Converșii: ce sunt, cum au apărut și de ce au devenit atât de populari

0
57

Unele dintre cele mai comode, mai practice și mereu la modă încălțări sunt celebrii „converși”. Marca de teniși Converse există de peste un secol, dar abia în 2003, când a fost cumpărată de Nike, a devenit cu adevărat un brand global.

 

Tinerii sunt, în general, fani converși, dar faptul că sunt practici și comozi îi fac și pe gustul adulților de orice vârstă. În plus, „Converșii” sunt un statement, mai mult decât o modă. Tenișii Converse au o calitate excelentă, nu se roade talpa, nu se rup la cusături sau îmbinările lipite și se spală și se îngrijesc foarte simplu.

 

Converșii au apărut prima dată în 1908, în Malde, Massachusetts. Marcus Mills Converse, administrator al unei fabrici de încălțăminte de iarnă cu talpa de cauciuc, a decis să-și deschidă propria fabrică, în care să producă încălțăminte sportivă.

 

În 1917, însă, odată cu introducerea pânzei în alcătuirea pantofilor sport Conversi, odată cu modelele Converse All-Star, acestea au început să fie folosite de jucătorii de baschet. De altfel, acest sport a adoptat „converșii” ca încălțăminte oficială. În 1923, baschetbalistul Charles H. „Chuck” Taylor și-a declarat public preferința pentru „converși”, așa că a fost angajat de companie ca reprezentant oficial. Taylor a început să promoveze „converșii” peste tot în SUA, până în 1969, anul morții sale. În 1932, Converse a inclus semnătura lui Chuck Taylor pe teneșii săi clasici, care, din acel moment s-au nuit Chuck Taylor All Star Converse.

 

Converse a personalizat, totodată, încălțările celor de la New York Renaissance (The Rens), prima echipă de baschet profesionist sută la sută afro-americană.

 

Converse a fost marca preferată și a jucătorilor de fotbal american, pentru care a trebuit să-și adapteze însă moddelul clasic în alb-negru și să introducă design-uri colorate, potrivite culorilor fiecărei francize și să adauge vinil și piele ca materiale de fabricație în componența „converșilor”.

 

Odată cu lansarea noilor serii Jack Purcell și Heritage, Converse a dominat piața nord-americană în anii 60 și 70.

 

Apariția giganților Nike, Reebok și Adidas în SUA a reprezentat o concurență pentru care Converse nu era pregătită. Așa se face că, pe 8 iulie 2003, compania a acceptat oferta de 305 milioane de dolari pe care a făcut-o Nike și a devenit o marcă subsidiară a acesteia. Cu toate acestea, converșii continuă să fie preferații unei mari părți a tinerilor din toată lumea, chiar dacă nu mai sunt astăzi încălțămintea oficială a baschetbaliștilor.

Instructiuni de spalare tenisi converse:

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here