„Elevii nu sunt obligați să meargă la școală împotriva voinței lor”

0
122

Elevii care prezintă simptome sau au alte vulnerabilități nu sunt obligați să meargă la școală împotriva voinței lor sau a părinților, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu a declarat miercuri seară, la TVR 1, că toți acești elevi pot rămâne în sistem online.

În opinia șefului MEN, frica este o vulnerabilitate şi nu trebuie condamnată. Astfel, în momentul în care un părinte are impresia că propriul copil prezintă simptome specifice Covid-19, atunci este de înțeles că respectivul elev nu poate fi obligat să meargă la școală.

Câte clase au suspendat activitatea din cauza cazurilor pozitive

„Avem aproape 100 de clase care au activitatea cu prezență fizică suspendată din cauza apariției cazurilor de infectare în rândul elevilor. La apariția unui caz, respectiv două cazuri, în funcție de vârstă, se suspendă întreaga activitate a clasei respective. Avem mai puțin de 300 de elevi, din cei aproape trei milioane de elevi din România, infectați în acest moment în școlile din România. Este un procent de sub 1 la 10.000”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Toți elevii care prezintă simptome specifice bolii sau au orice alte motive întemeiate trebuie să anunțe profesorii că nu vor participa fizic la ore. În felul acesta, școala este nevoită să le asigure accesul la sistemul de învățare online.

„Nu cred că scrie undeva că frica nu este o vulnerabilitate”

Chestionat cu privire la o situație în care, dincolo de motive medicale, un părinte poate ține copilul acasă de frica îmbolnăvirii, ministrul Sorin Cîmpeanu a răspuns:

Simptome specifice sau vulnerabilități. Nu cred că scrie undeva că frica nu este o vulnerabilitate. Frica, din păcate, este o vulnerabilitate. În momentul în care un părinte anunță școala că are impresia că propriul copil ar putea să aibă simptome specifice, care sunt dificil de cuantificat, cred că înțelegem bine că elevii nu sunt obligați să meargă la școală împotriva voinței lor sau a părinților”.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here