un design exterior şi interior clasic. Aici alegerea devine cu adevărat dificilă şi, dacă nu ai în plan să cumperi „clasicul” Mazda MX-5, cel mai vândut roadster din lume graţie unui preţ neobişnuit de redus pentru o decapotabilă, trebuie să te uiţi către zona premium care presupune preţuri de achiziţie considerabile. Modelele Porsche arhicunoscute, BMW Z4, Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SL Roadster sau SLC, la care se adaugă Smart Cabrio sau Mini Cabrio sunt doar cele mai la îndemână exemple de cabriolete cu două locuri către care v-ar putea duce gândul. Pentru un model cu adevărat „altfel” – ţinând cont că toate cele enumerate există deja în mai multe exemplare chiar şi pe şoselele româneşti – trebuie să cauţi chiar mai departe, abia atunci Nissan 370Z Roadster devenind o ţintă eligibilă.

 

Ochi oblici şi inimă de samurai

Am avut de-a face, cu ani în urmă, cu un Nissan 350Z Coupe care mi-a răsturnat ierarhiile din lumea maşinilor sport. Brutalitatea acelui model şi modul neaşteptat în care punea la dispoziţia şoferului toate rezervele sale de putere te transformau într-un adevărat îmblânzitor de bestii. Era o maşină deloc recomadată celor cu inima slabă sau cu reflexe întârziate. 370Z este ceva mai cuminte. Nu cu mult. Varianta Roadster testată de Capital de-a lungul a mai bine de 500 km – dotată cu un propulsor V6 care dezvoltă 328 CP şi cutie automată cu şapte trepte – ne-a dezvăluit mai întâi latura de vedetă în trafic. Până la ieşirea din Bucureşti, ochii colegilor de ambuteiaje s-au fixat fie pe şoldurile voluptuoase ale maşinii, fie pe blocurile optice cu unghiuri ascuţite, iar sunetul tunător al sistemului de evacuare a pus mulţi pietoni în postura de gură-cască. A urmat, tot în traficul urban, surpriza mai puţin plăcută oferită de computerul de bord care s-a încăpăţânat să menţină consumul la peste 18 l / 100 km. Odată ajunşi pe autostradă consumul a scăzut considerabil, tinzând către 9 l / 100km, însă doar în timpul menţinerii unei viteze constante.

Abia pe şoselele pline cu viraje Nissan 370Z Roadster s-a decis să ne arate latura sa sălbatică. La intrările şi ieşirile din virajele abordate sportiv roţile au început să protesteze cu zgomot, dar fără a pierde cu totul aderenţa. Accelerările bruşte păreau să rupă legătura punţii din faţă cu drumul în timp ce roţile din spate se înfigeau în asfalt cu încăpăţânare. Toate acestea în timp ce acul turometrului dansa frenetic în funcţie de trecerile dintr-o treaptă a cutiei de de viteze în alta.

 

După demonstraţia de sportivitate a sosit momentul celei de eleganţă. Cu o simplă comutare a unui buton de pe consola centrală, plafonul a coborât fără zgomot ascunzându-se în spatele scaunelor şi aerul răcoritor de munte a pătruns în habitaclu. Fără a da naştere unor curenţi deranjanţi. Asta pentru că între scaune se află un „paravânt” foarte bine calculat. Vizibilitatea îngrădită până atunci de plafonul textil a devenit aproape perfectă în orice unghi, iar zgomotul motorului şi al evacuării au devenit ceva mai prezente asigurând o conexiune şi mai completă între şofer şi maşină. Forţa şi brutalitatea roadsterului Nissan 370Z sunt greu de îmblânzit, însă odată ce stăpâneşti bestia te poţi considera un răsfăţat de zei. Asta, desigur, dacă îţi şi permiţi costul destul de piperat al modelului. În caz contrar, păţeşti ca noi şi laşi în urmă exaltarea pentru a urca în „conserva” care te duce zilnic de acasă la birou şi invers fără extravaganţe.

Caracteristici tehnice:

Motor                                         V6

Capacitate cilindrică              3.696 cmc

Putere                                        328 CP

Combustibil                              benzină

Viteza maximă                        250 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h       5.8 sec.

Consum mediu                       10.9 l/100 km

Emisii CO2                                 254 g/km

Preţ                                             44.700 euro

(Articol publicat în ediţia revistei Capital de luni, 17 septembrie 2018. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)

Comentarii Facebook

Actualitate

ATENȚIE! Hoții au descoperit o nouă metodă pentru care vă pot lua banii de pe card | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Din câte se pare hoţii au reuşit să sustragă banii din numeroase conturi bancare. Numai în ultimul an au fost depuse peste 17.000 de plângeri în care erau reclamate fraude cu cardul.  

Concret, hoţii au reuşit să creeze aplicaţii care citesc cardurile. Este suficient să se aproprie de o persoană care are un card contactless şi îi oate citi datele cardului în doar câteva secunde.

După copierea datelor de pe card, hoţii vor face şi o copie a cardului, care potrivit specialiştilor poate fi realizată în cinci secunde, urmând ca mai apoi să facă cumpărături sub 100 de lei, până când vor goli cardul. 

Din fericire, există şi metode pentru a te putea feri de cei care se folosesc de asemenea mijloace pentru a copia datele de pe cardurile contactless. Tot ce trebuie să facă deţinătorul unui card contactless este să folosească o metodă care să se interpună între cititorul hoţului şi card: există suporturi de card care ţin în siguranţă cardurile şi care costă aproximativ 100 de lei, sau mai simplu şi mai economic, cardul poate fi învelit în staniol.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

România a stabilit un nou record negativ. A avut cea mai mare inflație din UE. Cu cât au crescut prețurile | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Dacă rata anuală a inflaţiei în Uniunea Europeană (UE) s-a situat la 2,2% în septembrie, stabilă comparativ cu luna precedentă, în timp ce în zona euro inflaţia a urcat până la 2,1% de la 2% în august, în România s-a înregistrat un avans al preţurilor de consum de 4,7%, similar cu cel înregistrat în august, urmate în top de Ungaria (3,7%) şi Bulgaria (3,6%). 

La polul opus cu cele mai scăzute rate anuale ale inflaţiei s-au situat Danemarca (0,5%), Grecia (1,1%) şi Irlanda (1,2%).

 Comparativ cu situaţia din august 2018, rata anuală a inflaţiei a scăzut în nouă state membre, a rămas stabilă în patru (inclusiv în România) şi a crescut în 14 ţări.

Cel mai semnificativ impact asupra creşterii anuale a preţurilor l-au avut preţurile la energie (0,90 puncte procentuale), urmate de preţurile la servicii (0,57 puncte procentuale) şi de cele la alimente, alcool şi ţigări (0,51 puncte procentuale). 

Sursa: Realitatea.net

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

O noua investiție a familiei Pavăl, deținătoarea Dedeman | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Fiica lui Dragoş Paval, principal acţionar al companiei Dedeman, cel mai mare retailer local de bricolaj şi cel mai mare business dezvoltat de antreprenori români, a preluat o participaţie de 16,6% din firma care opereaza site-ul brio.ro, pentru aproximativ 400.000 de euro, anunţă Profit.ro.

Firma, care îşi are sediul în imediata apropiere a Inspectoratului şcolar Bucureşti a început sa opereze platforma online în 2016, lansarea fiind programata atunci de Ziua Copilului, pe 1 iunie. În afara Karinei Paval, Brio.ro mai are trei acţionari, Dragoş Iliescu – doctor în psihologie şi profesor universitar la Facultatea de Psihologie şi Știinţele Educaţiei, Universitatea Bucureşti, Thomas Oackland – mentorul lui Dragoş Iliescu, cunoscut sub numele de „parintele testarii standardizate”, autor a 14 carţi şi firma de consultanţa financiara Brandient Consult.

Detalii despre afacerile şi averea familiei Paval veţi putea fala în ediţia din acest an a Capital Top 300 – Cei mai bogaţi români care va aparea la finalul lunii noiembrie.

Sursa: Profit.ro

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Top Stiri Nationalul.ro