Descopera gama allindustrial motoare electrice pentru orice fel de aplicatie industriala!

0
110

Motoarele electrice sunt investitii cheie pentru orice antreprenor care detine afaceri in fabricile de productie sau care ofera servicii ce necesita puterea motoarelor electrice.

Gama de produse de la allindustrial motoare electrice prezinta o garantie si o calitate foarte mare, iar clientii pot gasi motoare monofazate, in doi timpi , trifazate sau chiar si alte produse precum cuplaje, reductoare de turatie sau variatoare de turatie.

Motoarele electrice sunt peste tot! In casa ta, aproape fiecare miscare mecanica pe care o vezi in jurul tau este cauzata de un motor electric pe curent alternativ sau pe curent continuu.

Un motor simplu are sase parti:

-Armatura sau rotor;

-Comutator;

-Perii;

-Axa;

-Magnet de camp;

-Sursa de curent continuu.

Intelegand modul in care functioneaza un motor, puteti afla multe despre magneti, electromagneti si electricitate in general. Un motor electric tine de magneti si magnetism: un motor foloseste magneti pentru a crea miscare. Daca v-ati jucat vreodata cu magneti, stiti despre legea fundamentala a tuturor magnetilor: opusii atrag si le place sa respinga. Deci, daca aveti doi magneti cu bare cu capetele marcate „nord” si „sud”, atunci capatul nord al unui magnet va atrage capatul sudic al celuilalt. Pe de alta parte, capatul nordic al unui magnet va respinge capatul nordic al celuilalt . In interiorul unui motor electric, aceste forte de atragere si respingere creeaza miscare de rotatie.

In diagrama de mai sus, puteti vedea doi magneti in motor: Armatura (sau rotorul) este un electromagnet, in timp ce magnetul de camp este un magnet permanent (magnetul de camp ar putea fi si un electromagnet, dar in majoritatea motoarelor mici nu pentru a economisi energie).

Motorul disecat aici este un simplu motor electric pe care l-ati gasi de obicei intr-o jucarie.

Puteti vedea ca acesta este un motor mic, cam la fel de mare ca un ban. Din exterior puteti vedea cutia de otel care formeaza corpul motorului, o axa, un capac de capat din nailon si doua cabluri cu baterii. Daca conectati cablurile bateriei motorului la o baterie cu lanterna, axa se va roti. Daca inversati cablurile, acesta se va roti in directia opusa. Retineti informatia despre cele doua fante din lateralul cutiei de otel in a doua lovitura – scopul lor va deveni mai evident intr-o clipa.

Capacul din nailon este tinut in pozitie de doua cleme care fac parte din cutia de otel. Indoiti filele inapoi, puteti elibera capacul final si il puteti scoate. In interiorul capacului final sunt periile motorului. Aceste perii transfera puterea de la baterie la comutator, pe masura ce motorul se roteste.

Axa tine armatura si comutatorul. Armatura este un set de electro-magneti, in acest caz trei. Armatura din acest motor este un set de placi metalice subtiri stivuite impreuna, cu fir subtire de cupru infasurat in jurul fiecaruia dintre cei trei poli ai armaturii. Cele doua capete ale fiecarui fir (un fir pentru fiecare stalp) sunt lipite pe un terminal, iar apoi fiecare dintre cele trei terminale este conectat la o placa a comutatorului.

Piesa finala a oricarui motor electric DC este magnetul de camp. Magnetul de camp din acest motor este format din cutie in sine plus doi magneti permanenti curbati.

Un capat al fiecarui magnet se sprijina de o fanta taiata in cutie, iar apoi clema de fixare se apasa pe celelalte capete ale ambilor magneti.

Pentru a intelege cum functioneaza un motor electric, cheia este sa intelegem cum functioneaza electromagnetul.

Un electromagnet este baza unui motor electric. Puteti intelege cum functioneaza lucrurile in motor, imaginandu-va urmatorul scenariu. Spuneti ca ati creat un electromagnet simplu infasurand 100 de bucle de sarma in jurul unui cui, conectandu-l la o baterie. Acesta ar deveni un magnet si ar avea un pol nord si sud in timp ce bateria este conectata.

Acum spuneti ca luati electromagnetul, treceti o axa prin mijlocul acestuia si o suspendati in mijlocul unui magnet de potcoava, asa cum se arata in figura de mai jos. Daca ar fi sa atasati o baterie la electromagnet, astfel incat capatul nord al cuiului sa apara asa cum se arata, legea de baza a magnetismului va spune ce s-ar intampla: capatul nord al electromagnetului ar fi respins de capatul nord al magnetului potcoava si atras de capatul sudic al magnetului potcoava. Capatul sudic al electromagnetului ar fi respins in mod similar.  Cuiul s-ar misca aproximativ jumatate de tura si apoi s-ar opri in pozitia aratata. Aparatele mici  tind sa foloseasca ceea ce numim motoare universale, care pot fi alimentate fie prin curent alternativ, fie prin curent continuu. Spre deosebire de un simplu motor de curent continuu, un motor universal are un electromagnet, in loc de un magnet permanent, si isi ia puterea de la curentul continuu sau de la curentul alternativ prin care alimentati:

Cand alimentati prin curent continuu, electromagnetul functioneaza ca un magnet permanent conventional si produce un camp magnetic care este intotdeauna indreptat in aceeasi directie. Comutatorul inverseaza curentul bobinei de fiecare data cand bobina se rastoarna, la fel ca intr-un simplu motor DC, astfel incat bobina se roteste intotdeauna in aceeasi directie.

Cu toate acestea, cand alimentati prin curent alternativ, curentul care trece prin electromagnet si curentul care trece prin bobina se inverseaza, exact in pas, astfel incat forta de pe bobina este intotdeauna in aceeasi directie si motorul se roteste intotdeauna, fie in sensul acelor de ceasornic, fie in sens invers acelor de ceasornic.

Allindustrial are motoare electrice pentru orice fel de aplicatie!

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here