Cum îți duci site-ul pe primele locuri în Google – organic sau prin AdWords?

0
1095

Probabil că orice utilizator de internet din lume știe că Google este situat pe primul loc în topul motoarelor de căutare, fiind urmat – însă la foarte mare distanță – de Bing, Baidu și Yahoo.

Google. Ce-a fost și ce-a ajuns

Ei bine, chiar dacă acest lucru este atât de cunoscut, datele exacte tot reușesc să șocheze. Așadar, dacă în septembrie 1998, când a fost lansat, Google înregistra 10 mii de căutări pe zi, până la sfârșitul lui 2006, același număr era înregistrat într-o singură secundă.

Astăzi, cifrele care atestă popularitatea acestui motor spun că sunt efectuate peste 63 de mii de căutări, pe secundă, în Google, astfel că, anual, numărul utilizatorilor ajunge la 3,5 miliarde.

În procente, statisticile arată că, în septembrie 2017, Google a fost utilizat de 78,78% dintre utilizatorii de internet din întreaga lume, următorul în clasament fiind Bing, cu 7,65%. Important de precizat este că această statistică se referă la accesările făcute de pe desktop.

În privința accesărilor venite de pe telefonul mobil (+tabletă), Google conduce cu 96,76%.

statistici mobil

Așadar, indiferent de device-ul folosit, Google este, incontestabil, cel mai popular motor de căutare din lume!

Canal de promovare pentru milioane de businessuri din toată lumea

Și pentru că datele de mai sus sunt mai mult decât suficiente pentru ca orice business să își dorească să fie promovat în Google, pentru primele poziții pe care motorul de căutare le afișează în paginile de rezultate se duc lupte acerbe!

Mai ales pentru că mai există și alte statistici care spun că poziționarea în pagina a 2-a din Google este inutilă, deoarece prea puțini utilizatori o accesează.

Așadar, este foarte simplu: orice business țintește primele locuri din prima pagină a Google-ului. Cu atât mai mult businessurile nou apărute, care nu au nicio șansă de a ajunge altfel la publicul lor țintă. Așadar, încearcă să o facă prin intermediul motorului de căutare.

Iar pentru a realiza acest lucru, au două variante: în mod organic sau prin AdWords.

Creșterea organică a unui site (SEO)

Presupun că nu mai este nevoie să precizez că, pentru a se putea promova în Google, un business are nevoie de un site.

Să spunem că ești un antreprenor care tocmai și-a lansat un startup. Dacă ți-ai lansat și site-ul, înseamnă că deja ți-ai dat seama cât de greu este să exiști în Google. La început, nici măcar atunci când vei efectua o căutare după numele site-ului, acesta nu îți va fi afișat ca rezultat, darămite să ai pretenția de a-l găsi după cuvinte cheie aferente domeniului în care activezi.

Ce trebuie să știi, pentru a nu dispera în legătură cu indexarea site-ului tău și promovarea lui în Google, este că, atunci când motorul răspunde unei căutări, de fapt, un algoritm care ține cont de 200 de factori realizează clasamentul site-urilor pe care le primești în rezultate.

De aceea, pentru a fi poziționat cât mai bine în acest clasament, este important să ai site-ul optimizat pentru cei mai importanți dintre acei factori în baza cărora se afișează rezultatele. Iar optimizarea site-ului poartă acea denumire de SEO (Search Engine Optimization) de care mai toată lumea a auzit, dar aproape nimeni nu știe exact să explice în ce constă.

Ei bine, SEO ar trebui să fie întocmai strategia de marketing online a oricărui startup, dacă vrei ca site-ul tău să crească organic și să obțină, în timp, o poziționare bună și durabilă. Într-adevăr, acestă creștere are loc într-un ritm mai lent, însă este cea mai sănătoasă!

Promovarea în Google prin AdWords

Prima pagină din Google cuprinde, în prezent, 4 rezultate plătite și 10 organice – așadar afișează, în total, 14 site-uri la orice căutare a unui utilizator. Rezultatele plătite poartă denumirea de AdWords și sunt plasate în fața celor organice, fiind semnalate prin intermediul cuvântului „Anunț”, situat în fața URL-ului.

Practic, AdWords este o formă de publicitate oferită de Google care permite site-urilor să fie afișate într-un spațiul destinat reclamelor pentru anumite cuvinte cheie.

Este important de știut că acesta este un sistem de reclamă de tip PPC (Pay per Click), iar pentru a fi afișat în respectivele rezultate AdWords trebuie să licitezi niște bani. Mai apoi vei fi taxat per click, costul variind în funcție de nișă și de competiție.

Și mai important, în privința promovării în Google prin AdWords, aceasta va fi valabilă numai cât timp vei plăti, după care site-ul tău va dispărea din prima pagină. Pe termen lung, așadar, nu aduce la fel de multe beneficii precum creșterea organică, și este și mai costisitoare.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here