Connect with us

Actualitate

Pe scurt despre sistemele financiare nebancare. In special despre credite si banci si criza economica.

Publicat

pe

Pe scurt despre sistemele financiare nebancare. In special despre credite si banci si criza economica.

Credite-Bancare.com ne invata cateva lucruri extrem de importante despre credite si banci si despre criza financiara care a devastat atat companiile ce au apelat la creditele bancare cat si persoanele fizice.

Un sistem financiara care functioneaza extrem de bine si permite unei economii ca Romania sa funcționeze perfect si sa isi exploateze la maxumum potențialul de crestere, pentru ca asigura cu credite performante atât populatia cat si mediul privat.

Astfel, o economei solida si dinamica are nevoie de un sistem financiar bancar capabil sa canalizeze economiile catre agenții economici care au posibiltatea sa efectueze investitii productive.

Structura financiara este in mod tradițional masurata in functie de marimea relativa a diferitelor componente ale pietei financiare. O piata financiara mai mare inseamna o piata prin care se canalizeaza mai mult capital.

In acest moment nu se cunoaste ce sisteme inregistreaza cele mai bun rezultate, dar o varianta cu siguranta inregstreaza profit mare, ori sistemele financiare bazate pe banci, ori sistemele financiare bazate pe piata financiara, pentru ca structura si sistemele care le gasim in diferite tari difera complet una de cealalta.

Aceste sisteme sunt formate din banci, companii de asigurare fonduri de investitii, piata de capital, toate facand obiectivul unor reglementari riguroase.

Monnet si Quintin arata ca sistemele financiare difera mult de la o tara la alta, chiar in cazul unor studii de dezvoltare. De exemplu, creditul bancar sau mai nou creditul bancar rapid este o sursa principala pentru finanțareapentru majoritatea firmelor din Romania si nu numai. In concluzie, doua economii pot avea sisteme financiare extrem de diferite, in ciuda puterii de cumparare din respectiva tara.

Intelegerea structurii financiare bancare si formarea lor, este esentiala atunci cand se doreste reformarea sistemulului bancar din Romania.

Ce trebuie sa stii despre criza financiara?

Criza financiara recenta a pus probleme importante rolului detinut de banca centrala in politica stabilitatii financiare si modului in care indeplinirea acestei functii influenteaza guvernanta bancilor centrale.

INGVES prin 2016, incearca sa clarifice problema care apare intr-o mare varietate de cadre instituționale, in context istoric si mediul politic in care functioneaza bancile centrale. Concluzia analizei facute de Ingres sunt următoarele:

  • Bancile centrale sunt obiligate sa se implice in formarea si aplicarea politicii de stabilitate financiara pentru ca acestea sa fie eficiente;
  • Mandatele bancilor centrale privind stabilitatea financiara si aranjamentele de guvernanta trebuie sa fie compatibile cu responsabilitatea in domeniul politicii monetare;
  • A face banca centrala responsabila de stabilitatea financiara nu este suficient , fiind necesar, de asemenea, instrumente , autoritatii si masuri de protectie adegvate;
  • Clasificarea in avans a rolurilor si responsabilitatiilor autoritatiilor implicate in politica de stabilitate financiara ( banci centrale, autoritati de supraveghiere si de asigurare a depositelor, trezoreriei si autoritatilor din domeniu concurentei) este de importanta capitala pentru un proces decizional rapid si eficient , ca si gestionarea compromisurilor si asigurarea respinsabilitatii;

Globalizarea sistemelor financiare influenteaza atat reglementarea , cat si supravegherea finaciara. In acest sens, bancile centrale joaca un rol foarte important ,ele avand responsabilitati directe sau de consilieri ai guvernelor. Mi mult ca ori cand, intr-o perioada de globalizare, accelerata, credibilitatea bancii centrale este esentiala pentru a ancora solid si eficient a anticipatiilor inflationiste si pentru a se pune bazele stabilitatii monetare si financiare ale unei economii internationale in continua schimbare, in care incertitudinea si riscul nu pot fii ignorate.

In cele din urma este esentiala adancirea si intarirea guvernantei pe plan international, prin utilizare integrala a tuturor posibilitatilor oferite , nu numai prin unificarea principiilor si conceptelor de supraveghiere prudentiala si reglementare, ci prin realizarea unei unificari reale, rezultate din aplicarea la nivel international a acestor principii si concepte financiare bancare.

Comentarii Facebook
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

EXCLUSIV Dezvăluire bombă despre noul şef al Jandarmeriei. Tocmai a ieşit la iveală | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe


Colonelul Ionuţ-Cătălin Sindile, noul inspector general interimar al Jandarmeriei Române, a fost respins la examentul de masterat pe care l-a susţinut în septembrie 2016.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

Un celebru agent de poliție a fost amenințat după ce a postat un mesaj prin care a criticat Jandarmeria | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

„Am lăudat Jandarmeria Română de multe ori. Ba chiar am îndemnat oamenii să dea like paginii lor, iar când s-a întâmplat asta, pagina lor a crescut într-o zi cu câteva mii de aprecieri.

Am scris de multe ori în apărarea lor, ştiind clar că multe din criticile adresate lor mi le voi lua eu, dar nu mi-a păsat pentru că nu scriam decât exact ce gândeam eu. Nu îi consider datori pentru asta, nu m-au pus ei să îi laud şi nu aşteptam mulţumiri.

I-am criticat apoi o dată. Pfffoaaaai!!!

De la comentarii scrise într-o limbă română stricată presărate cu multe înjurături, la mesaje private cu ameninţări. Zeci de review-uri cu înjurături.

Vorbesc acum de unii, nu de toţi, pentru că, prin natura meseriei, cunosc foarte mulţi jandarmi şi mulţi sunt cu capul pe umeri.

Mă gândesc acum la aceia de care vorbeam mai sus, ăia de mă înjură exact ca huliganii din galerii.

Dacă aşa au reacţionat ei la o simplă părere contrară, având la dispoziţie internet şi tastatură, îmi pot închipui uşor cum reacţionează în condiţii de stres şi cu adrenalină când, în loc de net şi tastatură, au la ei bastoane şi gaze.

Hai băieţi, băgaţi comentarii d-alea faine şi umpleţi-mi pagina cu recenzii negative, măcar aici puteţi acţiona exact după cât vă duce propria minte, nu la ordin, că la ordine aţi sta şi în cap dacă vi s-ar cere. Dar vă înţeleg, salariul pe care îl aveţi la stat şi pentru care executaţi orice vi se spune nu l-aţi putea câştiga în veci în mediul privat din România. E lesne de înţeles de ce.

Pentru banii ăia ar trebui să plecaţi în afară şi să veniţi să protestaţi apoi la Victoriei. În gaz”, scrie Marian Godină pe Facebook.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Actualitate

EXCLUSIV! Dezvăluiri uluitoare ale lui Narcis Copcă, managerul Spitalului Sfânta Maria! Facturi de sute de milioane plătite pentru servicii medicale în străinătate! Cine ia adaosul comercial | Nationalul.ro

Nationalul

Publicat

pe

În ciuda unui efort susţinut al unor terţi cu interese economice majore, el a reuşit să scrie istorie pentru medicina românească. Deşi i s-au pus piedici, inclusiv prin plângeri penale, a reuşit să bifeze primele două transplanturi pulmonare din România, realizate în instituţia pe care o conduce.

„Acest sistem prezentat distorsionat salvează de la moarte zeci de mii de oameni în fiecare an. Prezentarea succeselor ca insuccese, a resurselor umane ca fiind fără valoare nu reprezintă altceva decât o politică de destatalizare. Astăzi sănătatea este un business la nivel global, în care interesele economice primează în faţa celor morale. La noi astăzi există un asigurat, un asigurator şi un pândar. Legea cererii şi ofertei din sănătate este diferită de cea a cererii şi ofertei din economia de zi cu zi. În sănătate oricâte servicii oferi, ele vor fi consumate. De exemplu, oricâte RMN-uri ai avea în Bucureşti, ele vor avea listă de aşteptare. Există o tendinţă de consum în exces, mai ales a serviciilor scumpe”, explică doctorul Narcis Copcă.

Cât au costat cele două transplanturi pulmonare în România

Cine poate fi oare pândarul la care se referă managerul Spitalului Sfânta Maria? Clinici private? Clinici private din străinătate? Furnizorii de medicamente? Furnizorii de aparatură medicală? Oameni cu putere care-şi doresc şi mai multă putere, adică mai mulţi bani? Sau toate odată.

„Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a decontat servicii medicale pentru pacienţi trataţi în străinătate în valoare de aproximativ 250 de MILIOANE de euro. Mare parte din transferuri s-au realizat prin intermediul unor organizaţii non-guvernamentale, chiar SRL-uri. Ar fi interesant de văzut ce adaosuri comerciale au adăugat pentru serviciile lor. În mod real! Ca să vă dau un exemplu comparativ. Cele două transplanturi pulmonare realizate la noi au costat împreună în jur de 50.000 de euro. În străinătate, câteva sute de mii de euro”, relatează renumitul chirurg.

 

Narcis Copcă a preluat conducerea Spitalului Sfânta Maria în anul 1999, când era doar  o clădire lăsată în paragină. Nu avea nici măcar laborator de analize, iar dotările erau cam de anii ’30.

Lege aberantă: orice muzicant poate deveni manager de spital

„Am depus zeci de memorii la Primărie pentru a-mi fi aprobate proiectele pentru dezvoltarea spitalului. Astfel am ajuns să avem secţii performante de chirurgie, transplant şi toate celelalte, inclusiv oncologie unde sunt două doctoriţe tinere foarte bine pregătite.  Noi aparţinem de primărie şi asta a fost un lucru bun adus de legea 96/2006. Că am primit sprijin şi fonduri. Toţi primarii au fost deschişi, fie că au fost de la PSD sau PNL. Doar USR se opune la absolut orice propunere care ţine de sănătate. Ei spun NU din start. Nici nu ascultă. Dacă are legătură cu sistemul medical este NU. Au dat vot negativ inclusiv pentru transplant”, spune managerul.

Spitalul este astăzi unul modern şi curat, cu personal bine pregătit şi amabil, o combinaţie între tinerii medici entuziaşti şi doctori cu multă experienţă, care au bifat deja performanţa în medicină.

 „Centrul de transplant de la Sfânta Maria depune astăzi eforturi alături de Ministerul Sănătăţii pentru a găsi soluţii şi pentru pacienţii care nu pot fi operaţi la noi. Și cred că le şi avem deja, mai trebuie doar să le şi punem în practică”, dezvăluie medicul.

Legea 95/2006 vine însă şi cu probleme, pentri că a lovit puternic în sistemul medical.

„Ea permite ca oricine să poată deveni manager de spital. Adică şi un muzicant, un pictor, de exemplu. Statul a dorit să-şi pună la butoane oameni pe care să poată apăsa liderii politici locali pentru fel şi fel de interese. Eu consider că un manager de spital trebuie să fie doctor sau măcar să aibă o pregătire specială în medicină. Au fost situaţii aberante în care foşti şefi de cimitire au ajuns directori de spitale. Vă imaginaţi că performanţele nu au fost unele excepţionale”, adaugă Narcis Copcă.

 

Cum a vrut Guvernul Cioloş să înlăture medicii de renume

Aberaţiile nu s-au oprit aici. Guvernul Cioloş a adus pe masă o propunere legislativă prin care dorea să permită ca şefii de secţii să devină aproape chiar şi rezidenţii. Vlad Voiculescu a fost ministrul Sănătăţii care a încercat să impună astfel de idei. Acesta nu are studii medicale, dar s-a insistat mult pe ideea că a fost impus în sistem de unchiul său, Nic Voiculescu, care a absolvit într-adevăr Facultatea de Medicină. El a devenit practic milionar  din business-ul cu medicamente şi potrivit unor surse ar construi un spital gigantic în SUA.

„Ideea era să fie îndepărtaţi profesioniştii din sistem pentru că ei sunt mai vocali, au multă experienţă, au capacitatea de a crea acea stare de revoltă când lucrurile nu funcţionează. Și se dorea linişte. Adică nişte marionete ca şefi de secţii. De exemplu, în Germania acest lucru nici nu ar intra în discuţie vreodată. Niciodată nu ar permite ca în vreo funcţie de conducere să nu fie un profesor de exemplu”, povesteşte managerul de la Sfânta Maria.

O altă idee care ar îngropa complet sistemul medical ar fi privatizarea lui totală, este de părare Narcis Copcă.

Cum a căzut Guvernul Boc de la o dezbatere pe sănătate

 

„În Austria sunt doar două spitale mici private. Restul sunt ale statului. AKH e al statului, are buget de 1 miliard de euro anual. Dacă s-ar privatiza totul s-ar face liste de aşteptare interminabile şi deloc echilibrate în gestiune. Soluţia ar fi mai degrabă adoptarea unui model mixt, asigurarea suplimentară. Cum este în Germania sau Grecia. Dacă plăteşti mai mulţi bani pentru asigurările de sănătate beneficiezi de servicii suplimentare, mai puţini pentru cele de bază şi tot aşa. Poate s-a uitat, dar căderea Guvernului Boc de aici a început. De la ideea privatizării  sistemului medical,  de la o luptă de idei în acest sens. Privatizăm sau nu sistemul de sănătate? Apoi s-a ajuns la salvări, SMURD, Raed Arafat, care nu dorea privatizarea totală. Dezbaterea pe sănătate a fost practic nucleul. S-a pus problema privatizării Caselor de Asigurări. Oricum, în opinia mea privatizarea totală  în mod cert nu este o soluţie sustenabilă.  Factura plătită de statul român ar fi una GIGANTICĂ şi ar destabiliza economic România. Nu cred că ne-am mai reveni”, explică acesta.

„Sănătatea trebuie văzută de societate cu toţi ochii, şi cu ochii sufletului, dar şi cu ochii minţii. Miza în sănătate este astăzi în primul rând una economică. Creşterea salariilor medicilor este o lovitură extrem de puternică pentru privatizarea deşanţată care s-a dorit în sistemul de sănătate. Aceasta creştere conservă practic sistemul de sănătate românesc şi nu permite plecarea specialiştilor în ritmul în care se pleca până acum. Sistemul nu este perfect nicăieri. Nu mi-aş putea imagina un război hibrid mai ieftin decât cel de privatizare totală a sistemului medical. Ar duce imediat la destabilizarea ţării. Este bine ca oamenii să nu se lase amăgiţi de elementele private care vor veni şi vor da românului 100 de ani la viaţă. Nu vor da nimic, dar vor atrage disfuncţii economice ireparabile”, avertizează Narcis Copcă.

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Parteneri

Stiri calde

Publicitate

Citește și:

Top Stiri Nationalul.ro