Cum sa previi defectiunile premature ale vehiculului tau?

0
488

 

Cu totii stim ca preventia este mai buna decat reparatia, de aceea multe firme de transport incearca sa implementeze niste reguli stricte de verificare si intretinere a vehiculelor rulate.

Motivul acestor reguli e sa reduca cheltuielile enorme datorate unor defectiuni grave. Se pare ca strategia este foarte buna si ajuta la reducerea cheltuielilor de reparatii.

Regulile sunt valabile la toate tipurile de vehicule, fie ele mici sau mari. La camioanele utilizate in transport insa totul se accentueaza. Aceste vehicule comerciale sunt supuse zilnic unei uzuri foarte mari, de aceea verificarile periodice trebuie sa fie mai dese si mai amanuntite.

Intotdeauna a existat o intrebare retorica, „cand trebuie sa mergi la service?” la care fiecare proprietar de vehicule are alt raspuns. Probabil cel mai general raspuns este „cand simti nevoia” ceea ce de obicei poate inseamna foarte multe.

Exista o categorie de proprietari de vehicule care la primul semn de defectiune fac o verificare amanuntita si la nevoie schimba piesa uzata. Altii lasa piesa cu probleme mult timp, pana aceasta incepe sa afecteze si alte piese stricandu-le si pe acelea.

Din punct de vedere economic, prima varianta de abordare este cea eficienta, pentru ca doar acest mod de abordare ofera o siguranta suficienta ca vehiculul nu ramane pe drumuri.

De exemplu daca cutia de viteze da semne de oboseala, este bine sa mergi la un service pentru verificari mai amanuntite, poate sunt piese ce trebuie schimbate.

Site-ul cutiivitezezf.ro recomanda ca toate reparatiile la cutiile de viteze trebuie facute cu piese de calitate pentru ca acestea sa tina cat mai mult timp.

Bineinteles ca reparatiile pot parea costisitoare dar daca facem un calcul cat ar costa reparatia daca vehiculul ar ramane pe drum in strainatate, diferenta ni s-ar parea substantiala.

Verificarea insa poate sa ne ofere si surprize, este posibil ca la sfarsitul verificarii verdictul sa fie ca trebuie schimbat uleiul pentru ca nu mai este suficient ulei in cutie.

Chiar daca e o manopera usoara ce putea s-o faca oricine, totusi fara observarea acestui aspect, vehiculul ar fi rulat inca mult timp cu lipsa de ulei, iar asta chiar putea cauza defectiuni grave.

Cand ajungi insa la o defectiune grava, masina este imobilizata pe mai multe zile si in unele cazuri chiar saptamani.

La un vehicul care lucreaza in regim de lucru greu, chiar daca nu prezinta pe moment nici o problema de functionare, anual trebuie facuta o verificare foarte amanuntita si schimbate piesele uzate.

Totodata, de fiecare data inainte de a merge intr-o deplasare, masina la fel trebuie sa fie verificata, sa functioneze bine pe drum ca sa nu ne trezim cu surprize neplacute in timpul calatoriei.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here