Connect with us

Sport

Cum alegi o bicicleta eliptica?

Nationalul

Publicat

pe

O  bicicleta eliptica poate fi considerata unul dintre cele mai eficiente aparate de fitness pentru arderea caloriilor, modelare corporala sau imbunatatirea conditiei fizice si a sanatatii

Ce sunt bicicletele eliptice si cui li se adreseaza?

Bicicletele eliptice, cunoscute si sub denumirea de aparate eliptice sau aparate universale sunt unele dintre cele mai populare aparate de fitness, cu care se fac exercitii mai solicitante decat cu bicicletele medicale obisnuite si antrenamente mai putin intense, dar mai comode si cu impact mai redus asupra articulatiilor decat benzile de alergat.

Cu ajutorul acestor biciclete se poate realiza un antrenament simplu, dar foarte eficient si benefic, ideal pentru utilizatorii incepatori, intermediari si avansati.

Acestea sunt excelente pentru:

  • Persoanele din ziua de astazi,mereu ocupate  care vor sa isi mentina sanatatea si conditia fizica, in ciuda lipsei timpului
  • Toata gama de sportivi profesionisti care cauta un aparat de fitness cu care sa se poata antrena acasa sau sa isi incalzeasca muschii inainte de antrenamentul de forta
  • Pentru cei trecuti de prima tinerete care vor sa isi imbunatateasca sanatatea cardio si sa isi pastreze masa musculara,
  • Mamicile tinere care vor sa isi recapete formele, dupa ce au nascut,
  • Incepatorii si oricine mai doreste un antrenament eficient in confortul propriei case.

Ce beneficii aduce pentru sanatate antrenamentul cu o bicicleta eliptica?

Un antrenament cardio benefic, cu impact scazut, care activeaza intregul corp si te ajuta sa slabesti, bicicleta eliptica face parte dintre acele aparate de fitness perfecte pentru tine . Cu ajutorul ei poti sa arzi calorii mai eficient decat cu bicicleta medicala, caci intr-o ora de antrenament poti arde pana la 800 calorii, adica aproape 2 mese zilnice.

Bicicletele eliptice garanteaza un antrenament aerobic excelent cu impact redus asupra articulatiilor, dar sunt mai putin eficiente pentru cresterea masei musculare. Un antrenament de cate 20 minute de mai multe ori pe saptamana imbunatateste sanatatea sistemului cardio-vascular, creste flexibilitatea si imbuntateste conditia fizica. Vei observa si alte beneficii ale unei utilizari regulate, inclusiv:

  • Mai putin stres, mai multa energiesi o mai buna sanatate mintala,
  • Un sistem imunitar si o sanatate generala mai bune.
  • Un corp mai puternic si mai tonifiat, dar si o mai buna flexibilitate,
  • O mai buna anduranta si conditie fizica,
  • O densitate osoasa sporita
  • Un antrenament general care activeaza atat partea inferioara, cat si partea superioara a corpului.

Miscarea eliptic unica activeaza intregul organism si asigura un antrenament eficient pentru modelarea corporala

  • Miscarea inspre inainte lucreaza: fesele, abdomenul, soldurile si coapsele
  • Miscarea inspre inapoi lucreaza: fesele, soldurile, coapsele si gambele
  • Ghidoanele stimuleaza bratele, umerii, pectoralii si spatele.

Optiuni de exercitii: Combina mai multe exercitii intr-un singur aparat compact

Bicicletele eliptice ofera o combinatie unica de exercitii de stepper, banda si bicicleta medicala intr-un singur exercitiu. Miscarea eliptica inainte si inapoi este foarte naturala, eficienta si benefica pentru corp si sanatate. Majoritatea bicicletelor eliptice au ghidoane cu dubla actiune, care iti permit sa lucrezi bratele deodata cu picioarele, pentru un antrenament complet.

Comentarii Facebook
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

România a învins Cehia și s-a calificat pentru a doua oară în istorie în semifinalele Fed Cup

Mihai Daniel

Publicat

pe

România a învins Cehia și s-a calificat pentru a doua oară în istorie în semifinalele Fed Cup. În meciul decisiv, Irina Begu și Monica Niculescu au reușit o victorie superbă contra celei mai bune perechi de dublu din lume Krejcikova/Siniakova.România s-a calificat în semifinalele Fed Cup după ce a trecut de Cehia, cea mai bună echipă din competiție, scor 3-2, după un duel disputat la Ostrava.

Am asistat în weekend-ul recent încheiat, ca națiune și public iubitor de performanțe la una dintre cele mai frumoase, memorabile victorii, la nivel de echipă națională.Este de-a dreptul fantastic ceea ce s-a petrecut pentru tenisul românesc. Echipa feminină de tenis de câmp a României a învins și eliminat Cehia în deplasare în sferturile de finală ale Grupei Mondiale Fed Cup, după ce Irina Begu și Monica Niculescu au reușit o victorie superbă contra celei mai bune perechi de dublu din lume, Barbora Krejcikova/Katerina Siniakova.

A fost 6-7, 6-4, 6-4 pentru fetele noastre care au adus astfel punctul decisiv României, într-un meci absolut dramatic, fisputat pe parcursul a trei ore. Era 2-2 la general înainte de dublu, după ce Simona Halep a câștigat cu Karolina Pliskova, iar Katerina Siniakova a egalat, învingând-o pe Mihaela Buzărnescu.

Cum s-a întâmplat acest lucru?

Monica Niculescu, tehnică, impecabilă la intercepţie, un veritabil zid mobil în faţa fileului, şi Irina Begu, puternică, foarte bună la retur, au luptat magnific în meciul decisiv al întâlnirii, un „thriller” în care au întâlnit campioanele de anul trecut ale probelor de dublu feminin de la Roland Garros şi Wimbledon, notează news.ro. Româncele au insistat pe Siniakova, jucătoare care disputase duminică şi meciul de simplu, cu Mihaela Buzărnescu, şi au reuşit să o împingă la erori pe cea mai bună jucătoare de dublu a momentului. Deşi au pierdut primul set, româncele nu au fost mai prejos decât rivalele lor şi nu au renunţat niciun moment la luptă. Ele au evoluat din ce în ce mai bine, s-au completat extraordinar şi au răsturnat calculele hârtieie, care le făceau mari favorite pe adversare, reuşind un rezultat istoric.

Un şir de break/rebreak a animat setul I, de la scorul de 3-3, când toate cele patru jucătoare şi-au pierdut serviciul. Setul a ajuns în tie-break, câştigat clar, la 2, de perechea cehă, după 70 de minute de joc.

Româncele au început cu break setul secund, pe serviciul Barborei Krejcikova, pe care l-au apărat până la final, scor 6-4, după două ore de joc.

Decisivul a început tot cu un break al româncelor, de data aceasta pe serviciul Katerinei Siniakova. Însă Irina Begu nu şi-a făcut nici ea serviciul, iar sportivele cehe au egalat. Cum nici Barbora Kejcikova nu şi-a fructificat serviciul, iar Niculescu a făcut-o, româncele s-au distanţat la 3-1, apoi la 4-2, moment în care s-a petrecut revenirea jucătoarelor din Cehia. Acestea au egalat la 4, după un break înregistrat pe serviciul Monicăi Niculescu. Siniakova a fost veriga slabă în finalul meciului, astfel că româncele au reuşit un rebreak la zero, pe serviciul ei, şi Irina Begu a urmat să dirijeze ghemul victoriei, pe care româncele l-au obţinut şi au închis meciul, cu 6-4, după două ore şi 53 de minute, cea mai lungă partidă a întâlnirii.

Egalarea performanței

Este a doua oară în istoria României când echipa se califică în semifinalele Fed Cup, dar e prima oară de când competiția se joacă în actualul format.

România va întâlni în luna aprilie echipa Franței în semifinale, în deplasare. Franța, cu Julien Benneteau în noua lui calitate de căpitan nejucător, și cu Caroline Garcia și Alize Cornet titulare la simplu, a câștigat în deplasare contra Belgiei. Meciul se va juca în weekendul 20-21 aprilie, chiar înaintea startului sezonului de zgură.

Cealaltă semifinală va opune Australia lui Ashleigh Barty și Belarusul Arinei Sabalenka.

Cine este „numărul unu” mondial?

Cehia, care a câștigat șase din ultimele opt ediții ale Fed Cup și 11 în total, a fost și rămâne forța numărul 1 în tenisul feminin; până azi, cehoaicele nu mai pierduseră acasă din 2009.

Mai mult, înaintea meciului de dublu, româncele plecau ca outsidere în fața unei perechi care a câștigat două titluri de Grand Slam în 2018.

Aceasta este ziua formidabilei echipe a României care a catalizat calitatea excepțională a Simonei Halep, spiritul de luptă inspirațional al dublului Monica Niculescu și Irina Begu și dorința Mihaelei Buzărnescu.Acestea s-au mobilizat, au crezut până la capăt că pot reuși, iar la final tocmai această a condus la rezultatul acesta formidabil, mai puțin scontat.

Iar din momentul acesta, toți cei care s-au preocupat și au făcut posibil acest moment unic și au facut diferența pot fi felicitați și incurajați, deoarece la asemenea momente se cuvine să li se mulțumească.Acesta este spiritul pe care și de care trebuie să se țină cont, deoarece Fed Cup se câștigă în echipă, iar România a fost și a demonstrat pe parcursul acestor trei zile că este o echipă fantastică.

Sursa foto: https://google.com

Sinteza acestei știri a fost realizată de către Prof.Dr.Daniel Mihai redactor șef al platformei media independente Criteriul Național

 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Social

Ganterele – un aparat fitness necesar pentru dezvoltarea musculaturii

Publicat

pe

exercitii cu gantere

Cu totii am fost incepatori in ale fitnessului, motiv pentru care cei care sunt la inceput ar trebui sa se orienteze spre niste exercitii efectuate cu niste gantere, nu cu haltera, oricat de spectaculoasa li s-ar parea acest articol fitness.

 

Gantera – un accesoriu sigur

Efectuand serii de exercitii musculare cu un set de gantere te poti bucura de un antrenament in deplina siguranta, in conditiile in care iti vei utiliza multiple grupe musculare. Astfel, articulatiile vor fi mai libere, incheieturile vor fi mult mai protejate, iar accidentele tinute departe. Principiul de la care se pleaca atunci cand specialistii recomanda pentru acasa incepatorilor gantere, este acela ca sub nicio forma nu trebuie ca o persoana nepregatita sa inceapa se ridice greutati foarte mari, deoarece isi poate deteriora grav sanatatea.

 

Greutati asistate

E mult mai usor sa incepi cu greutatile asistate, adica sa lucrezi pe aparate. Indiferent daca faci exercitii pentru picioare, piept, spate sau brate, obisnuieste-te in primele sesiuni cu ritmul si greutatile. Intensitatea va fi mai mica, dar iti poti stabili un punct de plecare pentru exercitii. De asemenea, exercitiile standard pun in functiune si muschii din profunzime, asa ca focusul tau va fi distribuit in mai multe zone. Fii convins ca daca esti la sala pentru prima oara vei face gresit un exercitiu, asa ca lasa macar aparatele sa te ajute.

Limitele greutatilor

set gantere Daca nu ai mai facut exercitii cu greutati pana acum, incearca sa-ti descoperi si intelegi limitele. Porneste de la ideea ca primul exercitiu trebuie facut cu o greutate de acomodare, care sa nu-ti puna mari probleme. Seriile de exercitii (3 sau 4, in functie de intensitate) se bazeaza pe cresterea constanta a greutatii sustinute. Seteaza-ti limita initiala destul de jos pentru a nu te epuiza dupa primul exercitiu si creste constant de la serie la serie si de la sesiune la sesiune. Astfel iti vei observa mai usor evolutia. Daca faci sport acasa si nu dispui de gantere diferite greutati, atunci poti opta penru unset de gantere reglabile, de mare ajutor pentru a creste intensitatea exercitiilor.

 

Greutati mai mari pentru musculatura

Ca sa faci muschii cu adevarat puternici sau sa fie evidentiati trebuie sa-i fortezi cu greutati. Si daca scopul tau e sa arzi si calorii, greutatile mai mari ard mai multe intr-un timp mai scurt. De exemplu, genuflexiunile sunt ideale pentru tonifierea posteriorului si a picioarelor. Mai mult decat atat, daca introduci acest exercitiu in rutina ta zilnica, iti vei dezvolta si forta functionala. Daca folosesti greutatea propriului corp in executarea genuflexiunilor si adaugi putina rezistenta cu ajutorul ganterelor de la o sesiune la alta, corpul tau va invata sa lucreze din ce in ce mai mult si vei obtine rezultatele dorite. Foloseste greutati in concordanta cu nivelul tau de antrenament. Studiile au dovedit ca arzi mai multe calorii cand executi mai multe repetari, cu greutati mai mici, decat in caz contrar – mai putine repetari, cu o greutate mai mare, mix care mai debraga iti creste masa musculara.

 

Exercitiu cu gantere pentru pectorali

Acest exercitiu presupune impingerea cu ganterele din pozitia inclinat.

–          seria 1: 10-12 repetari cu gantere usoare – 2-5 kg;

–          seria 2: 10-12 repetari cu gantere 5-10 kg,;

–          seria 3,4,5: 10-12 repetari cu gantere grele. Se lucreaza cu maximul de greutate cu care poti lucra, cu recomandarea de a avea si pe cineva care sa te ajute, in caz de nevoie.

 

 

 

 

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Sport

Ce aparate fitness poti folosi pentru antrenamentele cardio de acasa?

Publicat

pe

Daca vrei sa scapi de cateva kilograme in exces cu ajutorul activitatilor sportive fara a fi necesar sa mai faci zilnic drumul spre sala de fitness si inapoi, atunci cea mai buna solutie pe care o ai la dispozitie este sa investesti in unul sau mai multe aparate fitness de care sa te folosesti acasa. Astfel, ai putea alege o banda de alergat, o bicicleta fitness sau o bicicleta eliptica pe care sa te antrenezi in timpul liber.

Pe langa avantajele asupra aspectului fizic si sanatatii tale pe care le vei putea simti imediat ce vei incepe antrenamentele pe unul din aparatele fitness de mai sus, vei vedea ca si preturile acestor aparate au scazut considerabil fata de acum cativa ani. Asadar, in randurile urmatoare vei putea gasi cateva detalii importante referitoare la folosirea acestor aparate fitness acasa si cum te-ar putea apropia acestea de obiectivele pe care le vizezi.

Beneficiile antrenamentelor cardio

In cele mai multe cazuri, principalul obiectiv propus este cel de slabire si tonifiere a musculaturii. Pe langa faptul ca te ajuta sa obtii rezultatele urmarite, exercitiile pe banda sau bicicleta iti vor imbunatati simtitor starea generala de sanatate, conditia fizica si starea psihica. Daca petreci zilnic 30 de minute pe unul dintre aparatele fitness destinate exercitiilor cardiovasculare, te vei simti energizat si-ti vei relaxa mintea datorita bunei oxigenari de care se vor bucura toate organele din corp. Somnul va fi de calitate, mai adanc si odihnitor, iar riscul de a fi afectat de depresie va scadea considerabil.

Atat starea generala de sanatate, cat si aspectul fizic sunt influentate puternic de catre felul in care functioneaza metabolismul. In acest sens, antrenamentele efectuate cu regularitate pe bicicleta sau banda te vor ajuta sa slabesti foarte rapid datorita accelerarii metabolismului si arderii caloriilor. Pentru a oferi un exemplu orientativ, un program de 45 de minute pe banda de alergare te va ajuta sa arzi circa 500 de calorii, in conditiile in care viteza de alergare este una medie. Daca determinarea si perseverenta te caracterizeaza, atunci vei slabi intr-un timp scurt si vei reusi sa-ti modelezi corpul pana la o forma sportiva.

De ce acasa?

In mod clar, niciun traseu de alergare sau sala de sport nu va putea egala confortul pe care l-ai creat de-a lungul vremii in locuinta ta. In plus, vei putea alege activitatea pe care sa o desfasori in paralel cu antrenamentul, de exemplu vizionarea unui episod din serialul preferat sau ascultarea celui mai nou playlist. Mai mult, fiindca ochii din sala de fitness nu mai sunt atintiti asupra ta, grija asupra vestimentatiei din timpul antrenamentelor va disparea.

Daca instalezi in casa ta o bicicleta eliptica sau o banda de alergare, problema disponibilitatii acestor aparate fitness va disparea in totalitate. Fie ca exersezi inainte de a pleca la serviciu, fie ca iti faci timp pentru un antrenament de seara, aparatul iti va sta la dispozitie. Astfel, nu va mai trebui sa depinzi de programul de functionare al salii sau de gradul de ocupare pentru a te bucura de antrenamentul pe care doresti sa il faci.

Timpul alocat exercitiilor este, de asemenea, un factor decisiv. Pe langa minutele consumate pe durata propriu-zisa a antrenamentului, drumul dus-intors si timpul pierdut in vestiar sau la receptia salii pot sta in calea altor activitati. Astfel, exercitiile de acasa vor mai cere doar 5 minute pentru un dus rapid.

Intra acum pe Sport-Mag.ro pentru a profita de reducerile de sezon si alege modelul ideal din oferta larga de aparate fitness si echipament sportiv. Te vei bucura de livrare rapida si gratuita, precum si de garantia calitatii!

Comentarii Facebook
Citeste in continuare

Parteneri

Stiri calde

Publicitate

Citește și:

Top Stiri Nationalul.ro