Lenovo Press Tour 2023, incursiune în centrul R&D de la sediul din București

0
153

Lenovo a organizat pe 25 mai un eveniment în care a oferit un tur al sediului său local și a prezentat atât afacerea globală, cât și pe cea din România. Centrul de cercetare și dezvoltare software al Lenovo din București se numără printre cele mai mari din regiunea EMEA.

Lenovo Press Tour 2023. FOTO Adrian Pogîngeanu

Lenovo Press Tour 2023. FOTO Adrian Pogîngeanu

Înainte de turul prin centrul de date folosit pentru cercetare și birourile Lenovo & Motorola am asistat la o prezentare susținută de Doru Ristea, country manager Lenovo România și Euard Pavel site leader Lenovo România. Cei doi au fost prezentați de Simona Stoica, PR manager pe Europa Centrală și de Sud-Est la Lenovo.

Doru Ristea, country manager Lenovo România a enumerat momentele importante din istoria companiei, de la început și până în prezent :

– compania a fost înființată în 1984, în China, de un grup de 11 antreprenori (majoritatea studenți la inginerie) sub numele Legend;

– și-a lansat propriul brand de PC-uri pe piața chineză în 1994, iar în 1996 era pe locul 1 la vânzări pe acest segment;

– în 2004 compania a achiziționat brandul ThinkPad;

– s-a transformat în Lenovo în 2005, după achiziția diviziei de PC-uri a IBM;

– în 2013 a devenit numărul 1 global la vânzări de PC-uri, loc pe care-l ocupă și în prezent;

– în 2014 Lenovo a achziționat de la Google, divizia de telefoane mobile – Motorola;

– în 2014-2015 Lenovo a achziționat divizia de servere x86 de la IBM și laboratorul de cercetare și dezvoltare al IBM din România a fost preluat atunci de Lenovo.

Doru Ristea, country manager Lenovo România. FOTO Adrian Pogîngeanu

Doru Ristea, country manager Lenovo România. FOTO Adrian Pogîngeanu

Cifrele Lenovo la nivel global în 2023:

– 77.000 de angajați;

– prezentă pe 180 de piețe;

– 18 centre de cercetare și dezvoltare;

– 35 de puncte de producție.

Lenovo a deschis prima fabrică din Europa la Ullo, Ungaria, în iunie 2022. Aceasta are o capacitate de producție de 1000 de servere pe zi, respectiv 4000 de stații. Fabrica are o 1000 de angajați, o suprafață de 50.000 de metri pătrați și folosește panouri solare cu o putere de 0,5MW.

Fabrica este aproape de România și locul din care sunt aprovizionați clienții locali, echipamentele ajung în câteva zile în țările din Europa Centrală și de Est.

Viziunea și strategia companiei este „smarter tehnology for all” – tehnologie mai inteligentă pentru toată lumea. Din perspectiva consumatorului, tendințele din piață arată că în prezent tindem către:

– 1 PC pentru o persoana;

– 1 tabletă pentru o persoană;

– mult mai mult timp petrecut cu ochii în ecrane.

În ceea ce privește infrastructura tendințele sunt:

– cumpărare de putere de procesare & soluții și mai puțin pe produse;

– achiziție de servicii pentru soluțiile de procesare.

Din perspectiva aplicațiilor se remarcă o digitalizare accelerată, fenomen care s-a văzut cel mai bine în pandemie. Inteligența artificială e din ce în ce mai prezentă în soluțiile de pe piața IT. Lenovă oferă soluții integrate de la un smartphone la cele mai complexe infrastructuri și soluții IT. 

Lenovo se concentrează pe asigurarea unei experiențe de utilizare de calitate pentru clienții săi în ceea ce privește gestionarea volumului uriaș de date generat zilnic și pe crearea unor soluții personalizate pentru fiecare industrie în parte.

4 tendințe cheie în tehnologie

– de la dispozitive la spații inteligente: miniPC Tiny, echipamente de edge computing, de smart collaboration;

– de la computer la computing: cloud și edge computing;

– de la IT tradițional la industrii digitalizate: soluții personalizate pentru fiecare industrie și capacitatea de proiectare de soluții adaptate la nevoile clienților;

– de la abordarea către om la abordarea către planetă: business sustenabil, Lenovo are o țintă de emisii zero de carbon până în 2050.

Compania are deja un serviciu care oferă utilizatorilor posibilitatea de acompensa amprenta de carbon a echipamentelor la momentul cumpărării prin serviciul CO2 offset. Sunt bani care se duc în proiecte verzi și clientul primește un certificat de compensare a amprentei de carbon a echipamentului. De asemenea, crește ponderea materialelelor reciclate încorporate în echipamente și împachetarea se face 100% din materiale reciclabile.

Cifrele Lenovo pe piața din România, evoluție trimestrială, statistici IDC:

– 6 trimestre la rând Lenovo a fost lider de piață pe segmentul de tablete, în prezent are o cotă de piață de 21,5% și ocupă locul secund;

– la PC-uri se află pe primul loc cu o cotă de piață de 23,3%.

Euard Pavel, site leader Lenovo România, a vorbit despre biroul local și ce reprezintă el în ecosistemul Lenovo.

Biroul din România joacă un rol esențial în ecosistemul R&D Lenovo, fiind unul din centrele Lenovo care se concentrează pe „New IT”,și anume: inteligența artificială (AI), tehnologia 5G, cloud computing, design industrial, blockchain, realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR).

Acesta are ca are ca principal obiectiv dezvoltarea de software și soluții pentru Business Unit-urile de Infrastructură, Soluții și Servicii ale companiei, inclusiv cele integrate în suita XClarity, un software complex de management al echipamentelor din centrele de date. De asemenea, echipa locală este implicată în dezvoltarea soluțiilor de calcul HPC. Centrul utilizează tehnologii avansate precum JavaScript, Node.js, Angular, Python, Kubernetes și cloud computing.

Euard Pavel, site leader Lenovo România. FOTO Adrian Pogîngeanu

Euard Pavel, site leader Lenovo România. FOTO Adrian Pogîngeanu

Functiile și rolurile echipei de cercetare includ dezvoltatori software, testeri QA, ingineri DevOps, ingineri de suport și de soluții. În plus, biroului din România i se adaugă echipele de vânzări pentru PC-uri și dispozitive smart, servere și stocare, soluții enterprise, produse Motorola Mobility, precum și funcții de suport pentru întreaga companie la nivel global și în regiunea EMEA. 

Diversitatea rolurilor de la inginerie, suport de nivelul 3, vânzări, marketing și alte funcții operaționale și de suport transformă centrul într-un hub important pentru regiunea EMEA.

Dincolo de focusul companiei în dezvoltarea și optimizarea centrului de cercetare a laboratorului din România, există și atenția oferită culturii organizaționale: ownership și entrepreneurship, care se traduc prin oferirea spațiului de dezvoltate profesionala a angajaților, atât pe verticală cât și pe orizontală, dar și folosirea resurselor în procesele de lucru ca și în antreprenoriat, incurajând colaborarea și orientarea spre succes. 

Lenovo promovează programele de diversitate, echitate și incluziune în România, încurajând respectul și toleranța în societate. 

Anul trecut Lenovo a angajat în România peste 100 de persoane și în prezent are un număr total de peste 300 de angajați.

Data center-ul / laboratorul Lenovo pe care l-am vizitat este ”locul de joacă al dezvoltatorilor companiei” și conține:

– peste 100 de Rack-uri;

– peste 2000 de servere, stocare și echipamente de rețea

– echipamente de vârf, prototipuri care urmează să fie lansate pe piață.

Laboratorul este un loc de creație pentru dezvoltatori, le permite să facă optimizări pentru produsele existente și este un ”motor de atragere al talentelor din piață”. Sistemul de răcire este eco-friendly (răcește apa din instalații cu aerul exterior) și extrem de eficient.

Imagini din birourile Lenovo & Motorola

Recent, programele de Internship ale Lenovo au fost recunoscute în top 5 Cele mai bune programe de Internship din Romania, conform unei companii de specialitate, prin care sunt recunoscute trei criterii importante: beneficiile angajaților, accesul la educație profesională continuă și dezvoltarea carierei. 

Prin diferite proiecte și inițiative de voluntariat și fundraising, Lenovo sprijină protecția mediului (prin plantarea de arbori în zone afectate de poluare și curățarea spațiilor verzi), educația rurală (prin renovarea și dotarea sălilor de clasă și laboratoarelor de informatică), talentul științific (prin acordarea de burse educaționale) și dezvoltarea STEAM (prin crearea primului laborator educațional din județul Suceava). De asemenea, Lenovo promovează programele de diversitate, echitate și incluziune în România, încurajând respectul și toleranța în societate.

Grupul Lenovo a prezentat rezultatele pe întregul an, raportând o cifră de afaceri a grupului de 62 miliarde de dolari americani și un profit net de 1,6 miliarde de dolari americani sau 1,9 miliarde de dolari americani pe baza Standardelor de Raportare Financiară non-Hong Kong. 

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here