Esti pasionat de biciclete? Iata ce este recomandat sa mananci!

0
1006
Biciclete
Biciclete Veloteca

Atunci cand esti la inceput si abia inveti tainele pedalatului, este important sa te informezi cu privire la toate aspectele ce tin de acest sport. Majoritatea pun accent pe echipamentul pentru bicicleta pe care trebuie sa si-l achizitioneze sau pe accesoriile de care au nevoie. Pe langa aceste doua aspecte foarte importante, este esential pentru un ciclist sa afle cum sa se hraneasca corespunzator. Da, pedalatul inseamna distractie, dar pentru ca distractia sa atinga adevarata ei valoare, este nevoie sa cunosti aceste sfaturi! Daca mersul pe bicicleta iti ocupa mai tot timpul liber, iata ce este recomandat sa mananci!

Hidrateaza-te! Indiferent ca pedalezi iarna sau vara, hidratarea este foarte importanta. Cumpara-ti un suport pentru bidonul de apa care se poate atasa bicicletei si asigura-te inaintea fiecarei plimbari ca nu iti lipsesc minim 500 ml de apa. Daca iti este mai comod, poti sa porti sticla de apa in rucsac sau sa te opresti periodic si sa cumperi o noua sticla de apa.

Evita senzatia de epuizare. Bicicletele iti ofera o plimbare relaxanta si placuta, dar chiar si in aceasta situatie ai nevoie sa-ti ajuti corpul sa reziste la efort. Corpul nostru poate sa sustina aproximativ 90 de minute de miscare intensa inainte sa simta nevoia de a realimenta cantitatea de glicogen. In momentul in care nu mai are glicogen, corpul tau va incepe sa arda grasimile. Poate ca nu ti se pare un lucru rau, insa trebuie sa stii ca nu vei mai putea sa pedalezi la aceeasi intensitate. Sfatul nostru este sa consumi la fiecare 30 minute aproximativ 100-250 kcal, adica echivalentul unei banane sau al unui baton de cereale. Astfel, pedalatul bicicletei se va desfasura intotdeauna la intensitatea maxima pe care o suporti.

Combate crampele. Iubitorii de biciclete isi vor dori intotdeauna sa isi depaseasca limitele. Astfel, vor mari intensitatea sau distanta, lucru care se va resimti la nivelul corpului. Cel mai potrivit lucru pe care il poti face este sa inlocuiesti electrolitii pierduti prin transpirare cu ajutorul unor bauturi create special pentru sportivi. Desigur, poti sa iti prepari singur o asemenea bautura. Ai nevoie doar de suc de fructe, apa, putin zahar si sare. Nu se stie foarte sigur motivul aparitiei crampelor in timpul mersului pe bicicleta, insa aceasta solutie este eficienta.

Tratamentul de dupa. Pedalatul unei biciclete este destul de solicitant, asa ca ai nevoie de o bautura care sa iti ajute corpul sa se repare cat mai repede. Secretul sta in proteine. Iti poti realiza singur un mix din lapte, o banana, o lingura de unt de arahide si putina miere. Amesteca ingredientele intr-un blender si rasfata-te dupa o lunga plimbare pe bicicleta.

Cafeaua cea de toate zilele. Nu este doar un mit – opreste-te din pedalatul bicicletei la jumatatea cursei si bea o cafea. Cofeina te va ajuta sa-ti imbunatatesti semnificativ performantele si rezistenta. De aici si expresia italiana „Espresso doppio, per favore.”

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here