Cum ne dam seama ca avem probleme cu ambreiajul

0
800
kit-ambreiaj

Exista mai multe semne care iti pot spune ca ambreiajul tau are probleme. Modul cum si cand apesi pedala de ambreiaj, stilul de condus agresiv, dar si timpul pot creea probleme pe partea de ambreiaj.

Ambreiajul este un ansamblu de piese alcatuit din volanta (cu masa dubla sau simpla), placa de presiune, disc de ambreiaj si rulmentul de presiune /cilindrul hidraulic. Impreuna toate aceste elemente formeaza kit-ul de ambreiaj. Acesta este pozitionat intre cutia de viteze si motor, rolul sau fiind de a intrerupe fluxul de putere dintre cele doua. Se faciliteaza in acest fel utilizarea cutiei de viteze.

Patinarea ambreajului este unul dintre primele semne care de regula iti dau de gandit. Forta de frecare dintre discul de ambreiaj si volanta scade, suprafetele de contact incep sa patineze /alunece iar cuplajul nu se mai transmite complet de la motor catre transmisie.

Cresterea lenta a vitezei la accelerare, precum si mirosul specific de garnitura arsa, sunt alte semne care iti arata ca ceva nu este in regula la ambreiaj. Transmisia nemaifiind conectata perfect cu motorul in momentul in care tu calci pedala de acceleratie, motorul tureaza in gol si masina ta mai mult sta pe loc decat prinde viteza.

Zgomotul nefiresc este un alt lucru care ar trebui sa iti dea de gandit. Deformarea discului de frecare produce zgomote, uzura volantei (volanta bate se spune in termeni populari) ar trebui sa te faca sa apelezi imediat la un service specializat pentru o constatare. Diagnoza specializata iti va spune exact care piesa din cadrul unui kit de ambreiaj este nevoie sa o schimbi sau daca intreg angrenajul a avut de suferit si trebuie schimbat.

Cedarea rulmentului de presiune/ cilindrului hidraulic este un alt motiv de ingrijorare. In acest caz, primul lucru pe care il observi va fi pata de lichid sub pedala, la motor sau pe mocheta in zona pompei hidraulice. Rulmentul de presiune ambreiaj trebuie schimbat urgent in acest caz, altfel risti sa ramai fara pedala de ambreiaj si cu tot uleiul scurs.

Masina nu intra in viteza la rece este alt semn ca ceva nu functioneaza corespunzator la ambreiaj. Acest lucru este provocat de obicei de faptul ca placa de presiune nu mai lucreaza asa cum trebuie, ea decupland volanta complet de ambreiaj.

O pozitie anormala a pedalei de ambreiaj este tot un indiciu de defectiune. Uzura placii sau a discului de ambreiaj vor face ca pedala sa stea mai sus decat pozitia normala. Daca este prea jos, inseamna ca se blocheaza parghia sau rulmentul. Ea poate chiar si sa fie blocata, caz in care efectiv nu mai poti circula cu autoturismul.

Daca te confrunti cu oricare dintre semnele descrise mai sus cel mai bine e sa suni si sa te programezi la o constatare la service. Siguranta ta si a celorlalti pasageri este cea mai importanta.

Cateva sfaturi  practice care sa te ajute sa protejezi ambreiajul masinii tale sunt:

– sa nu eliberezi pedala de ambreiaj brusc mai ales atunci cand cutia se afla intr-una dintre viteze.

-ambreiajul trebuie apasat mereu pana la capat atunci cand faci orice manevra. Piciorul nu trebuie mentinut pentru o perioada lunga de timp pe ambreiaj.

– nu pleca de pe loc folosind trepte superioare de viteza, evita suprasolicitarea ambreiajului.

Pentru ca sistemul sa functioneze optim producatorii recomanda schimbarea kit-ului de ambreiaj la intervale de 100-150.000 de km. Daca ai depasit acest numar de kilometri sau ceva nu functioneaza bine schimba obligatoriu kit-ul de ambreiaj intr-un service autorizat. Inlocuirea ambreiajului necesita in cele mai multe cazuri si demontatea cutiei de viteze. Operatiunea de schimbare a ambreiajului este destul de complexa si necesita scule de service speciale. In acest fel te asiguri ca montajul este realizat corect si nu risti ca piesele noi sa se deterioreze in foarte scurt timp.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here