Coruptie
EXCLUSIV/REPREZENTANTUL „MAFIEI CU EPOLEȚI” (CONDUCĂTOAREA DE DREPT A M.A.I.-ului), TATU VIOREL-ÎMPUTERNICIT ȘEF COMPARTIMENT JURIDIC AL M.A.I., NU RECUNOAȘTE DECIZIA CJUE C‑518/15 Ville de Nivelles împotriva Rudy Matzak PRIVIND OBLIGATIVITATEA REMUNERĂRII TIMPULUI DE PERMANENȚĂ LA DOMICILIU AL ANGAJATULUI

Nu putem începe aceste articol fără un mic preambul cu privire la acest titlu: „înnebuniți” de dezvăluirile din interiorul M.A.I., corupții și incompetenții (precum: Botoș Ilie, Tobă Petre, Despescu Bogdan și Voicu Marius-ex șoferul lui Tobă Petre și „sindicalistul” SNPPC, Gruia Marin) au decis să îl elimine din rândurile personalului M.A.I. pe sindicalistul și avertizorul public Alexandru Firicel (polițist în cadrul Biroului criminalistic al Secției 13 Poliție-DGPMB). Astfel, acțiunile din instanță pe care sindicalistul Alexandru Firicel urmau să fie respinse ca: devenite lipsite de interes or introduse de o persoană care nu are interes.
Exact asta s-a întâmplat în cauza 34372/3/ 2016 ce avea ca obiect principal declasificarea OMAI nr.S/108/2011 privind „serviciile secrete” prin care angajații M.A:I. sunt obligați să presteze muncă la negru (nu sunt remunerați și nici nu le este acordat timp liber) pentru timpul petrecut la locul de muncă/domiciliu în favoarea angajatorului: continuitate, treime, permanență. Și, pentru a îi proteja pe „infractorii cu epoleți” care legalizează munca la negru în M.A.I. (șefii de structuri M.A.I. și consiglierii „juridici”), „judecătoarea” CAB-SCAF Tănase Andreea a încălcat art.10 (dreptul fundamental la libertate de exprimare) și art.11 (dreptul fundamental la asociere) CEDO pentru a estompa demersul SPRD și al reclamantului petnru ca toți cei din M.A.I. care au legitimate munca la negru în M.A.I. să nu fie încătușați, conform Legii (cu „judecători” precum madame Tănase, nu e de mirare că în „statul de drept” România infractorii sunt liberi iar „Jean Valjean” face 7 ani de penitenciar pentru o pâine/găină furată de foame) – a se vedea art. 22 alin.(2) CPC[1]: https://www.incisivdeprahova.ro/2017/12/18/exclusivincepand-cu-01-01-2018-politistii-din-strada-si-din-frontiera-refuza-explicit-sa-efectueze-munca-la-negru-pentru-se-musamaliza-incompetenta-si-indolen/; https://www.incisivdeprahova.ro/2018/02/01/exclusivca-urmare-demersurilor-spr-diamantul-colaborare-cu-incisiv-de-prahova-m-ul-recunoaste-printre-scrasnituri-de-dinti-ca-politistii-nu-sunt-oblig/ etc.
În acest articol, vă vom prezenta ideile continuatorului protejării hoției din M.A.I. (Marin Lucian: https://www.incisivdeprahova.ro/2017/10/06/exclusivcum-fura-un-hot-de-buzunare-salarizat-cu-cel-putin-10-000-leiluna-exclusiv-din-bani-publici-beneficiile-politistilor-adevarati-din-strada-o-mica-demo/), „polițistul” Tatu Viorel.
În mintea acestui individ periculos pentru societate, dacă nu ești angajat în M.A.I., nu ai drepturile fundamentale la libertate de exprimare, asociere și nici de avertizor public, consacrate prin art. 19 din Declarația Universală a Drepturilor Omului, art.6 și 10 CEDO, art. 9 și 31 alin.(2) Constituție, Legea nr.52/2003 și Legea nr.544/2001 ceea ce evidențiază mentalitatea absurdă care guvernează M.A.I.: „Asadar, raportat la faptul ca recurentul nu se mai bucura de statutul de polițist, situatie in care actul normativ nu îi mai este aplicabil iar actiunea este formulata in nume propriu, apare evident faptul ca acesta nu iși justifica interesul personal in cauza, solutia instantei de fond fiind una temeinica și legala.”
În alte cauze (în vremea în care Alexandru Firicel era activ în M.A.I. și Poliție și solicita instanței declasificarea salarizării polițiștilor), acest individ și membrii ai grupării de crimă organizată din M.A.I. (consiglieri juridici) susțineau că aceste norme clasificate ilegal trebuiesc doar consultate la sediul structurilor M.A.I. … Doar furtul banului public din M.A.I. prejudiciază imaginea instituției și a paraziților din structurile suport.
Așadar în mintea malefică a lui Tatu și a ilegaliștilor din structurile euport ale M.A.I.: „dacă nu ești angajat în M.A.I., nu ești nici cetățean al României… în drept, nu ești nimic”.
După cum știm cu toții, prin Decizia CJUE C‑518/15, Ville de Nivelles v. Rudy Matzak. Timpul de așteptare al unui lucrător la domiciliu care este obligat să răspundă apelurilor din partea angajatorului într-un termen scurt trebuie considerat „timp de lucru”: «Curtea a considerat că timpul de așteptare al unui lucrător la domiciliu care este obligat să răspundă apelurilor din partea angajatorului într-un termen scurt trebuie considerat „timp de lucru”.»
Or, tocmai aceste aspect (în opinia redacției, munca la negru prestată de angajații MAI doar pentru că așa vor niște inculți cu idei diabolice precum: ministra Ogluța, ministra Dan, Tatu Viorel ș.a.) continuă să îl ascundă ascundă prin clasificarea ilegală și abuzivă a OMAI nr.S/108/2011: obligarea forțată și, mai ales, neremunerată/necompensată cu timp liber pentru „serviciile secrete” lucrate (grupe, treimi, continuitate) a tuturor angajaților statului Român prin M.A.I.
De ce este atât de înverșunat acest individ și „gașca lui de infractori cu epoleți” în cauza 34372/3/2016? Fiindcă, în primul rând, e conștient că deține ilegal atât funcția managerială de șef polițist cât și cea de consilier juridic aspect care contravine: art. 41 alin.(1)[2], art. 71 alin.(3), art. 105 alin.(2)[3] coroborat cu art. 73 lit.(j) și t)[4] Constituție, art.80[5], art.94 alin.(2) lit.a)[6], 96 alin.(1)[7] din Legea nr.161/2003, art. 5 alin.(1) lit.f) și alin.(2)[8], art.8 alin.(1)[9], art. 13 alin.(1) lit.b)[10], art. 14 alin.(1) lit.a)[11], art.68[12] , art.49[13], lit. B pct.-ele 1 și 2 respectiv lit.C pct.-ul I[14] din Anexa la Legea nr.188/1999, art.45 lit.(i)[15] din Legea nr.360/2002, art.15 lit.a)[16] din Legea nr.51/1995 coroborat cu art.10 lit.c) și f)[17] și art.23 din legea nr.514/2003[18], toate coroborate cu art. 26[19] din Legea nr.51/1995, art.1.247 alin.(2) și (3)[20]art.1.295[21], art.1.301[22] Cod Civil art.85 alin.(1) și (3)[23], art.176 pct.-ele 1 și 2[24] art.271 alin.(1)[25] CPC.
Înainte să fie ilegal numit de ministra Dan în funcția de șef DGJ-MAI, Tatu Viorel își ducea singur-singurel copilul la școala 80 din capitală și mergea cu metroul… Acum, s-a ajuns: are șofer și limuzină de serviciu, leafă de peste 10.000lei/lună la care se aduagă majorarea salarială de 50% pentru „lucrări de excepție” (precum furtul banului din salariile polițiștilor – aplică „viza de legalitate, minte instanțele de jduecată susținând că este legal să încalci CEDO și Constituția pentru a fura banii statului ș.a. „lucrări de excepție”), pentru ca nu cumva să „se piardă” în drum spre M.A.I. o asemenea „somitate” în materie de legitimare a infracțiunilor și a acțiunilor ilegale ale ) „infractorilor cu epoleți” (legitimarea muncii la negru, furtul banului din salariile angajaților M.A.I. pe care îl avizează „pentru legalitate” – și în prezent polițiștii sunt plătiți în baza OG nr.38/2003, abrogată de Legea nr.330/2009 etc.). Deci, avantajele materiale și pecuniare oferite la negru, ilegal, de ministra M.A.I. slugii sale incultă juridic (care comite ilegalități pentru a urca în ierarhia M.A.I. călcând, la propriu, pe cadavrele angajaților din M.A.I.) și incompetentă sunt considerabile…
Așadar, Tatu Viorel se află în incompatibilitate (exercită două funcții cu atribuții total diferite, în M.A.I.: manager-polițist (conducător) și, în același timp, exercită și atribuțiile consilierului juridic (funcție exclusiv de execuție). Deși, polițistul este obligat prin Lege să respecte și să apere toate persoanele și instituțiile, autoritățile, entitățile din România nu doar M.A.I.-ul (structura din M.A.I.), angajatorul polițistului român, acest individ ne demonstrează că el protejează NUMAI hoția din M.A.I.
Chiar ministresa Carmen Dan recunoaște că a numit ilegal, prin exces și abuz de putere, un polițist-manager care să îndeplinească și atribuțiile consilierului juridic, cu încălcarea Legii și a regimului incompatibilităților. Astfel că, deși Ordinul MAI nr.II/6682/17 noiembrie 2017 prin care „polițistul” și consiglierul juridic Tatu Viorel este numit în funcție se prevăd dispozițiile Legii nr. 153/2017, această normă nu prevede în tot cuprinsul ei (mai ales anexa 9) funcția de: manager-polițist și, în același timp, consilier juridic (două funcții și atribuții care „se încalecă”, nepermis, de art.6 și 14 CEDO).
Cât despre prevederile Legii nr.360/2002 indicate ministra Carmen Dan în preambulul Ordinului MAI nr.II/6682/17 noiembrie 2017, aceste texte de Lege nu reprezintă o „împuternicire în formă autentică”, astfel cum prevede disciplina procesuală ci evidențiază că, în M.A.I. raporturile de serviciu iau naștere și se sting cu încălcarea legii, prin numiri în funcții inexistente (neprevăzute de Lege). Ca și dovadă irefutabilă, observați art. 5[26] din Ordinul MAI nr.140/2016 structura de resurse umane a MAI „este abilitată” chiar de către ministru să: modifice, completeze, abroge orice Convenție tratat internațional la care România a aderat/este parte, Constituția și Legea (chiar și Ordinul MAI nr.140/2016) prin emiterea de „precizări” (înscrisuri care nu au foța actului administrativ, dar care modifică orice normă de drept). Mai exact, dacă șeful resurselor umane din M.A.I. vrea: să înființeze/desființeze funcții/posturi/atribuții, să organizeze sau nu concursuri ș.a. activități pe linie de resurse umane în M.A.I., printr-un simplu înscris (care nu are caracter de act administrativ normativ sau unilateral în sensul arătat de art. 2 lit.c)[27] și art.4[28] din Legea nr.554/2004) ce nu poate fi contestat în fața instanței de contencios, conform Legii, ceea ce, reprezintă „o monstruozitate juridică”, o „crimă cu premeditare a dreptului” – încălcarea art. 6 și 13 CEDO coroborate cu prevederile art.10[29] din Declarația Universală a Drepturilor Omului.
Așadar, stimați angajați onești din M.A.I.: NU MAI FACEȚI PE PLACUL ȘEFILOR MUNCIND LA NEGRU! Refuzați să mai îndepliniți dispozițiile ilegale ale șefilor prin care sunteți ilegal planificați în „servicii secrete”, dispoziții pe care aceștia le emit abuziv, prin exces de putere, doar ca să își păstreze scaunele obținute prin șpăgi și examinări/concursuri truncate. În timpul dvs. liber, refuzați să mai răspundeți la apelurile șefilor prin care sunteți chemați să prestați muncă gratuită!
Altfel, vă meritați soarta de actuali „sclavi pe plantațiile” M.A.I. (Sef Departament Investigatii – Alexandru Firicel).
[1] (2) Judecătorul are îndatorirea să stăruie, prin toate mijloacele legale, pentru a preveni orice greșeală privind aflarea adevărului în cauză, pe baza stabilirii faptelor și prin aplicarea corectă a legii, în scopul pronunțării unei hotărâri temeinice și legale. În acest scop, cu privire la situația de fapt și motivarea în drept pe care părțile le invocă, judecătorul este în drept să le ceară să prezinte explicații, oral sau în scris, să pună în dezbaterea acestora orice împrejurări de fapt sau de drept, chiar dacă nu sunt menționate în cerere sau în întâmpinare, să dispună administrarea probelor pe care le consideră necesare, precum și alte măsuri prevăzute de lege, chiar dacă părțile se împotrivesc.
[2] ART. 41 Munca si protectia sociala a muncii (1) Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera.
[3] Alte incompatibilitati se stabilesc prin lege organica.
[4] ART. 73 Categorii de legi (3) Prin lege organica se reglementeaza: j) statutul functionarilor publici; t) celelalte domenii pentru care in Constitutie se prevede adoptarea de legi organice.
[5] Articolul 80Incompatibilitățile privind demnitățile publice și funcțiile publice sunt cele reglementate de Constituție, de legea aplicabilă autorității sau instituției publice în care persoanele ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică își desfășoară activitatea, precum și de dispozițiile prezentului titlu.
[6] Articolul 94 (2) Funcționarii publici nu pot deține alte funcții și nu pot desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate, după cum urmează:a) în cadrul autorităților sau instituțiilor publice;
[7] Articolul 96(1) Funcționarii publici, funcționarii publici parlamentari și funcționarii publici cu statut special pot exercita funcții sau activități în domeniul didactic, al cercetării științifice, al creației literar-artistice. Funcționarii publici, funcționarii publici parlamentari și funcționarii publici cu statut special pot exercita funcții în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuțiile exercitate ca funcționar public, funcționar public parlamentar sau funcționar public cu statut special, potrivit fișei postului.
[8] Articolul 5(1) Pot beneficia de statute speciale funcționarii publici care își desfășoară activitatea în cadrul următoarelor servicii publice: f) poliția și alte structuri ale Ministerului Internelor și Reformei Administrative; (2) Prin statutele speciale prevăzute la alin. (1) se pot reglementa:a) drepturi, îndatoriri și incompatibilități specifice, altele decât cele prevăzute de prezenta lege;b) funcții publice specifice.
[9] Articolul 8(1) Funcțiile publice de stat sunt funcțiile publice stabilite și avizate, potrivit legii, în cadrul ministerelor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale, precum și în cadrul autorităților administrative autonome.
[10] Articolul 13(1) Categoria funcționarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite în una dintre următoarele funcții publice: b) director și director adjunct din aparatul autorităților administrative autonome, al ministerelor și al celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, precum și în funcțiile publice specifice asimilate acestora;
[11] Articolul 14(1) Sunt funcționari publici de execuție din clasa I persoanele numite în următoarele funcții publice generale: consilier, consilier juridic, auditor, expert, inspector, precum și în funcțiile publice specifice asimilate acestora.
[12] Articolul 68(1) În urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior, funcționarii publici de execuție au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcții publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadrați, dacă studiile absolvite sunt în specialitatea în care își desfășoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituția publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfășurarea activității.(2) Promovarea în condițiile alin. (1) se face prin transformarea postului ocupat de funcționarul public ca urmare a promovării examenului.(3) Promovarea în clasă nu se poate face pe o funcție publică de auditor sau de consilier juridic.
[13] Articolul 49Funcționarii publici au obligația să respecte întocmai regimul juridic al conflictului de interese și al incompatibilităților, stabilite potrivit legii.
[14] AnexăLISTAcuprinzând funcțiile publice B. Funcții publice de conducere1. director general din cadrul autorităților administrative autonome, al ministerelor și al celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale;2. director general adjunct din cadrul autorităților administrative autonome, din aparatul ministerelor și al celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale; C. Funcții publice de execuție1. consilier, consilier juridic, auditor, expert, inspector;
[15] Articolul 45(1) Polițistului îi este interzis: i) să dețină orice altă funcție publică sau privată pentru care este retribuit, cu excepția funcțiilor didactice din cadrul instituțiilor de învățământ, a activităților de cercetare științifică și creație literar-artistică.
[16] Articolul 15Exercitarea profesiei de avocat este incompatibilă cu:a) activitatea salarizată în cadrul altor profesii decât cea de avocat;
[17] Articolul 10Exercitarea profesiei de consilier juridic este incompatibila cu: c) orice alta profesie autorizata sau salarizata în tara sau în strainatate; f) alte incompatibilităţi prevăzute de lege sau rezultate din conflict de interese, în condiţiile legii.
[18] Articolul 23În activitatea sa profesionala consilierul juridic se bucura de protectia legii, în condiţiile prevăzute de legea pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat.
[19] Articolul 26(1) Instanțele sunt obligate să verifice și să se pronunțe asupra calității de reprezentant al unei persoane care se prezintă ca avocat, exercitând acte specifice acestei profesii și folosind însemnele profesiei de avocat.(2) Exercitarea, fără drept, a oricărei activități specifice profesiei de avocat constituie infracțiune și se pedepsește potrivit legii penale.(3) Fapta unei persoane care exercită activități specifice profesiei de avocat în cadrul unor entități care nu fac parte din formele de organizare profesională recunoscute de prezenta lege constituie infracțiune și se pedepsește potrivit legii penale.(4) Actele specifice profesiei de avocat, efectuate în mod public de o persoană care nu a dobândit calitatea de avocat în condițiile prezentei legi, sunt nule.
[20] Articolul 1.247Nulitatea absolută (2) Nulitatea absolută poate fi invocată de orice persoană interesată, pe cale de acţiune sau de excepţie. (3) Instanţa este obligată să invoce din oficiu nulitatea absolută.
[21] Articolul 1.295Temeiul reprezentăriiPuterea de a reprezenta poate rezulta fie din lege, fie dintr-un act juridic ori dintr-o hotărâre judecătorească, după caz.
[22] Articolul 1.301Forma împuterniciriiÎmputernicirea nu produce efecte decât dacă este dată cu respectarea formelor cerute de lege pentru încheierea valabilă a contractului pe care reprezentantul urmează să îl încheie.
[23] Articolul 85Forma mandatului(1) Împuternicirea de a reprezenta o persoană fizică dată mandatarului care nu are calitatea de avocat se dovedește prin înscris autentic. (3) Împuternicirea de a reprezenta o persoană fizică sau persoană juridică dată unui avocat ori consilier juridic se dovedește prin înscris, potrivit legilor de organizare și exercitare a profesiei.
[24] Articolul 176Nulitatea necondiționatăNulitatea nu este condiționată de existența unei vătămări în cazul încălcării dispozițiilor legale referitoare la:1. capacitatea procesuală;2. reprezentarea procesuală;
[25] Articolul 271Nulitatea și conversiunea înscrisului autentic(1) Înscrisul autentic întocmit fără respectarea formelor prevăzute pentru încheierea sa valabilă ori de o persoană incompatibilă, necompetentă sau cu depășirea competenței este lovit de nulitate absolută, dacă legea nu dispune altfel.
[26] Articolul 5Directorul general al Direcției generale management resurse umane, denumită în continuare DGMRU, este abilitat să emită precizări referitoare la aplicarea prezentului ordin, precum și proceduri și formulare utilizate în activitatea de management resurse umane, al căror conținut se postează pe site-ul oficial al MAI.
[27] Articolul 2Semnificația unor termeni(1) În înțelesul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: c) act administrativ – actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publică, în regim de putere publică, în vederea organizării executării legii sau a executării în concret a legii, care dă naștere, modifică sau stinge raporturi juridice; sunt asimilate actelor administrative, în sensul prezentei legi, și contractele încheiate de autoritățile publice care au ca obiect punerea în valoare a bunurilor proprietate publică, executarea lucrărilor de interes public, prestarea serviciilor publice, achizițiile publice; prin legi speciale pot fi prevăzute și alte categorii de contracte administrative supuse competenței instanțelor de contencios administrativ (a se vedea și Deciziile CCR nr. 898/2015 și 459/2014)
[28] Articolul 4Excepția de nelegalitate(1) Legalitatea unui act administrativ cu caracter individual, indiferent de data emiterii acestuia, poate fi cercetată oricând în cadrul unui proces, pe cale de excepție, din oficiu sau la cererea părții interesate.(2) Instanța învestită cu fondul litigiului și în fața căreia a fost invocată excepția de nelegalitate, constatând că de actul administrativ cu caracter individual depinde soluționarea litigiului pe fond, este competentă să se pronunțe asupra excepției, fie printr-o încheiere interlocutorie, fie prin hotărârea pe care o va pronunța în cauză. În situația în care instanța se pronunță asupra excepției de nelegalitate prin încheiere interlocutorie, aceasta poate fi atacată odată cu fondul.(3) În cazul în care a constatat nelegalitatea actului administrativ cu caracter individual, instanța în fața căreia a fost invocată excepția de nelegalitate va soluționa cauza, fără a ține seama de actul a cărui nelegalitate a fost constatată.(4) Actele administrative cu caracter normativ nu pot forma obiect al excepției de nelegalitate. Controlul judecătoresc al actelor administrative cu caracter normativ se exercită de către instanța de contencios administrativ în cadrul acțiunii în anulare, în condițiile prevăzute de prezenta lege.
[29] Articolul 10 Orice persoana are dreptul in deplina egalitate de a fi audiata in mod echitabil si public de catre un tribunal independent si impartial care va hotari fie asupra drepturilor si obligatiilor sale, fie asupra temeiniciei oricarei acuzari in materie penala indreptata impotriva sa.
comunicare adresa dosar 34272 TERMEN_22
comunicare decizie CAB-SCAF dosar 34372-3-2016 partea I
Coruptie
Primarul din Poboru refuză atât greva, cât și concedierile: „La sat, nu poți trimite băbuța acasă când o doare azi”

Funcționarii din primăriile care, pe calculele guvernului, au prea mulți angajați stau cu sufletul la gură așteptând să vadă cum se termină episodul reducerilor de posturi din administrația publică. Primarii insistă că tăierile nu pot fi făcute de-a valma.
De la Primăria Balș ar trebui să plece cei mai mulți oameni acasă FOTO: Alina Mitran
În
foarte multe primării tensiunea este în creștere, după ce pe
site-ul guvernului au apărut cifrele în funcție de care se va
decide câți angajați din administrația locală și județeană
trebuie să plece. La reducerea cu 40% a numărului de posturi din
schema fiecărei instituții situația este grea, la 45% se complică
și mai mult.
Primari aflați – pe simulările prezentate – în
situația de a concedia dintre angajați insistă că este nevoie de
fiecare om în parte, pentru că de-a lungul anilor s-au delegat
către primării noi și noi sarcini. Alții spun că se impun
analize detaliate, pentru că nu toate primăriile sunt în aceeași
situație, chiar dacă numărul de locuitori și schema de personal
pot fi asemănătoare.
Peste
toate, în scenariul negru în care se ajunge la concedieri, cu toții
se întreabă care vor fi criteriile folosite, cu atât mai mult
acolo unde sunt posturi unice.
„În
județul Olt, 50% dintre primării vor trebui să mai dea afară câte
unu-doi”
Pe
simulările realizate la guvern, în județul Olt, din totalul de
4.476 posturi pe hârtie, sunt ocupate 2.709. După reducere ar urma
să rămână în schemă 3.019 posturi (din 4.476), iar din
posturile ocupate să se desființeze 188, 56 de unități
administrativ-teritoriale (UAT) fiind afectate, ceea ce reprezintă
50% din totalul localităților.
„Cel
mai important lucru este ca datele pe care ni le-a transmis premierul
să corespundă cu datele pe care le au primăriile. Adică posturile
ocupate, cele din machetă, să corespundă cu cele din teren.
Asta e cel mai important lucru. După aceea vom vedea. Nu știm,
deocamdată sunt doar discuții. Nu se știe dacă se vor tăia 40%
din posturi, 45%, sunt discuții. Mai
este o ordonanță 63, care aduce un lucru foarte important în ceea
ce privește posturile pe fonduri europene. Mai sunt șoferii, care
au fost prinși în organizarea primăriei și ei conduc microbuzele
școlilor. Deci sunt mai multe aspecte”, a declarat
vicepreședintele Consiliului Județean Olt, Virgil Delureanu.
Deși
din 56 de primării ar trebui să mai plece oameni, deocamdată
lucrurile sunt tratate cu calm. „Să știți că nu se va întâmpla
nimic deosebit. Eu cred că, în județul Olt, 50% dintre primării
vor trebui să mai dea afară câte unu-doi, iar 50% se încadrează
în schema propusă de către guvern”, a adăugat Delureanu.
„Sunt
sume de bani pe care guvernul trebuie să ni le dea înapoi. Nu sunt
pomană, ni se cuvin”
Conform
simulărilor, cele mai multe concedieri ar trebui făcute, în județul Olt, la Primăria
Orașului Balș. De aici ar trebui să plece 25 de oameni în
scenariul reducerii cu 40% a numărului de posturi, respectiv 31 la
scenariul cu 45% reducere. De la Consiliul Județean Olt nu pleacă
nimeni, chiar și după reducerea cu 45% rămânând aproape 200
posturi care ar mai putea fi ocupate. Nu ar trebui să existe
îngrijorări nici la Primăria Slatina, de asemenea „pe plus” cu
72 posturi în scenariul cu 45% reducere. În schimb, la Slatina ar fi
prea mulți polițiști locali dacă intră în vigoare norma de
1/1.200 locuitori.
Primarul
orașului Balș, Cătălin Rotea, spune că simularea făcută de
guvern este greșită și că cei 31 de angajați „în plus”
sunt de fapt salariați care în alte localități sunt încadrați
fie la societăți private care prestează servicii către primărie,
fie la societăți ale primăriei.
Vicepreședintele CJ Olt, Virgil Delureanu FOTO: Alina Mitran
„Din
punctul meu de vedere, este o simulare greșită, pentru că sunt
două chestiuni care trebuie luate în calcul: 1- cele zece posturi
pentru fonduri europene care sunt luate în calcul atunci când se
raportează acest procent la Primăria Balș sunt vacante, niciodată
n-am angajat pe cineva extra-primărie pe fonduri europene; 2-
trebuie făcută o distincție foarte clară între primăriile care
au externalizat serviciile de salubritate, spații verzi și
ecarisaj. La mine salubritatea este externalizată de mult timp,
dinainte să fiu primar, iar spațiile verzi și ecarisajul sunt
angajați în cadrul primăriei, și vorbim de 31 de persoane.
Trebuie făcută o distincție foarte clară, pentru că sunt
foarte-foarte multe primării în țară care au spațiile verzi
externalizate fie pe o firmă a primăriei, fie pe o firmă privată
care a câștigat licitația, la fel și ecarisajul”, a declarat
primarul Cătălin Rotea, pentru „Adevărul”. Pe o „raportare
corectă”, a mai adăugat Rotea, Primăria Balș ar mai avea loc
de cinci, șase angajați.
Primarul
sancționează de asemenea graba cu care se operează aceste măsuri.
În plus, reamintește că primăriile așteaptă la rândul lor, de
la guvern, banii cu care au contribuit deja pentru plata
indemnizațiilor persoanelor cu handicap și a salariilor
asistenților personali, majoritatea aflându-se în situația în
care au achitat din fonduri locale mai mult de 10% din aceste
cheltuieli, cât prevede legea.
„Cred
că toate primăriile din țara asta așteaptă nu doar tăierea
personalului, așteaptă și o rectificare de buget. Care sigur nu va
fi pozitivă, că e clar că pe ce înseamnă păstrarea deficitului
actual nu va fi o rectificare de buget pozitivă, dar măcar pe parte
de asistenți personali, pe parte de persoane cu indemnizații de
handicap, cred că sunt sume de bani pe care guvernul trebuie să ni
le dea înapoi. Pentru că le-am ținut de la noi și nu sunt pomană,
ni se cuvin”, mai spus Rotea.
Primăria Balș și-ar putea susține cheltuielile de funcționare din fonduri proprii la schema actuală de angajați, însă când vine vorba de investiții este clar că nu sunt bani și că este nevoie de susținere de la centru, amai precizat primarul.
„Când
e să luăm și noi un spor de vacanță suntem demnitari, acum ne
bagă cu funcționarii”
Primăria
Poboru, tot din județul Olt, se află și aceasta în situația de a
concedia dintre angajați, dacă se merge cu măsurile până la capăt.
Conform simulărilor, șase angajați din cei 16 ar trebui să
plece. Primarul, supărat, spune că nu înțelege de ce dintr-odată
lucrurile stau așa. Toți sunt angajați pe funcții unice, în
plus, primăriilor le-au tot fost delegate sarcini de-a lungul
anilor.
„Eu am 15
(n.
red. – în documentul de pe site-ul guvernului figurează în schimb
cu 16),
dar
eu nu știu de ce ne bagă pe noi, pe primar și pe viceprimar, în
beleaua asta, că la noi, când e să luăm și noi un sport de
vacanță sau de un ceva,
suntem demnitari. Acum ne bagă cu funcționarii publici. Noi
mereu am fost în aer, noi n-avem drept la sport de vechime, că
suntem demnitari, n-avem drept la bonuri de vacanță, n-avem drept
la nimic, că suntem demnitari”,
a spus primarul Iulian Bărăscu.
Situația posturilor din primăriile din Olt FOTO: document gov.ro
Nici
nu se gândește că lucrurile ar putea rămâne așa, pentru că
efectiv nu știe cine ar putea să plece. Și, oricum, s-a decis să
nu fie el cel care face concedierile. La cel de la starea
civilă nu poate renunța, la agentul agricol – nu, la inspectorul de
la cadastru – nu, la asistenta socială – nu, la cel de la ISU
(care se ocupă și de partea de urbanism) – nu, la responsabilul
cu achizițiile publice – nu, la cotabil – nu, la casier – nu,
paznicul, „băiatul de la apă” și biblioteca au și aceștia sarcini
clare…
„Am
scos postul de contabil la concurs, a venit
o fată
de la
Slatina, face naveta. Nu mai găsim, nu mai găsim nici personal,
dacă-mi pleacă unul… Și așa au
cumul de funcții, să zic, pentru
că
de la ministere și la tot felul de agenții coboară în spinarea
noastră totul,
la primării. Și
le pui în cârcă, să mai facă și altceva, și altceva, dar tot
pe salariul ăla. Au salariile
în jurul la 3.000 de lei. Noi
nu știm cum să-i mai ținem, că vor să plece. Atunci să
plece și să punem lacătul”, a adăugat primarul.
Iulian Bărăscu spune că nu doar angajații, dar și oamenii din sat sunt din ce în
ce mai supărați că pe de o parte s-au trezit cu mai puțini bani
în ziua de pensie, cei care au pensii peste 3.000 lei, pe de altă
parte se gândesc îngroziți că vor plăti taxe și mai mari din
2026. „De acolo, de sus, de la etajele superioare, lucrurile se văd
cumva. Să coboare aici, să dea ochii cu oamenii. Iar acest Bolojan
îmi dă mie exemplu Oradea. Păi, ce a făcut el la Oradea a făcut
în 15 ani, nu dai cu barda tu dintr-odată, acum. Păi, tu tai și
din salarii, din pensii, acum și tot acum să mărim și taxele și
impozitele și toate cele. Încep omenii să-și pună ștreangul de
gât”, a continuat primarul Iulian Bărăscu.
Primarul
spune că au întors problema pe toate fețele, au luat fiecare post
la analizat, tot căutând postul „neimportant”. Să taie postul
de bibliotecar, pentru că de-abia dacă trece când și când
câte-un copil pe acolo, și atunci mai mult să se joace la calculator?
„După ce că învățământul, educația, sunt la pământ, să
închei și cu biblioteca, deși ar trebui să fie printre utimele?”,
se întreabă primarul. Să fie „omul de la apă”? Dar cine mai
are grijă atunci să fie totul în regulă cu alimentarea cu apă în
toată comuna. Să fie cel de la Stare Civilă și să-i preia secretarul primăriei atribuțiile?
Deși
sunt într-un pericol real de a-și pierde locul de muncă, angajații
de la Primăria Poboru n-au făcut grevă, mai spune primarul, pentru
că „nu e ca la oraș, să nu te știe lumea, nu poți să o
trimiți pe băbuță că ești în grevă și să mai vină mâine, când pe ea o doare azi”.
Din același motiv, mai spune Iulian Bărăscu, nu ar putea să fie
părtaș la concediere. „Dai ochii cu oamenii, nu ești ca domnul
Bolojan. Plec la pensie și n-o fac”, a mai spus primarul.
Coruptie
Ce transmite ambasada Chinei cu privire la participarea foștilor premieri Năstase și Dăncilă la parada lui Xi de la Beijing

Foștii premieri Adrian Năstase şi Viorica Dăncilă au primit mulțumiri pentru participarea la ceremoniile organizate la Beijing pentru sărbătorirea a 80 de ani de la încheierea celui de al doilea Război Mondial.
Adrian Năstase și Viorica Dancilă au fost primiți de președintele Chinei FOTO: Facebook
„Mulțumiri foștilor premieri ai României, domnul Adrian Năstase şi doamna Viorica Dăncilă, pentru participarea la acest eveniment de înaltă semnificație, şi anume comemorarea a 80 de ani de la victoria poporului chinez în Războiul de Rezistență împotriva Agresiunii Japoneze şi a victoriei în cel de-al Doilea Război Mondial Antifascist”, conform unui mesaj postat pe pagina de Facebook.
De asemenea, pe pagina de Facebook a reprezentantei diplomatice este prezentată şi o imagine cu cei doi foşti premieri.
Foştii premieri Viorica Dăncilă şi Adrian Năstase – acesta fiind însoţit de soţia sa – apar în fotografiile oficiale făcute la Beijing, unde miercuri a avut loc o paradă militară pentru a marca sfârşitul celui de-Al Doilea Război Mondial. La grandiosul eveniment organizat de preşedintele chinez Xi Jinping au participat preşedintele rus, Vladimir Putin, şi liderul nord-coreean, Kim Jong Un.
Într-una dintre fotografii, Dăncilă şi soţii Năstase apar în spatele lui Xi, Putin şi Kim.
Prezenţa Vioricăi Dăncilă şi a lui Adrian Năstase la ceremoniile de la Beijing a fost criticată de politicienii români, iar ministrul de Externe Oana Ţoiu a spus că că ”România nu este şi nu poate fi reprezentată de politicieni care se aşază onoraţi în poză lângă Putin astăzi”.
Fostul premier Adrian Năstae a reacţionat pe blogul său, precizând că a participat în calitate de fost demnitar şi „deci de persoană particulară”.
„În nici un caz nu am dorit să reprezint conducerea politică actuală. Cred că MAE nu a înţeles, evenimentul a avut loc la Beijing, şi nu la Moscova”, a subliniat el.
Coruptie
Ilie Bolojan premier sau intrăm în „junk”. Aceasta este miza!

Au înţeles şi şefii partidelor din Coaliţiei şi
preşedintele Nicușor Dan. În întâlnirea de ieri de la Cotroceni premierul
Bolojan a pus pe masă condiţia: ori fac ce cred eu că e bine pentru ţară, ori
demisionez. Şi concluzia a fost, rămâi premier!
FOTO Mediafax
Agenţiile de rating, specialiştii de la UE, elita
educată a României au văzut şi văd în Bolojan salvatorul naţiei. Şi din
trecutul şi experienţa lungă de edil la Oradea şi Bihor, şi din modul în care
comunică, şi pentru că nu se lasă păcălit de „fake-uri” precum cel al
ministrului Dezvoltării, Cseke Attila, care i-a propus desfiinţarea posturilor
neocupate din administraţie.
Şi Bolojan ştie această miză, şi dilema în care se
află PSD, şi mai nou şi UDMR. Cine să vină premier în locul său? Grindeanu care
nu e validat de un Congres PSD? Tractoristul din conducerea PSD, Paul Stănescu?
Cine altcineva?
Presa cinstită, independentă, elita intelectuală a
României, îl susţin pe Bolojan pentru exact acelaşi motiv: este singurul care
poate elimina jaful aplicat bugetului de stat de către clientela politică a
partidelor.
Nu mă îndoiesc că şi Nicușor Dan a primit semnale
directe, neoficiale, în aces sens. Încearcă să-l tempereze pe Bolojan, să nu
mai fie aşa de intransingent în discuţiile din Coaliţie, să-i asculte sfaturile
şi soluţiile, ceea ce Bolojan nu face, să-i prezinte peste două săptămâni
soluţia la reforma administraţiei locale. Nu va conta această cerinţă, pentru
că Bolojan a şi declarat că fiecare şef, premier sau preşedinte, lucrează pe
„felia” lui. Pe Nicușor Dan îl deranjează faptul că nu are nicio influenţă
asupra lui Bolojan, dar asta e. Dar ştie condiţia lui Bolojan: mă acceptaţi
aşa, sau adio!
Nici la moţiunile de cenzură nu se aşteaptă vreo
surpriză. Ce să facă PSD, dacă ar vota pentru căderea guvernului Bolojan? Şi-ar
lua o sarcină, cea de premier, pe care
nu o poate duce şi nici nu are cu cine.
PSD şi Grindeanu nu înţeleg nimic din situaţia
economică a României. Vin şi propun planuri de relansare economică, ca şi cum
economia României ar fi în criză. Nu economia este în suferinţă, privaţii merg
bine mersi, atâta timp cât nu li se pun taxe şi impozite exagerate. Situaţia
fiscal-bugetară este în comă, ceea ce este altceva. Că nu suntem în stare să
colectăm la buget cât alte ţări, de vină este corupţia şi clientelismul
partidelor. Sunt două capitole mari: creşterea veniturilor şi reducerea
cheltuielilor statului. Creşterea veniturilor este mai grea, trebuie
digitalizat ANAF-ul şi înlocuiţi şefii corupţi. Reducerea cheltuielilor se
poate face prin „pachete” legislative, cu efect imediat.
Ce s-ar întâmpla dacă România intră în „junk”
Bolojan dar şi Ciprian Ciucu au declarat că situaţia
fiscal-bugetara a ţării este mai grea decât se ştia. Deficitul bugetar este de
10% şi nu are nicio tendinţă de scădere. Cu pachetele aprobate ne menţinem
ratingul de ţară, investitorii şi UE
încă au încredere să aducă bani în România. Altfel, vine FMI peste noi şi ştim
de la Băsescu ce urmează: tăierea cu 25% a salariilor bugetarilor!
UE nu se joacă în astfel de situaţii, pentru că ar fi
un exemplu prost şi pentru alte ţări din UE. N-am mai putea accesa bani de la
UE, nici din PNRR nici din Fondul de Coeziune. Cu războiul Rusia-Ucraina la
graniţă, cu dorinţa lui Putin de a ajunge la gurile Dunării, asta ne-ar mai
trebui! Să ne lase din braţe CE!
În concluzie nu există alternativă la şefia
guvernului, Bolojan este sortit să rămână şi să încerce
să salveze ţara de jaful condus de partide. Până la urmă ar reuşi să reducă
dezechilibrul bugetar, dacă va fi lăsat să-şi pună în aplicare planurile, cu
determinarea pe care i-o ştim. În caz contrar, „junk” scrie pe noi şi ne
prăbuşim pentru mulţi ani de acum înainte!
-
Politicaacum 2 zile
România, între tăcere și oportunitate ratată – analiza unui moment diplomatic controversat. Claudiu Târziu: ”O nouă dovadă de incompetență diplomatică!”
-
Politicaacum 3 zile
România, un pilon de stabilitate la granițele Europei. După intrarea în Schengen, eforturile MAI consolidează securitatea Uniunii
-
Actualitateacum 3 zile
Cum ajută Hidrogeofor localitățile din jurul Capitalei să aibă apă curată și constantă
-
Comunicateacum 2 zile
Unde găsești dulciuri românești autentice în magazinele din UK?
-
Comunicateacum o zi
Beneficiile magneziului în reducerea anxietății
-
Sanatateacum 2 zile
Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău
-
Lifeacum 2 zile
Dansul – limbajul universal al bucuriei
-
Uncategorizedacum o zi
Construirea unui brand solid de la zero: pași clari pentru antreprenori