O nouă tragedie în spitalele românești s-a produs la unitatea mobilă de la spitalul „Victor Babeș” din București după o pană de oxigen

0
530

O tragedie a zguduit din nou sistemul medical din România! Din nefericire,un nou eveniment i-a cutremurat pe români, în cursul zilei de ieri,12 Aprilie 2021. Trei persoane au murit și altele au fost salvate în ultima clipă, fiind transportate în alte spitale bucureștene. Cum s-a putut petrece o asemenea nenorocire, de fapt e greu de explicat.Incidentul deosebit de grav de la unitatea mobilă ATI de la Spitalul „Dr.Victor Babeș” din București este încă un exemplu de neprofesionalism și de impotență în a gestiona o situație nedorită.

Reprezentanții Spitalului de Boli Infecțioase și Tropicale „Dr. Victor Babeş” au transmis luni seara, că avaria a avut loc în jurul orei 17:00, iar în ciuda eforturilor depuse de medici, trei din cei opt pacienți internați în Unitatea mobilă de Terapie intensivă au decedat.

Nenumăratele bâlbe ,lipsa de reacție și de transparență din partea factorilor decizionali politici și medicali au dus la acest șir de evenimente tragice, soldate cu moartea a trei pacienți aflați, culmea în îngrijire.

Instalația de oxigen s-a defectat, iar din această cauză trei pacienți au murit, fiind salvați alți cinci, care au fost transferați la alte spitale.Firma care asigura mententanța instalației de oxigen din tirul ATI de la spitalul „Victor Babeș” este Medist, compania familiei fostului ministru Sebastian Vlădescu.Interesant este că TIR-ul în care au murit oameni la „Victor Babeș” a fost produs în Turcia și a fost vândut ca „trailer COVID”.

Cadrul general

Incidentul nedorit și totodată grav petrecut la unitatea mobilă ATI de la Spitalul „Dr.Victor Babeș” din București a fost cauzat de către instalația de oxigen care s-a defectat în mod cu totul neașteptat.Din această cauză trei oameni aflați în observația cadrelor medicale au decedat.

De altfel, din fericire alți cinci au fost ventilați manual și au fost salvați, fiind ulterior transferați în cadrul altor spitale. Serviciul Omoruri din cadrul Poliției Capitalei a declanșat o anchetă.

De altfel, în urmă cu 5 zile, instalaţia de oxigen ar fi fost schimbată, dar ea a fost reinstalată greşit. Ieri după-amiază ventilatoarele de la unitatea mobilă de terapie intensivă s-au oprit din funcţiune din cauza creşterii presiunii oxigenului peste limita admisă.

Secția mobilă de terapie intensivă ar fi avut toate avizele necesare funcționării, iar aceasta a fost pusă în funcție săptămâna trecută la Spitalul „Victor Babeș” și era la capacitate maximă, fiind internați la acel moment opt pacienți în stare gravă.

Personal neinstruit și copleșit de situație

Personalul medical care a făcut parte din Unitatea de Terapie Intensivă Mobilă a semnalat intrarea în avarie în mod concomitent a tuturor celor opt ventilatoare regăsite în container și a comunicat echipei tehnice a spitalului și ulterior, cu întârziere și DSU că acestea au prezentat o alarmă de suprapresiune respectiv, în jurul orei 16:45-17:00. Presiunea crescută a fost în jurul indicelui de peste 6 Bari, limita maximă admisă pentru funcționarea corectă și în siguranță a acestor tipuri de echipamente medicale, la care erau conectate pacienții.

În urma verificării presiunii oxigenului din cadrul Unității Mobile, ventilatoarele au rămas în avarie.Se pare că numai intervenția promptă a personalului medical care a ventilat manual pacienții timp de câteva minute, a dus la stoparea numărului de victime.

De neînchipuit a fost reacția reprezentantului firmei distribuitoare a ventilatoarelor, care fiind întâmplător la fața locului pentru a remedia o altă deficiență, a refuzat intrarea în unitate, deși i-a fost oferit de către personalul medical, echipament complet de protecție împotriva COVID-19. Acesta, în final a părăsit incinta spitalului, refuzând să intre în TIR-ul mobil.

La acel moment s-a constituit o echipă care a verificat cauza și a întocmit un raport pentru stabilirea motivelor care au dus la creșterea presiunii oxigenului peste valoarea maximă admisă, în cadrul Unității Mobile.Verificarea ventilatoarelor, în urma avariei a demonstrat ca acestea au înregistrat o creșterea a presiunii de peste 6 Bari, ceea ce a dus la oprirea lor din funcțiune.

Demn de remarcat rămâne faptul că instalarea și operaționalizarea unității s-a realizat sub coordonarea DSU și a spitalului iar reglarea continuă a parametrilor de lucru, a instalației de oxigen care a alimentat aceste unități mobile, precum și monitorizarea acesteia și operarea unității a fost coordonată de către o parte din echipa tehnică a spitalului.

Împărțirea pacienților

Din cei opt pacienți internați în UTIM din cadrul spitalului „Victor Babeș”, un pacient a fost mutat pe o secție proprie a spitalului Victor Babeș.Un alt pacient a fost transferat la Spitalul ROL 2 -mai precis la secția militară a spitalului „Ana Aslan”.

De asemenea, doi pacienți au fost transferați la Spitalul „Bagdasar Arseni”, în timp ce un pacient a fost transferat la spitalul Floreasca.

Reamintesc că trei pacienți au fost declarați decedați, în urma intrării în stop cardio respirator.

Conferința de presă 

Premierul Florin Cîţu a transmis condoleanţe rudelor tuturor celor implicați în acest caz.De asemenea,vizibil emoționat și deopotrivă de iritat, domnia sa a anunţat că persoanele vinovate de producerea tragediei de la spitalul „Victor Babeş” vor fi pedepsite. În acest sens, a cerut o anchetă rapidă şi transparentă.

Florin Cîţu a susţinut o declaraţie la sediul Guvernului luni seara în jurul orei 23:00, după producerea tragediei de la spitalul bucureştean.

„Am cerut ca această anchetă să fie cât mai rapidă şi cât mai transparentă pentru că vinovaţii trebuie să răspundă .Suntem înt-un război de un an de zile, presiune pe spitale, pe secţiile ATI este foarte mare. Campania de vaccinare este singura soluţie”, a mai spus premierul Florin Cîţu.

Şeful Guvernului a mai amintit că autorităţile trebuie să comunice mai bine cu cetăţenii în perioadele de criză.

„Am văzut că administratorii fug de comunicare, cetăţenii au nevoie de informaţii, de aceea l-am adus cu mine pe domnul Raed Arafat”, a precizat Florin Cîţu.

 Secretarul de stat Raed Arafat a precizat în cadrul conferinței de presă de la ora 23:12 că a prezentat ceea ce ştie în acest moment şi că în timpul anchetei pot apărea noi informaţii.

„Cauza opririi ventilatoarelor a fost o creştere a presiunii oxigenului peste maximul admis, de 5,8 bari, în acest moment nefiind cunoscute cauzele care au dus la această creştere. Ventilatoarele, de producţie americană, s-au oprit iar persoanalul medical a încercat să ventileze bolnavii”, a precizat oficialul român, care a răspuns dar a și declinat cauza și asumarea acestei tragedii.

Compania care a verificat ventilatoarele a constatat că presiunea a crescut în jurul orei 16:25.

„Trebuie să vedem dacă a fost o eroare umană sau tehnică”, a mai spus Arafat.

Secretarul de stat a precizat că unităţile mobile sunt în garanţie şi au fost întreţinute de firma producătoare, la două luni. Numărul pacienţilor trataţi în unităţile mobile depăşeşte 600 de pacienţi, conform surselor oficiale.

Serviciul Omoruri realizează cercetări cu privire la decesul celor trei persoane

Direcția Generală de Poliţie a Municipiului București – Serviciul Omoruri, sub coordonarea unității de parchet competente teritorial a declanșat cercetări cu privire la decesul a trei persoane, pacienți aflați în acea unitate mobilă din cadrul Unității spitalicești din sectorul 3. Cercetările vizează stabilirea cauzelor și condițiilor în care s-a produs decesul.Trupurile neînsuflețite au fost ridicate și transportate la INML, ieri în jurul orei 00:30 în vederea efectuării necropsiei și stabilirii cauzelor decesului.

În tot acest context, fostul manager al Spitalului ”Victor Babeș”, medicul Emilian Imbri, a declarat într-o intervenție din cadrul Știrilor Realitatea TV că înainte de a căuta vinovați trebuie găsite și înlăturate cauzele care au dus la producerea aceste tragedii.

”Vorbim despre un eveniment posibil, dar imprevizibil și care nu este pus la cale, este pur și simplu datorat unor defecțiuni tehnice. Eu vreau să subliniez, până când cercetările vor spune ce s-a întâmplat acolo, că intrăm în discuție cu totul și cu totul greșit – vinovații trebuie să plătească. Atenție! Nu există vinovați, există cauze. Noi trebuie să cercetăm ca să găsim cauzele și aceste cauze să le îndepărtăm ca să nu se mai întâmple acest lucru. Vinovați vom găsi în șir indian și vom pedepsi aleatoriu sau nu niște persoane, dar cauzele vor rămâne aceleași”, a spus managerul Emilian Imbri.

Cauza identificată 

Potrivit unui comunicat al Departamentului pentru Situații de Urgență, totul a fost generat de la o cădere de curent, apoi au urmat defecțiuni la ventilatoarele la care erau conectați pacienții și s-a continuat, așa cum susțin cei de la DSU, cu refuzul delegatului firmei care ar fi trebuit să asigure mentenanța ventilatoarelor, în momentul în care i-a fost solicitat ca să intre să le repare. Lipsiți de oxigen, bolnavii COVID au decedat, în ciuda încercării medicilor de a-i ventila manual.

 Una dintre ipotezele cercetate de anchetatori este că, dintr-o eroare, o persoană ar fi crescut presiunea din instalația de oxigen care ar fi dus la blocarea ventilatoarelor.

Epopeea TIR-urilor fabricate în Turcia 

România figurează pe site-ul companiei din Ankara drept singura țară europeană care, prin SMURD, a cumpărat trailerele specifice de îngrijire a bolnavilor COVID.TIR-urile sunt asamblate pentru folosință medicală în fabrica Optima Technic din Turcia, conform tolo.ro.

Intrate în posesia IGSU, unele dintre ele prin intermediul fundației SMURD, TIR-urile sunt folosite ca soluție de urgență pentru suplimentarea secțiilor ATI în România. Numai că, puțină lume știe că acestea au avut mai multe probleme și până la tragedia de luni seara. Trei pacienți conectați la oxigen au murit luni, în TIR-ul SMURD de lângă Spitalul Victor Babeș, în urma unor evenimente care s-au succedat rapid.

TIR-urile sunt vopsite în roșu și au devenit o prezență aproape familiară lângă anumite spitale românești în era post-pandemie. Însă anumite orașe au încetat să le utilizeze, după ce s-au stricat, indiferent în curtea cărui spital au fost puse.

Conform informațiilor confirmate, Timișoara este un exemplu. O altă informație edificatoare este legată de faptul că TIR-urile au fost asamblate pentru folosință medicală de către fabrica turcească Optima Technic și cumpărate la finalul anului trecut de către statul român.

 

Pe site-ul Optima Technic au fost date publicității anumite fotografii care îi prezintă pe secretarul de stat Raed Arafat, pe preşedintele României Klaus Iohannis și alte persoane în interiorul acestor TIR-uri.

Compania lui Sebastian Vlădescu implicată în această „afacere”

Firma care asigură mentenanța instalației de oxigen – inclusiv a ventilatoarelor – din tirul ATI de la spitalul Victor Babeș, unde au decedat trei persoane, este Medist SRL, compania deținută de fosta soție și fiul fostului ministru PNL al Finanțelor, Sebastian Vlădescu, au declarat pentru G4media.ro surse din anchetă. Contractul de mentenanță ar fi fost încheiat între Medist SRL și Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU).

Contactați de către jurnaliștii G4Media.ro, reprezentanții companiei nu au dorit să facă declarații.

De asemenea, oxigenul este livrat de către compania Linde România.

Compania Medist SRL a arătat într-un comunicat de presă că potrivit ”cercetărilor preliminare, ventilatoarele livrate de către compania noastră nu au prezentat probleme tehnice și funcționau în parametrii normali”. Reprezentanții Medist SRL mai arată că ”în acest moment este în derulare o anchetă a organelor în drept pentru stabilirea motivelor care au dus la creșterea presiunii oxigenului peste valoarea maximă admisă. Suntem în legătură cu autoritățile implicate în anchetă și vom pune la dispoziția acestora toate informațiile necesare”.

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, Medist SRL este deținută de către Ionel Manole, Mihaela-Elena Manole, Carmen Vlădescu (63 de ani), Sebastian-Alexandru Vlădescu (34 de ani), Gheorghe Florin Coica, Cristian Ioana Crăciun și Cristina Gabriela Anghel. Administrator este domnul Gheorghe Florin Coica.

Carmen Vlădescu este fosta soție a ex-ministrului PNL al Finanțelor, Gheorghe Theodor Sebastian Vlădescu, iar Sebastian-Alexandru este fiul lor.

Fostul ministru Sebastian Vlădescu a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită și trafic de influență în dosarul privind reabilitarea căii ferate București-Constanța. Fostul ministru de Finanțe Sebastian Vlădescu este acuzat că ar fi primit mită în valoare de peste 3,3 milioane de euro ca să asigure finanțare pentru reabilitarea căii ferate.

În loc…de concluzii

Asistăm la un șir de tragedii fără precedent.În plină criză sanitară, în epoca post-pandemică, poporul român asistă practic neputincios la valul de multiple agresiuni cât și la toate momentele cu adevărat dramatice în care o grămadă de vieţi omeneşti au fost pierdute.Aici se pot include în această listă nedorită morții, arși de vii de la Spitalul de la Piatra-Neamț, cei de la Matei Balș, ca să enumăr doar câteva exemple…

Se pare că autoritățile statului au început să prezinte condoleanţe familiilor care i-au pierdut pe cei dragi în condiții total improprii.Declarațiile tuturor celor implicați și neascultarea vinovăției este deja sesizată în prezent de către Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 3. În legătură cu această situaţie, organele competente își vor efectua anchetele, deoarece toți vinovaţii trebuie identificaţi şi pedepsiţi.Solicitarea și colaborarea deplină a personalului acestui spital în cadrul cercetărilor care au loc ar trebui să ducă la concluzii clare,lipsite de interpretări și echivoc.

 

Sursa foto: https://google.com

Acest material a fost realizat de către Daniel Mihai redactor-șef al platformei media independente Criteriul Național

 

 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here