Raportul pe care ORICE companie trebuie sa il trimita: risti amenzi uriase daca nu o faci!

0
109

Sunt multe obligatii pe care le ai in calitate de persoana juridica, mai ales de ordin birocratic. Insa, atunci cand se gandesc sa isi infiinteze propria firma, foarte putini oameni se gandesc la evidenta deseurilor si la raportul pe care trebuie sa il trimita an de an. In necunostinta de cauza, asa ajung multi patroni sa primeasca amenzi ce pot ajunge si pana la 40.000 de lei! Prin urmare, informarea este primul pas pentru a evita penalizari costisitoare, cel de-al doilea pas important fiind externalizarea acestei răspunderi catre o companie specializata.

Ce presupune gestionarea si evidenta deseurilor pentru o persoana juridica

 

In primul rand, ce presupune gestionarea deseurilor? Orice societate, indiferent de marime si de activitate, produce deseuri. Fie ca este vorba despre cosul de gunoi din bucataria biroului sau despre o activitate industriala in masa, orice companie lasa ceva in urma din acest punct de vedere. Prin activitatea de gestionare si de evidenta a deseurilor, persoana juridica identifica tipul de deseuri produse, apoi devine responsabila cu evidente lunare si rapoarte anuale. Responsabilul de mediu este cel care se ocupa de aceste aspecte, in anumite situatii speciale fiind chiar nevoie ca acesta sa aiba cursuri de specialitate.

Aceste situatii speciale fac referire la firmele autorizate sa colecteze deseuri, pentru care apar obligații in plus, cum ar fi evidente si raportari legate de baterii, echipamente electronice si nu numai.

Despre raportarea anuala

Pe langa evidentele lunare, toate societatile sunt obligate sa trimita un raport – fie pe suport de hartie, fie pe suport electronic, pe SIM (Sistemul Integrat de Mediu).

Sistemul Integrat de Mediu este un sistem activ din anul 2013, prin intermediul caruia se fac raportari de la societati in privinta deseurilor, substantelor periculoase, biosecuritatii si altele. Tot aici se depun si cereri pentru eliberarea de diverse documente: avizul de mediu, acordul de mediu, autorizatia de mediu, autorizatia integrata de mediu, stabilirea obligatiilor de mediu, revizuirea actelor reglementare.

In ceea ce priveste evidenta deseurilor, orice companie trebuie sa trimita acest raport catre SIM pana in data de 15 martie a anului ce succede anul de raportare. Daca acest pas nu este facut, deseori din necunostinta de cauza, persoana juridica risca o amenda intre 15.000 si 30.000 de lei – iar cel mai rau lucru este faptul ca penalizarile se pot cumula!

Drept urmare, externalizarea acestor obligații este un pas crucial pentru orice societate comerciala care vrea sa se asigure ca gestionarea deseurilor va fi un proces executat corect, de la inceput, pana la final – raportarea SIM de la Stratos este doar unul dintre serviciile oferite de aceasta firma specializata in consultanta de mediu, extrem de util pentru orice patron care vrea sa lase acest procedeu in maini sigure.

In concluzie, este important, in special pentru un antreprenor la inceput de drum, sa nu uite sa se intereseze in privinta tuturor obligatiilor pe care companiile le au din punct de vedere al mediului inconjurator. Oricine produce deseuri, in special o firma, asa ca evita amenzile uriase si stai linistit cu ajutorul unor persoane specializate in toti pasii din spatele gestiunii deseurilor.

 

Sursa foto: pixabay.com

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here