Eugenia era unul dintre puținele dulciuri ieftine care se
găseau în magazinele comuniste, produs doar din ingrediente naturale. Ciocolata
bună se dădea pe sub mână, iar bananele nu apucau niciodată să se coacă. Pentru
adulții de astăzi, Eugenia era mai mult decât un desert.
Reclamă Eugenia
Povestea brandului Eugenia s-a născut la Constanța, în
timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Produsul format din doi biscuiți cu
cremă de rom în interior a fost fabricat într-o mică întreprindere care
funcționa pe strada Theodor Burada.
Ambalaj Eugenia Colecție Copilăria anilor 80 – 90
Începând cu anul 1961, Eugenia s-a fabricat la
Întreprinderea de Morărit și Panificație Dobrogea din Palas. Produsul conținea doar
produse naturale: făină, smântână, migdale măcinate, zahăr pudră, coajă lămâie,
unt, gălbenușuri și zahăr vanilat. Crema era făcută din unt, zahăr, cacao,
lapte și esență de rom. Un biscuit Eugenia costa mai puțin de un leu.
Ambalaj Eugenia Colecție Copilăria anilor 80 – 90
Întreprinderea de Morărit și Panificație Dobrogea a luat ființă
în anul 1961, în baza H.C.M.
nr.376/16.06.1961, prin punerea în funcțiune a două mori de grâu, o fabrică de
pâine și o fabrică de biscuiți pe platforma Palas din Constanta.
Întreprinderea de Morărit Panificație Dobrogea FOTO Azopan
În perioada 1966-1989 au fost construite cinci fabrici de
pâine în Constanța, Eforie Nord, Năvodari, Hârșova, Medgidia, o secție de
produse zaharoase, o moară de porumb și o fabrică de paste făinoase în orașul
Constanța.
În anul 1985, se produceau, în medie, 300 de tone de
biscuiți Eugenia pe lună, conform datelor publicate de Revista „Piața“.
Eugenia se fabrică de peste 70 de ani. Între timp, Dobrogea
Grup, care a relansat produsul, a înregistrat și marca. În prezent, producția
s-a diversificat și biscuiții sunt cu cremă de lapte și vanilie, cu lapte și
miere, cu cremă de lămâie sau cu cacao.