Jogging aer liber vs alergatul pe bandă

0
91

Jogging aer liber vs alergatul pe bandă

Cel mai târziu, când vremea pune un amortizor asupra alergării în parc, alergătorii se confruntă cu decizia de a trece la alergatul pe bandă. Cu toate acestea, există un zvon că antrenamentul pe banda de alergat este mai puțin eficient decât joggingul în aer liber. Dar care este oare adevărul?  În mod interesant, alergătorii au ritmuri cardiace mai mari și niveluri mai ridicate de efort perceput, atunci când aleargă într-un ritm rapid pe banda de alergat, decât atunci când fac jogging la fel de intens în aer liber. Atunci când alergătorii încetinesc pe banda de alergat, ritmul cardiac și nivelurile percepute de efort sunt mai mici, decât atunci când depun același efort pe teren real.

Jogging în aer liber vs alergatul pe bandă – Asemănări

Pe unii parametri de performanță, cum ar fi absorbția maximă de oxigen (VO2 max), alergarea pe banda de alergat și jogging în aer liber sunt foarte asemănătoare. Într-un studio efectuat, s-a constatat că participanții au atins aproximativ același VO2 maxim pe banda de alergat ca și în aer liber. De asemenea, alergătorii au atins viteze maxime similare, indiferent de locația antrenamentului. Cu toate acestea, cei care fac jogging în aer liber arată mai multă rezistență decât alergătorii pe banda de alergat, sugerând că performanța poate depinde într-o oarecare măsură de locul antrenamentului.

Autorul studiului, Joel Fuller, a fost surprins de rezultatele studiului, deoarece, potrivit lui, mai mulți factori ar putea fi controlați efectiv pe banda de alergat, inclusiv vântul, temperatura, viteza și înclinația. Deci, este mai probabil să obții cele mai bune rezultate în acest mediu perfect controlat. O posibilă explicație pentru rezultatul exact opus, este că mulți oameni aleg viteza greșită pe banda de alergat, deoarece antrenamentul pare mai greu fără influențe și distrageri exterioare.

Jogging în aer liber

Cel mai frumos lucru despre alergare, este joggingul în aer liber. Poți percepe împrejurimile cu toate simțurile: într-o zi însorită poți auzi ciripitul păsărilor, aerul curat îți mângâie pielea și pădurea miroase a natură vie. Din păcate, acest lucru nu este întotdeauna posibil. O zi însorită devine o tortură pentru mulți bolnavi de alergii.

În timpul iernii, întunericul timpuriu afectează adesea planurile de antrenament, iar alergarea cu o lanternă nu este pentru toată lumea. În plus, există și zile de iarnă foarte friguroase sau zile de vară călduroase în care persoanele sensibile preferă să nu alerge. Și deși există timp pentru sport în vacanță, rutele potrivite nu sunt adesea disponibile sau soarele puternic împiedică activitatea.

Alergatul pe bandă

O alternativă este banda de alergat. Persoanele alergice fug în sălile de fitness pentru a se antrena în aer condiționat fără simptome, iar turiştii folosesc sălile de sport din hotel. Practic, alergatul pe banda de alergat nu diferă de alergatul în natură. Secvența de mișcare este absolut identică pentru sportivii experimentați în interior și în aer liber.

Percepție alterată

Cu toate acestea, nou-veniții la banda de alergat tind adesea să facă pași mai mici la început. Motivul constă în percepția mișcării. Când aleargă în aer liber, creierul primește informații despre „mișcarea” atât de la picioare, cât și de la ochi. Pe banda de alergat efectul este diferit: picioarele transmit creierului informația „mișcarea”, în timp ce ochii transmit informația „stat”. Aceste informații contradictorii duc inițial la incertitudini în balanță. Alergătorul trece acum subconștient la pași mai mici, care sunt mai ușor de echilibrat decât pașii mari. Atletul cu experiență se obișnuiește rapid și în curând alergă din nou cu lungimea normală a pasului. Începătorii pe banda de alergat sunt sfătuiți să prelungească în mod conștient pasul după câteva minute, pentru a se obișnui cu el.

De altfel, efectul incertitudinii în echilibru reapare atunci când viteza benzii este redusă spre sfârșitul sesiunii. Când alergi cu o viteză constantă, creierul se adaptează la diferitele informații de la picioare și ochi. Dacă viteza de alergare este redusă rapid, creierul trebuie mai întâi să se obișnuiască cu faptul că informațiile din picioare și din ochi sunt identice atunci când stai în picioare. Acest lucru duce uneori la ușoare amețeli. Un sfat important este să încetinești și să te ții de bandă în timp ce cobori.

Același efect de antrenament

Efectul antrenamentului este absolut identic pe banda de alergat, comparativ cu alergarea în aer liber. Mulți sportivi cred că beneficiul este mai mic, pentru că până la urmă alergătorul nu se mișcă înainte, doar centura de sub el se mișcă înapoi. Prin urmare, sportivul, de exemplu, trebuie să aplice mai puțină forță atunci când împinge. Dar fără a intra în detalii despre efectele fizice, se poate spune simplu, că eficacitatea antrenamentului pentru ambele tipuri de alergare se vede din faptul că ritmul cardiac este identic. Ritmul cardiac este o consecință a necesarului de oxigen, care este direct dependent de necesarul de energie și aceasta, la rândul său, depinde de antrenamentul muscular. Pentru a obține un efect de antrenament identic, trebuie avut grijă în practică, că pe dispozitiv este setată o înclinație ușoară de unu până la două procente. Motivul este destul de simplu: nu există rezistență la aer. Efortul redus rezultat, compensează înclinația. Alternativ, banda de alergat poate fi setată puțin mai rapid.

 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here