Connect with us

Actualitate

Nissan 370Z Roadster: Senzații tari | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

E normal să ne placă maşinile decapotabile. Sunt acel soi aparte de maşini care te transportă din punctul A în B fără ca la finalul călătoriei să îţi lase posibilitatea să povesteşti sau măcar să gândeşti cât de lung şi obositor a fost drumul. Cu capota pliată, sentimentul de libertate este greu de măsurat în cuvinte, iar aspectul exterior al vehiculului împrumută celor din habitaclu statutul de vedete mai ales în traficul din România atât de aglomerat cu ceea ce motocicliştii, dar şi utilizatorii de cabriolete, numesc „conserve”.

 

După ce ai condus câteva modele de maşini decapotabile începi să înţelegi că şi în acest caz diferenţa este făcută, pe lângă designul exterior, de ceea ce se ascunde sub capota motorului şi în spatele panoului de bord. Dacă vrei o maşină cu adevărat „altfel”, un simplu propulsor nu este suficient. Și nici un design exterior şi interior clasic. Aici alegerea devine cu adevărat dificilă şi, dacă nu ai în plan să cumperi „clasicul” Mazda MX-5, cel mai vândut roadster din lume graţie unui preţ neobişnuit de redus pentru o decapotabilă, trebuie să te uiţi către zona premium care presupune preţuri de achiziţie considerabile. Modelele Porsche arhicunoscute, BMW Z4, Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SL Roadster sau SLC, la care se adaugă Smart Cabrio sau Mini Cabrio sunt doar cele mai la îndemână exemple de cabriolete cu două locuri către care v-ar putea duce gândul. Pentru un model cu adevărat „altfel” – ţinând cont că toate cele enumerate există deja în mai multe exemplare chiar şi pe şoselele româneşti – trebuie să cauţi chiar mai departe, abia atunci Nissan 370Z Roadster devenind o ţintă eligibilă.

 

Ochi oblici şi inimă de samurai

Am avut de-a face, cu ani în urmă, cu un Nissan 350Z Coupe care mi-a răsturnat ierarhiile din lumea maşinilor sport. Brutalitatea acelui model şi modul neaşteptat în care punea la dispoziţia şoferului toate rezervele sale de putere te transformau într-un adevărat îmblânzitor de bestii. Era o maşină deloc recomadată celor cu inima slabă sau cu reflexe întârziate. 370Z este ceva mai cuminte. Nu cu mult. Varianta Roadster testată de Capital de-a lungul a mai bine de 500 km – dotată cu un propulsor V6 care dezvoltă 328 CP şi cutie automată cu şapte trepte – ne-a dezvăluit mai întâi latura de vedetă în trafic. Până la ieşirea din Bucureşti, ochii colegilor de ambuteiaje s-au fixat fie pe şoldurile voluptuoase ale maşinii, fie pe blocurile optice cu unghiuri ascuţite, iar sunetul tunător al sistemului de evacuare a pus mulţi pietoni în postura de gură-cască. A urmat, tot în traficul urban, surpriza mai puţin plăcută oferită de computerul de bord care s-a încăpăţânat să menţină consumul la peste 18 l / 100 km. Odată ajunşi pe autostradă consumul a scăzut considerabil, tinzând către 9 l / 100km, însă doar în timpul menţinerii unei viteze constante.

Abia pe şoselele pline cu viraje Nissan 370Z Roadster s-a decis să ne arate latura sa sălbatică. La intrările şi ieşirile din virajele abordate sportiv roţile au început să protesteze cu zgomot, dar fără a pierde cu totul aderenţa. Accelerările bruşte păreau să rupă legătura punţii din faţă cu drumul în timp ce roţile din spate se înfigeau în asfalt cu încăpăţânare. Toate acestea în timp ce acul turometrului dansa frenetic în funcţie de trecerile dintr-o treaptă a cutiei de de viteze în alta.

 

După demonstraţia de sportivitate a sosit momentul celei de eleganţă. Cu o simplă comutare a unui buton de pe consola centrală, plafonul a coborât fără zgomot ascunzându-se în spatele scaunelor şi aerul răcoritor de munte a pătruns în habitaclu. Fără a da naştere unor curenţi deranjanţi. Asta pentru că între scaune se află un „paravânt” foarte bine calculat. Vizibilitatea îngrădită până atunci de plafonul textil a devenit aproape perfectă în orice unghi, iar zgomotul motorului şi al evacuării au devenit ceva mai prezente asigurând o conexiune şi mai completă între şofer şi maşină. Forţa şi brutalitatea roadsterului Nissan 370Z sunt greu de îmblânzit, însă odată ce stăpâneşti bestia te poţi considera un răsfăţat de zei. Asta, desigur, dacă îţi şi permiţi costul destul de piperat al modelului. În caz contrar, păţeşti ca noi şi laşi în urmă exaltarea pentru a urca în „conserva” care te duce zilnic de acasă la birou şi invers fără extravaganţe.

Caracteristici tehnice:

Motor                                         V6

Capacitate cilindrică              3.696 cmc

Putere                                        328 CP

Combustibil                              benzină

Viteza maximă                        250 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h       5.8 sec.

Consum mediu                       10.9 l/100 km

Emisii CO2                                 254 g/km

Preţ                                             44.700 euro

(Articol publicat în ediţia revistei Capital de luni, 17 septembrie 2018. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)

Comentarii Facebook

Actualitate

Olguța Vasilescu, anunț bombă despre pensiile românilor! Se întâmplă ceea ce mulți bănuiau | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Fostul ministru a ţinut să precizeze că punctul de pensie urmează să se dubleze chiar în mandatul actualei coaliţii de guvernare, iar în 2020 va fi de 1.775 de lei.

„Cel mai important principiu al legii este contributivitatea, dar s-a urmărit în acelaşi timp şi eliminarea mai multor inechităţi, cum ar fi pensii diferite între femei şi bărbaţi sau pensii diferite între persoane de acelaşi gen care aveau acelaşi punctaj, au lucrat acelaşi număr de ani şi cu toate astea aveau pensii diferite pentru că au ieşit pe legislaţii diferite la pensie. În acelaşi timp, aş vrea să subliniez un lucru şi anume că nu mai este posibil ca persoane care au contribuit 35 de ani să aibă aceeaşi pensie minimă cu alte persoane care au contribuit sub 10 ani, aşa cum se întâmpla până acum, pentru că şi în funcţie de numărul de ani lucraţi se primeşte un procent în plus. Vreau să subliniez un alt lucru, punctul de pensie se dublează în interiorul mandatului nostru, deci nu după 2021, aşa cum s-a tot repetat în spaţiul public, pornim de la 871 de lei punctul de pensie în anul 2016, în prezent suntem la 1.100 de lei, anul viitor va fi 1.265 de lei, iar în 2020, deci în interiorul mandatului nostru, va fi 1.775 de lei”, a spus Vasilescu, în plenul Camerei Deputaţilor, la dezbaterile pe proiectul legii pensiilor.

Ea a adăugat că în anul 2021 va mai fi o creştere a punctului de pensie, dar pensionarii câştigă atât din noua formulă de calcul, cât şi din recunoaşterea unor drepturi de natură salarială, cum ar fi acordul global sau al treisprezecelea salariu, care până acum nu erau luate în calcul.

„Apar şi beneficii. Se păstrează dreptul soţului supravieţuitor de a beneficia de 50% din pensia soţului decedat, dar dacă doreşte să îşi păstreze pensia proprie poate să cumuleze 25% din pensia soţului decedat, dacă asta este în avantajul său. Deci se merge pe principiul dreptul cel mai avantajos. S-au redefinit gradele de invaliditate de o asemenea manieră încât să se poată cumula pensia de invaliditate cu alte venituri, apare posibilitatea de a exista şi alte locuri de muncă în condiţii speciale faţă de ceea ce este la ora actuală în legislaţie, desigur aceste noi locuri de muncă vor fi stabilite printr-o hotărâre de Guvern, apare posibilitatea diferenţierii pensiilor în funcţie de anii lucraţi, apare posibilitatea de a opta pentru pensia mai avantajoasă dacă, de exemplu, au o pensie de invaliditate pot să meargă pe indemnizaţia socială în cazul în care aceasta este mai avantajoasă şi eu garantez faptul că foarte mulţi vor opta către această formulă pentru că îi avantajează”, a afirmat fostul ministru al Muncii, Olguţa Vasilescu.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

Noi DEZVĂLUIRI uluitoare! Alin Andronic rupe tăcerea! Lovitură năucitoare pentru Kanal D și Exalton! Așa ceva nu s-a mai văzut în istoria televiziunii | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Cei de la Kanal D au încercat să acopere nemulţumirile lui Alin Andronic care le-a cerut explicaţii încă din timpul filmărilor. Pentru că a fost ignorat, Războinicul a ales să nu le mai acorde niciun interviu şi să intre marţi seară live pe facebook şi să explice susţinătorilor săi ce s-a întâmplat de fapt. Acesta a ţinut să precizeze că nu doreşte să meargă la emisiunea Fan Arena de la Kanal D pentru că este convins că atunci când va dori să spună adevărul vor da publicitate şi-l vor acoperi din nou.

Vizibil emoţionat şi extrem de trist, sportivul a povestit că sistemul a fost unul nedrept şi că organizatorii turci au venit la el după primul joc şi i-au spus că într-adevăr nu are nicio şansă în faţa lui Beatrice fiindcă timpii pe care ar trebui să-i scoată sunt practic imposibil de atins.

Cu toate acestea, el a decis să continue lupta în speranţa că cineva va face dreptate în cele din urmă. Acest lucru nu s-a întâmplat. Mai mult, cei de la Kanal D au decis să taie la montaj reacţiile lui Alin şi ale celorlalţi care strigau de pe margine că nu este corect ceea ce se întâmplă. Singura care nu a comentat a fost Beatrice, care a dat dovadă de o lipsă de fair play inimaginabilă. 

La Exalton SUA situaţia a fost similară, dar diferenţele de timp între feminin şi masculin au fost mult mai mici. La final a câştigat tot o fată, dar ea a decis să împartă banii pentru că a considerat că sistemul a fost inechitabil. La Exalton România lucrurile s-au desfăşurat dezamăgitor, iar modul în care cei de la Kanal D au gestionat situaţia a fost unul probabil unic în istoria televiziunii. O nedreptate transmisă la televizor, semnalizată de publicul fidel postului, ignorată total de reprezentanţii canalului de televiziune este ceva ce nimeni nu poate înţelege.

În discuţia de aproape două ore cu fanii, Alin a povestit că este foarte trist, că nu poate dormi sau mânca din cauza nedreptăţii care i-a fost făcută, dar că mulţumeşte tuturor pentru susţinere. Aproape 20.000 de oameni l-au urmărit pe facebook şi instagram şi i-au trimis mesaje de încurajare.

Printre altele, Războinicul a vorbit frumos despre toţi colegii săi, subliniind faptul că în afara show-ului tv Giani este un om foarte bun. El a menţionat că ţine legătura atât cu Războinicii, cât şi cu Faimoşii  şi că nu este certat nici nu Betty. A mai spus, însă că a vorbit foarte puţin cu ea după finală şi că se aştepta ca aceasta să vină spre el, ceea ce nu s-a întâmplat.

 

Alin Andronic are 30 de ani şi locuieşte de 6 ani în Germania, unde profesează ca model şi urmează cursurile facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor. Este originar din Recaş, judeţul Timiş, iar la Exalton s-a înscris după ce mama sa i-a povestit despre concurs. Pe parcursul competiţiei a fost cel care a ţinut echipa unită şi care a câştigat cei mai mulţi susţinători.

Finalul nedrept şi dezamăgitor a revoltat sute de mii de români care au luat cu asalt paginile de facebook şi site-urile din trustul Kanal D. Până la această oră, oficialii turci nu au oferit nicio explicaţie şi încearcă să prezinte situaţia din altă perspectivă pentru ca produsul lor de lux să nu aibă de suferit din punct de vedere al încasărilor viitoare din publicitate. 

Contactaţi de Capital, reprezentanţii Kanal D nu au dorit să ne ofere niciun răspuns.

 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

ȘOC! Premierul și-a anunțat demisia! Ce l-a determinat să facă acest gest | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

Premierul belgian, Charles Michel, a anunţat marţi seara demisia guvernului său de centru-dreapta, la nouă zile după demisia unor miniştri naţionalişti flamanzi, care s-au opus ca Belgia să susţină Pactul global al ONU privind migraţia, relatează AFP, citat de Agerpres. El a spus că a constatat că apelurile sale nu au convins. “Înţeleg că nu am fost auzit. Respect deciziile şi iau notă de această situaţie. Deci, am luat decizia de a-mi prezenta demisia şi intenţia mea este să merg imediat la rege”, a anunţat premierul după o dezbatere în cadrul Camerei şi sub ameninţarea unei moţiuni de neîncredere, depusă de către stânga. Partidul de extremă dreapta Noua Alianţă Flamandă (N-VA), cel mai mare partid din parlamentul belgian, şi-a retras miniştrii din coaliţia guvernamentală săptămâna trecută, după ce premierul Charles Michel a respins cererea N-VA ca Belgia să nu semneze Pactul global privind migraţia, adoptat luni, la Marrakech (Maroc), de peste 150 de ţări.

Criza politică de la Bruxelles s-a amplificat prin depunerea unei moţiuni de cenzură de către formaţiunea flamandă Partidul Socialist Altfel (SP.A), de către Partidul Socialist (PS) şi de Partidul Verzilor.

 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Parteneri

Stiri calde

Citește și:

Top Stiri Nationalul.ro