O altfel de prezentare a filmului franțuzesc „Goliath” (2022)

0
470

Dramatică și provocatoare, pelicula franțuzească Goliath (produsă în 2022 și lansată în România pe final de an 2023), concepută și realizată de tandemul Frédéric Tellier și Simon Moutaïrou, este o creație despre rebeliune și disperare, care are darul de a ne lăsa să  anticipăm și chiar să ghicim tot ceea ce știm despre politicile mediului înconjurător.De asemenea, aceasta această peliculă este mai degrabă o dramă palpitantă și nicidecum un thriller, așa cum a fost pe nedrept catalogat.

Este o producție pe deplin captivantă, pe deplin deranjantă pentru că ne deschide ochii pentru cei care nu știu nimic despre pericolul industriei chimice asupra sănătății noastre.Vă invit să căutați acest film în cinema, deoarece, nu veți găsi un subiect mai modern și la modă, atât de aproape de realitate, ilustrând pericolul pentru fiecare dintre noi în actualitate cât și în viitor.


Inspirat, dar nu strict bazat pe o poveste adevărată, Goliath este un film despre locuitorii unui oraș rural care se luptă cu un mega producător agricol al unui pesticid despre care cred că este responsabil pentru avalanșa de boli cauzate de nemiloasa maladie a cancerului cât și automat de… trecerile la cele veșnice ale acestora, în film.
În această poveste se remarcă Patrick (interpretat de către Giles Lellouche, prezent și în Farewell, cu rolul lui Mr. Haffmann, cu un premiu meritat obținut la AFF în 2022), un avocat care luptă să demonstreze nu numai legătura, ci și faptul că multinaționala, compania știe că produsul lor este cancerigen, dar nu ia absolut nicio decizie…

Este o luptă cu adevărat dificilă și total disproporționată, deoarece lobbyiștii, precum Matthias (interpretat de Pierre Niney, de asemenea inclus în filmul OSS 117: From Africa with Love în AFF de anul acesta cât și în Black Box din AFF 2021), se angajează în tactici murdare, discursuri formulate inteligent și campanii de dezinformare cu impact la publicul larg.

Ca amănunt, regizorul Frédéric Tellier a mai lucrat cu Pierre Niney la filmul anterior- Through the Fire (Sauver ou Périr).

Deși este condus de o distribuție bine garnisită, filmul alege să prioritizeze intriga în fața personajelor sale, împingând și demonstrând tocmai ideea promovării unei agende pro-viață, pro-mediu, argumentând împotriva poluării și a utilizării pe scară largă a organismelor modificate genetic. De asemenea  ancorat în cruda realitate prezentă în zilele noastre, filmul promovează fără a face rabat de calitate și de asemenea fără să exagereze, idei conform cărora publicul larg le omite, iar în același timp viziunea potrivit căreia „marile corporații” posedă foarte multă influență decât se poate înțelege pe scară largă.

Am rămas plăcut impresionat de faptul că personajele au avut acea naturalețe și libertate de exprimare, din moment ce acționează pur și simplu ca veritabili activiști de mediu pentru a-i ilustra privitorului că aceste probleme pot afecta pe toată lumea și deseori au impact devastator.

Cu toate acestea, în ciuda acestei bune intenții și a faptului că fiecare dintre rolurile principale ale filmului a fost interpretat de actori premiați, filmul nu a fost promovat și nici încasările nu se situează la valorile unor alte producții care au subiecte comune, lejere, bucurându-se de aprecieri ale criticii de specialitate și ale publicului larg.

Dar, este îmbucurător că personajele lasă o puternică impresie pe durata desfășurării acțiunii. Trebuie remarcat faptul că povestea în sine, deși este destul de informativă, este, de asemenea, foarte convingătoare.

Structura a fost concepută aproape asemănătoare acestui subiect persuasiv, care are rolul de a ghida și explica cinefililor, prin fiecare argument și exemplu.

Din punct de vedere tehnic, filmul are, de asemenea, o dependență excesivă de utilizarea unor camere cu cadre diverse, variind de la prim – plan la multe detalii în cele mai dese rânduri uneori. Iar acest lucru este în deplină concordanță cu abordarea realistă și stilizată a filmului, făcându-l să se remarce foarte mult nu doar ca un simplu „film francez” tradițional.
Din punct de vedere al imaginii, paleta de culori a constat în principal din albastru și verde, creând un ton general cu trimiteri deprimante, dar care este potrivit pentru un film care abordează teme atât de importante, mereu ocolite de majoritatea industriei cinematografice.

Goliat nu este doar o simplă dramă, cu David și Goliat în sala de judecată, ci una care se poartă și la nivel personal. Bătălia are loc în satul în care locuiește France și, de asemenea, pentru Patrick, încercarea de a găsi pe cineva dispus să vorbească sau să dea informații care să demonstreze că produsul este cancerigen.  Ea se trezește tot mai mult amenințată de o companie care este hotărâtă să-și păstreze produsul pe piață. Imaginile cu familia eroinei care se confruntă cu cadența pesticidului sunt juxtapuse cu imagini ale familiei fericite a lobbyistului Patrick.


Deosebit de tulburător este momentul în care partenera lui, grav însărcinată, stă ținându-i de burtă în timp ce îi vorbește despre dificultățile și presiunea crescândă pe care o întâmpină la locul de muncă, înainte de votul Comisiei Europene pentru reînnoirea sau refuzul unei noi licențe pentru compania agricolă.Per total, filmul a transmis un mesaj foarte important și este foarte bine interpretat.

Mi-ar fi plăcut să văd personajele suferind cu o mai mare ardoare mai multe schimbări și creșteri prezente de-a lungul filmului, deoarece acest lucru ar fi reflectat mai mult experiența reală a cuiva, în timp ce se confruntă cu astfel de ciocniri psihologice interioare materializate în dezbateri morale.

Filmul franțuzesc „Goliath” (realizat în anul 2022), remarcat și premiat doar de Institutul Francez de Film, este un bun punct de intrare pentru cei care nu sunt familiarizați cu filmele străine, deoarece majoritatea punctelor importante ale intrigii sunt transmise mai degrabă vizual decât în ​​tradiționalul și mult uitatul procedeu al dialogului.

Sinopsisul filmului face parte dintr-o dramă cu încărcătură politică care împletește viețile a trei străini. După ce au trăit un act teribil și de neconceput, profesorul  de sport în timpul zilei și muncitor în fabrică noaptea, Patrick- un avocat parizian specializat în dreptul mediului și Mathias un lobbyist și un om grăbit, își dau viața și destinele peste cap din cauza unei conjuncturi total nedorite și nefavorabile, reprezentat de actul disperat al fermierului corupt.

Opera regizorior Frédéric Tellier și Simon Moutaïrou, Goliath este asemănător unui gen aparte de dramă și nicidecum thriller care abordează probleme de mediu legate de Organismele Modificate Genetic (OMG), industria pesticidelor, probleme din politică și puterea grupurilor de lobby. O distribuție cu adevărat de excepție oferă filmului credibilitatea care vă vor implica, vă vor lumina și vă vor deschide ochii asupra multor practici agricole actuale îndoielnice.

Stilul puternic și enigmatic al lui Frédéric Tellier are capacitatea de a atrage publicul într-o povestire cu adevărat dramatică care poate fi simțită în fiecare scenă.

Concluzionând, această luptă biblică între David și Goliat este purtată între fermieri și companii multinaționale generatoare de pesticide, cu un puternic mesaj pro-mediu, asemenea unei examinări emoționante și pe deplin relevante a cauzei, ale acestui subiect central, admirabil înveșmântat într-un scenariu palpitant și deosebit de inteligent. Goliath este un film bine scris și interpretat, care pune în lumină tacticile fără morală și etică ale lobbyștilor, subliniind în același timp puterea și determinarea celorlalți.

Trailer – ul oficial al filmului :

Prezentarea acestei cronici de film a fost realizată de către domnul profesor. dr. Daniel Mihai, redactor al platformei BPNews.Toate drepturile rezervate!

Comentarii Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here