Rețeaua socială a anunțat încă de luna trecută că a detectat câteva mii de anunțuri plătite de o agenție legată de Rusia și difuzate în timpul campaniei electorale.
Problema identificată
Anunțuri împotriva programelor gazdă pentru refugiați-” proconservatoare”-sau în general destul de controversate au apărut încă de la începutul lunii septembrie. De aceea, Facebook a anunțat că a identificat trei mii de reclame, findcă s-a plătit un total de 100 000 de dolari. Suspiciunea șefilor acestei rețele sociale se îndreaptă către sfera și modul de operare titpic rusesc, pentru a influența publicului american în timpul campaniei prezidențiale. Conținutul acestor anunțuri, precum și detaliile despre clienții lor a fost prezentat în ziua de 2 Octombrie , în fața Congresului SUA, inclusiv în prezența a mai multor comisii care investighează influența pe care ar fi aveut-o Rusia cu privire la aceste alegeri.
„Acordăm acest conținut Congresului pentru că vrem să-i ajutăm pe anchetatori să înțeleagă mai bine interferențele rusești în sistemul politic american și să explice aceste activități publicului”, a spus grupul, adăugând că „Majoritatea acestora „anunțuri“ („publicitare“ sau de publicitate) par să se concentreze pe teme sociale și politice ce au abordat civilii, cuprinzând toate mediile ideologice, și pe teme legate de LGBT (lesbiene, homosexuali, bisexuali și transsexuali) probleme cu discriminarea rasială, cu imigrația sau legislația privind armele de foc. ”
Facebook a raportat că aproximativ „10 milioane de persoane din Statele Unite care au văzut aceste mesaje”. Acuzat că inițial a întârziat să reacționeze, Facebook înmulțește acumcomunicările pe această temă. Rețeaua socială a mai spus că 50% din aceste mesaje costă „mai puțin de 3 $” și „mai puțin de 1.000 $” pentru 99% din acestea.
Un nou sistem de analiză
Rețeaua socială a anunțat, de asemenea, într-un mesaj publicat pe blogul său oficial recrutarea a încă o mie de angajați, pentru anul următor, spre a consolida echipa care va verifica conținutul anunțurilor publicate pe rețea. Facebook a anunțat deja în luna mai recrutarea a trei mii de moderatori responsabili pentru verificarea rapoartelor utilizatorilor, pentru a răspunde criticii recurente a moderării sale.
„Moderarea publicității nu se referă numai la conținutul anunțurilor, ci și la contextul în care sunt cumpărate și la publicul dorit – deci schimbăm sistemul nostru de analiză pentru a acorda mai multă atenție acestor semnale. La sfârșitul lunii septembrie, Facebook a fost, de asemenea, obiectul unor critici după mai multe articole care au dezvăluit faptul că sistemul său de publicitate, care a permis alegerea utilizatorilor care pot vedea anunțurile, de exemplu, să vizeze problemele anti-semite sau rasiste de pe internet.
În Statele Unite, unde regulile privind publicitatea electorală sunt mult mai flexibile decât în Europa, este posibil să se finanțeze publicitatea discretă pentru unul sau împotriva altui candidat, iar regulile sunt chiar mai puțin obligatorii pentru publicitatea online. Facebook a anunțat, de asemenea, că paginile sponsorizate pentru publicitatea electorală ar fi afișate public pe aceste anunțuri, ceea ce nu a fost cazul până acum.
Facebook intenționează să implementeze criterii mai restrictive pentru agențiile de publicitate. Pe lângă interdicția aferentă „conținuturilor șocante”, „amenințărilor directe” și mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte și conținuturile sponsorizate care exprimă violența „într-o manieră mai subtilă”.
Managerii acestei rețele de socializare vor dori să ceară mai multe informații de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje „referitoare la alegerile naționale americane”. În mod concret, „publicitarii potențiali vor trebui să confirme compania sau organizația pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere” un spațiu publicitar.
„Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerință”, au adăugat reprezentanții Facebook, aflați în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter și Google.
Sursa foto : Capital
Sinteza acestui material a fost oferită de către Prof.Dr.Daniel Mihai, redactor-șef al platformei media Criteriul Național