Ce trebuie sa faca un bun manager

0
1158

Cum definesti un bun manager? Dictionarul „spune” ca un manager este „o persoana responsabila pentru controlul sau administrarea intregii sau a unei companii sau a unei organizatii similare”. Suna atat de simplist incat pare ca oricine poate fi un bun manager.

Dar ce te face in realitate sa fii un bun manager: capacitatea de a inspira o echipa, de a influenta cresterea productivitatii si de a solicita frecvent feedback-uri despre modul in care angajatii te percep? Din pacate, doar capacitatea de a conduce o echipa nu te face un bun manager.

Nu va ingrijorati daca aveti un manager slab (sau credeti ca sunteti unul). Daca managerul dvs. este cu adevarat preocupat de succesul echipei si isi doreste sa devina un leader, cu putin efort il poti invata cum sa devina un bun manager. La urma urmei, tu si managerul tau ar trebui sa cooperezi pentru acelasi scop. In primul rand, te sfatuim sa urmezi cateva cursuri de management, oferite de o institutie cu expertiza, asa cum este Codecs. Apoi, ar trebui sa tii cont de cateva lucruri:

1. Se bazeaza pe echipa lor

Daca managerul nu formeaza o adevarata echipa, impreuna cu cei pe care ii conduce, ar trebui sa fie mai atent la interactiunea cu fiecare dintre membrii echipei. Totodata, managerul trebuie sa stie sa ii apere pe acestia in fata sefului. Managerii buni nu se tem sa ii apere in fata directorilor si sa sustina ideile si eforturile echipei. Cu toate acestea, un bun manager nu trebuie sa tina intotdeauna partea angajatilor. El trebuie sa fie cinstit si sa recunoasca atunci cand echipa greseste.

2. Se bucura de increderea echipei lor

Este important sa va intrebati: echipa mea are incredere in mine? De multe ori, managerii spun un lucru in fata angajatilor pentru a linisti echipa si apoi fac altceva – ceea ce duce la manipulare si neincredere din partea echipei. Managerii buni isi respecta promisiunile date in fata angajatilor si ofera explicatii (nu scuze) cand planurile se schimba. Castigarea increderii este o forma de respect, iar respectul este fundamental pentru conducere.

3. Nu le este frica „sa-si murdareasca mainile”

Multi manageri au impresia ca munca trebuie lasata in seama angajatilor. De aceea, ei lasa sarcinile grele in grija echipei. Implicarea in proiectele importante ale echipei face diferenta dintre un sef si un lider. Managerii buni inteleg ca esecul reflecta atat munca echipei, cat si a lor, motiv pentru care se implica pentru a ajuta angajatii in orice mod posibil, indiferent de cat de banala ar fi activitatea.

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here