Kit biela complet: tot ce iti trebuie pentru reparatia bielei motocicletei tale

0
102

Primavara calendaristica si-a intrat in drepturi. Si, odata cu ea, incep sperantele oamenilor pentru zile frumoase, insorite si calduroase, propice plimbarilor cu motocicleta pe taramurile mioritice.

Pentru a calatori in siguranta, este nevoie ca motocicleta ta sa functioneze impecabil. De aceea, inceputul de primavara coincide si cu sezonul de reparatii moto, pentru ca nu sa fii mereu in siguranta, indiferent de traseul parcurs, prin oras, pe sosea sau pe teren off-road.

De aceea, iti vom prezenta, imediat, cateva trucuri privind functionarea si folosirea corecta a unui kit biela, destinat reparatiei bielei responsabila cu functionarea motorului vehiculului tau.

Iata care sunt, deci, pasii, pentru o reparatie completa si ce sfaturi primesti de la mecanicii profesionisti!

Cum sa procedezi atunci cand intri in pana de idei?

Inlocuirea kitului de biela este una dintre cele mai importante si delicate operatiuni din procesul de reparatie al motocicletelor, scuterelor sau atv-urilor. In general, orice service autorizat ar trebui sa dispuna de resursele necesare efectuarii acestor lucrari la cel mai inalt nivel, asigurand prin aceasta, echilibrarea si centrarea ambielajului in marja de toleranta recomandata de producatori.

Ambielajele motoarelor monocilindrice in 2 sau 4 timpi sunt alcatuite din:

  • doua contragreutati
  • saibe de distantare
  • un bolt
  • o rola in partea de jos a bielei
  • biela

Este esential ca aceste componente sa fie montate foarte precis. Chiar si o abatere de doar 0.05mm peste limita admisa poate cauza vibratii. Vibratiile vor reduce puterea, fiabilitatea si implicit perioada de functionare a motorului.

Din nefericire, mecanicii profesionisti sustin ca au intalnit multe ambielaje noi, originale, care aveau abateri chiar si de 0.17mm sau cele aftermarket produse in China cu abateri mult mai mari.

Recordul insa este detinut de „concurenta” locala care credea ca o abatere de „doar” 0.38mm este destul de mica pentru un motor. De-a lungul timpului am montat zeci, poate chiar sute de ambielaje cu abateri ce se incadrau intre 0.02 – 0.03mm. Acest lucru necesita multa rabdare, timp si experienta. Sa nu cumva sa credezi ca vei gasi toate aceste calitati la orice tip care va iese in fata si va spune ca face ambielaje si care are in garaj o presa si un ciocan!

Nu te juca cu ambielajele daca nu ai experienta!

Tu nu trebuie sa te joci cu ambielajele si nici voi nu ar trebui sa faci asta fara a urmari, macar, un ghid complet de reparatie cu un kit biela complet nou. Repara-ti ambielajul cu incredere si nu-ti mai face niciodata griji ca vei primi inapoi un ambielaj care sa nu corespunda din punct de vedere tehnic.

De ce este important sa inlocuiesti kitul biela cu unul nou?

Unul dintre principalele motive pentru care trebuie sa purcezi urgent la inlocuirea kitului biela tine de aparitia unor defectiuni precum:

-uzarea capului mare(axial su lateral)

-joc axial sau lateral;

-uzarea semicuzinetilor;

-incovoierea sau chiar ruperea bielei (provocata uneori de utilizarea fortata a motorului,in regim de lucru ridicat);

-uzarea rulmentului din capul mic, respectiv a bucsei de biela.

unimotors

Toate aceste defecte pot duce la o functionare dura si violenta a motorului (smucituri), acest fapt poate fi riscant deoarece pot aparea alte avarii grave la celelalte piese ale motorului (spargerea capului pistonului, zgarierea sau spargerea cilindrului, zgarierea sau chiar spargerea blocului motor).

Atunci cand biela este incovoiata se poate indrepta la un dispozitiv tipmenghina (la bielele demontabile).

In consecinta, acum poti incepe primavara cu mai multa liniste si incredere ca poti ajunge mai usor la destinatiile care te fascineaza!

sursa foto unimotors.ro

 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here