De ce camerele pentru selfie cosmetizează realitatea

0
220

Începând cu secolul al XIX-lea, camerele de fotografiat au captat imagini cu diferite viteze, lungimi de undă și măriri, care au dezvăluit lumi ascunse anterior. Ceea ce este fascinant în ceea ce privește modificările actuale ale fotografiei, în domeniul high level al device-urilor, a telefoanelor de ultimă generație este că acestea sunt la fel de multe ca să se probeze toate descoperirilor în materie a ceea ce vrem să arătăm ca fiind „la ordinea zilei”. Este ca și cum am descoperit o probă pentru găsirea și partajarea versiunilor fețelor noastre – sau chiar și pentru noi – și acest proces conduce acum comportamentul celor mai inovatoare și mai profitabile companii din lume.

Lumea experimentelor recente

Acesta nu este un fenomen complet nou. După cum se cunoaște, fiecare cameră digitală utilizează algoritmi pentru a transforma diferitele lungimi de undă ale luminii care „transpun” fidel tocmai acea ” lovire” a senzorului într-o imagine reală. Oamenii au căutat dintotdeauna mereu o lumină bună. În epoca smartphone-urilor, aplicațiile de la Snapchat la FaceApp și Beauty Plus s-au oferit să fie solicitate , cu o asemenea frenezie încât upgrade-urile solicitate nu mai reprezintă vreun neajuns. Alte telefoane au un alt „mod de frumusețe” care elimină defectele pe care utilizatorii le pot activa sau dezactiva. Ceea ce face remarcabil este faptul că iPhone XS-ul este ceea ce se poate denumi și eticheta „perfect”, iar performanța este pur și simplu incorporată, implicit pentru oricare tip al vreunui aparat foto cu valențe profesionale .

Atunci când un cunoscut YouTuber denumit Lewis Hilsenteger (de asemenea cunoscut sub numele de  “The Unbox Therapy” ) a testat noul iPhoneXS, modelul din această toamnă a anului 2018,  a observat ceva. De exemplu, pielea lui a fost practic scoasă în relief „extra”, în condițiile foarte bune ale funcției acestui device, ale aparatului de fotografiat. Hilsenteger a comparat-o cu un fel de machiaj digital. „Nu arăt așa(…) – Asta e ciudat … Arăt că aș avea o fundație,”a spus el într-un videoclip care demonstrează fenomenul.

El nu este singurul care a observat efectul, oricum, deși compania Apple nu a recunoscut că face ceva diferit ca înainte. Vorbind cu alți utilizatori de iPhone de mult timp și cu alti fotografi amator, mi s-a părut de-a dreptul incontestabil că ”modul Portret” – o tehnologie în cea mai recentă ediție a celor mai populare telefoane din lume – a devenit atât de populară.

Anumiți useri au avansat ideea , după câteva săptămâni în care au avut timp de a face fotografii cu dispozitivul, să constate fără a se amăgi că secretul consta în camera care a trecut pragul dintre fotografie și fauxtograf. Aceștia nu făcusera prea multe fotografii,dar  telefonul le sintetiza toată munca.

Ca exemplu, aceste imagini nu sunt false, ci doar reinterpretate, din punct de vedere al performanțelor tehnice. Dar ele nu sunt, de asemenea, imagini așa cum au fost înțelese în zilele dinainte de a face fotografii cu un alt tip de computer.

Ceea ce s-a schimbat este direct legat de faptul ca aceste camere… De aceea, din acest moment știm din ce în ce mai mult. Toate camerele captează informații despre lumea înconjuratoare. Se explică de ce în trecut, au fost înregistrate de substanțe chimice care interacționează cu fotoni și, prin definiție conferă o fotografie ca o expunere, scurtă sau lungă, a unui senzor la lumină. Acum, camerele telefonice trag informații din mai multe intrări de imagini într-o singură ieșire de imagine, alături de desene pe rețele neuronale pregătite pentru a înțelege scenele la care sunt îndreptate.

Folosind aceste alte informații, precum și o expunere individuală, computerul sintetizează imaginea finală, tot  automată dar și insesizabil, practic invizibil. Mizele pot fi ridicate, deoarece inteligența artificială facilitează sintetizarea videoclipurilor în mai multe categorii-noi, fictive, adesea numite „profeți”.

„Vom trăi în curând într-o lume în care ochii noștri ne înșele în mod obișnuit”, a admis specialistul in imagine din SUA Franklin Foer  

„Puneți altfel, nu suntem atât de departe de prăbușirea realității.”, a mai amintit distinsul domn, avertizând opinia publică internațională.

Perspectiva științifică

Deepfakes sunt o modalitate de a topi realitatea.Cu alte cuvinte, altceva se produce atunci când se schimbă fotografia telefonului simplu dintr-o aproximare decentă a realității pe care o vedem cu ochii noștri la ceva mult diferit. Este omniprezent acest fenomen și la o temperatură scăzută, dar nu mai puțin eficientă. Și, probabil, mult mai important pentru viitorul companiilor în ceea ce privește tehnologia, această caracteristică va fi decisivă de acum înainte.

În „Cum să vezi lumea”, savantul de renume mondial în domeniul mediatic de la New York University Nicholas Mirzoeff  numește fotografia „o modalitate de a vedea lumea prin intermediul mașinilor”. Aici se avansează ideea plenară deoarece, nu numai utilizarea mașinilor, ci se ajunge la concepte noi precum „societatea de rețea” în care se produc imagini. Iar pentru domnul Mirzoeff, nu există un exemplu mai bun al „noii culturi de tineret din întreaga lume, în rețea” decât în ​​ceea ce privește egoismul.

Producătorii de telefoane și producătorii de aplicații de telefonie pare să fie de acord că aplicațiile acestea noi, revoluționare își conduc ecosistemele de afaceri. Au dedicat resurse enorme pentru a fotografia chipurile. Apple a creat literalmente chips-uri noi de siliciu pentru a putea, așa cum promite compania, să se considere chipul „chiar înainte de a fotografia „. În primul rând, există detectarea feței. Apoi, telefonul se fixează pe „repere” ale feței pentru a ști unde sunt ochii, gura și alte caracteristici.

În cele din urmă, fața și restul prim planului sunt scanate în profunzime, astfel încât o față poate ieși din fundal. Toate aceste date sunt disponibile dezvoltatorilor de aplicații, ceea ce reprezintă un motiv pentru proliferarea aplicațiilor care manipulează fața, cum ar fi Mug Life, care prelucrează fotografii singulare și le transformă în clipuri false cvasi-realiste la comandă.

Toate aceste lucruri, care au fost incredibil de dificile cu un deceniu în urmă, și posibil doar pe serverele de tip cloud foarte recent, acum rulează chiar pe acest tip de telefon, așa cum a descris Apple. Compania a pregătit un model de învățare a mașinilor pentru a identifica fețe într-un număr enorm de bucăți de imagini. Modelul a fost însă prea mare, așa că au pregătit o versiune mai mică pe rezultatele primei. Acest truc a făcut-o să ruleze pe un anumit tip de telefon posibil. Fiecare fotografie pe care fiecare iPhone o are mulțumeste , într-o mică parte, acestor milioane de imagini, filtrată de două ori printr-un sistem enorm de învățare a inteligentei artificiale ae acestor veritabile „mașini”.

Dar nu numai acest lucru a fost perfecționat. Orice fel de camera știe că există o față umană și locul unde sunt ochii. Aparatele de fotografiat captează, de asemenea, mai multe imagini în momentul de față pentru a sintetiza altele noi. Night Sight, o nouă caracteristică pentru Google Pixel, este exemplul cel mai bine explicat a modului în care funcționează. Google a dezvoltat noi tehnici de combinare a mai multor imagini inferioare (zgomotoase, întunecate) într-o imagine superioară (mai curată, mai strălucitoare). Orice fotografie este într-adevăr un amestec de o grămadă de fotografii capturate în jurul expunerii centrale. Dar apoi, ca și în cazul celor de la Apple, Google implementează algoritmi de învățare a mașinilor în partea de sus a acestor imagini.

Cel pe care compania la descris public ajută la echilibrarea albului – care ajută la furnizarea unei culori realiste într-o imagine – în lumină slabă. De asemenea, a declarat că „învățarea mașinii detectează ce obiecte sunt în cadru și camera este suficient de inteligentă pentru a ști ce culoare ar trebui să aibă.” Luați în considerare cât de diferit este de la o fotografie normală. Camera Google nu captează ceea ce este, dar ceea ce este probabil statistic.

În loc de…concluzie

Fotografierea a devenit un proces tot mai independent,automat. E asemănător modului in care piloții de avion zboară, deoarece sunt în control manual pentru un procent mic dintr-o călătorie dată. Aparatele noastre de telefonie sunt practic un calculator fără încetare invizibil distrag deosebirile dintre lucrurile pe care le poate face o cameră foto și lucrurile pe care un computer le poate face. Există continuități cu tehnici preexistente, desigur, dar numai dacă trasați progresul fotografiei digitale pe o anumită scară logaritmică. Dinamismul dinamic, fotografia HDR, a devenit popular în anii 2000, dominând site-ul Flickr de fotografiere timpurie. Fotografii au capturat mai multe (de obicei trei) imagini ale aceleiași scene la diferite expuneri. Apoi, au stivuit imaginile unul peste celălalt și au luat informația despre umbre din cea mai strălucitoare fotografie și informațiile despre cele mai importante din cea mai întunecată fotografie.

Puse  toate împreună ar putea genera o „suprarealitate”deosebit de frumoasă. În mâinile drepte, o fotografie HDR ar putea crea o scenă mult mai asemănătoare cu ceea ce vedem ochii noștri decât ceea ce produc în mod normal majoritatea camerelor.

De aceea, daca ajungeți la o autoevaluare și asta veți obține să nu vă mire că, între timp, companiile și guvernele pot face altceva cu fața dumneavoastră- să creeze tehnologii de recunoaștere a feței care transformă orice cameră într-o veritabilă mașină de supraveghere. Google a promis să nu vândă un produs „de recunoaștere generală a aspectului facial” până când problemele etice cu tehnologia nu vor fi rezolvate, însă Amazon Rekognition este disponibil acum, ca și API-ul Face al Microsoft, pentru a nu spune nimic despre companiile chineze de livrare a internet-ului.

Mai precis, chiar daca pare boombastic sau hiperbolizat, aproape toată economia globală este conectată la fața dumneavoastră. Și este dispusă ca să miște Pământul pentru a vă permite să vedeți ce doriți… să vedeți.

Sursa foto : blog.core-ed.org,CBS News,Trendsmap

Acest material a fost conceput si oferit de catre Prof. Dr.Daniel Mihai, CNA Regina Maria Constanta, redactor-sef al platformei online Criteriul Național

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here