5 mâncăruri savuroase și sănătoase de luat la birou

0
119

Vrei să mănânci sănătos, dar și gustos, iar viața la birou nu îți ușurează alegerile alimentare? Ți se întâmplă să mănânci același lucru de cele mai multe ori pentru că nu reușești sa te hotărăști? Pentru o alimentație sănătoasă ținem întotdeauna seama de echilibrul dintre proteine, carbohidrați buni, grăsimi sănătoase, vitamine și minerale. Pentru o alimentație sănătoasă la birou trebuie să mai ținem seama și de disponibilitatea ingredientelor și ușurința și rapiditatea cu care se pot găti.

 

Să luăm în calcul opțiunile de prânz pe o săptămână, cu ingrediente la îndemână sau ușor de înlocuit. Scopul este acela de a ne asigura un prânz sănătos, fără multă bătaie de cap.

Ziua de supe creme

Reci vara și calde iarna, supele creme sunt printre favoritele oricărui prânz. Pentru o supa cremă îți trebuie:

  • câteva rădăcinoase; 
  • o casoletă de ciuperci, spanac, mazăre sau orice alte legume preferi; 
  • puțin ulei de măsline sau smântână;
  • mirodenii. 

Ai un prânz sățios și ușor de consumat la care poți adăuga biscuiți sărați din făină integrală și puțină brânză. Supele cremă sunt ușoare, sănătoase, hidratante și conțin toate elementele nutritive de care ai nevoie pentru a continua ziua energic. Alege o zi în care sa mănânci supe creme. 

Ziua de wrapuri

Wrapurile sunt însoțite de multe prejudecăți pentru că sunt, de obicei, asociate cu cartofi prăjiți și sosuri grele. Dar, dacă excludem aceste două elemente, ele sunt o alternativa foarte sănătoasă și low carb de mâncare la pachet. Avem nevoie de: 

  • orice fel de lipie; 
  • două-trei legume, de la salată și spanac până la țelină și morcov, în funcție de sezon;
  • o bucată de carne sau pește la grătar;
  • în loc de maioneză – avocado, pesto, pastă de măsline sau humus, iaurt;
  • lămâie, muștar sau oțet balsamic;
  • mirodenii.

Pentru wrapuri tăiați legumele și carnea pe lung, ca să evitați dezintegrarea atunci când mușcați din el. Împachetați strâns pentru ca gusturile să se amestece până a doua zi.

Ziua de risotto si paste

Dacă alegi un pranz cu cereale integrale, această opțiune este foarte simplu de gătit. Ne trebuie: 

  • câteva legume de sezon precum dovlecei, ceapă, roșii, ciuperci, broccoli sau altele;
  • puțin ulei de măsline sau alt fel de grăsime pentru călit legumele;
  • avocado sau pesto, sos de soia sau sos de roșii;
  • o mână de orez, bulgur, cuscus, paste integrale sau de orez fierte;
  • mirodenii.

Atât îți trebuie pentru o portie gustoasă de cereale cu legume al dente și sos. Un prânz sățios, rece sau cald, lângă care poți adăuga și câteva felii de brânză halloumi sau bucăți de carne rămase de la cină.

Ziua de salate cremă

Salatele cremă sunt foarte versatile, hrănitoare, ușor de făcut și oarecum subapreciate. Ouăle, peștele, brânzeturile, măslinele sunt prezente în aproape orice frigider. Pentru o cremă ne trebuie:

  • 2-3 ouă / 1 conservă de pește în suc propriu / 2-3 tipuri de brânzeturi moi;
  • 1 ceapă roșie;
  • 1-2 ardei grași;
  • oregano;
  • ulei de măsline.

Dacă alegi ouăle, fierbe-le tare, mărunțește-le si lasă-le să se răcească.

Dacă alegi peștele, scurge-l de zeamă si mărunțește-l. 

Dacă alegi brânzeturile, mărunțește-le într-un blender. 

La oricare din ele adaugă ceapă roșie, tăiată mărunt, spălată și scursă ca să dispară mirosul, puțin ulei de măsline și oregano și amestecă până devin pastă. Taie ardeii grași în două, curăță-i și umple jumătățile cu cremele astfel obținute. Ține-le la rece până a doua zi, ca sa se întărească. Pune alături crackeri sau grisine din cereale integrale, măsline și câteva fructe uscate precum smochine mere sau curmale. 

Ziua de gustări sănătoase

Oricat de riguroși am fi cu mâncarea, pofta de ronțăit va răsări din când în când. Iar uneori sunt zile în care pur și simplu nu ai timp de prânz. Așa că e bine să ții în sertarele biroului gustări pentru aceste momente:

  • semințe, migdale, alune etc.;
  • fructe uscate; 
  • felii de cocos uscat;
  • cereale expandate;
  • batoane cu proteine.

La acestea adăugăm iaurt, brânza dulce și câteva fructe mici. Un prânz ideal și sănătos pentru zilele aglomerate. 

Aceste sunt câteva sugestii de mâncăruri rapide. La această listă poți adăuga sandviciurile, salatele reci sau calde, fripturile la cuptor sau grătarele cu garnituri de legume. 

În funcție de tipul tău de job, de timpul și importanța pe care o acorzi mesei de prânz, sigur ai deja și un loc preferat de unde poți comanda mâncare pentru toate gusturile. Cu atât mai bine e să ai și câteva opțiuni de ingrediente sănătoase cu care poți pregăti acasă un prânz care să te satisfacă și să îți dea energie și bună dispoziție pentru restul zilei. 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here