Drumul Expres Craiova-Pitești: Constructori români și turci concurează pentru finalizarea tronsonului unu

0
148

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, joi, că două oferte au fost depuse pentru noul contract necesar finalizării construcției primului tronson al Drumului Expres Craiova- Pitești.

Lucrări la primul transon al drumului expres Craiova-Pitești, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Lucrări la primul transon al drumului expres Craiova-Pitești, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Constructori din România și Turcia concurează pentru adjudecarea contractului în valoare de 544,13 milioane de lei (fără TVA).”, a precizat oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, pe traseul, cu o lungime de 17,7 de km, câștigătorul trebuie să finalizeze în 18 luni lucrările care au rămas de executat la momentul rezilierii contractului anterior: cinci poduri, patru pasaje, un nod rutier, dar și o parcare de scurtă durată.

Finanțarea lucrărilor va fi asigurată prin ProgramulTransport 2021-2027.

Ministrul subliniază că, la data rezilierii precedentului contract, progresul fizic al lucrărilor pe șanier era de 57,06%.

CNAIR a reziliat contractele cu Tirrena Scavi

Drumul Expres Craiova – Piteşti este împărţit în patru tronsoane, iar primul tronson traversează localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, cu plecare din Craiova, şi are o lungime de 17,7 kilometri, va avea două pasaje şi şapte poduri, costă 76 milioane de euro fără TVA şi anterior lucările au fost executate de firma Tirrena Scavi SpA, din Italia.

În decembrie 2022, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derula.

Reprezentanții CNAIR menționau atunci că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud erau întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare.

Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%”, a explicat sursa citată.

De asemenea, Compania anunța că pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova–Pitești progresul fizic era atunci de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic era de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat din 04.08.2021.

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, anunțau, în decembrie, reprezentanții Companiei.

Specificaţii tehnice pentru Drumul Expres Craiova-Pitești DX12:

Lungime: 121 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Platforma: 22,00 metri

Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri

Spaţiu median: 3,00 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here